Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 c5 problem z ABS/ ESP
Autor Wiadomość
Niedzwiadek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Pawel
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-08, 00:51   A6 c5 problem z ABS/ ESP

Witam, mam problem z ABS/ ESP w moim rydwanie A6 c5 2.7 quattro.


ABS oraz ESP kompletnie martwe... po przekręceniu kluczyka zapalają się ikonki a potem gasną jak w sprawnym systemie :) natomiast ani ABS ani ESP nie funkcjonuje :/ nie swieci się żadna kontrolka o usterce :shock: brak reakcji na guzik ESP. Błąd w sterowniki jest od lewego czujnika przedniego koła (zwarcie z masą lub brak ciągłości o ile dobrze pamietam) podmieniłem czujnik ale błąd nie znika... przeglądałem wtyczki i są ok. Jutro zamierzam sprawdzić kable od strony wnętrza samochodu. Miał ktoś taki przypadek ? Dlaczego żadna kontrolka o usterce się nie swieci ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
maly81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: janek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 270
Skąd: białystok
Wysłany: 2020-01-08, 07:34   

umarł sterownik absu częsta usterka
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 284
Skąd: Tczew
Wysłany: 2020-01-08, 08:59   

Poszukaj tematu (nawet mojego) o sterownikach ABSu. Nie szukaj kabli, czy wtyczek, tylko odpowiedniej pompy ze sterownikiem.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Niedzwiadek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Pawel
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-08, 10:30   

Czy w moim przypadku uszkodzenie sterownika polega również na zimnych lutach ? Jeśli tak to bez problemu sobie to naprawie :)
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 284
Skąd: Tczew
Wysłany: 2020-01-08, 11:06   

Nie naprawisz. W sensie, nie, że nie dasz rady, bo nie umiesz, tylko jak zrobisz na cacy, to stawiam, że podziała miesiąc, góra trzy i wrócisz do rozwiązania, które proponuję. Uwierz mi, przewałkowałem temat dogłębnie, profesjonalne lutowanie i za chwilę znów dupa. I tak na marginesie, jeśli piszesz, że bez problemu sobie poradzisz, to zakładam, że robisz takie rzeczy na codzień i masz profesjonalny sprzęt do tego? Kup zestaw pompy, pewnie wyjdzie grosze a stary sterownik rozbierz i pobaw się dla treningu. Wtedy jeszcze raz napisz, czy to nie problem? Jeśli nie doczytałeś, to wiedz, że tam są naprawdę przewody, których nie widać gołym okiem z 10 cm. Sam jak takie coś przeczytałem, nie mogłem uwierzyć i myślałem, ze ktoś jest albo ślepy, albo grubo przesadza, dopiero, jak zobaczyłem (a w zasadzie nie), to uwierzyłem. Zero przesady. Nić pajęcza, to przy tym lina holownika. W życiu nie widziałem czegoś tak cienkiego. Nie wiem, może 0,01 mm? I najlepsze jest to, ze to nie żaden z tych drutów, tylko jedyne dwa, dużo grubsze, które akurat w miarę widać, ale te cienkie przeszkadzają, do tego zalane jest to takim żelem. Bez sensu rzeźba.
Jak znajdziesz zespół pompy do 100 - 150 zł (nie wiem jaką masz), to się nie zastanawiaj, tylko kupuj, bo nawet ze względu na to, za tą dłubankę sam byś siebie więcej policzył (chyba, że pracujesz za 15 zł/h :) ) a i tak nie będzie to trwałe.

[ Dodano: 2020-01-08, 11:18 ]
Ale, że żadna kontrolka ABS ani wykrzyknik na FISie się nie świeci? <mysli> To też ciekawe.
Swoją drogą zaglądałem do wielu zegarów VAG i widziałem takie cuda, jak permanentne wykasowanie błędu przez zaklejenie kontrolki czarną taśmą! <uoee>
Mimo wszystko, zacznij od tego. Jak podepniesz kompa do auta, to pewnie będzie brak komunikacji ze sterownikiem hamulców a pamiętam jeszcze, że trochę jak nagiąć ten sterownik za wtyczkę w którąś stronę, czy podważać wkrętakiem i jak go nagiąłem tak, ze pewnie przewody się zwarły, to było słychać takie pstryknięcie z niego i awaria znikała, ale oczywiście do momentu odjęcia siły.

[ Dodano: 2020-01-08, 11:21 ]
Jeszcze jedna uwaga: problem prawie zawsze wyskakuje zimą, bo rozszerzalność cieplna drutów. Masz ciepły garaż? Pewnie jakbyś wstawił auto do ciepłego, to usterka znika. Na chwilę, rzecz jasna.
 
 
Niedzwiadek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Imię: Pawel
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-01-08, 19:11   

Sprawa zaczęła się trochę wyjaśniać :) ale o tym zaraz :) tak jak pisałem kontrolki podczas przekręcania kluczyka zachowywały się jak przy sprawnym systemie... Podczas testów zegarów również normalnie się wyświetlały wiec zaklejone nie są :) po odpaleniu silnika ani kontrolka ABS ani ESP nie świeciła mimo tego ze błąd w sterowniku jest cały czas o uszkodzonym Czujniku LP. <lol> Do tego Zero reakcji na przycisk ESP.. Komunikacja ze sterownikiem jest normalna. i teraz najlepsze :)) był tu juz jakiś Miruś... mądry a zarazem głupi... zacząłem dobierać się do sterownika i takie oto rzeźby znalazłem (Foto) :shock: przewód biało-żółty odcięty i przylutowany do masowego... oraz biało- czerwony cieńki odcięty i luźny... ktoś tu zrobił mądre obejście kontrolek :D a zarazem głupie bo pewnie wystarczyło tylko naprawić sterownik... po przylutowaniu wszystkiego do właściwych pinów kontrolki odżyły... wyświetlają ze jest problem z układem ( błąd czujnika LP) nadal nie można go vcdsem wykasować <nerwus> Natomiast gdy silnik się nagrzał odstawiłem samochód na miejsce parkingowe i za chwile ponownie odpaliłem iii kontrolki zgasły :) udało mi się nawet sprawdzić działanie przycisku ESP i działa poprawnie, ale po kilku min znowu błąd i kontrolki na zegarach :P wiec zostaje sterownik do ogarnięcia.


[ Dodano: 2020-01-08, 19:15 ]
Ze sterownikiem myśle, ze sobie poradzę :) zaplecze sprzętowe mam bo robię w Gsm :) robiłem już tez kilka sterowników opli... problemem są aluminiowe połączenia... osobiscie zawsze wymieniam wszystkie połączenia na miedziane. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)




Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6 :/
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
maly81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: janek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 270
Skąd: białystok
Wysłany: 2020-01-08, 21:24   

Co za rzezba
Jak zdejmiesz nadkole to dojdziesz do śrub
 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 284
Skąd: Tczew
Wysłany: 2020-01-09, 11:05   

OK, więc widzę, że faktycznie ogarniesz lutowanie. Mój za pierwszym razem tez robiłem u kumpla w serwisie GSM. Dokładnie, chodzi o dwa aluminiowe przewody i może faktycznie jak podmienisz na miedź, to się uda, tym bardziej, że masz to sprawdzone. Powodzenia.
Już chciałem pytać, czy sprawdzałeś, ile kosztuje używka, ale widzę, że nie ma to znaczenia, skoro umiesz i lubisz się w to bawić. To tak jakby mi ktoś powiedział, że nie chciałoby mu się wymieniać tarcz samemu, bo woli zlecić i się nie bawić a zabawa w tym, że mam na to warunki i lubię, więc nawet gdybym miał za to dać 50 zł, to i tak wolę zrobić sam. No i wiem co jest na pewno założone.
Niedzwiadek napisał/a:
Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6

Łoooo, panie! Tu jest właśnie tetris! Mi sie udało od góry, ale po grubych zmaganiach. Możesz spróbować wywalić to co przeszkadza, czyli zbiornik sprysku, wspomagania i nie wiem, co tam jeszcze, popuścić te dwie śruby trzymające pompę po bokach, aby ja trochę odchylić i wtedy próbować dojść do dolnych (to chyba torxy są) bitem i jakąś krótką, kątową przedłużką. O ile pamiętam, z tego powodu, jedna z nich nie wróciła już na swoje miejsce, złożyłem na 5. Chyba, że jak pisze maly81, może lepiej dołem przez nadkole.
Właśnie dlatego najlepiej wywalić cały zespół na stół, tylko wtedy masz odpowietrzanie.
 
 
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 809
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-09, 18:33   

Ja wyciągnąłem sterownik bez problemu od góry i założyłem bez ściągania nadkola. Co do naprawiania to za pierwszym razem kupiłem używany sterownik z pompą, pochodził 2 lata i.. go polutowałem. Jak ktoś ma czym i ściągnie ten żel to nie ma tragedii z lutowaniem a u mnie była padnięta tylko masa.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: