Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT
Autor Wiadomość
shaqal 


Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: DES Auto
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 863
Skąd: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Wysłany: 2019-02-25, 00:44   

Pelas napisał/a:
Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.


Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

xszymek90x 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BMK
Imię: Szymon
Wiek: 29
Dołączył: 26 Kwi 2018
Posty: 20
Skąd: Kąpino
Wysłany: 2019-02-25, 10:32   

shaqal, w jaki sposob, je się naprawia? Ile taka naprawa kosztuję?
 
 
Mateusz1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 2019-02-25, 16:17   

A co powiecie o Mojej przypadłości ? Silniki wymienione, zamek w klapie też (nowe) i pokazuje że klapa otwarta... nie mam juz pojęcia instalacja też sprawdzona...
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Adacho 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Adam
Wiek: 33
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 70
Skąd: Newark On Trent
Wysłany: 2019-02-28, 21:17   

shaqal napisał/a:
Pelas napisał/a:
Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.


Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.


To to nie jest wina teleskopów, tylko silników.
Co je boli, jak to naprawić?
 
 
hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-02-28, 21:49   

Mateusz1995 napisał/a:
A co powiecie o Mojej przypadłości ? Silniki wymienione, zamek w klapie też (nowe) i pokazuje że klapa otwarta... nie mam juz pojęcia instalacja też sprawdzona...

Kolego a sprawdzałeś czy działa ci dociąg. Ja podczas zabawy z klapą zauważyłem że w chwili jak odpiąłem wtyczkę od dociągu to zaraz po włączeniu zapłonu czy nawet odpaleniu auta pokazywało mi że klapa jest otwarta pomimo że fizycznie była zatrzaśnięta. Dopiero otworzenie klapy i ponowne jej zamknięcie (w trakcie tego samego uruchomienia auta/zapłonu) powodowało ze ikonka znikała.
Spróbuj może przy zamkniętym bagazniku wykodować ze sterownika CAN Gateway funkcje elektrycznej klapy i zobacz czy ikonka będzie ci się świecić.
Możesz również przedzwonić kable przy wtyczce zamka - brązowy (pin1)do jakiegokolwiek punktu masy, zielono-szary (pin3) idzie do pinu 13 wtyczki czarnej 17 pinowej na prawym słupku D i dalej do pinu 1 czarnej wtyczki C 10-cio pinowej na module komfortu; a biało-żółty idzie do pinu 10 czarnej wtyczki 17 pinowej na prawym słupku D i dalej do pinu 22 niebieskiej wtyczki 32 pinowej modułu komfortu.

A tak w ogóle to elektryka klapy ci chodzi normalnie?
 
 
Mateusz1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 2019-03-03, 21:47   

Dokładnie mam taki problem jak to opisałeś, przekręcam zapłon pokazuje że, bagażnik otwarty. A gdy ją otworze i zamkne to komunikat znika, ale dziwne bo gdy podłącze pod komputer to komputerem zamkne i otworze ją, a kluczykiem czy guzikiem w klapie niestety nie.

[ Dodano: 2019-03-03, 21:53 ]
A jeżeli chodzi o dociąg to go nie sprawdzałem, ale nawet nie słychać żeby On pracował ani żeby klape dociągał.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-03, 22:02   

Nie bardzo rozumiem... Wytłumacz dokładnie co i jak jest u ciebie.

Od początku. Czy miałeś klapę elektryczną w standardzie czy dokładałeś?
Patrząc po profilu to auto masz przed lift z jakiego roku masz silniczki? Wymieniałeś je z oryginalnych? Jest na nich napisana data produkcji jeśli dobrze pamiętam gdzieś u dołu na nalepce z numerem części.

To że komputerem chodzi to nic nie znaczy. Ja początkowo też zachodziłem w głowę czemu kompem łazi tzn podnosi do góry i opuszcza zatrzaskując, a normalnie z blendy, kluczyka, czy przełącznika w drzwiach tylko odryglowuje ale nie jedzie do góry, ani przyciskiem na tapicerce bagażnika nie zamyka. Miałem elektrykę w standardzie tylko poprzedni właściciel przegwałcił silniczki i rozsypały się przez co musiałem je wymienić i problem zaczął się wtedy jak włożyłem z polifta (silniczki identyczne jak w przed lifcie nawet numery części się zgadzają tylko można je rozróżnić po dacie produkcji)
Jeśli masz silniczki z polifta to trzeba dołozyć jeden pin do wtyczki silniczka slave (po stronie pasażera) i dołożyć kabelek.

Teraz druga sprawa: czy chodzi ci dociąg klapy? tzn zaczep o który się zatrzaskuje zamek. Podczas zamykania powinien dociągnąć klapę a podczas otwierania przesuwa się ok 1 cm w kierunku tyłu auta.

Tak jak mówiłem jak się bawiłem wszyskim i odpiąłem wtyczkę od dociągu to po włączeniu zapłonu czy odpaleniu mi świeciło ze bagażnik jest otwarty ale jak wysiadłem i odryglowałem bagażnik i zatrzasnąłem z powrotem to ikonka otwarcia gasła.

[ Dodano: 2019-03-03, 22:04 ]
Dobra teraz doczytałem o dociągu. Może być jeszcze tak że on nie chodzi bo nie umie się dogadać z silniczkami klapy. Sprawdź najpierw z jakiego roku masz silniczki i czy są obydwa z jednakowych roczników
 
 
Mateusz1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 2019-03-03, 22:42   

Elektryczna klapa była juz orginalnie, ale jak kupiłem od poprzedniego właściciela to twierdził ze padł Mu jeden silnik i stwierdzając, że są za drogie wymontował obydwa. Więc dokupiłem 2 silniki data na nich 2010 rok i też myślałem że inne są ale, silniki przyszły z kostkami bo zostały odcięte i po sprawdzeniu ilość kabli i kolory wszystko się zgadzało. Apropo tego dociągu to nie ma żadnej reakcji nie dociąga nic sam domykam zawsze. I teraz jest pytanje czy to nie jest wina dociągu a poprzedni właściciel silniki wymontował...

[ Dodano: 2019-03-03, 23:07 ]
I zapomniałem jeszcze dodać że, gdy przekręcam zapłon klapa świeci zamykam zamek palcem komunikat znika ale gdy podłącze kostke do silnika od kierowcy odrazu komunikat wyskakuje znowu że klapa otwarta a jak jest podłączony tylko ten od pasażera po ponownym zamknieciu i otwarciu znika komunikat ale znowu po wyłaczeniu i włączeniu zapłonu się pojawia. Nawet zostały wysłane inne silniki które były sprawdzone czy dobre i jest to samo.
 
 
hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-03, 23:09   

Sprawdź czy w twojej instalacji przy wtyczce do silniczka po stronie pasażera jest zabudowany pin nr 3 wraz z kablem.
To jest jedyna różnica pomiędzy przed a po liftem patrząc oczywiście na samo połączenie silniczków.
Jeśli go nie ma to dołóż go. Pin będziesz miał z wtyczek które ci przysłali z silniczkami. Dolutuj do tego kabel minimum 0.35 (ja dałem 0.5) i teraz albo ciągniesz go do samego zamka i tam się dolutowujesz przed samą wtyczką albo szukasz przewodu idącego od tego zamka i tam się dolutowujesz. Ten przewód to jest sygnał od switcha w zamku że jest on zatrzaśnięty. W przed lifcie prawdopodobnie nie był potrzebny bo go fizycznie nie ma. To co zauważyłem to zmienił się w polificie producent sterownika zabudowanego na silniczkach

Kolor kabla biało-żółty. Kabel idzie on od modułu komfortu pin 22 w kostce 32-pinowa koloru niebieskiego (wtyczka B) do pinu 10 wtyczki 17 pinowego w prawym słupku D i dalej do zamka na pin 2. Gdzie się wepniesz to już twoja wizja. Ja ponieważ rozeznawałem jak wszystko ogarnąć bo nikt nie odpowiadał na forum to pociągnąłem kabel do samego zamka żeby mieć to w jednej wiązce. Czemu tak zrobiłem - bo myślałem że muszę zmienić również zamek żeby była zgodność ze schematami z polifta. Jak się później okazało to zamka nie trzeba zmieniać (jak coś to szczegółowo opisałem to na stronie 12 tego tematu)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

shaqal 


Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: DES Auto
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 863
Skąd: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Wysłany: 2019-03-03, 23:59   

Przedlift ma zamek 3 pinowy, polift 4 pinowy.
Klapa elektryczna bez dociągu może działać, ale lepiej jak dociąg jest obecny i jest sprawny.
 
 
hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-04, 00:17   

Mateusz1995 pamiętaj że silniczek po stronie kierowcy jest masterem i on w pełni steruje tym drugim. Pasażera nie komunikuje się w żaden sposób z resztą auta.

Poniżej na zrzucie masz schemat jak one są połączone. ta linia zaznaczona na niebiesko do zasilanie do silniczka bezpośrednio z bezpiecznika na pin 10 wtyczki silniczka a z 9 pinu do masy





shaqual Owszem klapa bez dociągu będzie działać ale może mieć problemy z zatrzaśnięciem zamka jak będzie zaczep ustawiony poprawnie lub będzie nienaturalnie odstawać klapa względem tyłu jesli wyregulujemy zaczep tak żeby zamek się zatrzaskiwał.
Natomiast na pewno będzie wyświetlała się ikonka otwartej klapy przy zapłonie/odpalonym aucie do póki nie otworzymy i zamkniemy klapy ponownie.
 
 
Mateusz1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 2019-03-04, 07:51   

To co sugerujesz zrobić ? Najpierw dociąg wymienić i sprawdzić co bedzie ?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-04, 08:11   

skoro elektryka klapy nie chodzi (bo chodzi tylko z komputera) to sugeruje ze musisz najpierw sprawdzić owy 3 pin we wtyczce pasażera i jeśli go nie to go dołożyć. Dociąg klapy to osobna historia bo nie ma on wplywu na działanie elektryki, co najwyżej bedzie właśnie się wyświetlał komunikat o otwartej klapie.

Schemat od przed lifta ci podrzuciłem w poście powyżej tu masz schemat z polifta na którym widać że jest jeden kabel wiecej. Idzie on do styku w zamku klapy.






Tutaj natomiast masz schemat z samego dociągu. Idzie on do samego modułu komfortu wiec możesz dla spokoju sobie kable przedzwonić







P.S. Jaki masz rok produkcji auta oraz rok modelowy bo zdaża się że na aucie już jest zaznaczone ze rok modelowy powiedzmy 2006 a instalacja jeszcze z 2005?

[ Dodano: 2019-03-04, 08:21 ]
Zapomniałem dodać ze z pinu 3 lub 4 (w zależności od roku) wtyczki T5h idzie do masy ale nie wklejałem bo mam za mały monitor żeby zrobić zrzut
 
 
Mateusz1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 33
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 2019-03-04, 08:25   

Ok tak więc sprawdze te piny i dam znać co i jak Wielkie dzięki Panowie <rotfl>

[ Dodano: 2019-03-04, 16:55 ]
Ok sprawdziłem Moją kostke i rzeczywiście nie ma 3 pinu ale włoże z tej drugiej kostki. Jeszcze jedno pytanko, czyli dokładam 3 pin do kostki od silnika i lutuje go z kablem Pin numer 2 nawet jak jest zamek przedliftowy tak ?

[ Dodano: 2019-03-04, 20:29 ]
W sensie do którego pinu przy zamku sie wlutować w przedliftowym ? Pin na który przychodzi sygnał ze switcha tylko ktory to w przedlifcie.
 
 
Adacho 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Adam
Wiek: 33
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 70
Skąd: Newark On Trent
Wysłany: 2019-03-15, 13:17   

shaqal napisał/a:
Pelas napisał/a:
Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.


Silniki klapy można naprawić, nie trzeba ich wymieniać od razu.


W jaki sposób naprawić silniki, co jest w nich zepsute?
Masz może jakiś tutorial do tego ?
dzieki

[ Dodano: 2019-03-18, 10:00 ]
Pelas napisał/a:
Adacho, ja miałem. U mnie unosiła się na 10cm. Musiałem wymienić lewy i prawy siłownik elektryczny.


Wymieniałeś na nowe, czy używane?
Ja dopiero co doposażyłem swoją w elektryczną klape i już musze silniki wymieniać?
kurła :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: