Przesunięty przez: fresh2002 2014-08-21, 09:50 |
[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ? |
Autor |
Wiadomość |
Mayhem


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 216 Skąd: Szczecin / Świdwin
|
Wysłany: 2010-12-30, 11:04
|
|
|
Polecam ATE te zwykłe, nie nacinane, jestem po wymianie całego kompletu przód tył + klocki, przejechałem już 13 tys. km. Wcześniej też miałem ATE i raczej nie eksperymentowałbym z żadnymi innymi. Zapłaciłem za komplet 800 zł jak dobrze pamiętam + płyn hamulcowy z ASO od kolegi 25 zł. Jedynym mankamentem jest to że pierwsze 3-4 hamowania lekko piszczą (tylko zimą, lub gdy wilgotność powietrza jest wysoka i pada deszcz) ale tak miałem tylko przez pierwsze 15 tys, , gdy auto stoi w garażu to nie ma tego piszczenia.
Można jeszcze sprawdzić oryginalność tarcz ATE wpisując kod z hologramu na stronie ATE. Jeśli nie ma hologramu to mamy oczywiście podróbki. Po wpisaniu kodu jak dobrze pamiętam dowiemy się czy faktycznie takie istnieją (numer) i z jakiej fabryki pochodzą. |
_________________ CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 |
Ostatnio zmieniony przez Mayhem 2012-03-14, 14:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
arekjask


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy Wiek: 49 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 469 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-30, 13:53
|
|
|
Mayhem napisał/a: | Jedynym mankamentem jest to że pierwsze 3-4 hamowania lekko piszczą (tylko zimą, lub gdy wilgotność powietrza jest wysoka i pada deszcz) , gdy auto stoi w garażu to nie ma tego piszczenia. |
Piszczenie zależy od klocków. Jak są twarde, to dłużej posłużą, ale mogą czasem piszczeć. Jak są bardziej miękkie, to szybciej się ścierają, ale nie piszczą. Coś za coś . |
_________________ Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem |
|
|
|
 |
Mayhem


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 216 Skąd: Szczecin / Świdwin
|
Wysłany: 2010-12-30, 14:56
|
|
|
arekjask napisał/a: | Piszczenie zależy od klocków. Jak są twarde, to dłużej posłużą, ale mogą czasem piszczeć. Jak są bardziej miiękkie, to szybciej się ścierają, ale nie piszczą. Coś za coś . |
Fakt, ATE chyba robi twarde klocki ?, ale nie piszczą mi cały czas więc raczej zgonił bym to na wilgoć osadzająca się na tarczach i klockach niż na ich twardość. Problem mija po hamowaniu z 3,4 razy i potem już nic nie słychać. |
_________________ CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
Sylwek240


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 230 Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
|
Wysłany: 2010-12-30, 17:10
|
|
|
Jarecki co powiedział byś na tarcze ATE i klocki TRW do Quattro ? Jak myślisz spisałyby się przy mocniejszych hamowaniach ? Czy może jednak Mikody i klocki TRW do tego ? Już nie wiem co wybrać bo czasem się mocniej wciśnie ale jazda ogólnie na odcinkach krótkich do 200 km.
Kamilvti, u Ciebie przy FWD mówisz że dobrze się trzymają a nie wiem jak w Q się spiszą kurcze już takie zakłopotanie że sam nie wiem co wybrać, u Sb na okolicach mają i polecają Kraft'y a mówię im że to badziew do takiego auta a gość mi mówi że ludzie kupują i nie narzekają.
Mayhem, co powiesz na propozycję którą przedstawiłem Jareckiemu ?
arekjask, a co poleciłbyś od Siebie ?
[ Dodano: 2010-12-30, 17:12 ]
Panowie może sprawdzić mi ktoś po VIN'ie jaki mam rozmiar tarczek z przodu ? pewnie 288 lecz chciałbym się upewnić w całkowitości. |
_________________ Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest
Następne ? D3 :D
 |
|
|
|
 |
Mlodyrzeszow


Model: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2010 Posty: 111 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2010-12-30, 17:25
|
|
|
a co zalozyc do mnie zeby bylo ok |
_________________ Usunięte za naruszenie 32. pkt Regulaminu |
|
|
|
 |
Mayhem


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 216 Skąd: Szczecin / Świdwin
|
Wysłany: 2010-12-30, 17:35
|
|
|
Sylwek240, Sam sobie sprawdź, jeśli masz >> 4B-X-060 000* to 288 mm , a jeśli 4B-X-060 001 >>* to masz 321 mm . Przy twoim siniku to ja bym już poszukał sobie tych większych jarzm i założył jak nie masz 321 mm . ?adniej to wygląda na feldze, ale przy moim traktorze gra nie warta świeczki
Jak ściągniesz koło to poznasz czy masz 288 czy 321 ,
Ten link ci pomoże http://www.passatplus.de/...n/312/index.htm |
_________________ CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
arekjask


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy Wiek: 49 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 469 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-30, 18:11
|
|
|
Sylwek240 napisał/a: | arekjask, a co poleciłbyś od Siebie ? |
Ja wstawiłem ATE i jestem zadowolony. Mam mocny silnik i mogę cię zapewnić, że hamują super. Mój mechanik mówił mi, że albo ATE albo Lukasy (są podobnej klasy), choć on raczej poleciłby ATE. Ja też mogę z czystym sumieniem polecić ATE.
Sylwek240 napisał/a: | Panowie może sprawdzić mi ktoś po VIN'ie jaki mam rozmiar tarczek z przodu ? pewnie 288 lecz chciałbym się upewnić w całkowitości. |
288 mm do silnika 150 KM? Aż mi się nie chce wierzyć. Ja mam 321/30 (przy 180 KM).
Jeżeli planujesz zmianę tarcz i jarzm musisz jeszcze sprawdzić, czy felgi będą ci pasowały do nowych tarcz/jarzm. Jak szukałem dla siebie alufelg 16" to okazało się, że tylko kilka modeli da się zamontować w moim samochodzie (zgodnie ze specyfikacją producenta). Chodzi o wytrzymałość felgi na taką moc silnika oraz o odległości od felgi do tarczy i jarzma. Hamulce muszą być dobrze chłodzone, szczególnie przy większych tarczach! |
_________________ Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem |
|
|
|
 |
Sylwek240


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 230 Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
|
Wysłany: 2010-12-30, 19:32
|
|
|
arekjask, felgi mam standard 16'tki
takie dokładnie felgi ori
nr VIN podałem w 1 stronie, nie chciałbym kombinować nic ze zmianami jarzm, wolę pozostać przy takich jakie są, zmiana tarcz i klocków na tyle mojej pracy. A co do klocków również ATE ? może coś miększego ?
Mayhem, z tego co widzę po tej stronie którą podałeś, wygląda na to że mam 288 tarczkę ale muszę sobie jeszcze dokładnie sprawdzić, teraz chlapa, chłodno i nie chce się. |
_________________ Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest
Następne ? D3 :D
 |
|
|
|
 |
W_o_j_T_e_K [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-30, 20:25
|
|
|
Ja polecam klocki Ferodo mod. premier są miękkie ale baaaaardzo fajnie hamują wiem bo firmowym aucie takie mam i powiem ze czy duże prędkości czy małe hamowanie zawsze na 6 .
Sylwek240 jak się zdecydujesz na coś pisz PW albo na Podkarpaciu pomogę kupić taniej :-P |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
Sylwek240


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Imię: Sylwek
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 230 Skąd: o.Leżajska/Podkarpacie
|
Wysłany: 2010-12-30, 20:29
|
|
|
W_o_j_T_e_K, mówisz o komplecie tzn tarczki i klocki czy same klocki ? |
_________________ Audi 80 B4 2.0 ABT - Była
Audi A6 C4 2.6 ABC - Jest
Audi A6 C5 2.5 AFB ->BAU - Jest
Audi A3 8L 1.9 AXR - Jest
Następne ? D3 :D
 |
|
|
|
 |
Kamilvti

Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 8 razy Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 269 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2010-12-30, 21:22
|
|
|
jesli masz 400 zl kup trw a jesli chcesz bulic to kup ATE 800 zl
ATE moze byc lepsze ale czy warto dokladac drugie tyle ? |
_________________ Jesli pomoglem wcisnij Pomógł |
|
|
|
 |
Mayhem


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 216 Skąd: Szczecin / Świdwin
|
Wysłany: 2010-12-31, 12:00
|
|
|
Mlodyrzeszow, tobie polecam EBC jak masz trochę więcej gotówki :mrgreen:
Zawsze mnie zastanawiał fakt dlaczego EBC TURBO GROOVE (nacinane i nawiercane) są tylko lekko nawiercane a np MIKODY czy ZIMMERMANY są przewiercane chyba na wylot, nie miałem nigdy w rękach więc ciężko mi powiedzieć ale po zdjęciach wygląda na to że mają otwory do wew tarczy. Nie jest tak ? Czy ktoś może mnie w tym temacie oświecić ? Wydaje mi się że te tanie firmy chcą zabłysnąć z tymi dziurawymi jak ser tarczami ale efekt jest odwrotny to zamierzonego, dla mnie nie można kupić nacinanej i nawiercanej tarczy jednocześnie niezawodnej w tak niskiej cenie. Dobry metal kosztuje dlatego jedyną alternatywą są chyba EBC 321 mm kosztują około 600 zł sztuka |
_________________ CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
W_o_j_T_e_K [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-31, 14:45
|
|
|
Sylwek240 obojętnie jaka kombinacje Ci pasuje heh :mrgreen: może być wszystko jak dla mnie, od Ciebie zależy.
Mayhem masz racje EBC są tylko delikatnie nawiercone w porównaniu z Zimmermanem czy Mikodą jedną z przyczyn może być to że nawiercone do końca, lubią pękać. A po drugie w przypadku Mikody kupujesz tarcze pełne, dopłacasz chyba 30zł i masz nawiercane i nacinane tarcze...
Jeśli chodzi o klocki EBC cud miód i orzeszki, tarcze straaaasznie twarde :mrgreen: co nie zmienia faktu ze są ok |
|
|
|
 |
Mayhem


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFN
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 216 Skąd: Szczecin / Świdwin
|
Wysłany: 2011-01-01, 13:48
|
|
|
W_o_j_T_e_K, tak jak mówisz, większa podatność na uszkodzenia, a w szczególności kontakt rozgrzanych tarczy z kałużą mogą skończyć się dla nich nie najlepiej. |
_________________ CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
 |
|
|
|
 |
arekjask


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Arek
Pomógł: 25 razy Wiek: 49 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 469 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-01, 19:43
|
|
|
Sylwek240 napisał/a: | A co do klocków również ATE ? może coś miększego ? |
Ja mam ATE i nie mam powodów do narzekań (nic mi nie piszczy). Ale decyzja należy do ciebie. |
_________________ Arek
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
|