Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ ACK 2.8 193 KM] Problem z odpaleniem, piasek w kolektorze
Autor Wiadomość
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-09, 15:52   [ ACK 2.8 193 KM] Problem z odpaleniem, piasek w kolektorze

Witam. Parę dni temu nabyłem wymarzone audi. Do domu miałem 700km. Po przejechaniu 500 km samochód zaczął wyraźnie słabnąć, wiedziałem o uszkodzonej gruszce sterowania klapami i z tym to kojarzyłem, po znacznym wciśnięciu gazu słyszalny był metaliczny dźwięk (prawdopodobnie katalizatory) . Następnego dnia było już tylko gorzej, przejechałem 15km i 10km na holu. Autko słabło, a w końcu zgasło. Odkręciłem wydech, sprawdziłem ciśnienie paliwa, kolega podłączył kompa, sprawdziłem sprężanie, rozrząd i wszystko -ok., iskra jest. W akcie desperacji odłączyłem zasilanie paliwa i chciałem odpalić na Plaka. Okazało się, że przy przepustnicy nie zasysa powietrza wraz z plakiem. Odkręciłem kolektor dolotowy, na kanałach ssących głowicy już "ssanie" jest. Zamówiłem uszczelki kolektora w intercarsie(2x50pln), a oring pod przepustnicę i jakiś zestaw do "klap" z oringiem w serwisie(2x100pln). Niestety nigdzie nie dostałem oringów na króciec odmy i zakupiłem 2 oringi 5mm.
Nie jestem przekonany, że to wystarczy ponieważ ilość "lewego powietrza musiała być znaczna, a po starych uszczelkach nic nie widać. Ezektor i przewody podciśnienia - ok. Najbardziej przeraził mnie fakt, że wewnątrz kolektora jest coś jakby piasek i to znaczne ilości. Rura filtr powietrza-przepusytnica jest czysta.
Bardzo proszę o podpowiedzi i sugestie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 596
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-08-09, 20:24   

Akurat pożyczyłem moją szklaną kule ale jakbyś miał błędy i logi z vaga to może coś można było by na ten temat powiedzieć.
 
 
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-09, 21:49   

Żadnych błędów nie wywaliło. Głównym problemem jest najprawdopodobniej "lewe" powietrze.
Niepokojący jest też piasek w kolektorze dolotowym. Podobno poprzedni właściciel czyścił kolektor i złożył na
starych uszczelkach. Skąd ewentualnie może jeszcze dostawać się tak dużo powietrza, co jeszcze sprawdzić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 404
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-08-09, 23:52   

Innej metody nie ma jak obmacać wszystko i dokładnie sprawdzić. Odmy muszą być sprawne i ejekto( nie wiem czy w ack jest). Na zapalonym silniku jak odkręcisz korek wlewu oleju to musi ssać a nie dmuchać.

[ Dodano: 2017-08-10, 07:54 ]
Logi robiłeś?
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 218
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 09:59   

jeśli dobrze zrozumiałem co zostało napisane to silnik nie odpala - to jak zrobić logi ?? :p
 
 
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 404
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-08-10, 10:47   

To że zgasł to wiemy ale czy odpalić nie może to nie <luzik>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 218
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 10:51   

nie jestem super mechanikiem ale odnoszę wrażenie że jeśli nie zasysa powietrza z Plakiem to RACZEJ nie odpala
 
 
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-10, 11:56   

Niestety nie odpala. Z komputera korzystałem przy pomocy kolegi który ogarnia te sprawy.
Mówił, że wszystko jest ok.
Głównie chodzi mi skąd jeszcze ewentualnie zassysa powietrze.
Ten piasek w kolektorze to może być nagar spod metalowej pokrywy skrzyni korbowej znajdującej się pod kolektorem dolotowym ? Czyścił ktoś kolektor, jak to wygląda ?
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 218
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 13:58   

Z Twojego opisu trudno wywnioskować co to jest - czy piasek czy nagar czy jeszcze coś innego
a skąd zasysa powietrze ?? niestety na to pytanie przez forum nikt ci nie odpowie konkretnie bo miejsc może być baaardzo dużo . Tylko ty musisz przejrzeć cały dolot , uszczelki itp , macać sprawdzać itd aż w końcu trafisz
a o jakiej gruszce sterowania klapami piszesz ??
i jakie to uszczelki do tych klap są ??
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 596
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-08-10, 17:01   

Wątpie żeby zasysał tyle lewego że nie chce odpalić, problem może leżeć gdzie indziej, czujnik położenia wału?
 
 
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-10, 17:35   

To co znalazłem w kolektorze wygląda jak czarny piasek tylko pod palcami dość łatwo się kruszy.
Było tego dość dużo. Nigdy czegoś takiego nie widziałem w silniku. :(
Jeżeli chodzi o gruszkę od klap, miałem na myśli pociśnieniowy siłownik sterowania długością kanałów w kolektorze dolotowym. Jest w kolektorze listwa z otworami i taką zamówiłem wraz z pierścieniami pomiędzy w/w otworami i oring ok. 40mm montowany od strony w/w siłownika.
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału to raczej kolega sprawdzał (on powinien mieć od 400 do 1000 omów ? - mój miał ok 800) i raczej czujnik nie miał by wpływu na stopniowy spadek mocy i brak zasysania powietrza z filtra powietrza. :(
Dzisiaj umyłem kolektor dolotowy, zamontowałem aluminiową pokrywę odpowietrzającą skrzynię korbową, która wyglądała na niedawno czyszczoną (rysy od wewnętrznej strony). Jutro składam wszystko na nowych uszczelkach i mam nadzieję, że usłyszę muzykę v6.
Niestety zestaw regeneracyjny regulacji długości kolektora ma być w ciągu 14 dni , wtedy jeszcze zajrzę do kolektora i przekonam się czy jest czysto.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 218
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 17:56   

nie wiem gdzie zamawiałeś te uszczelki + pierścienie ale ori zestaw (ta listwa/rura czy jak to zwał + pierścienie uszczelniające na nią + oring od strony gruszki) kosztował tydzień temu w ASO ok 80 zł , czas czekania miał być tydzień , był po 4 dniach . Sam zamawiałem , zmieniałem a nie słyszałem od kolegi szwagra wujka Zenka <lol> a prawdopodobnie to co zamówiłeś ten drugi zestaw to jest "druga strona" czyli "łożyskowanie" od strony przepustnicy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-10, 19:33   

Co kraj to obyczaj, a co aso to inne ceny. Pierwsza rzecz jaką zamówiłem w aso to uszczelka/oring pod przepustnicę (100pln). Druga rzecz to ta rura/listwa z oringiem i spręzynką.
Widziałem na monitorze, a zamawiałem w Koszalinie.
Jutro jeszcze z ciekawości zapytam o w/w podciśnieniowy siłownik sterujący dolotem. Pewnie cena - kosmos. Szukałem używki i gość ma wysłać w poniedziałek za 50pln.

[ Dodano: 2017-08-12, 21:18 ]
No i wszystko jasne. Zamontowałem kolektor na nowych uszczelkach i nic to nie pomogło. Silnik nadal nie odpalał. Pożyczyłem zestaw do pomiaru stopnia sprężania i ... masakra.
Na pięciu cylindrach 6 barów na szóstym cylindrze - 4 bary. Po zaaplikowaniu ok 10 ml oleju
ciśnienie wzrosło do 12, a na szóstym do 10 barów. Piasek zrobił swoje. Nadal nie wiem skąd się on wziął w kolektorze dolotowym.
Muszę wymienić silnik, mam nadzieję, że głowice nie ucierpiały lub da się je uratować.
Jakiego silnika mam szukać ?
- czy musi być do skrzyni automatycznej i quattro ?
- czy pasuje z c5, passata itp. ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: