Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:24
[A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)
Autor Wiadomość
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-02-22, 10:49   

A kogo pytasz ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
gizmo1983 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BRE
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-02-22, 18:20   

Autora tematu pytam. I mam jeszcze jedno pytanie jeśli wymieniłbym przełącznik to zaminim zmienie w vag jednostki to wszystko będzie działać po staremu?
_________________
Wprowadzone mody
- pełny fis
- tylnie światła LED
- chip na 172 KM
- przyciemnione szybki
- koła 17"
- kamera cofania
 
 
malymk45 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Automat
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 210
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-03-03, 21:26   

gizmo1983 napisał/a:
jeśli wymieniłbym przełącznik to zaminim zmienie w vag jednostki to wszystko będzie działać po staremu?

Jeśli jeszcze nie wiesz , to oczywiście po wymianie manetki wszystko działa co dotyczy wycieraczek .

[ Dodano: 2010-03-04, 20:36 ]
Panowie , mam problem w C6 z 2004 po wymianie manetki ze sterowaniem FIS-em po przekodowaniu fis śmiga jak należy .ale zaczęła świecić kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy chociaż zbiornik jest pełny .Wtyczka do silniczka jest dwu pinowa i wygląda że nie ma czujnika poziomu płynu ? Czy można przekodować tak aby wyłączyć czujnik poziomu płynu ?
_________________
a6c7 niebity
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
screemer 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Dundalk/Irlandia
Wysłany: 2010-03-20, 20:09   

Mam dokladnie to samo - brak predkosciomierza i swiecaca caly czas kontrolka spryskiwacza. Nie ma mozliwosci "oszukania" FISa ze poziom jest dobry ?? ?? Autko jest 2006 - to chyba nie zalezy od rocznika.
pomocy !! !!
_________________
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!! ! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !! !

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2010-03-20, 20:26   

screemer napisał/a:
Mam dokladnie to samo - brak predkosciomierza i swiecaca caly czas kontrolka spryskiwacza. Nie ma mozliwosci "oszukania" FISa ze poziom jest dobry ?? ?? Autko jest 2006 - to chyba nie zalezy od rocznika.
pomocy !! !!


Od czujnika poziomu płynu (teraz już wiem że nie w każdym zbiorniczku jest :) ) - idzie kabel sygnałowy i masa do czarnej wtyczki 17-pinowej za osłoną przedniego lewego słupka (przy nodze). Sygnał do pinu 9, masa do pinu 10.
Z tamtąd sygnał do pinu 13 wtyczki 32-pinowej (niebieska chyba) licznika. A masa do najbliższego punktu masy.

Solution: podać masę na pin9 wtyczki na słupku, albo (co jest nieco trudniejsze :) ) - na pin 13 wtyczki licznika. I spryskiwacz się uciszy.
_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
screemer 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Dundalk/Irlandia
Wysłany: 2010-03-20, 20:42   

bardzo dziekuje, jak tylko sie jutro rozjasni ide szukac tej wtyczki ;) Mam nadzieje ze z licznika idzie przewodzik do slupka.

PS: Przypominam ze mam wersje brytyjska - domyslam sie ze wtyczka bedzie za prawym slupkiem, a nie lewym (pod maska wszystko mam wlasciwie w lustrzanym odbiciu) ?? ??
_________________
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!! ! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !! !

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
malymk45 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Automat
Imię: Krzysztof
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 210
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-03-21, 10:34   

Spokojnie możesz zaczynać od wtyczki na słupku , bo kabelki do licznika już są . Musisz mieść tylko wsówkę pinową taką około 2mm , bo inaczej będziesz miał problem z połączeniem we wtyczce.
_________________
a6c7 niebity
 
 
screemer 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Dundalk/Irlandia
Wysłany: 2010-03-21, 16:03   

No i rozebralem oba slupki, sciagnalem schowek, kierownice itp. Z tego co widze to w mojej wersji (kierownica po prawej) jest to troszeczke inaczej. Po stronie kierowcy mam tylko 2 wtyczki - biala - 15 pinowa z 2 kabelkami i czerwona 17 pin gdzie pin 9 jest pusty. Po stronie pasazera czyli lewej mam 3 wtyczki w tym jedna czarna, tak jak tmr pisal, ale mam w niej juz jakies kabelki - czarny w 10 i pomaranczowy w 9 pinie. Nie ma nic wolnego w niej. Prosze o dalsze porady ktory pin mam zewrzec do masy - dziekuje bardzo za szybka odpowiedz. Zalaczam fotki jak to wyglada. Dzieki jeszcze raz.

zblizenie-maly.JPG
Plik ściągnięto 6442 raz(y) 94,1 KB

calosc-maly.JPG
Plik ściągnięto 265 raz(y) 162,93 KB

_________________
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!! ! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !! !

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2010-03-21, 16:36   

screemer napisał/a:
Po stronie pasazera czyli lewej mam 3 wtyczki w tym jedna czarna, tak jak tmr pisal, ale mam w niej juz jakies kabelki - czarny w 10 i pomaranczowy w 9 pinie

:) no to weź delikatnie zewrzyj pin 10 z 9 , wyłącz i włącz zapłon. Jak fontanna na FISie znikła - utrwal pracę :)
_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-03-21, 16:59   

Jak nie jesteś pewny wybierz drugą opcję jaką podał TMR czyli zworka na kostce przy zegarach tam już musisz mieć tak samo. A z drugiej strony każdy zbiorniczek ma zaslepkę na czujnik czujnik coś koło 25-30zł kawalek kabla i masz jak fabryka bo widzę że i tak już trochę auta rozebrałeś ;-)
 
 
tmr 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Tomasz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 851
Skąd: Konin/wlkp
Wysłany: 2010-03-21, 17:07   

;-)
spokojnie, to ta czarna wtyczka wtyczka ze zdjątka. Połącz te piny i wsio.
_________________
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak
 
 
screemer 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Dundalk/Irlandia
Wysłany: 2010-03-21, 21:46   

Udalo sie, okazalo sie ze slepy jestem i patrzylem na zle piny - kabelkow niestety od czujnika nie ma - dwie dziury - co widac na jednej z fotek z poprzedniego postu. Polaczyc nalezy ze soba brazowy i brazowo-zolty (czyli tak jak tmr pisal). Z tego co zauwazylem, nie mam cyfrowego predkosciomierza, jedyne co sie pojawilo to w MMi "ogranicznik predkosci" i dodatkowe menu do wybierania ktora opcja w FIS ma byc aktywna. Docelowo jednak chyba sie kiedys skusze na dolozenie tego czujnika. Mimo wszystko bardzo wszystkim dziekuje, nastepny krok to uruchomienie tempomatu (gdzies zalozylem temat, ale sie urwalo po tym jak spytalem jak dostac sie pod podszybie).

Zalaczone fotki z rozwiazania problemu zoltego spryskiwacza na fisie ;) Mostek zrobiony ze spinacza biurowego ;)

pobitwie.JPG
Plik ściągnięto 6521 raz(y) 81,64 KB

spinacz.JPG
Plik ściągnięto 6574 raz(y) 112,38 KB

nowe menu2.JPG
Plik ściągnięto 6616 raz(y) 46,68 KB

spalanie.JPG
Plik ściągnięto 554 raz(y) 37,23 KB

_________________
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!! ! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !! !

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-03-22, 11:16   

Mówię ci idz do salonu czujnik kosztuje grosze odkręcasz połowę nadkola lewego (od strony drzwi) i widać zbiorniczek i taką gumową zaślepkę wielkości ok. 5zł wkładasza czujnik dwa kable jedziesz z nimi pod licznik i po temacie nie jest to skomplikowane ja u siebie miałem czujnik ale zanim uruchomiłem FIS-a rozebrałem to co pisałem wcześniej żeby sie upewnić czy nie będzie się fonntana darła bo wiedziałem z A4 że tak będzie jeśli nie będę miał czujnika , ale spalanie to masz lajtowe :mrgreen:
a teraz mały offtopic pytanko do TMR-a chodzi mi o regulacje czułości czujnika deszczu nie mogę namierzyć kanału francy :-/ juz przekopałem całą grupę 09 i w blokach pomiarowych na kanale 17 mam odczyty dla czujnika zmierzchu i deszczu ale w tym kanale na adaptacji mam zablokowany kanał przekopałem całą adaptację dla grupy 09 w kanałach od 1-150 i ni hu hu nie wiem czy to wina mojego vaga :-/ Chcialem sobie zmniejszyc czułość czujnika wycieraczek bo mam na manetce ustawione na min a wycieraczki gonią już przy lekkiej mrzawce czasem jak w radiu zapowiadają że będę opady to wycieraczki od razu się włączają :-x
 
 
screemer 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Dundalk/Irlandia
Wysłany: 2010-03-22, 14:15   

Spalanie fajne nie ... zimny silnik, postoj, ssanie i 1.2tys obrotow. Miedzy innymi po to FISa zamontowalem, bo chcialem sprawdzic ile prawdy w tych 8.5/100km z instrukcji obslugi (wychodzi ze to prawda jedynie gdy na cieplym silniku jedzie sie na szostce z gorki z wiatrem od tylu :) ). Wieczorem sprawdze w ETCE jakie ten czujnik ma oznaczenie i wysle zone zamowic w ASO. Tylko musze gdzies jeszcze wyniuchac 2 zlaczki pinowe i znalezc dziure w scianie grodziowej do przepchania przewodow do srodka kabiny.

Co do czujnika wycieraczek to ja mam znowu odwrotnie - deszcz napiernicza ze az stuka po glowie a wycieraczki mrugna raz na sekunde tylko.

PS: Jak moge odkrecic polowe nadkola ?? ? To nadkole w A6 sklada sie z 2 polowek ?? ?
_________________
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!! ! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !! !

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
 
 
TFSI 


Model: A7 4G
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Automat
Imię: *
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 132
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-03-22, 15:35   

Nie nadkole jest w 1 części ale jak odkręcisz powiedzmy połowę wkrętów to przy skręconym kole w lewo (jeśli masz zbiornik po lewej stronie bo nie wiem czy każda wersja ma tak samo eu vel ang) można je tak odchylić że wszystko widać ja u siebie tak zrobilem jak sprawdzałem czy to jest faktycznie czujnik oczywiście nie gwarantuje że to wystarczy na 100% przy ciagnięciu kabli ale chyba też się da a w najgorszym przypadku ściągniesz koło i całe nadkole nr tego czujnika to 7M0 919 376 u nas w Polszy kosztuje w ASO dokładnie 32,59zł
U mnie jest odwrotnie mam ustawiną czułość na min. na manetce i wycieraczki gonią przy "paru kroplach" na szybie. Jest to o tyle wkurzające że za pierwszym razem jest OK ale one tak gonią conajmniej kilkla razy gdy szyba jest już sucha co w efekcie daje nieprzyjemne szuranie lub rozsmarowanie zaschniętego syfu co się kończy tym że muszę spryskami ich pracę poprawić dlatego szczerze mówiąc jeżdżę przeważnie bez nich chyba że mocniej pada wtedy ich używam czytałem że ten czujnik jest coś w audikach nie dopracowany ale nie wiem czemu nie mogę znaleść go w adaptacji a powinna być na bank możliwość regulacji jego czułości bo chciałbym go jeszcze bardziej osłabić a u ciebie wygląda że trzeba by go podkręcić.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: