Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 2.0 tdi 190km - chip
Autor Wiadomość
shaqal 


Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: DES Auto
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 748
Skąd: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Wysłany: 2019-02-21, 19:59   

Przy seryjnych 190KM przednie koła i tak ciągle zrywają, każdy KM więcej to jeszcze gorsza trakcja.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
VAGPatrick 


Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Patrick
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 149
Skąd: Sieraków Śląski
Wysłany: 2019-02-22, 10:40   

PIotrek425 napisał/a:
Dzięki VAGPatrick,
Zdecydowany to raczej już jestem. Waham się tylko u kogo to zrobić.
Nie zależy mi na maksymalnych KM i NM- wolę mniej, a bezpiecznie. 215-220 KM i 450 NM mnie zadowoli:)

Na dzień dzisiejszy jest mnóstwo firm oferujące takie usługi. A strojenie takiego silnika nie należy do trudnych. Oczywiście dla osób które zajmują się tym zawodowo. Dlatego poszukał bym kogoś kto nie będzie zbyt daleko od ciebie.
_________________
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia
 
 
PIotrek425 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Piotr
Wiek: 32
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2019-02-23, 12:31   

VAGPatrick, Też myślę o tym kryterium. trochę poczytałem na forach, trochę podzwoniłem. Z uznanych tunerów najbliższy ceni usługę na 2000zł. 300-400 km od domu dostałem ofertę na 1400 więc różnica spora:)

shaqal, nie koniecznie. Myślę, że dużo zależy od opon. W aucie ważącym niecałe 1400kg mam 190 km i 400nm i od dwójki na suchym zawsze pełna trakcja (guma 225/45/17). Nawet na mokrym się zdarza, że nie zrywa, ale to już w dużej mierze zależy od rodzaju asfaltu i temp. na zewnątrz.
W audi, które przez masę jest sporo wolniejsze (a dodatkowo ma 30mm szerszą oponę) dużo trudniej zgubić trakcję przy też 190 km.

Pozdrawiam
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wozio 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Sławek
Wiek: 40
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 95
Skąd: Starachowice/świętokrzyskie
Wysłany: 2019-02-28, 22:38   

Ja swojego czasu robiłem mapę w A4 2,0 TDI u ROGALLOTIego na Mineralnej w Warszawie i byłem mega zadowolony. Ze 140 KM podciągnięte na 170KM (moment obrotowy nie pamiętam o ile wzrósł). Po całej operacji przy normalnej jeździe spalanie spadło o ok 0,4 l / 100km w dół. Auto znacznie żwawsze. Przeleciałem po zmianie mapy ok 80.000 km i nic nigdy się nie wysypało.

W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...

Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.

Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.

Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.

p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?
_________________
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>
 
 
PIotrek425 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Piotr
Wiek: 32
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2019-03-01, 03:06   

wozio,
"A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?"
Dla mnie pomysł OK. Zastanawiam się tylko, czy gdyby była to grupówka to głównej roli nie zacznie grać czas, a to z kolei może odbić się na jakości dopracowania gotowego programu do danego auta (bo raczej tak to działa, że wgrywa się gotowca i dopiero się go modyfikuje).
Pozdrawiam
 
 
wozio 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Sławek
Wiek: 40
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 95
Skąd: Starachowice/świętokrzyskie
Wysłany: 2019-03-01, 10:28   

Robiłem A4 u Rogala podczas grupowego wirusowania i wszystko było ok. I tak umawiasz się indywidualnie na wizytę, a modyfikację robi pod konkretne auto nigdy nie jest to gotowiec. Nie było nikogo z grupy kto by był niezadowolony. Witek jest od wielu lat na rynku i fuszerki nie odwala. Poniżej link do wątku dotyczącego grupowego mapowania:
https://a4-klub.pl/topic/72433-b6-avf-chip-grupowy-w-mazowieckim-u-s%C5%82ynnego-mistrza-rogala/
_________________
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 168
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-03-01, 14:11   

Wy chyba z byka spadliście myśląc, że tuner dla każdego auta od początku będzie układał zmiany <lol> Jest tak, jak napisał PIotrek425.
wozio napisał/a:

W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...

Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.



Gdybyś zamienił się autami i tunerami to narzekałbyś na Rogala. Żaden tuner nie zrobi z grata rakiety, a ich umiejętności i wiedza są ograniczone. Ci dwaj akurat osiągnęli tyle samo jeśli chodzi o te proste sterowniki i nikt, nic już tu nie wymyśli. Nieporozumieniem jest takie opiniowanie umiejętności tunera. Chyba, że w którymś z zakładów "robotą" zajął się jakiś pracownik.
 
 
wozio 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Sławek
Wiek: 40
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 95
Skąd: Starachowice/świętokrzyskie
Wysłany: 2019-03-03, 22:36   

Zbichu,

Nie za bardzo rozumiem twojego posta. W obu przypadkach jak robiłem mapę to wykonywali ją właśnie opisani tunerzy. Polegało to na tym (za każdym razem), że zassali soft z auta i go modyfikowali (optymalizowali) tak aby osiągnąć jak najlepsze parametry. Za każdym razem byłem osobiście przy modyfikacjach i przyglądałem się jak to wygląda.
Oba moje auta były w super kondycji przed mapowaniem i na tamten czas miały po 3 lub 4 lata i przebiegu ok 140000 km więc gratami na pewno nie były.

Jeśli wykonałeś u siebie takie modyfikacje opisz jak to u Ciebie wyglądało. Czy miałeś styczność z Rogalem czy Krokodylem żeby twierdzić że ich wiedza jest ograniczona? Dla mnie obaj są naprawdę wybitnymi specjalistami, a na poparcie tego wystarczy trochę poczytać o ich osiągnięciach w necie i nie tylko.

To co opisałem w poprzednich postach to nie opiniowanie tunera tylko obiektywne odczucia poparte późniejszą eksploatacją auta.
_________________
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>
 
 
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Aftosmer
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 168
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-03-03, 23:21   

Wytłumaczę. Miałem na myśli, że obaj wspomniani tunerzy mają taką wiedzę, że sterowniki silnika 2.0 tdi z Twoich pojazdów nie mają przed nimi tajemnic. Jeżeli jeden z samochodów zachowywał się nie tak jak trzeba po modyfikacji to winą był sprzęt czyli samochód, a wywnioskować z posta można, że Rogal nie poradził sobie z tematem. Teraz opiszę Ci w skrócie jak wygląda modyfikacja gotowcem czy też nie gotowcem. Przyjeżdża grupa osób na "czipowanie". Niczym to się nie różni od normalnego dnia funkcjonowania zakładu chiptuningu. Pierwsze auto np. 2.0 tdi. Rozmowa o oczekiwaniach i stanie auta. Samochód tip top, a oczekiwania stage1. Diagnoza (albo i nie) potwierdza bdb stan auta. Odczyt wsadu sterownika. Załadowanie go do programu (edytora) i... tu tuner ma już pewne doświadczenie w postaci bazy danych jak i wsparcia firm w których zakupił "oryginalny"sprzęt do jakby nie patrzeć hackowania sterowników boscha, simensa, denso etc., etc. Nikt profesionalnie zajmujący się tuningiem nie będzie ręcznie wyszukiwał map, switchy, pojedynczych bitów, które mają ulec zmianom. Tuner nakłada mappack z predefiniowanymi zmianami lub przenosi te zmiany z pliku bazy z tym samym SW nr. Tak wyedytowany wsad wgrywamy do auta. Jeżeli samochód jest 100% sprawny to nie ma ch_ja we wsi i musi zareagować tak jak mu kazano w programie. Wykres z hamowni przypieczętowuje sukces. Klient płaci (grubo, o wiele za grubo) i odjeżdża. Wpada następny klient. Też 2.0 tdi. Tym razem gość jest upierdliwy. Widział wykres poprzednika i nie życzy sobie aż tyle momentu obrotowego poniżej 2200 obrotów. Tuner wykonuje te same czynności z tym że bierze pod swój styrany palec wskazujący lewy przycisk myszy i w widoku 3d zaznacza i obniża mapę głównego limitera momentu obrotowego w zakresie 1750-2200 obr/min. Nie edytuje żadnych pozostałych map, bo to i tak się skompensuje, a tam kolejka czeka $$$ I tak dalej.
Tak właśnie wygląda tzw. "modyfikacja pod konkretne auto" Czasem trafiają się jakieś ciekawostki z nie znanym wcześniej limiterem i mogą przysporzyć trochę kłopotu, ale modyfikować można na wiele sposobów i są metody, aby obejść wszystko poprzez oszukanie sterownika silnika czy też skrzyni.
Podsumowując. Chipowanie to robota lekka, nie kurzy się, a za wszelkie błędy i niedogodności i tak zapłaci klient <lol> STAY TUNED!!
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
shaqal 


Model: Q7
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: DES Auto
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 748
Skąd: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Wysłany: 2019-03-03, 23:59   

Zbichu, od siebie dodam moje ulubione hasło klientów: u mnie soft skrzyni był też robiony przy podnoszeniu mocy - po sprawdzeniu licznika programowań skrzyni, wynik - zero.
 
 
deyv_pl 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Imię: Dawid
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-12, 15:34   

Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą :)
 
 
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 288
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2019-04-13, 16:23   

wozio napisał/a:
Ja swojego czasu robiłem mapę w A4 2,0 TDI u ROGALLOTIego na Mineralnej w Warszawie i byłem mega zadowolony. Ze 140 KM podciągnięte na 170KM (moment obrotowy nie pamiętam o ile wzrósł). Po całej operacji przy normalnej jeździe spalanie spadło o ok 0,4 l / 100km w dół. Auto znacznie żwawsze. Przeleciałem po zmianie mapy ok 80.000 km i nic nigdy się nie wysypało.

W A6 2,0 TDI mapę zmieniał mi KROKODYL z Katowic, ale to już nie było to. Stroił auto ok 4 godziny gdzie po wszystkim turbina zaczęła "gwizdać". Przyrost mocy znacznie mniejszy...

Osobiście polecam ROGALA z Mineralnej.

Dzwoniłem do niego wczoraj zapytać ile na dzień dzisiejszy kosztuje wgranie nowej mapy do 2,0 TDI 190 KM to wycenił na 1700 zł brutto.

Świeżo co kupiłem auto ale jak tylko się ogarnę to na pewno do niego pojadę.

p.s.
A może zmontujemy jakieś grupowe mapowanie? Co o tym myślicie?


w tej a6 byl dokladnie ten sam silnik co w a4?
ogolnie w a6 bedzie przyrost niej wyczuwalny bo auto wazy jakies 250-300kg wiecej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wozio 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Sławek
Wiek: 40
Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 95
Skąd: Starachowice/świętokrzyskie
Wysłany: 2019-04-15, 12:06   

W a4 miałem silnik BLB natomiast w a6 był BRE przyrost procentowo mniejszy w BRE względem BLB

[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]
deyv_pl napisał/a:
Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą :)


U siebie we wcześniejszej a4 z silnikiem BLB Rogalloti z mineralnej w Warszawie podkręcił mi na 170m KM i wszystko było OK. spalanie w dół ok 0,4 l/100km. Przejechałem autem po mapie ok 80000 km i nic nigdy z silnikiem się nie działo. Ogólnie bardzo zadowolony byłem z osiągów po modyfikacji.
_________________
Było:
wiele różnych w tym kilka AUDI

Jest:
AUDI A6 C7 <okok>
 
 
deyv_pl 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Imię: Dawid
Dołączył: 25 Mar 2019
Posty: 20
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-15, 19:20   

wozio napisał/a:
W a4 miałem silnik BLB natomiast w a6 był BRE przyrost procentowo mniejszy w BRE względem BLB

[ Dodano: 2019-04-15, 12:10 ]
deyv_pl napisał/a:
Odśiweżam, a z 2.0 TDI (BRE) 140KM zrobić 170?? Coś się stanie na fabrycznych gratach? Jazda przeważnie wokół komina.... wyloty dłuższe też się zdażać będą :)


U siebie we wcześniejszej a4 z silnikiem BLB Rogalloti z mineralnej w Warszawie podkręcił mi na 170m KM i wszystko było OK. spalanie w dół ok 0,4 l/100km. Przejechałem autem po mapie ok 80000 km i nic nigdy z silnikiem się nie działo. Ogólnie bardzo zadowolony byłem z osiągów po modyfikacji.


Dzieki za odpowiedź
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: