Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Fotostory - regeneracja reflektorów skrętnych AFS
Autor Wiadomość
mischa 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: mischa
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2016-09-14, 14:44   [A6 C6] Fotostory - regeneracja reflektorów skrętnych AFS

Witam. Światła w nowym nabytku były słabe. Temat rezania lamp przerabiałem już parokrotnie, ale w przypadku reflektorów w C6 z systemem AFS to inny poziom trudności...
Pierwszy raz musiałem drugi raz rozklejać i zrobić poprawkę...
Przez błędne złożenie mechanizmu AFS.
http://www.a6klub.pl/prob...amp-vt84406.htm

Nie mniej - da się :)
Jaka jest zaleta rozebrania reflektora? Można go całego gruntownie wyczyścić, bo wszędzie jest pełno syfu i gdy się wymienia sam odbłyśnik "od tyłu" to ten syf i tam jest i wkrótce osiądzie ponownie.
Co do śrubek: duże torx są wszystkie identyczne.

Zaczynamy:

Po ostatniej jeździe w deszczu moje i tak gówniane światła wyglądały tak:
Ostatnie stadium zaćmy i żywa woda w środku.



Zabrałem się do rozklejania. Kolejna lampa, która nie mieści się w piekarniku (czego z resztą nigdy nie robiłem) więc opalarka, płaskie śrubokręty i masę wkurwiania. Klosz jest wklejony na jakiś rodzaj gumy (butylowej?) która na serio ma moc...

Poglądowe wnętrze reflektora AFS:




Reflektor po rozklejeniu. Uważamy, żeby nie uszkodzić klosza. Pogięte obramowanie obudowy po podgrzaniu można doprowadzić do stanu wyjściowego. Dzieło sztuki to nie musi być, bo i tak nie widać, ważne, żeby obudowa była szczelna. Czyszczenie rowka z tej gumy na końcu - po zdemontowaniu wnętrzności.




Tu tak z ciekawości zakurzona z zewnątrz soczewka. Połowę przetarłem szmatą.


Od razu demontujemy ozdobną ramkę z klosza. Ja od razu myłem każdy element na bieżąco, żeby już schnęło i czekało na montaż.


Demontujemy wnętrze. 3 śruby i zatrzask na górnej krawędzi kierunkowskazu.




Zdejmujemy szkło kierunkowskazu i wykręcamy odbłyśnik:


Odbłyśnik DLR:


Ściągamy z niego na siłę uchwyt wiązki.


To nie jest wypalone. To zwykłe zakurzenie. Delikatnie umyłem w detergencie i wysuszyłem sprężonym powietrzem:


Teraz po kolei:
1. Odpinamy wtyczkę silnika regulacji wysokości.
2. Wyhaczamy uchwyt wiązki.
3. Odkręcamy dwie śruby trzymające silnik.
4. Delikatnie wyjmujemy kulę nastawnika z gniazda.


Wyjęty silnik:


5. Odpinamy wiązkę.
6. Odkręcamy 3 punkt mocowania mechanizmu.


Teraz musimy wyhaczyć kulkę ręcznej regulacji. Tu uwaga! Jest delikatna. Ja profilaktycznie pogrzałem ją opalarką.


Mechanizm wolny:




Demontujemy ramkę:




Demontujemy silnik:


I teraz się zaczyna najgorsza część operacji. Demontaż układu AFS. Skupić się!
Odkręcamy dwie śruby obudowy przetwornika położenia:






I teraz NAJWAŻNIEJSZE !! !
Musimy wypracować metodę zapamiętania położenia kółka z krzyżem względem obudowy przy danym położeniu mechanizmu skrętu przed odkręceniem.
Można zapamiętać odległości między obudowami z dwóch stron. Między kółkiem a obudową można narysować linię żyletką lub nożykiem. Różnica tu 1-2 stopni to już porażka. Dokładność na pewno poniżej 0,5 stopnia (30 minut :)) . Na serio nie przesadzam, ale pisak to za mało dokładne oznaczenie. Podczas składania odległości mechanizmu oznaczone możemy łatwo ustawić pokręcając ślimak ręcznie.
Przy montażu kółko wkręcamy na klej do gwintów.


Odkręcamy górne mocowanie:


Ramka wolna:




Kolejne śruby:






Soczewka wymontowana :)


Oznaczone miejsca nitowania należy rozwiercić. Wkrętarka + ~10 mm wiertło.


W drugą stronę nie musimy tyle nitować. Wystarczą dwa nity, lub porządne skręcenie w tych miejscach:


Teraz druga masakryczna rzecz :) Usuwanie gumy. Podgrzewanie tylko pogarsza temat, więc proponuję na zimno. Guma jest mocna, co jest jej wadą i zaletą.
Gdy się gdzie ją prawidłowo podważy, to daje się ładnie wszystko wyciągnąć. U mnie dało radę wyciagać nawet takie kawałki:







Przed montażem wyczyściłem rowki i rant klosza benzyną ekstrakcyjną. Wklejałem na najmądrzejszą rzecz jaką do tej pory znalazłem. Rowki zalałem tak w 3/4.



Składać należy czytając ten post od dołu :)


Reszta zdjęć z pola walki:

Graty lamp:


Gotowe do sklejania po raz drugi:




A tu jak wyglądały odbłyśniki przed i po:











Przed składaniem lampy proponuję do samej obudowy podłączyć żarówki i cały mechanizm AFS, po czym w VCDS przeprowadzić testy ruchu soczewek.
Jak są dobrze złożone, to w czasie testów (skierowanie do wewnątrz, na zewnątrz, pozycja środkowa) soczewki wychylają się i nie słychać silnika krokowego. U mnie pozycja wyjściowa była w prawo, wiec w testach silniki hałasowały nie mogąc osiągnąć maksymalnych wychyłów.

No jeszcze jedno. Soczewki bardziej wychylają się na zewnątrz niż do wewnątrz.

[ Dodano: 2016-09-16, 11:29 ]
Rozmawiałem dziś z kimś, kto zajmuje się zawodowo regeneracją reflektorów i powiedział, że uda się wyjąć odbłyśnik bez demontowania tego napędu AFS. Warto najpierw tak spróbować :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 439
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-10-11, 21:55   

Stary kawał dobrej roboty!!!!
jak ty to rozkleiłeś?? wszyscy rozcinali obudowe lampy nożami na ciepło, możesz być z siebie dumny <okok>
malowałeś wnętrze klosza na szary mat, dobrze widze?
możesz wrzucić jeszcze fotki przed / po operacji?
 
 
mischa 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: mischa
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2016-10-12, 14:16   

Jestem Polakiem :)
Nam Polakom jak się nie powie, że coś jest niemożliwe, to my to ogarynamy :D
Nie, nie malowałem nic absolutnie. Tylko rozkleiłem, umyłem wszystko i wymieniłem odbłyśniki. Tak kombinowałem, czy tych elementów ozdobnych co są przykręcone do klosza nie pomalować i czy nie szukać przy okazji modułu LED jako DRL, ale pomyślałem, że sam siebie oszukiwać nie będę i złożyłem jak fabryka przykazała. Z operacji nie mam więcej zdjęć, bo sam to robiłem, ręce urąbane i nie miałem siły dokumentować samego rozbierania reflektorów.

Na dzień dzisiejszy nawet po szybkiej jeździe w obfitym deszczu nic się nie paruje, a nowe palniki świecą coraz lepiej i na prawdę jestem zadowolony z operacji.

W sumie najbardziej wkurwiającą operacją w jest... montaż reflektorów. W C6 masz w sumie 6 płaszczyzn regulacji (3x wkręty dystansujące, poziom, pion i obrót w okół osi podłużnej samochodu). Dokopałem się po fakcie w ELSA-ie instrukcji ich montażu, ale mówię Ci, że zapomnij o niej :D
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
piechu84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 4
Skąd: Zgorzelec/dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-24, 18:49   

Witam,
czy komuś udało się wymienić te odbłyśniki bez odkręcania mechanizmu skrętnych świateł?
Mam zamiar się podjąć ale trochę mnie odstrasza możliwość rozregulowania świateł.
Pozdrawiam
 
 
kayciorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Wiek: 50
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: valencia-espana
Wysłany: 2016-11-01, 00:55   

Super wyjasniony temat.
Na inny forach doczytalem sie w celu rozklejenia wklada sie do piekarnika na okolo 10-15 minut na temp okolo 130 stopni.
_________________
te gusta conducir
 
 
rclmati 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Mateusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 106
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-05, 09:06   

Odblysniki tylko wyczyściłes? Nosze sie z zamiarem rozklejenia lamp i pomalowania środków , przy tym chce wymienić odblysniki na "nowe" zregenerowane. Jaka jest roznica w świeceniu po wyczyszczeniu odblysnikow
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
SILENT69 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Damian
Wiek: 48
Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Anglia
Wysłany: 2016-11-14, 21:30   

Witam
Czy macie sprawdzoną firmę, która sprzedaje zregenerowane odbłyśniki do A6 C6, bi-xenon, bez doświetlania, D2S? Pan Hubert i REGENERACJA REFLEKTORÓW odpada. Nie mogę wysłać swoich odbłyśników i czekać na regenerację, ponieważ mieszkam w UK i używam samochodu na co dzień, więc sami rozumiecie. Firmy do których pisałem z pytaniem nie odpowiadają - chyba bardziej preferują komunikację telefoniczną, albo nie zależy im na klientach...? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

P.S. Odbłyśniki zamówione i to bez najmniejszego problemu a do tego bez tłumaczenia, że "...nie wyślę odbłyśników, bo mamy sezon na odbłyśniki..." - miazga!!! Przy okazji pozdrawiam Pana Huberta i drogowców, których co rok zaskakuje zima.
 
 
vikus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Wiktor
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 406
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2016-11-15, 20:56   

SILENT69 napisał/a:
P.S. Odbłyśniki zamówione i to bez najmniejszego problemu a do tego bez tłumaczenia, że "...nie wyślę odbłyśników, bo mamy sezon na odbłyśniki..." - miazga!!! Przy okazji pozdrawiam Pana Huberta i drogowców, których co rok zaskakuje zima.


Hej, możesz podać gdzie zamawiałeś i jaka cena? Jak z jakością?

Pozdr
 
 
SILENT69 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Damian
Wiek: 48
Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Anglia
Wysłany: 2016-11-16, 11:31   

Cześć vikus - odbłyśniki zamówiłem w "motolapy" z Poznania. Co do jakości, nie jestem Ci w stanie teraz napisać, ponieważ czekam na nie (na stronie firmy, wyglądają ok) a że jadą do UK, może to trochę potrwać. Co do cen:
"... dzieki temu możemy w ciągu 4 godzin zrobić regeneracje kompletu lamp ( cena 150 zł za lampe )
lub
od reki wymienic dostarczone lustro soczewki na zregenerowane ( koszt 90 zł )

możemy równiez wysłać zregenerowane lustra (90 zł ) doliczajac kaucje zwrotna ( 100 zł ) - kaucja jest zwrócona po odesłaniu swoich zniszczonych ( wypalonych ) luster."

Tak od siebie jeszcze, jest to jedna z dwóch firm (a napisałem do kilku), która zgodziła się wysłać odbłyśniki gotowe z kaucją i która ma gotowe w ciągłej sprzedaży. Dostałem informację, że będą to oryginalne HELLA. Jak dotrą na miejsce, to dam znać odnośnie jakości. Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
vikus 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Wiktor
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 406
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2016-11-16, 12:04   

Ok, dzięki za info <okok>
 
 
SILENT69 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Damian
Wiek: 48
Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Anglia
Wysłany: 2016-11-24, 20:16   

Witam po przerwie. Odbłyśniki wymienione. Jeżeli ktoś potrafi trzymać śrubokręt, to da sobie radę z samodzielną wymianą, no może przy demontażu samego zderzaka, przyda się mała pomoc. Stare odbłyśniki nie były jakoś mega wypalone - tak sobie pomyślałem. Były zmatowione, ale były :) Różnicę zobaczyłem dopiero po włączeniu świateł, aż się wystraszyłem. Różnica straaaaaaszna. teraz dopiero widzę, że do tej pory, jeździłem na światłach postojowych - szok. Tym, którzy wahają się z decyzją wymiany odbłyśników, zdecydowanie polecam ten zabieg - szkoda kasy na nowe palniki, które i tak przy klękniętych odbłyśnikach, nie dadzą żadnego oczekiwanego efektu. Jakość odbłyśników z firmy, z której zamówiłem jest ok, tzn. lusterko ;) Pozdrawiam

1.jpg
Plik ściągnięto 188 raz(y) 133,62 KB

 
 
remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 439
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-11-24, 21:08   

Super informacja, dzięki!
Da rade ogarnąć wymianę odbłyśników bez rozklejania lampy?
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? zapraszam
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
SILENT69 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Damian
Wiek: 48
Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Anglia
Wysłany: 2016-11-24, 21:39   

Cześć remont5, ja mam lampy bez doświetlania zakrętów, więc dałem radę bez rozklejania. Te z doświetlaniem już trzeba roklejać, tak jak przedstawił to autor tego wątku. Jedyne z czym miałem problem, to zamontowanie z powrotem ozdobnych pierścieni, które są bezpośrednio przy soczewce. Przy demontażu, wystarczy odchylić sprężynujące blaszki dookoła soczewy i jest ok, ale z założeniem było już nieciekawie. Otwór w korpusie jest prostokątny a pierścienie normalnie nie przejdą przez niego, ale jak przechylisz pierścień, to po najdłuższej przekątnej tego prostokąta, wyjdzie. Wtedy zakładasz go na soczewę i... przy niewielkim nachyleniu, wciskasz go dosyć mocno. Plastik jest na tyle elastyczny, że powinien się wcisnąć w otwór i wtedy już tylko skręcanie. Może ktoś inny ma na to jakiś inny myk o którym nie wiem, ale ja to tak zrobiłem i jakoś poszło, żeby nie było, że inna osoba zrobi sobie kuku i będą pretensje. Drugi problem jaki miałem, to rozsypała mi się złączka od silniczka, sterującego klapką świateł długich. Pierwsza rozłączyła się bez problemu, druga się rozsypała - może miałem już dosyć i zacząłem się śpieszyć...(?), ale trzymała się jak na super-glue ;) Najważniejszy jest jednak efekt, który rekompensuje wszystkie nerwy jakie poszły przy wymianie ;)
 
 
remont5 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: DSG
Imię: Przemek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 439
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-11-24, 21:51   

Toś mnie pan zmartwił bo mam skrętne lampofony
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? zapraszam
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC
 
 
SILENT69 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Damian
Wiek: 48
Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Anglia
Wysłany: 2016-11-24, 22:16   

Widziałem gdzieś film, jak facet wkładał lampy do kartonowego pudła w którym był otwór, przez który wsadził dyszę opalarki i tak wygrzewana lampa (nie pamiętam jak długo i jaka była temperatura) dała radę się rozkleić. Później użył do sklejenia specjalnej taśmy klejącej, służącej do klejenia między innymi kloszy - wyglądało na dosyć proste, jak jest w rzeczywistości, niech wypowiedzą się ci, którzy robili już coś takiego. Chyba że oddać lampy do zakładu i odebrać je po 4 godzinach, jak napisali mi z firmy, płacąc za lampę 150zł. Ja z racji tego, że mieszkam w UK, musiałem bawić się tym sam, ale za to jaka satysfakcja - no i teraz, widzę rowerzystów wieczorem a jak pocisnę długimi, to prawie rentgen wychodzi ;) Pozdrawiam i powodzenia w rezaniu :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: