Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 ] 3.0 TDI Wymiana paska wielorowkowego i zębatego
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10380
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-13, 23:01   

Nie robi mi różnicy, że nie jest to A6. Wszystko i tak dopasowuję po numerze VIN, więc nie ma problemu.

[ Dodano: 2019-08-13, 23:11 ]
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AE » CONTINENTAL CTAM 6PK2498 (lub starsza nazwa CONTITECH)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2 x2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10

Zestaw paska zębatego:
- pasek: 059109119F » CONTINENTAL CTAM CT1131
- rolka: 03L109244D » INA 532 0161 10
- napinacz: 059109243P » INA 531 0776 10

Pompa wody: 06E121018D » HEPU P582
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Palit 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Imię: Kuba
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-14, 00:32   

mat1324 napisał/a:
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 059903137AB » CONTITECH 6PK2460 (możesz znaleźć nowszą nazwę firmy, czyli CONTINENTAL CTAM)
- rolka #1: 059903341J » INA 532 0160 10
- rolka #2: 059903341H » INA 532 0557 10
- napinacz: 059145201F » INA 534 0356 10

Sam pasek wymienisz od dołu, bo od góry będzie ciężko wsadzić ręce. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego pękł <mysli> .
:p .


Dzięki wielkie.
Dla potomnych:
Części dostałem na miejscu w KTD, wyszły jakoś około 190zł.
Od dołu nie udało się mechanikowi podejść, powiedział, że ręki nie wsadzi (nie wiem, czemu - może przez "wzmocniony zderzak"). Rozebrał cały przód i operacja zajęła mu około 5-6 godzin. Zapłaciłem 250 zł za całą robociznę :)

Polecam jak ja od razu wszystko wymienić i nie cebulić kupując jedynie pasek. U mnie powodem jego zniszczenia były mocno zużyte rolki i napinacz. Spadł, wkręcił się w inne elementy i go rozszarpało :P

Wyszło jedynie czemu klima przestała działać.
chłodnica klimy podobno zawalona i jakiś rozwalony "przewód" przy lewym reflektorze.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10380
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-14, 15:27   

Rozumiem, że wszystko pasowało? W sumie nie mogło być inaczej ;p .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kkarol16 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-04, 12:14   

Przeczytałem cały temat a nikt nie napisał jak wymienić ten pasek wielorowkowy, jak naciągnąć napinacz itp? u mnie pasek się rozleciał w strzępy ale nie wiem czego to była przyczyna czy że był stary i nie wymieniany od nowości czy wina rolki lub napinacza?
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10380
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-04, 13:57   

Już wrzucam :) . Nie trzeba ustawiać napinacza, ponieważ jest on automatyczny. Wszystko robi się bez zdejmowania przodu. Część od spodu, a część od góry. U siebie masz wersję z dodatkową rolką.

https://www.dropbox.com/s...%20V6%20TDI.rar

Pasek mogło rozerwać ze starości albo jakaś rolka jest już zużyta (dokładnie łożysko) i jest przekrzywiona. Sprawdź czy wszystkie rolki i koła pasowe są proste.
 
 
kkarol16 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-14, 10:45   

mat1324 miałeś rację, krzywa była rolka napinacza, a dokładniej cały napinacz był krzywy wybiło go w tej tuleji co jest sruba przykrecony do silnika i byl wykrzywiony dosyc sporo. dzieki i pozdr
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 572 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10380
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-09-14, 12:38   

<lol>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: