Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 588 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10719
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2019-04-21, 17:35   

Pasek kupiłeś dobry. Pozostałe rolki wyglądają w porządku?
 
 
Klucha11 


Model: A4 B8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Mirek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 45
Skąd: RJS
Wysłany: 2019-04-21, 18:18   

Tak. Nic tam nie kręciło się z jakimś oporem. Jak znajdę czas to rozbiore przód znaczy się w serwisowa pozycje i będę patrzył. Ale co to może być to nie wiem. Poleje woda to cichnie na parę dni.
 
 
DarweK24 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Dario
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: XXX
Wysłany: 2019-05-27, 22:09   

Witam
A mozna zestaw do WAUZZZ4F96N138614
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 588 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10719
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2019-05-27, 22:54   

DarweK24 napisał/a:
Witam
A mozna zestaw do WAUZZZ4F96N138614

Ewentualnie :) .

ZESTAW PASKA WIELOROWKOWEGO:
- pasek: 059903137T » CONTINENTAL CTAM 6PK2490
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- 2x rolka #2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201E » INA 534 0098 10

ZESTAW PASKA ZĘBATEGO:
- pasek: 059109119D » CONTINENTAL CTAM CT1094
- napinacz: 059109243P » INA 531 0776 10

POMPA WODY: 06E121018D » HEPU P582

Przy zestawie paska wielorowkowego występują trzy rolki, z czego dwie są takie same. Szukając pasków możesz znaleźć jeszcze starszą nazwę, czyli CONTITECH.

Termostatu nie trzeba wymieniać, ponieważ robi się to, gdy auto nie trzyma temperatury. Po drugie jego wymiana nie wymaga demontażu paska. W razie czego ma oznaczenie 059121111L i zalecałbym kupno oryginału lub ewentualnie GATES TH46487G1.

[ Dodano: 2019-05-28, 00:06 ]
Zawsze podaję zamienniki, które założyłbym do swojego auta <lol> .
 
 
DarweK24 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Dario
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 6
Skąd: XXX
Wysłany: 2019-05-27, 23:11   

A wymieniajac ten pasek na pompie paliwa trzeba ja jakos zablokowac ?
 
 
hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-05-28, 07:19   

Jeśli piszesz o pompie wysokiego ciśnienia to nie trzeba nic ustawiać
 
 
konradkry77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 614
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-28, 13:03   

Według serwisów-ki trzeba,
blokujemy wał korbowy oraz pompę na znaku, dopiero wtedy zmieniamy pasek.
oczywiście bez blokady też się da zrobić lecz czy będzie to optymalne ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 588 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10719
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2019-05-28, 13:06   

Ważne, aby nie dotykać wału, bo pompę to sobie można obracać do woli, bo pracuje ona non stop i nie ma między nią a wałem żadnej synchronizacji za pośrednictwem paska.
 
 
hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 59
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-05-28, 13:15   

Ostatnio podczas jazdy nagle auto zgasło. Okazało się że zerwał się pasek od pompy. Zmieniłem napinacz i pasek, nie ustawiałem pompy i wszystko gra
 
 
konradkry77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 614
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-28, 14:53   

mat1324 masz rację, pompa tłoczy do zasobnika paliwa non stop. lecz sadze ze konstruktor przewidział by cykl tłoczenia przypadał zaraz przed wtryskiem paliwa tak by zminimalizować skoki ciśnienia na listwie.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 588 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10719
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2019-05-28, 15:58   

Gdyby tak było, to przełożenie byłoby 1:1, a koło zębate od pompy jest mniejsze, więc i tak wykonuje więcej obrotów niż koło wałka :) . U siebie jak wymieniałem, to zrobiłem znaki białym pisakiem, ale tylko dla zasady :p . Po trzecie, pompa buduje ciśnienie przez kilka sekund i dlatego silniki CR odpala dość specyficznie, więc cykl tłoczenia nie ma żadnego wpływu na ciśnienie w listwie.
 
 
konradkry77 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Konrad
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2018
Posty: 614
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-28, 16:06   

Cofam co napisałem,
Przy tym motorze nic się nie blokuje. Przejrzałem dokumentacje, i nic tam nie ma.
Ostatnio robiłem HDI i 1,6 tdi i blokowałem koło napędu.
 
 
Palit 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-12, 08:52   

Czy ktoś z kolegów jest w stanie sprawdzić mi również numery części? :) Moja pierwsza awaria na trasie. 1,5 tyg. temu padła klimatyzacja (nabita, szczelna), a wczoraj w trasie padło wspomaganie i zapaliła się kontrolka akumulatora. Od razu zjechałem na bok, pasek cały w strzępach, laweta zabrała autko pod dom i pytanie czy da radę wykonać operację wymiany samemu od przodu mając narzędzia i trochę oleju technicznego w głowie.

Najgorsze, że potrzebuję go na środę a nie wiem czy jakiś mechanik podoła w dwa dni.

A6 C6 2.7 TDI 2007 rok

http://www.audiklub.org/w...gp.html?lang=pl

VIN: WAUZZZ4F48N001695

Dzięki za wszelką pomoc :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 588 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10719
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2019-08-12, 21:04   

Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AB » CONTITECH 6PK2460 (możesz znaleźć nowszą nazwę firmy, czyli CONTINENTAL CTAM)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10

Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119D » CONTITECH CT1094
- napinacz: 059109243P » INA 531 0776 10

Pompa wody: 06E121018D » HEPU P582

Sam pasek wymienisz od dołu, bo od góry będzie ciężko wsadzić ręce. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego pękł <mysli> .

Kody wyposażenia nie są mi potrzebne, bo wszystko mogę rozkodować z numeru VIN :p .
 
 
arturpucz 


Model: A4 B8
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Imię: Artur
Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 5
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2019-08-13, 21:18   

Co prawda mam A4 3.0 TDI ale czy mógłbyś podać nr całego zestawu na przód? Widzę u Was na forum fajnie to dziala. :) Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Nr VIN: WAUZZZ8K79A045108
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: