Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)
Autor Wiadomość
icedfan 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: SYLWESTER
Wiek: 26
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: RZESZOW
Wysłany: 2016-06-16, 18:04   

Ziomek napisał/a:
Przy większej prędkości załączy Ci się ABS, nie które pompy razem ze sterownikami są zamienne co już było o tym pisane na forum, jaką miałeś wcześniej a jaką masz teraz?


"nie które pompy razem ze sterownikami są zamienne" oznacza to że można rozdzielić sterownik i pompe i po dobraniu do siebie dobrej do dobrej będzie śmigać ? wymieniony chyba sam sterownik dokładnie nie wiem ale chyba tak .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 794
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-06-16, 19:00   

I tak i tak. Tu masz temat o zamienności sterowników . W poprzednim poście chodziło mi o to że można odkręcić pompę razem ze sterownikiem i na jej miejsce wstawić inną o innych numerach ale trzeba wiedzieć o jakich.
 
 
icedfan 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: SYLWESTER
Wiek: 26
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: RZESZOW
Wysłany: 2016-06-18, 13:59   

Jednak mechanik chciał mnie wy****ć ale nie wiem jak chciał to zrobić wziąć pieniądze licząc na to że jestem głupi ? i że nie będę wiedział jak działa a jak nie działa ABS ? dziś rano o 7 wychodzę z pracy odpadam auto klikam na hamulec a tu pojawiła się kontrolka (abs) i świeci teraz cały czas.

[ Dodano: 2016-06-18, 14:08 ]
a takie coś:
Jednostka ABS:

8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B ( tutaj mam możliwość dobrania do sterownika dwie pompy) F i B

Sterownik:

0 273 004 283 ( to mój sterownik ) z tym numerem.

tak ja to odebrałem tak rzeczywiście jest ?
do sterownika są przepisane dwie pompy ?

[ Dodano: 2016-06-19, 11:16 ]
jednak działa, deszczu nie było ale spróbowałem na pełnym hamulcu zahamować i czułem w pedale drganie tylko zastanawiam się dlaczego w ten sam dzień rano wychodząc z pracy po nadepnięciu kilko krotnie hamulca ,po odpaleniu auta zaświeciła się kontrolka abs
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
brzozka89 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Adam
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-07-19, 17:09   

Mam problem z pompą i sterownikiem. Do tej pory miałem problem tylko ze sterownikiem ale bardzo mi nie przeszkadzał wykrzyknik i piszczenie przy odpalaniu. Teraz z pompy zaczął wylewać się płyn hamulcowy przy wciskaniu hamulca. Moja pompa to 8E0 614 111 B. Czy moge ją zastąpić pompą 8E0 614 111 AB ?
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 188
Skąd: Tczew
Wysłany: 2017-07-19, 18:30   

brzoska89 a możesz przeczytać pierwszy post w tym wątku?
 
 
brzozka89 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Adam
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-07-19, 20:36   Re: [A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)

jankes1878 napisał/a:

UWAGA! Istotna i bardzo pomocna informacja dla wszystkich posiadaczy silnika AEB (niewiem, może wszystkie 1,8T) i słynnych już pomp 8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B !!
Padł sterownik? Żal ściska wydanie tyle kasy na używaną pompę? Tu masz rozwiązanie kłopotów:
Kupujesz pompę 8E0 614 111 AB - wczoraj kupiłem za 49zł, jeśli masz tylko ABS (bez ASRów, EBD, itp.), - montujesz zamiast swojej B i załatwione! <radocha> Wszystko gra! <okok>
Żadnego programowania i innej gimnastyki. Przekręcamy tylko przewody, przepinamy wtyczkę (ta sama) i nic nie świeci, nic nie piszczy, ABS działa. Jazda!


Widziałem to ale czytam na wielu innych forach, że niby nie zawsze działa taka zamiana i chciałem się dowiedzieć czy ktoś to sprawdzał.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 188
Skąd: Tczew
Wysłany: 2017-07-19, 21:18   

OK, to pytaj dalej. Ja u siebie tak zmieniałem i jeździ do dziś. Chyba, że faktycznie może być kłopot w tdi. Dowiedz się czy ktoś to sprawdzał, ale myślę, że problem mógł być w drugiej wadliwej. Małe ryzyko, AB jest tania.
 
 
brzozka89 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Adam
Wiek: 29
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 3
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-07-21, 21:23   

Dziś wymieniłem swoją uszkodzoną pompę 8E0 614 111 B na 8E0 614 111 AB i póki co wszystko jest ok.
 
 
Faryn 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Imię: Bartek
Wiek: 24
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-08-13, 21:50   

Witam..czy te styki mogą być przyczyną zwarcia ?..gdy dam kluczyk na on w nie cała minute wywala mi cały akumulaor.. po naładowaniu szukałem przyczyny i słysze zwarcie przy pompie ABS
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 794
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-08-14, 08:01   

Faryn, jak w minutę wywala Ci cały akumulator i to sterownik robi zwarcie to powinien przy tym świecić. Albo aku do wymiany. Jaki problem odpiąć wtykę od pompy i sterownika i zobaczyć czy to właśnie to.
 
 
Faryn 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Imię: Bartek
Wiek: 24
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-08-15, 11:35   

Tak słychać to zwarcie. gdy kostka jest przypięta to akumulator z 12v spada do 10 w dosłownie chwile 2 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=BwTFAuCi5yA

to na pewno robi zwarcie ale tylko czy to mogą być te luty
 
 
luka504072585 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 2
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2017-11-16, 10:45   Re: [A6 C5] Sterownik ABS naprawa (nie reklama uslug)

jankes1878 napisał/a:
Jakis czas temu przechodzilem juz standardowy problem ze sterownikiem ABSu. Komus, kto sie zajmuje regeneracja na forum, pewnie sie moja rada nie spodoba :[ , ale jestem pewien, ze wieksza ilosc osob bedzie wdzieczna <brawo> <okok> .
Nie bede opisywal problemu, tylko powiem, jak go rozwiazac po taniosci, ale tak samo, jak w regeneracji za 250zl.
Demontujemy sterownik. Bierzemy noz (taki budowlany z odlamywanym ostrzem - najlepiej solidny). Kladziemy sterownik na stole (warto wczesniej zabezpieczyc cylinderki papierem przyklejonym tasma - zeby nie wylecialy i nie dostal sie syf) i ostroznie odcinamy (jak pila) dookola na krawedzi, plaska czesc dekla plastikowego na glebokosc ok. 2mm. Ostroznie - bardziej z tego wzgledu, zeby nam noz nie pekl i aby przy tej okazji sie nie pochlastac. Wewnatrz nic nie uszkodzimy, jest tam dosc miejsca. Lokalizujemy miejsce zerwanych lutow. To te dwa najbardziej widoczne, srebrne przewody (w sumie jedyne widoczne na pierwszy rzut golym okiem, pozniej bedzie szok, ile jest tam jeszcze innych, zlotych dookola!)
Pod zadnym pozorem nie dotykac przewodow paluchami - sa tak cienke, ze ich nie czuc a mozna pozrywac.
Uwaga: Trzeba naprawde dobrze sie przyjrzec przez dobra lupe, zeby zobaczyc, ze sa one naprawde odlaczone.
Tu konczymy nasza robote(!), zamykamy dekiel tasma i udajemy sie do najblizszego serwisu komorek lub innego elektronika. Zlecamy tam usluge przylutowania tychze przewodow, jak nie bedzie zajety, to zalatwi sprawe od reki - nie zajmie mu to wiecej jak 10 minut. Nie wiem, ile skasuje (kumpel ma serwis komorek), ale sadze, ze 30 zl, to beda dla niego darowane pieniadze i my tez bedziemy przeszczesliwi. <hura> <radocha>
Wracamy do domq, przyklejamy dekiel silikonem (moze pan w serwisie przyklei w cenie?), zabezpieczamy tasma do wyschniecia, od razu zakladamy sterownik na pompe(nie trzeba jeszcze dokrecac na amen), aby sprawdzic dzialanie i kulamy sie wokol auta z radosci!! <rotfl>
Nastepnie walimy szybko na forum i dzielimy sie ze mna radoscia, ze pomoglem.
P.S.:Po zdjeciu sterownika mozemy jechac z nim autem do serwisu. Nic sie nie dzieje innego, niz dzialo do tej pory - nie dziala ABS.
Pozdro!
Edycja - lepsze i pewniejsze rozwiązanie:
UWAGA! Istotna i bardzo pomocna informacja dla wszystkich posiadaczy silnika AEB (niewiem, może wszystkie 1,8T) i słynnych już pomp 8E0 614 111 F = 8E0 614 111 B !!
Padł sterownik? Żal ściska wydanie tyle kasy na używaną pompę? Tu masz rozwiązanie kłopotów:
Kupujesz pompę 8E0 614 111 AB - wczoraj kupiłem za 49zł, jeśli masz tylko ABS (bez ASRów, EBD, itp.), - montujesz zamiast swojej B i załatwione! <radocha> Wszystko gra! <okok>
Żadnego programowania i innej gimnastyki. Przekręcamy tylko przewody, przepinamy wtyczkę (ta sama) i nic nie świeci, nic nie piszczy, ABS działa. Jazda!


Koledzy potwierdzam pompę AB można spokojnie wstawiać zamiast pompy B. Wymieniłem i wszystko działa.Problem rozwiązany. Pozdro dla kolegi "jankes1878" <piwosz> <brawo>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
sebasspts 


Model: A6 C5
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Sebastian
Wiek: 31
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-06-24, 14:37   

Szanowni koledzy,

Ja mam pompę z końcówką AH. Czy można ją zamienić na inną, czy to akurat, taki fart że nie można tego zrobić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: