Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP] Różnice w blokach prędkości obrotowych skrzyni wej i
Autor Wiadomość
tobiaszl 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tobiasz
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-27, 10:41   [ TIP] Różnice w blokach prędkości obrotowych skrzyni wej i

Cześć,

Czy jeśli pomiędzy:
Ilością obrotów silnia - Ilością obrotów skrzyni na wejściu - Ilości obrotów skrzyni na wyjściu
jest taka różnica jak w załączonym obrazku, wskazuje to bezpośrednio na konwerter? Wystepują do tego objawy jak rzadkie, ale mimo wszystko falowanie obrotów, poszarpywania, dziwne zamykanie się lockupu - zdjęcie w załączniku. Grupa pierwsza to po koleji: obroty silnilka, skrzynki na wejściu, skrzynki na wyjściu.

Czy jest może jeszcze opcja na czujnik, który mierzy te obroty?


No i po wszystkim - jakie trudności (oprócz wagi skrzynki :) ) mogą mnie spotkać przy wymianie konwertera w warunkach domowo-garażowych?

2oiiiii.PNG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 25,9 KB

 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2445
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-01-27, 11:21   

jesli falują obroty podczas jazdy to bedzie chyba do roboty <uoee>
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
tobiaszl 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tobiasz
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-27, 11:54   

Rozumiem, że trzeba:

Odkręcić półosie (bo to ośka :) )
odkręcić łapy
odpiąć okablowanie skrzynki

Jak się odkręca konwerter od silnika? W sensie jak dostać się do śrub :)
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2445
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-01-27, 12:02   

musisz wyjąc skrzynie aby dostac sie i konwerter jest przykręcony do koła, później obracasz kołem aby mieć dostęp do każdej śruby
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
tobiaszl 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tobiasz
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-27, 17:49   

W sensie, że jest otwór na dostanie śrub?
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2445
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-01-27, 17:53   

tak dojdziesz do srub zeby odkrecić konwerter
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

marcin85 


Model: RS6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BCY 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 293
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-30, 22:39   

tylko i wylacznie demontuje sie skrzynie z konwerterem w srodku bo przy zrzucaniu skrzyni na 99% uszkodzisz konwerter jak zosytawisz go na kole, nie wiem jak jest w 1.8 ale u siebie w obu V8 jak zdejmowalem to odkrecalem rozrusznik i krecilem kluczem zalozonym na srube kola pasowego zeby dostac sie przez otwor po rozruszniku do srub trzymajacych konwerter, powinny byc 3 z tego co mi wiadomo ale tutaj nie mam pewnosci, no chyba ze w fwd jest inaczej ale zasada jest taka ze konwertera ze skrzyni sie nie wyjmuje
 
 
tobiaszl 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tobiasz
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-31, 22:05   

Tak zapytam... jest to do wykonania na najazdach tego typu jak na zdjęciu? Czy raczej oddać do kogoś kto się tym zajmuje?
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 28
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2445
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-01-31, 22:10   

jak masz sie meczyć pod autem na leżąco oddaj to komuś kto ci to zrobi, zaoszczędzisz czasu zdrowia nerwów <okok>
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

marcin85 


Model: RS6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BCY 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 293
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-02, 23:58   

robilem na najazdach na kanale i na podnosniku oczywiscie ze jest to wykonalne kwestia ile umiesz mechanicznie ile masz czasu itd bo nie jest to jakos skomplikowane tylko napewno czasochlonne a z kanalu bylo by duzo lepiej juz nawet nie wspomne o podnosniku repek ma troche racji bo jakbys mial rwac z V8 to masakra ale z drugiej strony mala skrzynia w 1.8 i mysle ze w weekend ogarniesz na spokojnie jak nigdy tego nie robiles
 
 
tobiaszl 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tobiasz
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-02-03, 11:47   

Mechanik mi powiedział 500-600 zł, więc chętnie zrobiłbym to samemu ;)

Najbardziej obawiam się o wagę skrzynki :|
Mam podnośnik typu żabę, jest tam miejsce na to, żeby ją jakoś stabilnie złapać, żeby się nie sturlała? :D

Jeśli chodzi o umiejętności mechaniczne, to rzeczy typu rozrządy, czy uszczelki pod głowicami robiłem sobie samemu, więc tego się jakoś bardzo nie obawiam.


Jakbyś był łaskaw napisać co pokoleji trzeba robić będę wdzięczny, ma moje oko:
- osłony pod silnikiem
- półosie
- przewody olejowe
- rozrusznik - kręcąc kołem znaleźć 3 śruby - odkręcić konwerter
- podstawić podnośnik pod skrzynie
- poduszki (czy całą ławkę?)
- śruby dookoła skrzyni

?
 
 
marcin85 


Model: RS6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BCY 450KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 293
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-03, 18:17   

jeszcze wał, nie wiem jaka jest u cb skrzynia np w V8 nie przejdzie przez sanki i musisz demontować albo popuszczac tylne sruby, wszystkie sruby skrzyni to wiadomo, czujnik polozenia wału tez od boku w okolicach tabliczki znamionowej skrzyni poduszki do wyjecia wiazka eketryczna skrzyni, jak bedziesz mial zrzucone to dobrze robic uszczelniacz na wale bo to grosze a robota spora przy tym i na pompie oleju skrzyni tez dostep ok a oem chyba ze 30pln, i jak pisalem wazne zeby konwerter wyskoczyl z kola zamachowego, delikatnie mozesz odsuwac skrzynie zeby szyjka konwertera nie uszkodzila pompy
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

tobiaszl 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Tobiasz
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-02-03, 20:52   

U mnie ośka, więc wał mi odpada.

Dzięki za wszystkie wskazówki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: