Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fresh2002
2014-08-21, 09:50
[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
Autor Wiadomość
Mayhem 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 216
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2010-12-30, 11:04   

Polecam ATE te zwykłe, nie nacinane, jestem po wymianie całego kompletu przód tył + klocki, przejechałem już 13 tys. km. Wcześniej też miałem ATE i raczej nie eksperymentowałbym z żadnymi innymi. Zapłaciłem za komplet 800 zł jak dobrze pamiętam + płyn hamulcowy z ASO od kolegi 25 zł. Jedynym mankamentem jest to że pierwsze 3-4 hamowania lekko piszczą (tylko zimą, lub gdy wilgotność powietrza jest wysoka i pada deszcz) ale tak miałem tylko przez pierwsze 15 tys, , gdy auto stoi w garażu to nie ma tego piszczenia. <ok>
Można jeszcze sprawdzić oryginalność tarcz ATE wpisując kod z hologramu na stronie ATE. Jeśli nie ma hologramu to mamy oczywiście podróbki. Po wpisaniu kodu jak dobrze pamiętam dowiemy się czy faktycznie takie istnieją (numer) i z jakiej fabryki pochodzą.
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
Ostatnio zmieniony przez Mayhem 2012-03-14, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 469
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-30, 13:53   

Mayhem napisał/a:
Jedynym mankamentem jest to że pierwsze 3-4 hamowania lekko piszczą (tylko zimą, lub gdy wilgotność powietrza jest wysoka i pada deszcz) , gdy auto stoi w garażu to nie ma tego piszczenia.

Piszczenie zależy od klocków. Jak są twarde, to dłużej posłużą, ale mogą czasem piszczeć. Jak są bardziej miękkie, to szybciej się ścierają, ale nie piszczą. Coś za coś :-) .
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
Mayhem 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 216
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2010-12-30, 14:56   

arekjask napisał/a:
Piszczenie zależy od klocków. Jak są twarde, to dłużej posłużą, ale mogą czasem piszczeć. Jak są bardziej miiękkie, to szybciej się ścierają, ale nie piszczą. Coś za coś :-) .


Fakt, ATE chyba robi twarde klocki ?, ale nie piszczą mi cały czas więc raczej zgonił bym to na wilgoć osadzająca się na tarczach i klockach niż na ich twardość. Problem mija po hamowaniu z 3,4 razy i potem już nic nie słychać.
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Sylwek240 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 230
Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-30, 17:10   

Jarecki co powiedział byś na tarcze ATE i klocki TRW do Quattro ? Jak myślisz spisałyby się przy mocniejszych hamowaniach ? Czy może jednak Mikody i klocki TRW do tego ? Już nie wiem co wybrać bo czasem się mocniej wciśnie ale jazda ogólnie na odcinkach krótkich do 200 km.
Kamilvti, u Ciebie przy FWD mówisz że dobrze się trzymają a nie wiem jak w Q się spiszą kurcze już takie zakłopotanie że sam nie wiem co wybrać, u Sb na okolicach mają i polecają Kraft'y a mówię im że to badziew do takiego auta a gość mi mówi że ludzie kupują i nie narzekają.
Mayhem, co powiesz na propozycję którą przedstawiłem Jareckiemu ?
arekjask, a co poleciłbyś od Siebie ?

[ Dodano: 2010-12-30, 17:12 ]
Panowie może sprawdzić mi ktoś po VIN'ie jaki mam rozmiar tarczek z przodu ? pewnie 288 lecz chciałbym się upewnić w całkowitości.
_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest

Następne ? D3 :D
 
 
Mlodyrzeszow 



Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2010-12-30, 17:25   

a co zalozyc do mnie zeby bylo ok
_________________
Usunięte za naruszenie 32. pkt Regulaminu
 
 
Mayhem 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 216
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2010-12-30, 17:35   

Sylwek240, Sam sobie sprawdź, jeśli masz >> 4B-X-060 000* to 288 mm , a jeśli 4B-X-060 001 >>* to masz 321 mm . Przy twoim siniku to ja bym już poszukał sobie tych większych jarzm i założył jak nie masz 321 mm . ?adniej to wygląda na feldze, ale przy moim traktorze gra nie warta świeczki <ok>

Jak ściągniesz koło to poznasz czy masz 288 czy 321 ,
Ten link ci pomoże http://www.passatplus.de/...n/312/index.htm
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 469
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-30, 18:11   

Sylwek240 napisał/a:
arekjask, a co poleciłbyś od Siebie ?

Ja wstawiłem ATE i jestem zadowolony. Mam mocny silnik i mogę cię zapewnić, że hamują super. Mój mechanik mówił mi, że albo ATE albo Lukasy (są podobnej klasy), choć on raczej poleciłby ATE. Ja też mogę z czystym sumieniem polecić ATE.

Sylwek240 napisał/a:
Panowie może sprawdzić mi ktoś po VIN'ie jaki mam rozmiar tarczek z przodu ? pewnie 288 lecz chciałbym się upewnić w całkowitości.

288 mm do silnika 150 KM? Aż mi się nie chce wierzyć. Ja mam 321/30 (przy 180 KM).

Jeżeli planujesz zmianę tarcz i jarzm musisz jeszcze sprawdzić, czy felgi będą ci pasowały do nowych tarcz/jarzm. Jak szukałem dla siebie alufelg 16" to okazało się, że tylko kilka modeli da się zamontować w moim samochodzie (zgodnie ze specyfikacją producenta). Chodzi o wytrzymałość felgi na taką moc silnika oraz o odległości od felgi do tarczy i jarzma. Hamulce muszą być dobrze chłodzone, szczególnie przy większych tarczach!
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
Sylwek240 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 230
Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-30, 19:32   

arekjask, felgi mam standard 16'tki
takie dokładnie felgi ori

nr VIN podałem w 1 stronie, nie chciałbym kombinować nic ze zmianami jarzm, wolę pozostać przy takich jakie są, zmiana tarcz i klocków na tyle mojej pracy. A co do klocków również ATE ? może coś miększego ?
Mayhem, z tego co widzę po tej stronie którą podałeś, wygląda na to że mam 288 tarczkę ale muszę sobie jeszcze dokładnie sprawdzić, teraz chlapa, chłodno i nie chce się.
_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest

Następne ? D3 :D
 
 
W_o_j_T_e_K
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-30, 20:25   

Ja polecam klocki Ferodo mod. premier są miękkie ale baaaaardzo fajnie hamują wiem bo firmowym aucie takie mam i powiem ze czy duże prędkości czy małe hamowanie zawsze na 6 ;-) .
Sylwek240 jak się zdecydujesz na coś pisz PW albo na Podkarpaciu pomogę kupić taniej :-P
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Sylwek240 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 230
Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
Wysłany: 2010-12-30, 20:29   

W_o_j_T_e_K, mówisz o komplecie tzn tarczki i klocki czy same klocki ?
_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest

Następne ? D3 :D
 
 
Kamilvti 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 269
Skąd: Sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-12-30, 21:22   

jesli masz 400 zl kup trw a jesli chcesz bulic to kup ATE 800 zl ;)

ATE moze byc lepsze ale czy warto dokladac drugie tyle ?
_________________
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)
 
 
Mayhem 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 216
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2010-12-31, 12:00   

Mlodyrzeszow, tobie polecam EBC jak masz trochę więcej gotówki :mrgreen:

Zawsze mnie zastanawiał fakt dlaczego EBC TURBO GROOVE (nacinane i nawiercane) są tylko lekko nawiercane a np MIKODY czy ZIMMERMANY są przewiercane chyba na wylot, nie miałem nigdy w rękach więc ciężko mi powiedzieć ale po zdjęciach wygląda na to że mają otwory do wew tarczy. Nie jest tak ? Czy ktoś może mnie w tym temacie oświecić ? Wydaje mi się że te tanie firmy chcą zabłysnąć z tymi dziurawymi jak ser tarczami ale efekt jest odwrotny to zamierzonego, dla mnie nie można kupić nacinanej i nawiercanej tarczy jednocześnie niezawodnej w tak niskiej cenie. Dobry metal kosztuje dlatego jedyną alternatywą są chyba EBC 321 mm kosztują około 600 zł sztuka ;-)
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
W_o_j_T_e_K
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-31, 14:45   

Sylwek240 obojętnie jaka kombinacje Ci pasuje heh :mrgreen: może być wszystko jak dla mnie, od Ciebie zależy.
Mayhem masz racje EBC są tylko delikatnie nawiercone w porównaniu z Zimmermanem czy Mikodą jedną z przyczyn może być to że nawiercone do końca, lubią pękać. A po drugie w przypadku Mikody kupujesz tarcze pełne, dopłacasz chyba 30zł i masz nawiercane i nacinane tarcze...
Jeśli chodzi o klocki EBC cud miód i orzeszki, tarcze straaaasznie twarde :mrgreen: co nie zmienia faktu ze są ok
 
 
Mayhem 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 216
Skąd: Szczecin / Świdwin
Wysłany: 2011-01-01, 13:48   

W_o_j_T_e_K, tak jak mówisz, większa podatność na uszkodzenia, a w szczególności kontakt rozgrzanych tarczy z kałużą mogą skończyć się dla nich nie najlepiej.
_________________
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 
 
arekjask 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 469
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-01, 19:43   

Sylwek240 napisał/a:
A co do klocków również ATE ? może coś miększego ?

Ja mam ATE i nie mam powodów do narzekań (nic mi nie piszczy). Ale decyzja należy do ciebie.
_________________
Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: