Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:19
[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
Autor Wiadomość
gregor26 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: grzegorz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 215
Skąd: Bergen,szczecin
Wysłany: 2011-11-22, 07:26   

Zrobilem dokladnie jak opisal tmr-mnie interesuje
Podlaczenie wodne?? Ktore weze???
_________________
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
salwador 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Limerick
Wysłany: 2011-11-22, 16:12   

jest jedna potrójna metalowa i parę węży do tego pompka wodna i zawór trójdzielny pewnie wszystko jest sterowane z webasta nie mam elsy wiec nie mogę teraz sprawdzić ale po weekendzie postaram się coś napisać
 
 
gregor26 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: grzegorz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 215
Skąd: Bergen,szczecin
Wysłany: 2011-11-23, 21:10   

sluchaj ja dzisiaj dzwonilem do goscia ktory mi to sprzedal i tez montuje webasto na zyczzenie-dodam ze zajmuje sie juz tym 16 lat(firma klima auto)

powiedzialem mu o tej rorce trojdroznej a on mi zekl tak! wystarczy dostac sie do weza ktory podaje plyn do nagrzewnicy i go przeciac i polaczyc dolna czesc weza do wejscia webasto(pompka webasto) a druga czesc weza dac do wyjscia webasto i mowi ze nie ma bata zeby nie dzialalo on tak montuje caly czas...

a sprawa okablowania to tak mam dwa kabelki z koleczkami montazowymi i ten z wiekszym oczkiem to masa a zmniejszym plus.
no i sa jeszzce te dwa kable do podlaczenia dmuchawy co wychodza z przekaznika to je trzeba wpiac w wtyczke klimatronika D pin 11 jak tmr opisal poprostu przeciac ten kabel i polaczyc przez te dwa kable...

jezeli sie myle lub napisalem cos nie zgodnie z prawda to mnie poprawcie bo w sobote jade na warsztad do firmy dokonczyc montaz :)

pozdro gregor26
_________________
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
brogus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-12-17, 21:57   

Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem w pełni działajacego webasta termo top c, pilot t91 i programator.

Chciałem sie podzielić swoją skromną wiedzą.

Piecyk i caly osprzęt kupiłem od gościa którego polecał autor wątku. Zamówiłem przez telefon, paczka za pobraniem przyszła w 2 dni, w środku wszystko zgodnie z opisem.
Brak było jedynie programatora (jajka montowanego w pojeździe) ponieważ ów sprzedawca zniechęcił mnie do zakupu twierdząc że zbędny bajer dobry dla kierowców ciężarówek.
Podobnie twierdził na temat pilota HTM 100, że to zbędny bajer i mniej wygodny bo wiekszy.

Moja rada jest taka: bierzcie z jajkiem ew pilot HTM100, bo sam pilot jak się przekonałem to trochę mało. Po pierwsze nie zawsze samochód stoi w zasięgu, po drugie nawet jak stoi to trzeba właczyć odpowiednio wcześniej- przerobiłem poranne wstawanie i krótki bieg do pilota w celu odpalenia ogrzewania.
Po 2 tygodniach poszedłem po rozum do głowy i dostawiłem jajko- schowane w schowku z zapalniczką- na dnie tam gdzie jest wgłębienie na kubek.

Kolejny sprawa: wpięcie się do klimatronika. Niestety autor watku nie zamieścił w swoim poradniku jak to zrobić. Szukałem w innych jego wypowiedziach na forum i też nic, jedyne co znalazłem to to że też miał z tym problem ale się udało. Niestety na PW również nie uzyskalem odpowiedzi.
Niestety kolejnych dwóch elektryków (dwóch różnych) łapało się za głowę. Dowiedziałem się że będzie z tym duży problem, a może nawet będzie to niewykonalne.
Czekając w kolejce na termin przez 2 tygodnie używałem webasta bez tej opcji- silnik się grzał, a środek dopiero jak wsiadłem. Na szczęście znalazłem fachowca który podołał plus poprawił po poprzednim, który montował piec.
Namęczył się chłopak i z tego co powiedział to bezsensu jest kupować webasto analogowe do takiego auta ( w sensie zaawansowania technicznego), prościej wg niego jest podpiąć się pod magistrale i zaprogramować cyfrowe.

Tyle, przykro mi że nie podałem szczegółów tej magicznej operacji jaką jest wpiecie się do klimatronika, wszystko powierzam "fachowcom" bywa że z róznym skutkiem. Sam wiem gdzie wlać paliwo, olej i płyn do spryskiwaczy. Może wtajemniczeni coś napiszą.
_________________
Wykonane mody
-webasto
-wymiana manetki- obsługa komp
-przyciemnione szyby
 
 
igorw
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-18, 10:37   

brogus, daj znać o kosztach i o zasięgu pilota.
 
 
brogus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-12-18, 22:52   

Koszt zestawu: Piec+ osprzęt (z pilotem T91) - 2650zl (przy czym piec był z 2011r mało śmigany), do tego musiałem dokupić programator - jajko za 360zł + rury za ok 100zł (kupował ten co montował). RAZEM 3110zł

Do tego doszły koszty montażu. Montował mi facet polecony przez elektryka. Niestety porażka. Gość twierdził ,że pracował przy tym w Irlandii, sprawiał dobre wrażenie- za montaż wziął 200zł (jedyna podejrzana rzecz).
Przy odbiorze okazało się że "wszystko" działa ale nie byl w stanie podpiąć się do klimatronika - zostawił kabel i powiedział że elektryk zrobi to w 10 min (ten sam elektryk który go polecił). Pomyślałem dobra, wziął niewiele więc nawet z elektrykiem będzie tanio.
Niestety rzeczony elektryk już nie był taki pewny czy zajmie mu to 10 min, oprócz tego wolny termin miał za 14 dni, a godzinę pracy ma za 60zł.

Znalazłem więc kolejnego i ten okazał się fachura, też miał pewne wątpliwości ale ostatecznie dał radę. Przy okazji wyszła na jaw fuszerka pierwszego fachowca- pomimo istniejących fabrycznie przestrzeni montażowych gościu poszedł po najmniejszej linii oporu i np elektronike zamontował w foliowym woreczku w przedziale silnika :[ , do prądu podpiął się szybkozłaczką, podobnie zrobił z przewodami paliwowymi.
Szczęśliwie wszystko już jest jak trzeba.

Dziwna sprawa z tym pierwszym fachowcem, bo żeby chociaż wziął za to większą kasę -pomyślałbym że oszust, a tak te 200zł żaden zysk, a jakby nie było cały dzień mu zeszło.

[hr]

Co do zasięgu pilota- trudno powiedzieć bo zależy czy przestrzeń otwarta czy są budynki. Według producenta w otwartej przestrzeni 1000m? Tak jak używam- jak samochód stoi pod blokiem to pilot działa z każdego pomieszczenia w domu, nie musze biegać do okna
_________________
Wykonane mody
-webasto
-wymiana manetki- obsługa komp
-przyciemnione szyby
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
waldekkk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 40
Skąd: Głogów -okolice
Wysłany: 2012-12-19, 00:03   

igorw napisał/a:
brogus, daj znać o kosztach i o zasięgu pilota.

Pilot śmiało daje 450-500 metrów(w terenie zabudowanym ) przy sprawnej baterii (załączam z hali oddalonej od auta minimum 450metrów)
Co do kosztów ja montowałem u siebie jak i ostatnio koledze Hydronika D5WSC idzie kupić pewniaka na znanym portalu aukcyjnym w okolicach 1200zł(dla mnie zaleta poniewż pompa wodna i paliwowa jest już w urządzeniu). Zamiast przekaźnika zapodałem półprzewodnik diodę Schottky'ego .Paliwo idzie bezpośrednio ze zbiornika (wpięty wężyk do pompki) tak jak to opisał autor wątku.Cały zestaw zamontowany jest pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego.Dodam tylko tyle że dorabiałem uchwyt mocujący bo takiego nie miałem :(
Koszta na obecną chwilę jakie należy zainwestować w kompletny zestaw to:
TELESTART z wtyczkami ,anteną i pilotem około 300zł
PIEC około 1000-1200 (wstanie idealnym)analog
ZEGAR opcjonalnie 50-100zł analog
Wę?YK PALIWOWY około 50zł
W?? WODNY (ja brałem fi19 2 metry od LPG około 20zł
W?? fi 16 jest przy aucie przecinamy go w dwóch miejscach koszt 0zł
Dwa trójniki od LPG 19/19/16 mm koszt około 20zł
Kostka 6 pinowa (jak chcesz sobie na upalne dni zrobić dodatkowo przewietrzanie wnętrza samochodu) lub 5 pinowa jak tylko ogrzewanie najlepiej jakby była hermetyczna koszt około 30zł
przełącznik pomiędzy opcją lato zima (tylko opcjonalnie) 5zł
opaski zaciskowe 4-6 szt około 20zł
dioda półprzewodnik 1zł
dwa bezpieczniki 1A do telestarta i 15A-20A do piecyka 2zł
wydech jak nie ma w zestawie 30zł
rura z filtrem powietrza jak nie ma w zestawie 30zł (często pomijane a bardzo istotne)

Czas montażu
doprowadzenie paliwa 1- 2 godz.
montaż pieca 2-3 godz (trzeba upuścić płyn chłodniczy) ale wcześniej miałem już przygotowany w/w uchwyt do pieca.
elektryka (przeciągnięcie 1 kabelka i wpięcie 15 min) lub 3 przewodów opcja z przewietrzaniem + montaż przełącznika 1 godz.
telestart 30 minut
Ja jeszcze doprowadziłem sobie wiązkę 6 przewodów do podłokietnika ażeby mieć zegar (którego nie używam ,ale jest bardzo przydatny przy zdjagnozowaniu usterki jakby coś nawaliło)

Wszystko montowane przy motorze 2.0 w 3 lub 2.7 montaż na pewno się przeciągnie ponieważ jest o wiele mniej miejsca pod maską.
Zestaw lata u mnie już prawie 2 lata i nie mam z nim żadnych problemów.Szyby puszczają już po 10 minutach pracy przy dość sporym mrozie.
Jakby ktoś chciał mogę zrobić kilka fotek jak to wygląda pod maską i które węże ciąć.

Pozdr
 
 
Przemtos 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Przemek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 24
Skąd: Chelmno
Wysłany: 2013-09-30, 09:27   

koledzy mam bmk 3,0 avant. jest ktos kto sie podejmnie zamotowania webasto? oczywiście ori ze sterowaniem przez fis i pilotem. ?
_________________
Przemek
 
 
KL4K50N 



Model: Inne
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 44 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 2079
Skąd: Krasnystaw / NL
Wysłany: 2013-09-30, 21:23   

Przemtos napisał/a:
sterowaniem przez fis
W jakiej A6 webasto steruje się za pomocą fis? Chyba chodziło o MMI?
_________________
Było :
Audi: 80,A4B5,A6C6x2,BMW E60,F10,Peugeot 508
MK6 GTi
Jest:
Audi A5 Sportback 2.0TFSI@260/390
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
RadarVR6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 87
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-05-30, 14:49   

Mam oryginalne webasto z dogrzewaczem. Dogrzewacz załączy sie poniżej +5st, a idzie ustawić webasto tak aby dogrzewało płyn chłodniczy po uruchomieniu się silnika automatycznie do np osiągnięcia temp 70-80st, ale nie ogrzewając przy tym wnętrza i nie zależnie od temp na zewnątrz ?
 
 
mas0n 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Piotrek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-30, 21:00   

Jak działa? Można nastawić żeby całą noc grzało? Ile zużywa paliwa?
 
 
szalony 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 3647
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2014-05-31, 09:58   

mas0n, paliwa nie wiele, zależy jaki piecyk, ori z C6 nie mam pojęcia. Ale podejrzewam że przy całonocnym dogrzewaniu nie uciągnie akumulator <uoee>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mas0n 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Piotrek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-01, 08:46   

wg. niektórych info co znajduję wynika że zużywa ok 0,5 - 0,7 l na godzine. Jeśli tak, to dużo. bo auto na luzie spala ok 1L a przecież jest ładowanie, opory wewnętrzne, itp.
A o Aku to nie pomyślałem
 
 
igorw
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-03, 08:18   

szalony napisał/a:
nie uciągnie akumulator

A to nie jest tak, że jest piec na ON/Pb? Webasto pali paliwo a nie akumulator.
Z tego co pamiętam przy A6 C5 to podawano wartości 0,5-1 L/h. W C6 pewnie podobnie bo zasada ta sama.
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 764
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-06-03, 08:31   

igorw napisał/a:
szalony napisał/a:
nie uciągnie akumulator

A to nie jest tak, że jest piec na ON/Pb? Webasto pali paliwo a nie akumulator.
Z tego co pamiętam przy A6 C5 to podawano wartości 0,5-1 L/h. W C6 pewnie podobnie bo zasada ta sama.

Piec jest na ON/Pb ale piec ma tez swiece w sobie, ktora musi sie grzac, do tego pompka i elektronika, nawiewy wewnatrz samochodu... swoje pradu potrzebuje, przy takim 95Ah moze do rana pradu wystarczy, ale czy w zimie jeszcze silnik odpali?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: