Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
maglownicy
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7117
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-12, 21:27   

Ujemne korekty oznaczają lejące wtryski i wtedy sterownik skraca czas wtrysku, a jak są zapieczone (dodatnie korekty), to sterownik wydłuża czas wtrysku, aby dawka się zgadzała. Lepsze są zapieczone wtryski, ponieważ dzięki takim środkom można jeszcze je trochę wyczyścić i będą chodził, ale jak leją, to już nie ma ratunku <uoee> .
Czasami handlarze widząc, że auto dymi na postoju (głównie lejące wtryski), kodują je na nowo. Oczywiście auto wtedy nie dymi i chodzi równo, ale korekty ograniczały dawkę paliwa nie bez potrzeby. Teraz podawają normalną dawkę plus gratis od siebie (ponowne kodowanie ich nie naprawi). Często powoduje to wypalenie tłoków <uoee> .

Jeśli planujesz sprzedać auto w ciągu kilku miesięcy, to możesz założyć używane.
Jeśli planujesz trochę dłużej pojeździć, to można założyć fabrycznie regenerowane lub fabrycznie nowe. Oczywiście fabrycznie nowe są pewne, a regenerowane są nadal tylko odświeżonymi używkami. Co prawda przez fabrykę, ale jednak. Różnica w cenie, to jeden nowy wtrysk, czyli 5 fabrycznie nowych, to 6 fabrycznie regenerowanych :) .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 166
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-02-13, 22:46   

Jak przez internet ustaliles ze wtryski leja czy tez sa zapieczone? Jak ocenils ogolny stan silnika przez internet zeby taki wniosek wyciagnac?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7117
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-13, 23:07   

kuebk napisał/a:
Jak przez internet ustaliles ze wtryski leja czy tez sa zapieczone? Jak ocenils ogolny stan silnika przez internet zeby taki wniosek wyciagnac?

Trochę korekt wtrysków już widziałem :) . W 80% przypadków wtryski w C6 leją, ale zdarzają się też zapieczone. Lejące łatwiej rozpoznać, ponieważ auto dymi na postoju i przycina się podczas odpalania.

Po drugie nie ogłosiłem wyroku typu 'wymień wtryski', tylko zasugerowałem, że są zapieczone i można:
- użyć preperatu do czyszczenia układu wtryskowego lub
- wyciągnąć wtryski, sprawdzić je i ewentualnie przeczyścić lub
- wymienić wtryski na nowe jeśli poprzednie opcje nie pomogą.

Po trzecie, wyluzuj <luzik> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 210
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-22, 14:50   

Kupiłem niedawno BMK i co? Blokuje przy odpalaniu, czytałem ten wątek i nie wierzyłem 😂 Myślałem że rozrusznik, masa itp. ale jednak.....
Wtryskiwacze do wymiany, potwierdzone w ASO, auto serwisowane 130 tyś przebiegu i mimo tego wtryski kaput. Dzwoniłem do Bosch Service i piezo się nie regeneruje więc będą nowe. No trudno, taka niespodzianka na dzień dobry przygody z dieslem. Ale jestem optymistą 😁
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7117
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-22, 15:27   

Jeśli masz BMK z początku produkcji, to przebieg jest nawet znośny :) . Wymień na te z końcówką BD lub odpowiedni Bosch.
 
 
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 210
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-23, 08:35   

mat1324 napisał/a:
Jeśli masz BMK z początku produkcji, to przebieg jest nawet znośny :) . Wymień na te z końcówką BD lub odpowiedni Bosch.


Szukałem czegoś z 2008-2009 w granicach 40tys a kupiłem 2004 hehe po prostu nic nie mogłem
znaleźć z w miarę dobrym przebiegiem za te pieniądze, co prawda za 2004 z opłatami z Austrii auto wyszło 23 tyś. Ale mam komfort psychiczny i spokojnie wydam na nowe wtryskiwacze dobra felgę itp.
No zobaczymy jak to będzie jeździło, a przebieg? Dlaczego taki mały? Hehe ciekawa historia....
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7117
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-23, 09:40   

Z początku produkcji montowano najgorsze wtryski, które długo nie wytrzymywały i bardzo szybko od rozpoczęcia produkcji zaczęli montować nowsze :) .
 
 
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 210
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-23, 10:08   

mat1324 napisał/a:
Z początku produkcji montowano najgorsze wtryski, które długo nie wytrzymywały i bardzo szybko od rozpoczęcia produkcji zaczęli montować nowsze :) .

No właśnie czytałem o tym na forum i brałem to pod uwagę,
wtryski u mnie jeszcze fabryczne, dzisiaj przyszły bosch'a i będą montowali, już się nie mogę doczekać!
Jak ogarnę auto to wrzucę kilka zdjęć w odpowiednim dziale.🙃
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
marstooq 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 74
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-02-24, 17:14   

Skoro wtryski nie są regenerowalne, jak wytłumaczyć np. takie aukcje?

http://allegro.pl/wtryski...7121737968.html

Czy to ściema? Dają rok gwarancji.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7117
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-24, 18:17   

Wymiana końcówek i czyszczenie w myjce, to nie pełna regeneracja wtrysków :p .
 
 
BartG60 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Bart
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 210
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-25, 07:05   

mat1324 napisał/a:
Wymiana końcówek i czyszczenie w myjce, to nie pełna regeneracja wtrysków :p .


Oczywiście, dzwoniłem do Bosch service i koleś wyraźnie powiedział że tych wtryskiwaczy się nie regeneruje ponieważ bosch nie udostępnił technologi do ich naprawy i tylko można się domyślać na czym ta regeneracja polega.

A tak na marginesie auto odebrane z serwisu pięknie pali, nie zacina, nie kopci na niskich obrotach i jedzie jak wściekłe 😍
_________________
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
 
 
mrskoku 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-02-25, 09:30   

wtryski można regenerować ale może to zrobić tylko Bosch. Są tak zrobione, że jak się je lekko rozkręci (nawet nie całkowicie) i skręci, to już przestają działać :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
maxi186 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 29
Skąd: PL-Nowa Ruda, obecnie DE-Duren
Wysłany: 2018-02-25, 13:11   

Rzuci ktoś okiem na te korekty?




 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 418 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7117
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-02-25, 13:46   

Pomiary byby robione na rozgrzanym silniku? Po dawkach ciężko ocenić wtryski, ponieważ są to bieżące pomiary. Lepsze są korekty z grup 72-77, ponieważ odnoszą się do większego przebiegu.
 
 
krzysiek250780 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 16
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2018-03-26, 21:25   

Koleżanki i koledzy, czy ktoś z was miał doświadczenie (pozytywne lub negatywne) z serwisem Boscha w Starych Babicach lub Płochocinie w kontekście wymiany wtrysków w A6C6 BMK, będę wdzięczny za opinie. Chciałbym abo to zostało zrobione zgodnie ze sztuką a przy tym żeby mnie nie naciągneli. Ewentualnie jakiś warsztat godny polecenia gdzie można to zrobić za normalne pieniądze. Dziękuję za info.

ps. oczywiście wymiana na nowe wtryski których nie posiadam :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: