Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BAT 4.2 334 KM] Wymiana rozrzadu 4.2 BAT
Autor Wiadomość
arniioliwer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Ryszard
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Leverkusen
Wysłany: 2018-11-18, 00:11   [ BAT 4.2 334 KM] Wymiana rozrzadu 4.2 BAT

witam poszukuje instrukcji wymiany rozrzadu w silniku 4.2 V8 BAT
jak ktoś by miał to bardzo poproszę :> :> :>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10155
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-18, 00:26   

Jutro podrzucę :) .
 
 
arniioliwer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Ryszard
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Leverkusen
Wysłany: 2018-11-18, 00:29   

<rotfl> dzieki
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 478
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-11-18, 10:43   

Że tak zapytam, jaki koszt części do kompletnej wymiany rozrządu? I jakie części?
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samopoziomowania lamp (w toku).
Druga kamera na przód (ukończone w 100%)
 
 
arniioliwer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Ryszard
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Leverkusen
Wysłany: 2018-11-18, 18:48   

Części liczę gdzieś w granicach 4000-4500zl
z olejem nowym i uszczelkami pod pokrywę zaworów itp.

Zestaw rozrządu firmy FEBI/SWAG

Robocizny nie liczę bo sam to będę robił :p
 
 
Xray T2 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysztof
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 478
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2018-11-18, 19:14   

arniioliwer napisał/a:
Części liczę gdzieś w granicach 4000-4500zl
z olejem nowym i uszczelkami pod pokrywę zaworów itp.

Zestaw rozrządu firmy FEBI/SWAG

Robocizny nie liczę bo sam to będę robił :p

Niezłe koszta, silnik będziesz wyciągał?
_________________
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7

W planach:
Montaż samopoziomowania lamp (w toku).
Druga kamera na przód (ukończone w 100%)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10155
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-18, 22:04   

Obiecana paczka z instrukcjami :) . Na pewno nie będzie wszystkiego, ponieważ wymiana rozrządu wiąże się z wyjęciem silnika i trochę rzeczy przy tym trzeba zrobić.

https://www.dropbox.com/s...204.2%20BAT.rar
 
 
arniioliwer 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Ryszard
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Leverkusen
Wysłany: 2018-11-18, 23:03   

Dzięki za paczkę
potrzebne mi tylko w sumie momenty dokręceń poszczególnych śrub :)

Tak do tej operacji trzeba wyciągać silnik a przy okazji wymienię Konwenter i uszczelnię troszkę silnik
 
 
Jano18 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Janusz
Wiek: 48
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 11
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2019-06-10, 13:59   

Witam,
Jak poszła wymiana rozrządu? Jakieś sugestie porady, czym uszczelniane pokrywy rozrządu, skąd blokady?
mat1324 twoje instrukcje rewelacja, miałbyś jeszcze momenty dokręcania koła zdawczego/zamachowego?
Czy podkładki diamentowe pod wariatorami wymieniliście?
Jak sprawdzić wariator?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10155
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-06-10, 19:44   

W automacie nie ma koła zamachowego, a jedynie tarcza zabierakowa, do której przykręca się konwerter :) . Jeśli o to Ci chodziło, to dokręca się ją momentem 30 Nm + 90* przy użyciu nowych śrub, ale to szczegół. Instrukcje są rewalacyjne, bo pochodzą z programu serwisowego Audi :p .
 
 
Jano18 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Janusz
Wiek: 48
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 11
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2019-06-10, 21:16   

Dzięki, tak tak chodziło mi o tarczę zabierakową do wału. A konwenter do tarczy jaki moment?
Czy jak odkręcę skrzynię od silnika to wyjmę silnik tak jak w manualnej skrzyni czy muszę coś jeszcze rozkręcić? Z tego co piszesz to konwenter zostanie przy silniku?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 550 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10155
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-06-10, 22:33   

Konwerter zostaje na skrzyni i właśnie należy odkręcić go od tej tarczy, bo inaczej nie zdejmiesz skrzyni, a tarcza zostaje na silniku :) . Po zdemontowaniu rozrusznika pojawi się okienko, przez które będziesz mógł odkręcić konwerter od tarczy. W sumie są 3 śruby, więc trzeba obracać konwerterem o 120*, aby pojawiła się kolejna. Dokręca się je momentem 85 Nm.

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
cammad 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Mateusz
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 8
Skąd: Myslowice
Wysłany: 2019-07-18, 12:15   

Mam pytanie odnośnie diagnozy rozrządu. Przy odpalaniu słychać delikatne chrobotnięcie ale nie zawsze i nie ma reguły czy jest ciepły czy zimny. Odglos na 100% dochodzi z rozrządu. Jedni mówią, że to normalne i tak może być inni, że absolutnie nie może być nic słychać...
Auto ma moc jeździ normalnie i wszystko z nim ok.
Rozrząd już był raz robiony gdzieś przy 200-230 tys km - teraz ma 320 tys km.
Vcds w kanale 93 pokazuje -9 i -7 na ciepłym.
zmieniłem olej z 10w60 na 5w30 - na 10w60 bardzo rzadko było chrobotnięcie przy odpalaniu.
Zaworki zwrotne wymienione.

Ewentualnie poleci ktoś jakiś warsztat ze śląska, który ogarnie temat diagnozy i jeśli potrzeba wymiany rozrządu?
 
 
Jano18 


Model: S6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Janusz
Wiek: 48
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 11
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2019-07-21, 14:11   

cammad, Z tego co piszesz to samochód normalnie jeździ więc bym nie ruszał. U mnie też czasami przy rozruchu zachrobocze przeważnie to był znak, że trzeba dolać oleju. Zrobiłem tak 40 tyś km
Dopiero w tym roku padło. Teraz grzechocze od 1200 obrotów, silnikiem lekko szarpie, po i pojawiło się wypadanie zapłonu na wolnych obrotach jak stoję na hamulcu. Do tego brak mu mocy więc wymiana przede mną. Odnośnie odchyłek to ponoć po wymianie potrafią być w tych okolicach które podajesz. Niestety nie powiem Ci jakie ja mam bo nie mam czym to sprawdzić. Gdybyś wybierał się dziś bliżej mnie, to z chęcią bym się z Tobą spotkał. Sprawdził byś mi odchyłki z ciekawości i posłuchał jak słychać rozrząd do wymiany. Co do mechaników do ogarnięcia tematu to ja na mojej drodze spotykam tylko takich co nie mają czasu, ten rozrząd jest chyba "trendowaty" :( .

[ Dodano: 2019-07-21, 14:23 ]
Gdzie są te zaworki zwrotne albo jaki mają numer to sobie w Etce znajdę. Może warto by je wymienić przy okazji wymiany rozrządu?
 
 
obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 295
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2019-07-22, 10:15   

Zawór ki zwrotne 2szt. znajdują się pod kolektorem ssącym, pod górną pokrywą bloku silnika.
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: