Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju
Autor Wiadomość
bryku104 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 154
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2010-10-07, 21:14   [A6 C4 2,5 TDI AEL] Pęknięty przewód chłodnicy oleju

Cześć,

Przykra niespodzianka mnie dziś spotkała w czasie jazdy. Zapaliła się kontrolka od płynu chłodniczego, zjazd na pobocze, zaglądam pod auto a tu leje się ten płyn jak szalony. Laweta, po powrocie w garażu po zdjęciu dolnej osłony silnika okazało się, że jest dziura w małym, gumowym przewodzie płynu chłodniczego, który jest przedłużeniem metalowego przewodu idącego z góry do chłodnicy oleju (fotka).

Nagle tak sobie pękł... Moglibyście mi koledzy podać z Etki numer tego przewodu? Zostaje tylko oryginał czy zamienniki tego też są?

Pozdrawiam
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Michaelo 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 227
Skąd: PP-PCH-PO
Wysłany: 2010-10-07, 21:54   

Przykra sprawa :cry:

Tak się składa, że w połowie lipca wymieniałem oba przewody od tej chłodniczki :-)
Wymieniałem zapobiegawczo, gdyż były bardzo spuchnięte.
Więc tak:

Przewód dłuższy: 046 121 096 C (34zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (27zł)

Jeśli już ingerujesz w układ chłodniczki oleju to zalecam wymiane uszczelki, która znajduje się między chłodniczką oleju a uchwytem filtra oleju. Jej nieprawidłowe działanie objawia się wyciekiem oleju.
Właściwie to jest O-ring. U mnie po 15 latach eksploatacji ten oring bardzo się spłaszczył oraz ztwardniał, co skutkowało sączeniem oleju.

Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (10zł)

Ceny podane w nawiasach - tyle płaciłem w serwisie.

<ok>
_________________
WEBASTO Feel the drive
 
 
bryku104 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 154
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2010-10-07, 22:21   

Michaelo, dzięki wielkie, o to mi chodziło :-) Jutro jadę do Auto Vivy, mam tylko nadzieję że mają to na miejscu. Co do profilaktycznych działań to może właśnie wymienię i ten drugi przewód (dłuższy). Niby wygląda ok, spuchnięty nie jest, ale swoje lata ma. No i z tą uszczelką też sprawę załatwię. Rozumiem że aby mieć dojście do wymiany tych przewodów trzeba filtr i chłodnicę zdjąć?
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Michaelo 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 227
Skąd: PP-PCH-PO
Wysłany: 2010-10-08, 00:15   

Czy koniecznie trzeba?
Myślę, że nie. Ale znacznie to ułatwi pracę.
W ogóle to ciężko nawet zsunąć te przewody z rurek przy bloku. Dojście fatalne.
A co dopiero nałożyć nowe, nieco ciasne przewody, + opaski zaciskowe.

Ja bym proponował w ten sposób:
1. Spuść olej z silnika.
2. Odkręć filtr oleju. Wówczas ukaże Ci się nakrętka, trzymająca chłodniczkę. Znajduje się ona na tym samym gwincie co filtr oleju.
3. Odkręcasz chłodniczkę.
4. Demontujesz przewody. (Zapamiętaj w jakiej pozycji były ustawione te przewody względem chłodniczki).

5. Zainstaluj nowe przewody na górze przy bloku silnika. Ustaw je w pozycji zapamiętanej :-D
6. Zainstaluj nowy pierścień uszczelniający na chłodniczkę oleju.
7. Następnie przykręć/przyłap chłodniczkę i nałóż nowe przewody.

Rób wszystko solidnie, bo temat jest dość "śliski". ?atwo tu o wyciek płynu lub oleju.

W pierwszej kolejności zalałbym slinik stopniowo płynem, obserwując czy nie pojawia się jakiś wyciek.
Jeśli będzie ok. Można zalać olej.

[Oczywiście musisz mieć również na uwadze to, że moje sugestie niekoniecznie muszą być słuszne :-P]

PS. Jeśli nawet ten drugi przewód wygląda w tej chwili "zdrowo", to czy warto powtarzać w niedalekiej przyszłości tą całą operacje za 34zł?? Będąc już tak daleko - wymień oba <ok>
_________________
WEBASTO Feel the drive
 
 
bryku104 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 154
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2010-10-17, 14:28   

Michaelo, dzięki za pomoc, sprawa załatwiona. Zrobiłem jak poradziłeś, czyli do wymiany poszły obydwa węże i uszczelka. Masz punkt z mojej strony.

Pozdrawiam
_________________

 
 
Michaelo 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 227
Skąd: PP-PCH-PO
Wysłany: 2010-10-17, 23:22   

Cieszę się, że mogłem pomóc ;-)
Bezawaryjnej jazdy :!:
Pzdr
_________________
WEBASTO Feel the drive
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Kliku 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 216
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-25, 14:21   

Niestety podczas weekendowego wyjazdu strzelil mi ten wezyk, efekt. 20 km dalo sie ujechac, dolewajac wode, potem powrot na lince
Ceny na dzien dzisiejszy
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (39zł)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (33zł)
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (12zł)
Towaru nie mieli na miejscu, auto uziemione do jutra.
_________________
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
 
 
Jedi17 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 04 Sie 2017
Posty: 23
Skąd: Orzechowo
Wysłany: 2017-08-24, 12:59   

Mały update:
Przewód dłuższy: 046 121 096 C (od czerwca b.r. nie jest już produkowany)
Przewód krótszy: 046 121 096 D (ok 45zł)
Pierścień uszczelniający: 038 117 070 A (21zł)
Ktoś wie gdzie szukać zamiennika pozycji 1?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: