Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.4 AML] silnik się przegrzewa
Autor Wiadomość
Sentixd 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Jakub
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-01, 00:20   [A6 C5 2.4 AML] silnik się przegrzewa

Cześć,
mam problem z przegrzewającym się silnikiem.
Po odpaleniu, silnik normalnie się nagrzewa, dochodzi do 90*C i trzyma tą temperaturę przez kolejnych 5-10 min jazdy, po tym czasie wskazówka temperatury przekręca się w prawo i wskazuje temperatury z przedziału 95-100*C. Zdjęcie poniżej:
https://ibb.co/f0UtzK
Sprawdzałem temperautrę VAGiem, wskazywał jeszcze więcej niż wskazówka: 103-105*C.
Co ciekwe, po zgaszeniu silnika, odczekaniu 2 minut i jego ponownym zapłonie, wskazówka, która zaczęła od wskazywania przegrzania, wraca na pozycje 90*C i znów po kilku minutach ponownie pokazuje przedział 95-100*C.

Układ chłodzenia mam szczelny (sprawdzane kilka razy już).

Poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na poziomie minimalnie ponad kreską "MIN" na zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dolewam płynu, z moich obserwacji uchodzi on górą przez zbiorniczek, ponieważ rozszerza się zbyt mocno pod wpływem nieprzecietnie wysokiej temperatury.

Wentylator chodzi. Sprawdzałem nawet poprzez wepchnięcie gazety między łopatki, czy nie kręci się zbyt słabo - nie zatrzymuje się. Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk. W tym roku ani razy nie zaobserwowałem, żeby moje auto tak zrobiło :/

Przy przegrzaniu, przykładając rękę do chłodnicy w każdym możliwym miejscu, jest ona wszędzie zimna.

Odpowietrzałem układ chłodniczy metodą z tego forum (rozszczelnienie przewodu w podszybiu dziurką) + sposobem, który pomógł koledze w bmw (nalanie płynu aż do przelania i włączenie silnika na 30 min).

W zbiorniczku wyrównawczym nie pojawiają się bombelki, ani tłuste plamy jak w rosole, ani żaden syf. Biały dym nie leci z rur, więc osobiście wykluczam uszczelkę pod głowica.

Termostat wymieniany był półtora roku temu.
Pompa wody 4 lata temu.

Parametry:
A6 C5 2000 rok, AML 2.4, benzyna+gaz. 290 tyś na zegarze.

Osobiście mam podejrzenia co do termostatu, jednak bardzo chciałbym usłyszeć Wasze opinie. Chciałbym też spytać: 1. Czy ew. walnięty czujnik temperatury miałby takie objawy? 2. Czy możliwe, żebym miał zapowietrzoną chłodnice i wspomniane sposoby na odpowietrzenie instalacji mogły jej nie pomóc?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 449 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7791
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-01, 00:26   

Termostat do wymiany :) . Na Twoim miejscu kupiłbym oryginał, bo trzeba rozbierać rozrząd, a po co robić to drugi raz.
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 46 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1715
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-10-01, 08:36   

A jak wiskoza? Słychać ja? U mnie też rosła po wymianie wiskoza jest ok. Lub jakbyś miał laserowy miernik obrotów to możesz sprawdzić z jaka prędkością się kręci. Różnicą między obrotami wisko A silnika wynosi około 5%
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Sentixd 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Jakub
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-05, 13:07   

Cześć, osobiście stawiałem na termostat, ale mechanik zdiagnozował problem i przekonał mnie, że to wiskoza. Wymienione. Odebrałem dziś rano auto, a w drodze do pracy takie coś:
https://i.imgur.com/sRUkFtK.jpg

Ręcę opdają...
Swoją drogą okazało się tez, że nieświadomie sprawdzałem temperaturę na nie tej chłodnicy (przedniej od klimy, zamiast tylniej).
Update: po nagrzaniu właściwa chłodnica jest ciepła. Dodatkowo przewód wchodzacy w chłodnicę jest znacznie cieplejszy od tego wychodzącego z niej. Maleją więc szanse, że to termostat.

Nie mam już pomysłów co to... Pomóżcie :(

PS: Mechanik twierdzi, że to normalnie w Audi, że temperatura może się wahać pomiędzy 90, a 93 stopniami. Prawda to czy zbdura?
 
 
maly81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: janek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 207
Skąd: białystok
Wysłany: 2018-10-05, 19:31   

może licznik wali w kulki u szwagra w AML u też tak trzyma na zegarze
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 399
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-10-05, 21:56   

Sentixd napisał/a:
pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk. W tym roku ani razy nie zaobserwowałem, żeby moje auto tak zrobiło :/

moze problem tkwi właśnie w tym ?
tzn wentylator na wisko to jedno a drugi elektryczny też powinien działać
Sentixd napisał/a:

Poziom płynu chłodniczego utrzymuje się na poziomie minimalnie ponad kreską "MIN" na zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dolewam płynu, z moich obserwacji uchodzi on górą przez zbiorniczek, ponieważ rozszerza się zbyt mocno pod wpływem nieprzecietnie wysokiej temperatury.

to też nie dobrze . oczywiście płyn ma pewną rozszerzalność cieplną ale właśnie po to jest kreska max . przecież płyn/woda nie rozszerza się powiedzmy w 90 stopniach o 10% a już w 95 stopniach o 40
nie może być tak że po przelaniu powyżej min wyrzuca ci płyn
ja obstawiam
1 niesprawny wentylator elektryczny
2 nieszczelny układ chłodzenia i tu zacząłbym od trójników do podgrzewania reduktora gazu
Sentixd napisał/a:
PS: Mechanik twierdzi, że to normalnie w Audi, że temperatura może się wahać pomiędzy 90, a 93 stopniami. Prawda to czy zbdura?

jeśli na dworze jest + 35 i stoisz dłuuugo w korku to owszem - czasami temp MOŻE podejść o 2 czy 3 stopnie ale nie w temperaturach panujących teraz
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Sentixd 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Jakub
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-07, 21:36   

Pojechałem z autem do kolegi, na komputerze Texy temperatura wody: 102*C.
Oddałem auto ponownie do mechanika. Nakazałem podłączyć komputer, wskazał to samo. Jutro mają zbadać termostat. Oczywiście mechanik pierwsze co to chce zbadać uszczelkę... Zarządałem wymiany termostatu w ramach gwarancji, jeżeli to on. Jutro szykuje się ciekawy dzień...

maly81 napisał/a:
może licznik wali w kulki u szwagra w AML u też tak trzyma na zegarze

Chodzi Ci o temp pokazywana przez wskazówkę? Jeśli tak, to działa poprawnie, powyżej dowód.

kiler22, gdzie umieszczony jest ten wentylator elektryczny? Ma on coś wspólnego z kilmą? Bo ta działa bez zarzutu.

Płyn chłodniczy ucieka, ponieważ zaczyna się gotować. Bulgocze jak woda na zmiemniaki, dostaje się do zbiorniczka, którego stan jest ponad max i zwyczajnie się wylewa. Trójniki są ok. ba 100% sprawdzane w przeciągu miesiąca w 2 miesjach, a co ważne nie u tych partaczy, u których aktualnie zostawiłem auto.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 449 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 7791
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-07, 21:44   

Jeśli wiskoza działa prawidłowo, to problem leży w termostacie :) . Pisałem już o tym wcześniej.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 399
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-10-07, 23:13   

Cytat:
kiler22, gdzie umieszczony jest ten wentylator elektryczny? Ma on coś wspólnego z kilmą? Bo ta działa bez zarzutu.

powinieneś mieć dwa wentylatory
1 na wisko i drugi elektryczny obok niego od strony pasażera
Sentixd napisał/a:
Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk.

musiał to byc elektryczny bo chyba nie myślisz że wisko by działało samo bez silnika
Sentixd napisał/a:
Oczywiście mechanik pierwsze co to chce zbadać uszczelkę.
to napewno nie zaszkodzi a może pokazać problem . dlaczego wykluczasz uszczelkę ?? bo nie ma "masła" ?? jeśli wali gazami wylotowymi do płaszcza wodnego to nie zauważysz ani "masła" ani tłustych plam itp
może tylko korek od zbiorniczka jest zepsuty ??
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Sentixd 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Jakub
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-11, 19:28   

kiler22 napisał/a:

Sentixd napisał/a:
Co ciekawe, pamiętam z poprzednich lat, że po jeździe latem i wyłączeniu silnika, bardzo często było słychać chodzący jeszcze wentylator, który dochładzał silnilk.

musiał to byc elektryczny bo chyba nie myślisz że wisko by działało samo bez silnika

Oczywista oczywistość :) Moje pytanie brzmi tylko, czy wentylator od klimy jest właśnie odpowiedzialny za chłodzenie silnika? U mnie załącza się on tylko po włączeniu klimatyzacji. A tak jak wspominałem, w przeszłości latem było słychać "wwww" po wyłączeniu silnika - tego lata tego nie było, zastanawiam się czemu.

kiler22 napisał/a:

dlaczego wykluczasz uszczelkę ?? bo nie ma "masła" ?? jeśli wali gazami wylotowymi do płaszcza wodnego to nie zauważysz ani "masła" ani tłustych plam itp

Głównie dlatego, że przeglądałem forum pod tym kątem i mimo wszystko większość objawów uszczelki mi się nie zgrywała. Oczywiście powoli zaczynam dopuszczać też ten wariant :( Ponoć test ze zmieniającym kolor odczynnikiem jest miarodajny tylko jeżeli przeczyści się instalacje tygodniowym jeżdzeniem bez załączonego LPG (test wykrywa wodór w płynie chłodzącym, a instalacja ponoć sprzyja jego obecności). Zobaczymy, po połowy przyszłego tygodnia cisne na benzynie i zrobię ten test. Czy ktoś z Was ma już z nim doświadczenia?

kiler22 napisał/a:
może tylko korek od zbiorniczka jest zepsuty ??

Korek jest ok. Szczelny.

mat1324, powoli obawiam się, że to nie termostat, chłodnica ciepła, a przewody wchodzace i wychodzące z chłodnicy są różnych temperatur.

Czy jest jakaś metoda na zdiagnozowanie pompy wody? Oczywiście bez zdejmowania przodu :) Pompa sie nie zatarła - chodzi, ale może łopatki się jakoś uszkodziły i nie pracuje jak powinna.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 399
Skąd: poznań
Wysłany: 2018-10-11, 22:00   

Sentixd napisał/a:
Moje pytanie brzmi tylko, czy wentylator od klimy jest właśnie odpowiedzialny za chłodzenie silnika

jeśli wentylator wisco nie daje rady wychłodzić , powinien załączyć się elektryczny
Sentixd napisał/a:
Ponoć test ze zmieniającym kolor odczynnikiem jest miarodajny tylko jeżeli przeczyści się instalacje tygodniowym jeżdzeniem bez załączonego LPG

pierwsze słyszę ale nie mam jakieś wielkiej praktyki z tego typu testami chociaż na logikę nie wydaje mi się to prawdą :|
Sentixd napisał/a:
Korek jest ok. Szczelny.

korek nie ma być szczelny , ma upuszczać ciśnienie jeśli wytworzy się za wysokie w układzie chłodzenia . jak sprawdziłeś jego szczelność ??
Sentixd napisał/a:
Pompa sie nie zatarła - chodzi, ale może łopatki się jakoś uszkodziły i nie pracuje jak powinna.

te pompy zwłaszcza w zamienniku miały słabość - ukręcała się cała ta głowica z łopatkami i mimo że wałek się kręcił obiegu wody praktycznie nie było . praktycznie nie do sprawdzenia bez wyciągnięcia i obejrzenia
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: