Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4] Przerabianie przednich lamp soczewkowych
Autor Wiadomość
pioootr 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.6 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-05, 07:17   [A6 C4] Przerabianie przednich lamp soczewkowych

Cześć !

Chciałem pokazać mój sposób na przerobienie przedniej lampy soczewkowej Audi C4.

Jako dawcę wybrałem "zwykły" projektor Hella H7 ze Skody Fabii 3. Nie chciałem xenonu, aby nie zwracać na siebie uwagi Policji, nie chciałem bi-halogenu, bo moje światła drogowe świecą dobrze.




Zaczynamy od zakupu używanej lampy z Fabii 3 po przejściach:




Aby zamontować nowy projektor w naszym odbłyśniku należy przesunąć dolne otwory montażowe o 4 mm w dół (ich rozstaw pasuje idealnie)

Zaznaczany:



i wiercimy



otwór wypada na granicy kołnierza odbłyśnika.

Należy też wypiłować dwa otwory w górnym kołnierzu odbłyśnika:



Aby nowy projektor nie przeszkadzał światłu p/mgielnemu należy spiłować fragment wywiniętej krawędzi oprawki soczewki (od dołu):



Przerabianie naszego odbłyśnika zaczynamy od owinięcia go filią spożywczą, aby nie zniszczyć metalizowanej powłoki:



Od wewnętrznej strony, z boku należy wyfrezować zagłębienie (2,0 - 2,5 mm) aby zmieściła się w nim soczewka:



Powiększamy otwór na soczewkę. Inżynierowie Audi przywidzieli, że po 20 latach wiele osób będzie wymieniało projektory na lepsze i dlatego pokazali nam granicę, do której można bezpiecznie powiększyć otwór na soczewkę (widać ją dokładnie na zdjęciu wyżej).




Należy jeszcze zebrać trochę materiału na górnej krawędzi otworu na soczewkę:



Z przodu wygląda tak:



Teraz gwintujemy (M4) otwory w oryginalnych słupkach:



i wstępna przymiarka:



Teraz widać dokładnie, dlaczego należy wyfrezować zagłębienie bocznie od otwory na soczewkę.

Do zamocowania projektora użyłem śrub M4 o długości 50 mm. Wkręciłem je w słupki na klej dwuskładnikowy zamiast oryginalnych wkrętów. Jako dystansów użyłem nakrętek:



Na górze 5 nakrętek M4, na dole 4 nakrętki M4 + 2 nakrętki M5 (na dole dystans musi być o 5 mm większy).

Starłem srebrną powłokę, zamaskowałem światło drogowe:



i polakierowałem farbą Motip Chrome effect. Nie zbyt to fachowe rozwiązanie, ale miało być budżetowo. Jeśli zacznie złazić, to odbłyśniki pójdą w całości do regeneracji. Nie chciałem też robić czarnego "bad look'a"

Przed poskładanie lampy trzeba jeszcze przerobić plastik, który trzyma odbłyśnik i umożliwia jego regulację góra - dół:



Ustawiłem też trochę wyżej światło p/mgielne, tak aby jego linia odcięcia wyrównała się z niewielkim cieniem, jaki daje projektor H7:




Aby to zrobić, należy ściąć o około 1 - 1,5 mm gumowy kołek na dolnym mocowaniu światła p/mgielnego i trochę mocnej dokręcić nakrętkę.

Po poskładaniu wygląda tak:



Widok od tyłu:



kostkę dla żarówki H7 przylutowałem do oryginalnej wiązki elektrycznej.

Poniżej porównanie, jak świeci poskładana lampa z soczewką Hella H7 (na górze) w porównaniu do oryginalnej, umytej lampy (na dole):




Efekt na drodze, pomimo wszystkich niedoskonałości takiej przeróbki ... SUPER !! !
Oryginalne lampy, nawet po umyciu w środku, nie mają startu do nowych projektorów z Fabii. Ze świateł p/mgielnych też jestem bardzo zadowolony, na prawdę warto pokombinować i trochę je podnieść.

Zapraszam do komentowania.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: