Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C7 TDI] BiTDI 313 - Chiptuning
Autor Wiadomość
Zbichu 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 259
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2020-02-06, 21:04   

Zagadnienie wysokiego egt w dieslach jest szerokie i nie chce mi się o tym pisać w szczegółach, bo to zajęło by dużo czasu i pisania. Wystarczą najprostsze informacje. Wysokie egt w tych silnikach jest wynikiem przede wszystkim za dużej ilości paliwa w stosunku do powietrza. Stwierdzenie, że EGT nie limituje momentu obrotowego jest i prawdziwe i nie. "Nie"- dlatego, że wysokie EGT limituje dawke paliwa, a co za tym idzie moment obrotowy. Jednakże autor tekstu miał na myśli zapewne, że maksymalny moment uzyskiwany jest w zakresie średnich obrotów gdzie nie potrzebny jest maksymalny wydatek. I tu miał rację. Jednak; Jeżeli tuner postawił na maksimum momentu to ustawił AFR niebezpieczne dla temperatur i jeśli lambda (i szereg innych parametrów) nie została ustawiona z głową to taki cruising 200+ km/h i około 3000 obrotów może się skończyć źle. Czasem nie trzeba do tego tunera. Wystarczy nieszczelność poza czujnikami mierzącymi parametry powietrza i samochód też będzie śmigał na wysokich temperaturach z wiadomych, bo wspomnianych przyczyn. W tym przypadku potrwa to dłużej, bo tuner nie pchał łap do limiterów egt. Przy wysokich prędkościach niebagatelną rolę odgrywa także objętość spalin przepływających przez układ. Im jest ona większa tym, rzecz jasna wyższe egt i takie sytuacje mają miejsce przy wysokich prędkościach autostradowych. Parametry tych silników już dawno są rozgryzione i każdy szanujący się tuner wie jak wycisnąć maksa nie przegrzewając układu... tzn. sorry. Nie każdy tuner to wie, bo by nie zdarzały by się takie np. przypadki. Zwróćcie uwagę na prześmiewczy ton wobec klienta podczas jego nieobecności. Na tej grupie jest tak cały czas. Jest to grupa tzw. elity tunerów w tym kraju. Jak najbardziej reprezentatywna dla większości branży. Loginy i avatary zasłonięte, bo często są to ich prawdziwe dane. Jeden został, bo nie dość, że marny z niego tuner to w dodatku złodziej. Powodzenie w modach i korektach softu <luzik> :



 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

shaqal 


Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: DES Auto
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 864
Skąd: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Wysłany: 2020-02-07, 10:45   

Są firmy, które nie patrzą na EGT, w ubiegłym roku miałem soft pisany przez firme z krakowa, która ma oferuje nawet szkolenia i współprace i niestety, ale kąty wtrysku były mocno przesadzone, egt mierzone do 700 stopni, później bez znaczenia. Moc była podniesiona nawet w trybie awaryjnym ! Tuning robiony na zasadzie - zaznaczmy wszystko i róbmy w całym zakresie tak samo.
 
 
Dani0 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGQB
Imię: Darek
Dołączył: 28 Lis 2019
Posty: 27
Skąd: Śląsk SPS
Wysłany: 2020-02-07, 23:22   

Kiedyś w BMW miałem moda na 400.km tuner zdjol limitery a ja nie wiedzialem że trzeba uważać na EGT 1 min z nogą w podłodze na banie stopiłem tłoka złuszczył się nicasil wypaliło dziurę w głowicy ogolenie silnik o
ut.
Co do BiTdi i jego restrykcyjnym układzie wydechowym ciężko mi uwieżyc w wyniki 400km z DPF i bezpiecznym EGT
_________________
380/740 ... nie jedzie
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: