Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C6 ABT
Autor Wiadomość
siekla 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-25, 21:21   A6 C6 ABT

Przyszła i u mnie pora na zmianę i przesiadłem się z A6 C6 3.0 TDI 2007 do A6 C6 3.0 TDI ABT ;)

Auto z 2008 roku - z fabrycznym tuningiem od ABT - czyli silnik ASB z mocą ok 272 KM zamiast fabrycznych 233. Modyfikacje DPF i wydechu, usunięcie klap kolektora i przeprogramowanie nieco pozwoliły autu odetchnąć i zbliżyć się w okolice 290 KM i 570 Nm.

Szukałem auta z dobrym wyposażeniem, więc w zasadzie mam tu wszystko co trzeba - od szyberdachu, po elektryczne fotele przednie razem z pamięcią, elektrycznie regulowaną kierownicę, aktywny tempomat, webasto, pneumatykę itp.

Fabryczne wnętrze z modelu RS6 - czarna skóra z alcantarą oraz dekory piano black robią robotę. W zasadzie do pełni szczęścia brakowało mi haku holowniczego - do wożenia rowerów, więc dołożyłem fabryczny chowany hak.

Wydech - nieco zmodyfikowany przelot i tylne puszki - nadają bardzo przyjemne brzmienie auta - trudno poznać że to nadal diesel, bo niski gang sugeruje bardziej benzynę. Nieco zmodyfikowany soft w połączeniu z modyfikacja DPF generuje obecnie moc w okolicach 290 -300 KM i 590 Nm.

Na plus zaliczam przedni układ hamulcowy z wersji opancerzonej czyli tarcze 360 mm z dwutłoczkowym zaciskiem, tył to hamulec z wersji s6 - większa wentylowana tarcza w porównaniu do serii. EDIT - na przód wjechał 6 tłoczek AKEBONO plus tarcze 375 mm.

Letni setup na 20 calowych Pompei, zima na 18 calach. EDIT - zima z racji hamulca przedniego idzie na 19 cali.

I w sumie niewiele zostało do zrobienia, ale jak to u mnie - zawsze można lepiej ;)

Na auto wjechała ceramika, co wydobyło głębię lakieru - i przyznam że robi robotę.

Z racji zamiłowania do muzyki - fabryczne BOSE musiało powiedzieć papa. Ale chciałem zachować fabryczne wnętrze i użytkowy charakter bagażnika.

I tak do auta wjechały 3 wzmacniacze Helixa, 2 procesory dźwięku, subwoofer Dego, wygłuszenie całości auta, glośniki Helix serii P i C oraz Brax, a potem strojenie z aktywnym mikrofonem.

Dzięki temu w aucie mam 14 aktywnych kanałów i piękną głębię dźwięku.















  
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

MariuszPrusia 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 02 Paź 2018
Posty: 13
Skąd: DGR
Wysłany: 2020-02-26, 20:05   

Piękna sztuuka, :shock:

Widzę że ktoś odwalił kawal dobrej roboty bo sporo rzeczy jest z lifta czy RS6.
Jest to jakoś w papierach ujęte ze to ABT?

Jak sterowane są te wzmacniacze skoro cały ori system oparty jest o światłowód?
 
 
siekla 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-02-27, 00:12   

MariuszPrusia napisał/a:
Piękna sztuuka, :shock:

Widzę że ktoś odwalił kawal dobrej roboty bo sporo rzeczy jest z lifta czy RS6.
Jest to jakoś w papierach ujęte ze to ABT?

Jak sterowane są te wzmacniacze skoro cały ori system oparty jest o światłowód?


Tak. W papierach jest certyfikat. Dodatkowo auto ma dopuszczenie na felgi 20 cali w papierach, gdzie w Niemczech było to wymagane
A po podpięciu komputera sterowniki silnika i skrzyni mają opis ABT.

W aucie pozostał fabryczny wzmacniacz bose który daje jedynie wyjście sygnału- zależało mi na zachowaniu wszystkich funkcji radia i MMI.sygnal idzie potem na procesory dźwięku i wzmacniacze i na głośniki.

Dzięki temu mam 14 aktywnych kanałów i na każdym głośnik. Z MMI mam możliwość ustawienia surround, plus dodatkowy sterownik procesora do zmiany czasow. Strojenie było nie lada wyzwaniem ale się po kilku godzinach udało osiągnąć oczekiwany rezultat.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 296
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2020-02-28, 20:36   

Piękna fura w pięknej wersji. Gratuluję.

Pytanko. Ze wzmacniacza Bose sygnał wysokonapięciowy? Czy jest tam coś niskonapięciowego?
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
Doc 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Andrzej
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2509
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-03-07, 03:51   

O cię kurde bele. IDEAŁ! :shock:
Wysyłam Ci również na fb. :) <okok>
_________________
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel forum.
 
 
_wladi_ 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CAGB
Imię: Włodzimierz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Gru 2019
Posty: 145
Skąd: Hel
Wysłany: 2020-03-07, 18:25   

Ulala piękne wozidło widać ktoś mega dbał, za dużo nie ma co dokładać ale widać że Cię ręce swędzą <rotfl> gratki i powodzenia w użytkowaniu <okok>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

grzes283 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Grzesiek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-03-07, 19:59   

Bajeczka, dużo gratów z po lifta. Zmieniłbym włąznik świateł również, bo rzuca się w ślepia ;-)
Ogólnie kozak - fotele wisienką na torcie.
 
 
_wladi_ 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CAGB
Imię: Włodzimierz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Gru 2019
Posty: 145
Skąd: Hel
Wysłany: 2020-03-07, 20:36   

A powiedz te dolne listwy pod drzwiami wiesz skąd są? Wiem że w A4 B8 takie były <mysli>
 
 
michalABT 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Wiek: 25
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-03-08, 09:25   

No no, widze ze moja byla C6 poszla w bardzo dobre rece. Szacun za robote. <okok>
Odpowiem odrazu za ostatni komentarz jesli wolno. Te dolne listwy sa od a4 b8.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

siekla 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-08, 13:25   

michalABT napisał/a:
No no, widze ze moja byla C6 poszla w bardzo dobre rece. Szacun za robote. <okok>
Odpowiem odrazu za ostatni komentarz jesli wolno. Te dolne listwy sa od a4 b8.


Dzięki.

[ Dodano: 2020-03-08, 13:34 ]
Idzie wiosna, więc nowe prace.
Na przód wjechały 6 tłoczkowe zaciski AKEBONO. Do tego tarcza Zimmermann 375 mm i przewody HEL w stalowym oplocie. Dodatkowo wymieniłem serwo hamulca razem z pompą na wersję z RS6 C6.

Hamulce dotarte - i bardzo pozytywnie je odbieram. Zwiększyła się możliwość układu hamulcowego, bo nie ma co ukrywać - masa to główna wada tego pojazdu. W porównaniu z poprzednimi - 360 mm - obecne lepiej odprowadzają ciepło, i lepsze jest wyczucie hamulca.
W przyszłości jednak - plan na tarczę pływającą z WRK brakes.

Montaż większych hamulców wymusił jednakże zmianę felg zimowy na większe - szkoda - bo obecne 18 ledwo co założone. Co prawda zacisk się mieści - ale pojawia się problem wyważenia kół - na ciężarku slim - trzeba by układać pociąg..., więc trzeba zmieniać rozmiar.

Na tył weszły tarcze zimmermana i przewody w stalowym oplocie. Póki co tarcza 330 z tyłu z obecnym zaciskiem z S6 wystarczy.





[ Dodano: 2020-03-08, 13:38 ]
grzes283 napisał/a:
Bajeczka, dużo gratów z po lifta. Zmieniłbym włąznik świateł również, bo rzuca się w ślepia ;-)
Ogólnie kozak - fotele wisienką na torcie.


Włącznik zmieniony. ;)

[ Dodano: 2020-03-08, 14:10 ]
_wladi_ napisał/a:
Ulala piękne wozidło widać ktoś mega dbał, za dużo nie ma co dokładać ale widać że Cię ręce swędzą <rotfl> gratki i powodzenia w użytkowaniu <okok>


dzięki. Z poprzednim rozstałem się w takim setupie jak w linku poniżej;) - cieszy teraz nowego wlasciciela. Generalnie każdy się śmieje, że auta u mnie mają dobry żywot ;)

Czarnuch

[ Dodano: 2020-03-20, 15:22 ]
Ulepszania hebli ciąg dalszy,

Na przód doszły osłony z VW Phaetona wraz ze strumienicą powietrza.

3D0 615 312C
3D0 615 311C
3D0 615 447G
3D0 615 448G

Pasuje na fabryczne mocowanie - jedynie przy zaciskach Akebono - konieczne było obcięcie - po około 2 cm z każdej strony - od strony zacisku - aby pasowały.







[ Dodano: 2020-03-20, 18:00 ]
Gdzieś nawet w glowie przez chwilę pojawił się pomysł aby przenieść się do budy RS6 bo się trafiła w identycznym kolorze ...



... ale po przemyśleniu uznałem, że szkoda kosztów na taką zmianę i zostaje jak jest...
  
 
 
Michałq 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michal
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-22, 18:53   

Gratuluję fury.
<brawo>
 
 
skubiszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 406
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2020-03-23, 09:52   

powiem szczerze, dawno tak wymuskanej C6 nie widziałem, gratuluje
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

siekla 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-25, 20:51   

Michałq napisał/a:
Gratuluję fury.
<brawo>
Dziękuję

[ Dodano: 2020-03-25, 20:52 ]
skubiszek napisał/a:
powiem szczerze, dawno tak wymuskanej C6 nie widziałem, gratuluje

Dziękuję. No u mnie auto musi slużyć bezawaryjnie i być zadbane w myśl zasady - jak dbasz - tak masz. ;)

[ Dodano: 2020-03-26, 21:51 ]
Kwarantannowe wieczory nastrajają na zmiany.

Zmiana hamulców na 375 spowodowała konieczność wymiany felg zimowych na większe. Wjechały zatem 19 na przyszły sezon zimowy.



Mimo, że wnętrze w zasadzie fabrycznie jest takie jak w modelu S/RS - brakowało mi jednego smaczku - klamek RS, które dzisiaj wjechały na pokład.





i dla porównania - stare...



a do bagażnika powędrował moduł kufatek - pozwala także zamykać z kluczyka lub przycisku w środku tylną klapę.
  
 
 
skubiszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 406
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2020-03-27, 09:44   

drogi biznes ale klameczki petarda :-)
 
 
siekla 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 25
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-31, 02:08   

skubiszek napisał/a:
drogi biznes ale klameczki petarda :-)

Czasem można znaleźć fajne okazje. <rotfl>
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: