Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 ALT]Wskazówka od temperatury wody na dole
Autor Wiadomość
Maku 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-09, 19:05   [2.0 ALT]Wskazówka od temperatury wody na dole

Witam szanownych,

Ostatnio miewałem takie sytuacje, że oto jadę sobie jadę, wskazówka od temperatury pokazywała elegancko jak silnik się nagrzewa, aż do przepisowych 90*, po czym jechała het na sam dół, potem wracała. Robiło się tak sporadycznie, od paru dni natomiast widzę, że po przekręceniu zapłonu lekko tylko się rusza i stoi praktycznie na 60*.

Widziałem parę podobnych tematów na forum, jednak chciałbym się upewnić co do swojej sytuacji, żeby nie ruszać czegoś niepotrzebnie.

Więc tak - test zegarów VAGiem - wszystkie wskazówki się ruszają.
01 , na blokach, wskazanie z G62 parawidłowe (93* zaraz praktycznie po zatrzymaniu, sukcesywnie spada w miarę chłodzenia).
17 w instrumentach na 003 - coolant temp. pokazuje 45*

Więc czujnik. Tylko jak rozumiem nie ten G62 na dole przy chłodnicy, tylko G2 (gdzieś na górze)? I ew. gdzie go znaleźć...?

Z góry dzięki, bo się motam troszkę :P

EDIT: Głupim... G62/G2 to to samo... Czyli wiem co mnie czeka...
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 334
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2020-01-09, 19:12   

jak sie nie myle to G62 jest podwojnym sensorem, jeden so sterownika silnika drugi do instrumentow.
 
 
Maku 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-09, 19:51   

Tak, doczytałem o tym, co mnie natomaist zastanawia, to że w OEMie są dwa czujniki :P Jednen na dole przy chłodnicy (4) opisany jako "czujnik temperatury cieczy chłodzącej", drugi gdzieś na górze układu (patrz załącznik) oznaczony jako "czujnik temperatury" (39).

Układ-chłodzenia.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 231,62 KB

_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 334
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2020-01-11, 18:11   

do zegarow i ecu jest ten 39.
czujnik 4 wlancza wentylator(y)

jakiego koloru jest ten czujnik 39 u Ciebie?
Siwy ma 2 pole, zielony 4.
 
 
Maku 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-12, 11:07   

januszm napisał/a:
do zegarow i ecu jest ten 39.
czujnik 4 wlancza wentylator(y)

jakiego koloru jest ten czujnik 39 u Ciebie?
Siwy ma 2 pole, zielony 4.


o widzisz, to mój błąd, bo myślałem że to o ten na dole chodzi... Hmm no to tego na górze nie namierzylem, gdzie on dokładnie jest? W innym temacie ktoś pisał że to ten na dole przy chłodnicy wymieniał...

Edit:

Wydaje mi się, że namierzyłem tego z góry... Załączam zdjęcia. To ten? Zielony jest... Jeżeli to ten to pytanie kurcze blacha jak się do niego dobrać...? Ktoś coś pisał o zdejmowaniu rury od powietrza, mnie to bardziej przeszkadza rura od wody tak po prawdzie i rurka od hamulcowego...

1.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 155,31 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 154,55 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 169,71 KB

_________________

 
 
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 334
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2020-01-12, 19:59   

cos za duzo tam drucikow. i az tak zielony nie jest.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Maku 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-13, 01:12   

januszm napisał/a:
cos za duzo tam drucikow. i az tak zielony nie jest.


też mnie ilość kabli zastanaeia, sam wtyk jest mocno zakurzony i kiepskie mialem swiatlo do Zdjęć , ale ten jest zielony. Na eelktrodzie ktos pisał, że ten czujnik jest z tylu bloku, od strony grodzi wpiety w krociec od wody.... ech ze tez musieli ten silnik wzdłużne robić... no szpecem nie jestem, wolę się 3 razy upewnić zanim ruszę
_________________

 
 
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 284
Skąd: Tczew
Wysłany: 2020-01-13, 10:54   

Nieee. Szukaj go na przewodzie wody za blokiem silnika w linii prostej wzdłuż cewek zapłonowych. Na bank jest uwalony (elektrycznie) - częsta usterka. Tu masz podpowiedź: https://www.elektroda.pl/...pic3279373.html
Istotna rada: kup tylko ori. Nie ważne, czy używka, czy nowy, zależy od budżetu, ja bym kupił używkę, wymiana to 5 minut. Kupisz używkę, to padnie po miesiącu.
Jak nie jesteś szpecem, to tylko podpowiem, że wymiana na zimnym silniku.
Jak się wszystko zgadza, to jest taki przycisk "pomógł". Powodzenia.
 
 
Maku 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-13, 11:06   

jankes1878 napisał/a:
Nieee. Szukaj go na przewodzie wody za blokiem silnika w linii prostej wzdłuż cewek zapłonowych. Na bank jest uwalony (elektrycznie) - częsta usterka. Tu masz podpowiedź: https://www.elektroda.pl/...pic3279373.html
Istotna rada: kup tylko ori. Nie ważne, czy używka, czy nowy, zależy od budżetu, ja bym kupił używkę, wymiana to 5 minut. Kupisz używkę, to padnie po miesiącu.
Jak nie jesteś szpecem, to tylko podpowiem, że wymiana na zimnym silniku.
Jak się wszystko zgadza, to jest taki przycisk "pomógł". Powodzenia.


Oż faken, głęboko :shock: Będę patrzył jakoś w tygodniu, bo póki co ni ma czasu (rabotać trza) :P Dam znać co mi z tego wyszło...
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
jankes1878 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Tomasz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 284
Skąd: Tczew
Wysłany: 2020-01-14, 10:54   

Gdzie głęboko? Zajrzyj bezpośrednio za silnik, między nim a grodzią. Nie znam tego silnika, ale w moim byłym 1,8T był bez problemu dostępny, zaraz na górze. Ze zdjęcia w linku, który dałem wygląda, ze tu jest podobnie. Kup sprawny w ciemno, bo to na pewno jego problem a wymiana zajmuje 5 minut.
 
 
Maku 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-19, 17:17   

Namierzyłem, nie aż tak głęboko, rzeczywiście, ale rurę od powietrza trzeba będzie zdjąć, bo przeszkadza w dostępie...

[ Dodano: 2020-01-20, 18:26 ]
Wymieniłem... No powiem, że na 5 minut robota to to nie jest... Miejsca mało, zawleczkę wyjąć bez użycia szczypczyków to byłby problem... Wiązka kabli w której znajduje się kostka od tego czujnika też przeszkadza, przypięta trytą do bloku. Rury od powietrza nie udało mi się zdjąć całkiem, dolny mały króciec nie chciałem szarpać, bo nie widziałem czy jest jakoś mocowany, czy nie... Kupiłem Ori zestaw w serwisie audi... Czujnik+uszczelka+zawleczka niecałe 160zł. Niewątpliwie satysfakcja z własnoręcznej wymiany, tym bardziej, że mechanikiem nie jestem :P Nową zawleczkę zgubiłem bo mi spadła, użyłem starej... No i zobaczymy... Porównawcze foto czujników (po lewej stary, prawdopodobnie nie zmieniany od nowości).

EDIT:
Po odpaleniu i sprawdzeniu czy dobrze założyłem czy nie sika płynem (jest szczelnie) sprawdzone jeszcze raz vagiem. Temperatury na 01 Engine i 17 Instruments identyczne dla czujnika. Wygląda na to, że problem został rozwiązany.

czujniki.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 93,33 KB

_________________

  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: