Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] QUATTRO Wibracje w napedzie
Autor Wiadomość
COrel1308 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artur
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 80
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-01, 23:48   

Cześć. Napiszcie mi proszę czy w moim aucie obieg oleju w skrzyni i w torsenie jest ten sam i podczas wymiany oleju w skrzyni wymienią też ten smarujący torsen. Jeśli nie to mati1324 powiedz mi proszę czy wymieniałeś w Teo i czy wymienili na oryginał oraz za ile. Chciałbym wymienić prewencyjne olej w torsenie przy okazji wymiany oleju w skrzyni.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-12-02, 00:00   

Masz trzy osobne obiegi: przedni dyferencjał, skrzynia i torsen. Po drugie w skrzyni jest olej typu ATF, a torsenie przekładniowy, więc są zupełnie różne. W Teo na 99% nie wymienią Ci oleju w torsenie, ponieważ oni się w to nie bawią, gdyż robią tylko automaty. Olej w torsenie wymieniałem razem ze swoim mechanikiem i zalałem oryginałem :) .
 
 
COrel1308 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artur
Dołączył: 18 Lis 2017
Posty: 80
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-02, 08:49   

Ok dzięki. A powiesz mi ile Cię to kosztowało? Jeśli wymieniałeś też w dyferenciale to też daj znać. Może na to też się szarpanę :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-12-02, 21:05   

Wszystkie oleje kupiłem w ASO, więc wydałem 2x160 zł + 450 zł, ale pół litra do torsenu mi zostało i sprzedałem za 200 zł, więc w sumie wydałem niecałe 600 zł. Ogólnie zabrakło mi ok. 100 ml, ale użyłem starego, ponieważ pół roku wcześniej miałem wymieniony na Motula.
 
 
zylkapl 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: mimi
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 17
Skąd: polski
Wysłany: 2017-12-05, 06:24   

i co na motulu zle bylo jakiego dokladnie miales motula ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-12-05, 09:40   

Mechanik zalał mi jakiegoś LS, ale wolałem mieć oryginał :p .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
zylkapl 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: mimi
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 17
Skąd: polski
Wysłany: 2017-12-05, 09:49   

ale byly jakies niepokojace objawy bo wlasnie chcialem zalac ls
ale do mostow i zwykly do torsenu
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-12-05, 09:54   

Nic się nie działo, ale jak wymieniałem na oryginalny w torsenie, to przy okazji wymieniłem w przednim i tylnym dyfrze. Motula miałem tylko w tylnym, ponieważ jeden z mechaników miał podejrzenie, że to właśnie on powoduje dziwne drgania, ale niestety nie trafił.
 
 
zylkapl 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: mimi
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 17
Skąd: polski
Wysłany: 2017-12-05, 10:16   

a jaki wlales do dyfrow a jaki do torsenu ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-12-05, 18:31   

Kiedyś o tym pisałem, ale wrzucę link do posta < link > . Opisana jest moja wymiana oraz na zdjęciu widać jakie są ich numery. Przez trzy miesiące jeździłem w tylnym dyfrze na Motul Gear 300 LS 75W-90, ale taki został wybrany przez mechanika. Butelka z czerwonym korkiem jest do torsenu. Do przedniego i tylnego dyfra potrzeba trochę ponad 2 litry, więc dwa litry kupiłem mi nie wystarczyły. Zresztą wszystko jest opisane w poście, który podlinkowałem :p .
 
 
zylkapl 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: mimi
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 17
Skąd: polski
Wysłany: 2017-12-06, 00:33   

teraz pytanie czy ten czerwony :D to 75w140 ? ktos wie ?
 
 
Dejw11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Dawid
Wiek: 22
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2018-01-14, 17:02   

Witam wszystkich. Pomożecie w dobraniu oleju do mojej A6'stki ?
Chciałbym wymienić w przednim i tylnym moście, torsenie i skrzyni.
Może ktoś potwierdzić czy takie oleje mam kupić ? Nie wiem jaki do mojej skrzyni.

Torsen G055145A2 1L ?
Tylny dyfer G052145S2 1L ?
Przedni dyfer G052145S2 1L ?
Skrzynia ??

Czy olej w skrzyni torsenie i dyfrze trzeba wymieniać osobno czy przeleje się sam do wszystkiego?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-01-14, 18:15   

W manualu torsen i przedni mechanizm pływają w tym samym oleju co reszta skrzyni (wspólny obieg). Podaj kod skrzyni (na 99% jest to HGV), to powiem Ci jaki olej możesz wlać.
Ostatnio zmieniony przez mat1324 2018-01-14, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dejw11 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Dawid
Wiek: 22
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 11
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2018-01-14, 20:02   

Dokładnie HGV.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 290 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4808
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-01-14, 20:17   

Do skrzyni potrzebujesz olej G 052 911, a do tylnego dyferencjału G 052 145. Możesz przykładowo zalać odpowiednio: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 oraz FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: