Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek
Autor Wiadomość
barteklca 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 22
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2018-11-29, 22:49   [ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek

Hej,

3.0 TDI ASB nalot 224 tysiące (uprzedzając pytania prawdziwy ASO, książka od I właściciela etc).
Nigdy nie były wymieniane świece żarowe w aucie .Na obecną chwilę dopóki było w miarę ciepło odpalał bez problemów . Wczoraj był lekki mróz w nocy i rano musiał trochę dłużej pokręcić.

Czy wypadało by wymienić już świece ? - w kompie nie ma błędów o przepalonych świecach . Rok temu w zimie było podobnie i oczywiście przyszła wiosna i zapomniałem o temacie...

Z info w necie same sprzeczne informacje... Jedni piszą ,że co 100 tysięcy wymieniać inni ,że dopiero jak przepali się świeca i ma przerwę .

Widziałem kilka filmów na YT, gdzie były porównywane nowe świece ze starymi . Była różnica w szybkości nagrzewania i w temperaturze. Jednoznacznie nikt nie napisał.
"To, że świeca nie jest przepalona nie oznacza,że nadal jest dobra i spełnia wymagania"

Co polecacie zostawić 11 letnie świece czy zakupić nowe ? Wiem, że świece nie służą wyłącznie do podgrzania powietrza do 350 C i odpalenia , ale póżniej także jeszcze grzeją już po odpaleniu ...
Czy może jakieś magincze odliczanie do 10-sięciu po zgaśnięciu kontrolki świec i dopiero kręcenie rozrusznikiem ? <lol>
Dzięki !! !
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-30, 01:52   

Nawet przy nowych świecach będzie tak samo odpalał (może szybciej osiągną zadaną temperaturę) :) . Wymienia się je dopiero, gdy w sterowniku silnika pojawi się błąd. Jak pojawi się błąd jednej czy nawet dwóch świec, to można tylko je wymienić, ale jak będzie więcej, to warto pomyśleć o komplecie. Zimą trochę inaczej odpala silnik. Można powiedzieć, że dłużej i ciężej. Gdy jest zimno, to akumulator ma mniejszy prąd rozruchowy (oraz pojemność) i to już powoduje, że rozrusznik nie kręci z taką ochotą jak latem. Do tego dochodzi zimny gęsty olej, który też stwarza opór, a latem nie ma tego problemu. Świece tylko pomagają, aby silnik szybciej odpalił. Jak zapali się spiralka od świec, to czekasz aż zgaśnie i odpalasz silnik (przekręcasz kluczyk do końca w prawo i puszczasz). Jak odpali sam, to dobrze. Przy większych mrozach można dwa razy podgrzać świece, czyli zapłon (rozgrzewanie), wyłączenie zapłonu, zapłon (rozgrzewanie) i odpalenie.
  
 
 
barteklca 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 22
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2018-11-30, 21:21   

mat1324 Dziękuję za odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości <lol>
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
hugo911 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Maciek
Wiek: 31
Dołączył: 08 Paź 2018
Posty: 16
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-12-05, 20:45   

Ja aktualnie mam 341kkm i jakoś pod koniec października pojawił mi się błąd na 4 i 5 cylindrze. Ponieważ auto mam od nie dawna i nie wiedziałem kiedy były wymieniane świece to wymieniłem komplet Beru.
Moje odczucia to auto dużo gorzej odpalało przed wymianą tj dłużej musiało kręcić. Teraz nawet po 2 dniach stania jak jeszcze mieliśmy temperatury po -6 st w nocy a odpalałem wczesnym rankiem auto odpala bez zbędnego kręcenia.
Dodam jeszcze że wszystkie świece jakie wyciągnąłem z silnika były od nowości i tylko 2 szt były spalone a reszta dalej sprawna.
 
 
irkogrande 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Irek
Wiek: 27
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Italy
Wysłany: 2018-12-06, 22:50   

Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-12-06, 23:26   

Akurat Łysego nie oglądam, bo że tak powiem "za niski poziom merytoryczny" :p .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
irkogrande 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Irek
Wiek: 27
Dołączył: 19 Paź 2017
Posty: 4
Skąd: Italy
Wysłany: 2018-12-07, 18:34   

mat1324 napisał/a:
Akurat Łysego nie oglądam, bo że tak powiem "za niski poziom merytoryczny" :p .



Ja tam czasami zobaczę sobie o czym on tam znowu pier**li. On i te jego teorie <wysmiewacz>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: