Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomekkk1
2013-09-09, 01:12
[ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy
Autor Wiadomość
szczerba2 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Pomógł: 55 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1376
Skąd: OSTROWIEC ŚW.
Wysłany: 2012-05-31, 00:40   [ A6 C6] Demontaż -(Wymiana) tiptronica i chłodnicy

Witam wszystkich . Poniżej postaram się przedstawić samodzielną wymianę tipa w dieslu 3,0 i 2,7 tdi z czteronapędem.
Powód Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm
Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF. Nadmieniam iż mój mechatronic jest sprawny i zostanie przeszczepiony do ,,nowej skrzyni,, wykluczy to wizytę w ASO.
sprzęt i materiały; - nowa chłodnica , skrzynia 09l
klucze torx 25 , 30 , 35, 40, 45
ampole nasadki 6 i 8 i 5
nasadki frezy - głównie M10
nasadka 6-kątna 16 mm, 13 , 10 , 18
klucze płaskie 10 ,13x 2 ,19 , 22
grzechotka , przedłużki do niej-dużo ok 1,5 metra
zmywacz np .;do układów hamulcowych 2x600mltr (Bool), czyściwo bawełniane, wanna zlewowa
łyzka płaska taka jak do koł
wkrętak płaski
klucz do kół
przyrząd do napełniania olejem(-pompka elektryczna)
silikon
filtr i uszczelka do skrzyni
!! olej atf wg specyfikacji i wersji softu !!
olej przekładniowy 1,1 ltr przednia różnicówka+ 0,5 ltr torsen
smar do przegubów
podnośnik słupkowy i ten z auta
kanał warsztatowy,deski, kobyłki szt 3
pomoc drugiej osoby ----nieoceniona
zdjęcia wrzuciłem na Fotosik pl .wygodnie przeglądać jako pokaz slajdów
Etap 1
Ja robotke zacząłem od demontażu osłon spodnich,przedniego zderzaka w celu wymiany chłodnicy.
Teraz odkrecamy belkę mocowana dwoma szpilkami i dalej wg zdjeć http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201066
wstępny demontarz mamy za sobą . lecimy dalej wg fotek http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201098
Po tych operacjach delikatnie wysuwamy chłodnice-do siebie i w górę
Nową montujemy w odwrotnej kolejności stosując przy tym zasade bez pospiechu - bo więcej popsujemy niż naprawimy!!!!

Uwaga !! !!!węże ATF myjemy i wymieniamy na nich oringi- smarując olejem wciskamy w wejścia w chłodnicy i dopiero dokręcamy nasadka 10 stosujac dostępne przedłużki
Gdy się z tym uporamy montujemy zderzak najlepiej z pomocą drugiej osoby ,wpinając wszystkie wtyczki -halogeny,pdc. spryski itd......
Etap 2 - demontarz tiptronica ---ostra jazda!!! , zalecany browarek szt 1
No to lecimy z koksem....
dzwignia w połozenie P
UWAGA ebp zwolniony
zapłon na 0 wyjm kluczyk
odpinamy akumulator - klucz 10mm
demontujemy przednie koła i auto spieramy na kobyłkach
płyn Atf mamy już spuszczony a przewody wstępnie zdemontowane po wymianie chłodnicy
teraz przehcodzimy do wstępnego demontażu elementów

obowiązkowo unieśc tylnie jedno koło i postawic na kobyłce (klucku).
Demontujemy osłonke z torsena - 2 śruby torx 40 - 45- dojście od tyłu
Dalej postępujemy wg zdjęc http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201194
Po tych zabiegach owi?my workiem elementy przegubu na wale i na wyjściu torsena - inaczej sie ufajdamy smarem
Przechodzimy do przedniej osi
Zaczynamy od demontażu osiek -prawa i lewa -śruby ma frez M10 i obowiązkowo przedniej poduszki silnika -ampol 8mm x3 + 2 sześciokątne
fotki tu krok po kroku http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201293

PO tych zabiegach tipa mamy łącznie z silnikiem pochylonego i w ten sposób uzyskujemy dostęp do 3 śrub -szpilek łączacych skrzynie z motorem. Dojście do nich mamy od przodu auta. Wykrecamy je ampolem 8mm i dodatkowo 1 od rozrusznika na 16

http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201324


Teraz jeszcze deczko pochylamy tipa na lewarku. Będziemy mieć lepsze widoki
interesują nas nr 2 3 4 5 6 7 na szesciokąt 16 i nimi się teraz zajmiemy
Na wstępie zajmiemy sie nr 6 i 7-- UWAGA CZUJNIK OBROTÓW WA?U !! ! http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201349 wykręcamy je nasadka 16 i zajmiemy sie nr 2 . Do tej 2 jest trudniejszy dostep ze względu na sąsiedztwo przewodów wodnych .Jak ja poluzujemy musimy pilotować rozrusznik .Odkręcamy i wyciągamy. Rozrusznik wywlekamy.
UWAGA dwie szpilki najwyżej usytuowane tylko luzujemy - nie wykręcac do ko?ca
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201362
teraz sciągamy linke wybieraka i odkrecamy jej wspornik mocowany do skrzyni 2 srubami na 10.

Etap 3 - ko?cowy demontaż
Odkręcamy 6 srub mocujących ramę -sanki-do budy http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201374
Teraz możemy jeszcze deczko opuściś lewarek .
Nasz pomagier napiera od tyłu na skrzynie dociskając ją do silnika a my wykręcamy 2 pozostałe sruby .
Podkładamy deski kanałowe co by nam tip nie runął w kanał i wg fotek jedziemy z koksem
http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201380
Teraz musimy zdemontowac przekładnik momentu obrotowego. Mocowany jest na trzy sruby -frez do koła zamachowego http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201386
pomocnik trzyma gruche a my krecimy . Zdejmujemy iiiiiiiiiii http://www.fotosik.pl/u/szczerba2/album/1201389


ETAP 4 Montaż i przygotowanie -- wkrótce ...... długie opracowanie



Wszelkie uwagi mile widziane <klotnia> taki olej nabyłem na alledrodo -10 litrów
tak wygląda elektryczna pompka
to ori smar w tubie
Tu link zfotkami real podzespołów tip 6Hp19 http://www.midparts.com.pl/pl/c/6HP19/214
dalsze czynności wymagają zachowania czystości- zalecam zamknięcie bramy aby uniknąć przeciągów, sypania piachem itp, ponieważ będziemy dłubać w otwartej skrzyni
płyta zaworowa i sterownik
_________________

Ostatnio zmieniony przez szczerba2 2012-05-31, 22:56, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
krzycho2626 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Imię: Krzysiek
Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 509
Skąd: Kalisz/Northampton UK
Wysłany: 2012-05-31, 02:33   

Widze ze kolega tu grubo leci-czy mozna poznac powod wymiany tej skrzyni???
 
 
szczerba2 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Pomógł: 55 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1376
Skąd: OSTROWIEC ŚW.
Wysłany: 2012-05-31, 07:38   

oki poprawie. Mój tip strasznie zaczał szarpać szczególnie przy redukcjach w dół. Waliło że masakra . Dodam że zero błedów w sterowniku. Jak nabyłem auto w tipie panowała suchota-płukanie i dynamiczna wymiana atf pomogły ją ocalić na jakieś 30tkm

Temat poprawiony .

Zachęcam do lektury. - wkrótce opis montażu mechatronika , i tipa do auta
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2084
Skąd: Iława
Wysłany: 2012-05-31, 18:20   

szczerba2
Sorki, ale muszę się wtrącić ;)
Wszystko jest ok, poza tym, że nie zastosowałeś odpowiedniego oleju do skrzyni 09L (6HP19A). Więc raczej nie wypada pisać, że użyłeś "...olej atf wg specyfikacji i wersji softu..." Choćbym nie wiem jaki miał soft w skrzyni, to będzie zły olej ( nawet na ba?ce masz napisane, że dla tej skrzyni "nur original").
Mógłbyś wytłumaczyć stwierdzenie "Dodatkowo wynieniam chłodnicę płynu G zespoloną z ATF.", bo nie ogarniam ;)
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-31, 18:30   

szczerba2, ja także dołączę do krytyków oleju ;| Ale jak widzę, przewidziałeś to ' <klotnia> ' :)

Ale cała robota i jej opis robią wrażenie. Gratuluję! <brawo>
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
szczerba2 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Pomógł: 55 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1376
Skąd: OSTROWIEC ŚW.
Wysłany: 2012-05-31, 18:48   

Panowie sorki ale moja skrzynia to 6hp19 kod gzw bez literki na ko?cu ,więc olej z fotki jest jak najbardziej odpowiedni. Poza tym oleje do automatu nabywam zawsze tylko z jednego żródła od gościa który pracuje w niemieckim przadstawicielstwie Firmy ZF . Nadmieniłem także że należy stosować olej -,,olej atf wg specyfikacji i wersji softu ,,.
jutro wrzuce fotke ze specyfikacją mojego oleju i sami się przekonacie http://www.fotosik.pl/pok...974bd68c7.html. Ten mój jest słomkowy i taki był w mojej jak i tej nabytej używanej skrzyni. Na opakowaniu pisze że nie jest zamienny z BLAU I GREEN a mój jest ?Ó?TY czy jak kto woli słomkowy.
Matys - wymieniałem chłodnicę wody, silnika (płynu np G12 glikol) w automacie jest ona zespolona z chłodnicą oleju ATF ponieważ test glikolowy wypadł pozytywnie - czyli wyciek płynu chłodniczego do strefy olejowej ATF( woda idzie do oleju).
_________________

Ostatnio zmieniony przez szczerba2 2012-05-31, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2084
Skąd: Iława
Wysłany: 2012-05-31, 19:02   

Ostatnio zmieniony przez MaTyS 2012-06-01, 07:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szczerba2 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Pomógł: 55 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1376
Skąd: OSTROWIEC ŚW.
Wysłany: 2012-05-31, 19:24   

MaTyS, info mam stąd jeśli złe to moja strata http://www.zf.com/corpora...ions/poland.jsp
Dodam że też konsultowałem to też z SSSerwis -Sopa i Midparts ,na temat oleju ATF jest też osobny temat na Forum.


!! Dlatego ATF dobieramy indywidualnie !!
_________________

 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2084
Skąd: Iława
Wysłany: 2012-05-31, 19:53   

szczerba2
Może wprowadzasz w błąd siebie i innych szukając informacji o 6HP19, kiedy masz na 1000% 6HP19A !!
Nigdy w życiu nie uwierzę, że SSopa polecił by ci teki olej. W sumie to możesz lać co chcesz twoja wola, ale to forum czytają przecież inni... . <uoee>
Ja nie będę cie już przekonywał ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 6678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-31, 21:09   

szczerba2, kiedy ja w Sopa Serwis wymieniałem olej rok temu, to wyraźnie mi powiedziano, że nie ma innego oleju do mojej skrzyni... i tak... napewno masz 6HP19A... a to, że na tabliczce na skrzyni, nie ma tego 'A', to nic nie znaczy w tym przypadku <okok>

Dodatkowo, pisałem do firmy ZF w tej sprawie i dostałem taką samą odpowiedź:
___________________________

Dear Mr. Krzysztof,

According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 we have two variations of the ZF 6HP19A transmission. Each of these two versions have to be filled with another oil:
1. ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or
2. ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
The information which variation is used in your car only can be answered via the main part no. of the transmission. Therefor do the oil change at your local Audi service because they can read off this no. via the elcetronical control system or read off this no. from the transmission name plate and send it to me.
___________________________

Tak więc jeśli już, to mamy do dyspozycji dwa powyższe, a tak naprawdę to ten ZF8 - najnowszy...
_________________
SAP ABAP Certified Developer
 
 
szczerba2 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marcin
Pomógł: 55 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1376
Skąd: OSTROWIEC ŚW.
Wysłany: 2012-05-31, 22:49   

0x4B25A, tak takie info też otrzymałem w ZF i SS ale powiedziano mi że z skrzynie z początku produkcji czyli te 2004 rok mogą i były fabrycznie zalane takim jak mój ZF Lifeguardfluid6 (ZF No. S671 090 255 or Audi /VW Oil No. G 055005 A1 / A2 / A6) or , więc sobie odpuściłem ZF8. w tabeli http://www.prnd.pl/porady/oleje.htm jest mój ATF.
pierwszym razem nabyłem taki http://www.fotosik.pl/pok...da317ccf82.html i opis taki sam jak na ravenolu
Matys pisałem że każdy musi zastosowac specyfikacje ATF i tego się trzymajmy ....a kazdy zrobi jak chce
Dziękuję za spostrzeżenia <luzik>
_________________

 
 
DejayPablo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Artur
Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-01-19, 22:20   

Troszkę odkopię ten temat, ponieważ jestem w trakcie składania konwertera, mam pytanie jakim momentem powinny być dokręcone 3 śruby do konwertera (przechodzące przez koło zamachowe)?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10172
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-19, 22:26   

85 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: