Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu
Autor Wiadomość
BziKu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: DSG
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-18, 02:11   [A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu

Witam,
Pojawiły mi się stuki w lewym przednim kole, ale są słyszalne tylko na początku jazdy po ruszeniu, później cichną... :shock:
Słyszalne są przy wolnej jedzie (1-wszy bieg bez dodawania gazu, najlepiej na bruku (spora częśtotliwość pracy zawieszenia, ale z małą amplitudą)

Pierwszy raz spotkałem się ze stukami, które ustępują. :shock:
Zawieszenie sprawdzane, nie ma luzów, samochód ma przebieg 78tyś km..

Ma ktoś jakiś pomysł ? :[
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 707
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-18, 03:55   

Brzmi jak spalone sprzęgła w DSG :( Jesteś pewien, że to zawias?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
BziKu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: DSG
Imię: Marcin
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-02-18, 18:56   

damos napisał/a:
Brzmi jak spalone sprzęgła w DSG :( Jesteś pewien, że to zawias?


Oczywiście, że nie jestem pewien :|
Ale z drugiej strony nie przypominam sobie sytuacji, w której mógłbym przypalić sprzęgło. Można jakoś jeszcze szerzej przeprowadzić diagnostykę, żeby potwierdzić lub wykluczyć to sprzęgło ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 707
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-18, 19:32   

Ja też byłem pewien, że to zawias lub grzechot z przegubu. Okazało się, ze to coś innego :(
A co do sprzęgła - to nie ty je "przypalasz", tylko elektronika sterująca do spółki z mechatroniką. Wycierają się korpusy 2 zaworków, albo pada sterowanie dużym obiegiem chłodzenia - i kłopot gotowy.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 248
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-02-19, 12:17   

wydaje mi się ze sprzęgła bardziej klekocą niż stukają..że tak się wrażę..
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 707
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-19, 13:35   

A czym różnią się "stuki" od "klekotu"? :) Klekot to cykliczne, szybkie stuki. Gdyby to był jeden stuk - to nie mielibyśmy klekotu. Ja byłem przekonany, ze to zawias lub przegub - tak niosło się po aucie. Wizytowałem różne stacje diagnostyczne z szarpakami i mechaników. Nawet wymieniłem jedną półoś - nie pomogło :)
Dopiero podniesienie auta do góry i ruszanie wałem napędowym uwidoczniło dźwięki w tyłu skrzyni :(
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 545
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-03-05, 15:02   

Witam. Udalo sie rozwiazac problem?u mnie tez cos sie tlucze jak auto zimne po nocy ale pozniej cichnie to. Miesiac temu przed zakupem auta bylo sprawdzane w serwisie audi i tam nic nie wykryli.
 
 
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 248
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-03-05, 15:55   

na Postoju również ? możliwe że masz dwumase , a nawet "pewnie na pewno"..
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 545
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-03-05, 16:04   

Nie nie,na postoju jest wszystko ok,silnik chodzi elegancko. Chodzilo mi o to, ze po nocy jak jest zimno to przez pierwsze kilka czy kilkanascie kilometrow jest takie jak by tluczenie gdzies z przodu. Z tego co wyczytalem na forum w roznych postach to chyba problem wielu z zawiecha pneumatyczna. Auto sie tez dobrze prowadzi.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Carloss* 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-05, 19:40   

Jak na razie chyba nikt problemu nie rozwiązał, bynajmniej nikt się nie chwali że to zrobił.
Dziwne tylko ,że producent udaje głupa ,że nie zna przyczyny i rozwiązania problemu , bo jak widać objaw ten występuje we wszystkich autach z zawieszeniem pneumatycznym.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 545
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-03-05, 21:44   

No wlasnie,dziwne zeby producent nie doszedl do tego co to stuka bo pewnie poza Polska problem tez wystepuje. Cos kosztownego pewnie i taniej jest mowic,ze tak ma byc.
 
 
Carloss* 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-06, 09:38   

Wiem jedno w autach ze zwykłym zawieszeniem te objawy nie występują , także można się skupić bezpośrednio na pneumatyce a nie szukać przyczyny w jakiś sprzęgłach, przegubach itp.
Tak jak pisałem problem jest znany bardzo dobrze , ale nikt nie znalazł skutecznego rozwiązania problemu, nie pomaga nawet wymiana amorków na nowe, także wychodzi na to że ten typ tak ma, co jest bardzo przykre ,że AUDI wypuszcza gotowy produkt za kupę kasy i jest tak niedopracowany :(
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 248
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-03-06, 11:46   

ale to stuka w chłodzie czy musi być ujemna temperatura ?
coś zamarza pewnie...
 
 
Carloss* 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Karol
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-06, 21:06   

To stuka bynajmniej u mnie jak temp. spada poniżej +6 stopni , a czym zimniej tym gorzej. Nie musi być wcale ujemnych temperatur.
Jak się dłużej pojeździ praktycznie przestaje.
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 545
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-03-06, 22:00   

No to praktycznie mam to samo co Ty. Nie musi byc mrozu choc nim zimniej tym gorzej. Na chlopski rozum to elementy gumowe twardnieja wraz ze spadkiem temperatury tylko ktore. W a6 c5 w sumie tez jak stukalo i zle sie jezdzilo to nikt nie wiedzial co to i zawieszenie kilka razy bylo sprawdzane. Wymiana kompletu wahaczy albo tulei sanek pomogla ale juz nie pamietam.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: