Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
3.0TFSI Olej 5w30 czy 5w40
Autor Wiadomość
zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 146
Skąd: Nl
Wysłany: 2018-12-10, 07:19   

Ja w sobotę zalałem to: https://www.motul.com/pl/...-01-502-00-5w40
_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 739
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-12-10, 07:45   

Ale czy to dobry olej?powinna byc specyfikacja vw 504/507
 
 
zekering78 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: ruud
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 146
Skąd: Nl
Wysłany: 2018-12-10, 08:08   

https://www.audiusa.com/c...ages_022317.pdf

[ Dodano: 2018-12-10, 08:14 ]
palec85 napisał/a:
Ale czy to dobry olej?powinna byc specyfikacja vw 504/507

Niby tak i zmiana przy tej specyfikacji co 30000. W wyższych temperaturach ( a takie generują nasz silniki) 5w30 ma „cieńszy” filter ochronny
_________________
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 739
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-12-10, 08:31   

No wlasnie widze w instrukcji audi,ze na rynek Chin mozna stosowac 5w40 o normie vw 502. Kurcze nie wiem juz sam jaki ten olej najlepiej kupic. Z jednej strony podstawowy to 5w30 tylko jaki prawdziwy syntetyk znalezc a z drugiej strony to jak wyjezdzam w trase to lubie pogonic auto i czesto z gazem w podlodze wyprzedzac wiec w zasadzie bardziej by sie zdal 5w40 ale w trasy tak czesto nie jezdze,wiekszosc miasto.

[ Dodano: 2018-12-10, 08:53 ]
A co myslicie o marce Ravenol?
https://www.petrostar.pl/...-5l,p2068551463
A moze Amsoil 5w30?
https://www.petrostar.pl/...38l,p1865809648
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-10, 18:32   

palec85 napisał/a:
Tu nie byla kwestia oszczednosci tylko niewiedzy.

A to sorry, musiałem zrozumieć opacznie to zdanie:
palec85 napisał/a:
wlalem top teca 4200 bo nie dalo sie wymienic

palec85 napisał/a:
damos, a jaki olej lejesz tak z ciekawosci?
Motul spełniający normy VAG. Niedrogi i dobry olej. Już nie pamiętam dokładnie, jaki.
Edit:
ok, ten: https://www.motul.com/pl/...x-clean-5w30--2
albo ten: https://www.motul.com/pl/...-00-507-00-5w30
--------------------------------------------------------------------------------------

Mobil też będzie ok i Shell i Millers i Quaker State też :)

Jakiś czas temu dostał mi się płyn chłodzący do oleju - to zrobiłem dwie wymiany (druga po kilkunastu minutach pracy).

palec85 napisał/a:
Ok skoro mowicie,ze to taki lipny olej to pojezdze troche i przed wiosna jeszcze go zmienie.

Nie wiem nic o oleju, który wlałeś do siebie, ale skoro ma mineralna bazę - to nie czekałbym do wiosny :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 739
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-12-10, 19:01   

Nie chce Cie martwic ale oba te motule to na bazie mineralnej sa(strona 6 karty charakterystyki)na dole w sekcji posyepowanie z odpadami. Wlasnie w tym problem,ze pisza 100% syntetyk a to oleje HC bo moga pisac co chca dlatego nie tak latwo prawdziwy syntetyk 5w30 znalezc i dlatego szukam juz po mniej medialnych markach.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
petrolhead47 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CGXB
Imię: Piotr
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 28
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-12-10, 22:05   

Ja wlalem motul X-cess 5w40 plus filtry mann przejechałem ponad 2 tys km na tym secie i ani poboru oleju nie mam, ani żadnych niepokojących objawów.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-10, 22:42   

palec85 napisał/a:
oba te motule to na bazie mineralnej sa(strona 6 karty charakterystyki)
a z czego konkretnie na tej stronie to wynika? Dobrze jest się czegoś dowiedzieć. Co powinno być w składzie, by olej był w pełni syntetyczny?
BTW - strona 6 dotyczy biorozkładu komponentów a skład opisują strony (str. 1 i 2)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10172
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-12-10, 23:35   

Co wy się tak czepiacie tego czy jest full syntetyk, czy z bazy mineralnej po krakingu? Jeśli olej jest zmieniany regularalnie i lane jest coś markowego, to nie ma praktycznie różnicy. Szybciej sprzedacie auto niż zauważycie, że jest coś nie tak. U siebie mam prawie 450 tysięcy km na liczniku i leję Motula Specific 5W30 z normą 504/507. Silnik ma się dobrze i nie narzeka ;p . Nie bierze oleju, a w środku jest czysty (sprawdzałem).
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-11, 02:28   

mat1324 napisał/a:
Co wy się tak czepiacie tego czy jest full syntetyk, czy z bazy mineralnej po krakingu?
Między olejem po hydrokrakingu a bazującym na bazie w pełni syntetycznej różnica jest mniejsza, niż się nam wydaje. Full-syntetyki też mają (bo muszą mieć) dodatki mineralne :) A baza w pełni syntetyczna też pochodzi z krakingu :)
Sprawdziłem tego Top Teca i to jest dobry olej Liqui Molly! :) Więc spokojnie można na nim jeździć. Palec - masz dobry olej. Zmieniaj tylko co 10-15 tys. km. Po słowach Piotrka zrozumiałem, że to olej półsyntetyczny w potocznym znaczeniu tego słowa...
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 739
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-12-11, 06:23   

damos, jest tam numer 13 02 05 co oznacza oleje mineralne. 13 02 06 oznacza oleje syntetyczne. Tak tez mi sie wydaje,ze ten top tec i ogolnie marka liqui moly nie moze robic jakiejs mocnej lipy a olej zawsze zmienialem co 10 tys km.Zlapalem taka zajawke ze caly weekend czytalem o oleju silnikowym🙂jest na youtube gosc ktory testuje mnostwo marek pod wzgledem tarcia przy normalnej temp i temp 100°C oraz czystosc oleju po podgrzaniu. Pelne syntetyki czesto zostawiaja wiecej osadu niz dobre oleje HC. Duzy plus prawdziwych syntetykow to lepsza stabilnosc przy wysokich temperaturach. W kazdym razie odpuszcze sobie znowu zmiane oleju ale przy nastepnej przetestuje Amsoil European Formula 5w30 czyli pelen syntetyk, ma naprawde bardzo dobre parametry lepkosci, TBN i NOAC czyli odnosnie zostawiania osadow i odparowalnosci🙂koncze lektury o olejach bo niedlugo zmienie branze na olejarska <rotfl>
 
 
Paweldsw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWD
Imię: Pawel
Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2019-03-24, 17:59   

Jezdze na 5w40 millers z nano , tak zalecil tuner ... to po co przechodzic na 0w40 ?
_________________
441 KM @550NM
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: