Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-06-07, 21:45
[ BMK 3.0 224 KM] Prowadnica bagnetu w silniku
Autor Wiadomość
Mar3cki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-06-07, 21:39   [ BMK 3.0 224 KM] Prowadnica bagnetu w silniku

Witam wszystkich forumowiczów a najbardziej tych samodzielnie dłubiąych przy swoch maszynach. Ostatnio pisałem na forum że moje maleństwo za dużo pali. Po dłuższej trasie chciałem sprawdzić poziom oleju (tzn ile przybyło :) ) i... pociągnąłem za kólko bagnetu i zostało mi w ręce <milczek>samo kółko. Próba "wydłubania" bagnetu z prowadnicy nie dała żadnych rezultatów, a głowiły się nad tym bardzo tęgie głowy. Ostatecznie zdecydowano że trzeba wyjąć prowadnicę bagnetu. odkręciłem górny wkręt, ten drugi poniżej też, prowadnica jest zluzowana, ale wyciągnąć się nieda. I tu moje pytanie. Czyżby tam na samym dole za kółkiem zębatym coś jeszcze trzymało na tym kołnierzu? I jak to zrobić żeby nie rozbierać całego przodu, chyba że ktoś poradzi coś innego.
Pozdrawiam i czekam, może ktoś ma jakąś fotkę silnika w miarę przejrzystą, bo to co znalazłem w internecie nie zawiera żadnych szczegółów. Pomożecie?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6417
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-07, 21:45   

Teoretycznie rurka przykręcona jest na dwie śrubki i wciśnięta w górną część miski. Na dole jest oring. Zresztą widać wszystko na schemacie.



Wydaje mi się, że jak mocniej szarpniesz to rurka wyskoczy :) . Tak wygląda na dole:



[ Dodano: 2018-06-07, 21:51 ]
  
 
 
Mar3cki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-06-07, 22:18   

Wielkie dzięki! Właśnie o to mi chodziło, <okok> tylko zastanawiałem się czy za ten kołnierz, na dole prowadnicy nie było jakiegoś zaczepu. Na boki się kiwa a do góry za diabła nie chce wyjść.
Dziś już nie powalczę, jutro z rana będę dalej walczył. Przy okazji wyczyściłem dolot - nagar grubości 1 cm, włącznie z zawalonym EGR, być może jeszcze wymienię klapy w dolocie.
Jeszcze raz dzięki za rysuneczki i zdjęcie.
Pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6417
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-07, 22:20   

Spróbuj od dołu czymś podważyć :) .
 
 
Mar3cki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-06-07, 22:35   

Może z rana będzie chłodna skurczy się to sama wyjdzie :) . A tak na serio to spróbuję siłą, wcześniej się trochę obawiałem bo myślałem że tam trzyma jeszcze coś za ten kołnierz. Z rysunku wynika że nie, więc jestem odważniejszy. Na dole nie podważę bo tam nie mam dostępu, Auto stoi na podwórku, i tylko dzięki mojej chudej ręce wykręciłem te śruby wkładając rękę z kluczem między wentylator i pasek.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6417
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-07, 22:52   

W takim razie rwij <lol> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Mar3cki 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Marek
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lut 2018
Posty: 9
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-06-10, 16:54   

No i wyrwałem! <okok> . Udało mi się włożyć nową (używaną) prowadnicę ale miała oznaczenie cyfrowe to samo tylko literkę R po cyfrach. Ta wyrwana z silnika miała literkę K na prowadnicy a na bagnecie była literka L. Już całkowity mętlik miałem, pomierzyłem długości porównałem z poprzednim i dokładnie ten sam poziom wskazuje. Różnica tylko w kształcie końca rurki i bagnetu, ale myślę że nie będzie przez to wolniej jeździł <lol> . Silnik trochę lepiej pracuje po wyczyszczeniu egra i przepustnicy. Nie miałem okazji dłuższej trasy żeby sprawdzić, ale wszystko przede mną.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 370 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 6417
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-06-10, 17:03   

Mówiłem, że w końcu puści ;p .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: