Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL A6 C6] Regeneracja wkładów lusterek fotochrom- grzanie
Autor Wiadomość
mietek69 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Adrian
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 286
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-01-16, 23:03   [ALL A6 C6] Regeneracja wkładów lusterek fotochrom- grzanie

Witam.

W związku z ceną nowych wkładów lusterek fotochrom (zamienników brak, ori 1200zł szt.!) postanowiłem zregenerować swoje lusterka- naprawić cenne podgrzewanie- i podzielić się efektami.

Na początek warto zaopatrzyć się w maty grzewcze (ze względu na kształt dopasowałem coś takiego na chińskim portalu)



oraz silną taśmę dwustronną na piance, która będzie jak oryginał. Wybrałem 3M VHB 5925



Demontujemy wkład. Regulując lusterko w jak najwyższe położenie, w szczelinę podkładamy szmatkę i wsuwając śrubokręt podważamy aby wkład wyskoczył z zatrzasków.



Delikatnie suszarką podgrzewamy wkłady aby materiał zrobił się bardziej elastyczny,demontujemy kable z uchwytów, nożem tapicerskim od strony plastiku(!) dookoła nacinamy starą taśmę, wciskając się coraz głębiej






Uwaga, ten kwadracik później wraca na swoje miejsce, nie zauważyłem tego i jedno wylądowało w koszu:/




Resztki kleju bardzo fajnie usuwać paluchami, próbując rolować go. Robimy to na plastikowej części oraz lusterku.






Znowu rozgrzewamy szkło i odklejamy starą matę. Co ciekawe, po pomiarach miernikiem okazało się, że nie była przepalona, tylko nie było przejścia między pinami a ścieżkami. Mimo izolacji wilgoć zrobiła swoje.




Do usunięcia resztek kleju po macie grzewczej użyłem zmywacza do paznokci i płatków kosmetycznych. Mając 3 księżniczki w domu jest tego pod dostatkiem:P Klej się ciągnie, trochę cierpliwości, miejsce po miejscu i idzie.




Wybieramy miejsce przyklejenia nowych mat, jeszcze raz odtłuszczamy szkło i naklejamy matę zaczynając od jednego brzegu uważając aby nie został pęcherz z powietrzem.




Przymierzamy plastikowy korpus, zaznaczamy nowe miejsce na piny, wycinamy otwory. Dodatkowo zmatowiłem powierzchnię papierem ściernym 180 aby polepszyć przyczepność nowej taśmy. Przyklejamy taśmę dwustronną jak najbliżej siebie, wycinamy nowe miejsce na piny.







Odklejamy warstwę zabezpieczającą z taśmy, znowu podgrzewamy lusterko aby klej lepiej złapał i precyzyjnie łączymy elementy mocno dociskając je do siebie. Oczywiście trzeba pamiętać aby plastikowy element wrócił na swoje miejsce.







Producent taśmy 3M deklaruje pełną wytrzymałość połączenie po 72 godzinach w temp. pokojowej, osobiście uważam, że przy tak małym obciążeniu 24 godziny będzie OK.

Instalujemy wkłady w aucie na tzw. wcisk, układając wcześniej kable tak aby nie wystawały i nie przeszkadzały w regulacji lusterka.




Kasujemy błędy na Vagu i można cieszyć się działającym podgrzewaniem <rotfl>




Ps. Lusterka zaczną grzać po przełączeniu pokrętła regulacji lusterek w pozycje środkową, jednak proces później jest automatyczny, mimo wyłączenia pokrętła samochód dalej grzeje lusterka do pewnego poziomu, później przechodzi w tryb podtrzymania delikatnie dalej je podgrzewając. Sprawdzałem vagiem i kontrolując temperaturę wkładu lusterka. Teraz już wiem, dlaczego to się zużywa tak szybko.



I jeszcze jedno, bo wyszło przy montażu na aucie. Piny nowej maty są w innym miejscu, wypadają na wysokości silniczka do składania lusterka, do tego kostki podłączeniowe też mają swoje rozmiary. Tracimy przez to skrajne ustawienie lusterek w poziomie w kierunku auta, warto po prostu odgiąć piny aby bardziej leżały na macie ale jej nie dotykały.

Tyle w temacie, jestem otwarty na krytykę i sugestie, pozdrawiam :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BLB
Imię: Michał
Pomógł: 410 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6679
Skąd: Września
Wysłany: 2020-01-17, 09:51   

Kabelki można przedłużyć ;)

Ja w podobny sposób dokładałem grzanie w b5

Szczęście że nie uszkodziłeś samej funkcji fotochromu - z doświadczenia wiem że to delikatna sprawa
_________________
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
  
 
 
mietek69 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Adrian
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 286
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-01-17, 17:51   

Wkład fotochromu znajduje się między wartwami luster, jeśli tylko nie urwie ktoś samych blaszek przyłączeniowych lub nie stłucze całości to nie ma opcji na zepsucie. Ja się z tym jakoś szczególnie nie pięściłem i wszystko działa.
Zakres regulacji zmniejszył się tylko w skrajnym położeniu, nie odczuwam w żaden sposób tego. Wszystko zależy od użytej maty i umiejscowienia pinów, warto tylko przymierzyć gdzie będzie wypadało podłączenie. Sposób jest, tak jak napisałeś, na uporanie się i z tym :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: