Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Autor Wiadomość
Barmaann 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Artur
Wiek: 31
Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-17, 06:50   

Podobno dobierali oryginał wg. VIN. Widziałem butelki litrowe audi po oleju były, ale nie sprawdziłem dokładnie jaki wlali.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

joajer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jarek
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 11
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-09-05, 09:13   

Panowie, takie pytanie: ile wchodzi oleju na wymianę statyczną, ściągnięcie miski i wymianę filtra?
Pytam ponieważ weszło mi 4l i to jakoś mało mi się wydaje (A6 C6 tip 6HP)
Czy ktoś co robił wymianę podpowie także czy w otworze do nalewania jest taki plastikowy grzybek? ( w A6 C5 tip 5HP taki był)
U mnie nie było, nie wiem czy fabrycznie był, chociaż wyglądało wszystko oryginalnie, stary filtr był fabryczny.
Skrzynia działa dobrze tylko zastanawiam się czy nie za mało tego oleju weszło, gdyby wewnątrz na otworze był ten grzybek pewnie weszłoby więcej.
Wymiana zrobiona prawidłowo ( komputer, grzanie na ponad 30st C itd) Oleju weszło tyle ile zeszło.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 620 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11021
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-05, 09:55   

Na odpalonym aucie sprawdzałeś olej?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

joajer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jarek
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 11
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-09-05, 11:08   

No jasne, przecież musiał się grzać, korek zakręcony przy ok 35 st C, lekko przelewał się olej.
 
 
shadix 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 15 Mar 2019
Posty: 37
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2019-09-11, 20:38   

Witam, czy przy zmianie pozycji dźwigni w tiptronicu mogą być słyszalne jakieś dźwięki typu ciche zgrzyty?, gdzieś kiedyś wyczytałem że podobno tak ma być. U mnie jak skrzynia jest zimna to praktycznie nic nie słyszę przy machaniu wajchą ale po rozgrzaniu słyszę ciche metaliczne dźwięki i nie wiem teraz czy to normalne czy może coś się powoli kończy.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 620 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11021
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-12, 20:24   

Normalne :) .
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

shadix 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 15 Mar 2019
Posty: 37
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2019-09-13, 13:36   

Dzięki za odpowiedź :) .
 
 
sowiet21 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 1
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-09-29, 06:00   

witam/. pytanie ?? ? przy pełny przyspieszeniu podczas zmiany biegu z 2 na 3 słychać krótki dźwięk jakby pisk nie zawsze tak jest (dźwięk jakby pas oślizgnął się po kole )olej nie wiem kiedy był wymieniany z początku jakby tego nie było konwektor jak by dobrze pracował czasem jakie nie racjonalne zachowanie przy przyspieszeniu jakby spadły obroty a potem by jeszcze dociągała i przy dużej pretorskości jakby jej oleju brakowało dociąga i puszcza ?? ?
co z 6hp19 się dzieje?
 
 
Eryk123 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Eryk
Wiek: 24
Dołączył: 05 Lip 2019
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-29, 20:18   

Witam.
Mam problem ze skrzynią 6hp19. Wymieniałem olej statycznie jakieś 10kkm temu, były objawy szarpania i przeciągania biegów, które zostały do dzisiaj. Czy jest jakaś szansa, że po wymianie dynamiczniej praca skrzyni się poprawi?
_________________
Pozdrawiam
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 620 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11021
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-29, 20:34   

Spróbuj wykonać adaptację skrzyni. Możliwe, że będzie lepiej. Dynamiczna wymiana nie pomoże, a jak już to na chwilę.
 
 
Eryk123 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Eryk
Wiek: 24
Dołączył: 05 Lip 2019
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-29, 20:42   

Możesz podesłać link do jakiegoś tutka jak to samemu ogarnąć ? mam VCDS'a
_________________
Pozdrawiam
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 620 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11021
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-29, 21:40   

Kiedyś już taką adaptację opisywałem :) .

https://www.a6klub.pl/all...,360.htm#890502
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

jacuzo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Jacek
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 6
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-09-30, 09:53   

Cześć. Mój pierwszy post dotyczy wymiany oleju w skrzyni A6 C6 2007 3.0 ASB Tiptronic w quattro. Przebieg 223kkm (potwierdzony, olej w skrzyni oczywiście nie wymieniany). Auto powypadkowe z CH. Mój pierwszy automat, ale wg mnie wszystko jest ok. Co do wymiany oleju w skrzyni to jestem przekonany, ale zastanawiam się jak to najlepiej zrobić w moim przypadku?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 620 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 11021
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-30, 09:55   

Podwójna wymiana statyczna :) .
 
 
jacuzo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Jacek
Dołączył: 19 Wrz 2019
Posty: 6
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2019-09-30, 10:02   

Czy ma sens wykonanie najpierw wymiany statycznej, a później, po ok 1000km, dynamicznej? Może ktoś robił coś takiego?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: