Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana filtra kompresora + przekaźnika
Autor Wiadomość
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-16, 21:28   Wymiana filtra kompresora + przekaźnika

Witajcie
Chcę profilaktycznie wymienić u siebie filtr kompresora + przekaźnik ,znalazłem takie coś w necie. Pytanko czy ktoś posiada wiedzę gdzie znajduje się ten filtr, przekaźnik jest w podszybiu natomiast nigdzie nie mogę znaleźć info o lokalizacji filtra?

filtr kompres.jpg
Plik ściągnięto 80 raz(y) 60,29 KB

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

kronvwservice 



Model: Q7
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Imię: artur
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 32
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2017-11-17, 11:04   

po nitce do kłębka nadkole i zderzak do zdjęcia.
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-18, 18:33   

Czy nie dysponuje ktoś materiałami z ELSY na temat tej wymiany, planuję dopiero na wiosnę wymianę i zbieram info aby być przygotowanym :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 623 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10953
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-18, 19:19   

Szukałem w ELSIE, ale nie ma instrukcji demontażu tego filtra, ponieważ według serwisu jego się nie wymienia. W ASO też nie jest dostępny jako osobna część. Według schematu < link > znajduje on się blisko bloku zaworów elektromagnetycznych przy kompresorze, który jest ukryty pod prawym przednim nadkolem.
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-18, 20:59   

Wielkie dzięki za linka <rotfl> , bardzo duże ułatwienie , wiem gdzie szukać , na wiosnę będę go wymieniał, no może wcześniej jak pogoda będzie odpowiednia , lecz wątpię.
 
 
bertarz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Darek
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2017-11-19, 15:04   

Przekaźnik od sterowania znajduje się pod podszybiem po prawej stronie (strona kierowcy) numer 373
Wymień filtr jak najszybciej bo niska temperatura na dworze ujawnia nam wszytskie bolączki pneumatyki.
Robię pneumatykę, więc wiem co mówie
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-20, 16:58   

bertarz napisał/a:
Przekaźnik od sterowania znajduje się pod podszybiem po prawej stronie (strona kierowcy) numer 373
Wymień filtr jak najszybciej bo niska temperatura na dworze ujawnia nam wszytskie bolączki pneumatyki.
Robię pneumatykę, więc wiem co mówie

Filtr i przekaźnik mam , jeśli zajmujesz się tym to zrobię jak mówisz , w sobotę podejmę walkę z tematem <lol>

[ Dodano: 2017-11-24, 16:39 ]
Dla potomnych, aby wymienić filtr nie potrzeba ściągać nadkola oraz zderzaka :) wystarczy wyciągnąć filtr powietrza i pod spodem mamy jak na dłoni filtr od kompresora <lol>
Całą operacja zajęła ok godzinki na spokojnie :)

20171124_133032.jpg
Plik ściągnięto 191 raz(y) 217,28 KB

20171124_133022.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 137,06 KB

 
 
cinkers 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-25, 12:19   

Hej,
Rozumiem, że filtr wymieniony profilaktycznie? Jakieś odczucia po wymianie? Czyli on jest pod tą puchą filtra powietrza?
A przekaźnik po co? Lubią się psuć?
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-25, 19:06   

cinkers napisał/a:
Hej,
Rozumiem, że filtr wymieniony profilaktycznie? Jakieś odczucia po wymianie? Czyli on jest pod tą puchą filtra powietrza?
A przekaźnik po co? Lubią się psuć?


Tak filtr wymieniony profilaktycznie , odczucia żadne ponieważ nie się nie działo z pneumatyką. Filtr znajduje się pod obudową filtra powietrza , po wyciągnięciu całego filtra powietrza jest bardzo dobry dostęp :) .
Przekaźnik też profilaktycznie , po 10 latach użytkowania przekaźnik może się np.przegrzewać. Mój był w idealnym stanie.
Koszt wymiany znikomy a świadomość że mam to zrobione bezcenne :>
Gdzieś czytałem temat tylko o A8 D3 , która miała problem z pneumatyką , wymieniono kompresor, szukano usterki pneumatyki a winny był filtr który nie przepuszczał powietrza, przez co przegrzewał się kompresor i przekaźnik.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

cinkers 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-06, 11:15   

Hej,
Tak myślałem - dzięki. Też już zamówiłem komplet ale wczoraj sobie rozebrałem puszkę po stronie kierowcy i tam nie ma przekaźnika podobnego wyglądem. Tzn. jest 614 ale on odpowiada raczej za co innego.
ollyon86 przekaźnik wymieniałeś tam czy może z drugiej strony tam gdzie jest ECU?
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-06, 13:50   

Aby wymienić przekaźnik musisz zdjąć podszybie aby odkręcić wszystkie śruby pokrywy sterownika silnika , ta plastikowa puszka jest po prawej stronie (strona pasażera) jest w niej sterownik silnika i pod nim jest ten przekaźnik .
 
 
cinkers 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-06, 14:00   

No wlasnie ! Też tak myślałem. Próbowałem się tam wczoraj dostać ale nie ma szans odkręcić śrub z tyłu puszki. Jak ściągałeś podszybie? Mówimy o tym zaraz przy szybie, z wycieraczkami? Dużo z tym roboty? Próbuję coś znaleźć na necie ale bez efektów.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-06, 19:27   

Najlepiej jest odkręcić wycieraczkę pasażer i delikatnie próbować podważyć podszybie , najlepiej jest to zrobić w jakimś ogrzewanym garażu aby czegoś nie połamać . Na koniec wyczyścić rynienkę przy szybie aby była czysta i dobrze dolegała osłona podszybia , były przypadki że po złem montażu lała się woda na puszkę z komputerem silnika.
Na tym filmie jest to pokazane
https://youtu.be/SnFaT542vSY
 
 
cinkers 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-03-06, 23:40   

Panowie potwierdzcie mi tylko bo nie daje mi to spokoku. Filtr powinien miec przeplyw w ktora strone? Niestety na orygonalnym nie bylo strzalki. Na poczatku myslalem ze w stronę zderzaka ale po porownaniu filtrow wyszlo mi ze jednak kierunek powietrza jest w strone sciany grodziowej. Możecie potwierdzic?

Dodatkowo do podmiany pasuje także oryginalny filtr Mercedesa 2203200069 bo wygląda identycznie jak ten MANNa. Obydwa są jednak większe niż oryginalny filtr Wabco, który siedzi w aucie z pierwszego montażu.

Np.
http://allegro.pl/filtr-p...7091572709.html
 
 
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 232
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-07, 19:23   

Kierunek filtra ma być w stronę grodziową , w przypadku filtra z MB cienki króciec skierowany jest do grodzi, oryginał ma króćce tej samej średnicy .
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: