Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: 0x4B25A
2013-01-10, 17:39
[A6 C6] zakup A6 V8 4.2 FSI
Autor Wiadomość
rycho1972 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Automat
Imię: Rysiek
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 0
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-10, 16:36   [A6 C6] zakup A6 V8 4.2 FSI

Witam szanownych kolegow. Zamierzamy z zonka zakupic Audi A6 V8 4.2 FSI.
Auto jest z pazdziernika 2009 roku i ma przejechane okolo 125K. Chcialem sie zapytac na co zwrocic uwage podczas jazdy probnej.
Nadmienie ze bedzie to nasze pierwsze auto z napedem 4x4.
Ostatnio zmieniony przez rycho1972 2013-01-10, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Troll 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-10, 18:34   

A8team.pl tam pytaj i czytaj. Pozdrawiam
 
 
rycho1972 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Automat
Imię: Rysiek
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 0
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-10, 18:36   

Ale walnolem babola. Nie A8 tylko A6 ma byc. <glupek>

[ Dodano: 2013-01-12, 13:27 ]
Narazie jedno A6 odpada. Gra sobie jeden cylinder.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
raftor 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 391
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2013-01-13, 21:44   

nieuturbione FSI zapych głowice kolektor nagarem z oleju z odmy , traci dużo mocy i niezbedne jest czyszczenie tak jest w przypadku a8 4.2FSI nie wiem czy w a6 c6 byl identyczny silnik ale jesli tak to sobie bym odpuścił , jedynnie doładowane jednostki maja z tym mniejszy problem , powodem jest bezposredni wtrysk czyli w komore cylindra , tradycyjnie wtrysk nastepuje w kolektor i nastepnie miesznaka tak jakby podazajac do komory spalania zabiera ze soba sladowa czesci oleju i jest on spalany zamiast zapiekac sie na rozgrzanym kolektorze w onsekwencji zmniejszajac droznosc co skutkuje spadkiem mocy
 
 
Adam84 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 53
Skąd: Wrocław/dolnośląskie
Wysłany: 2013-01-13, 22:04   

Poszukaj raczej 3,0tfsi, są mniej awaryjne, chociaż jeden z kolegów na forum miał z nim problemy. Niemniej jednak myślę, że jest to lepszy silnik niż 4,2fsi, mniej pali, a po chip-tuningu może być znacznie dynamiczniejszy niż v8fsi. Jeśli koniecznie chcesz V8, szukałbym silnika bez fsi, ale to ogranicza poszukiwania do aut nie młodszych niż z 2006 roku. Po
 
 
rycho1972 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Automat
Imię: Rysiek
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 0
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-13, 22:11   

slicznie dzieki za uwagi. Troche martwi mnie ze ten silnik az taka opinie ma.
.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
stinger 



Model: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: DSG
Imię: Radek
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 771
Skąd: Landsberg/Lubuskie
Wysłany: 2013-01-13, 22:16   

Nie ma co generalizować. Są koledzy na forum z nieuturbonymi fsi i jakos nie rozpaczają, wszystko zależy od dbania i serwisowania jednostki. Choć nie będę kłamał, bo słyszalem o nagarze w fsi, który w wersji turbo jest duzo mniej nasilony
_________________
było A4 1.8T, A6 2.5TDI, A6 2.0 TFSI, Q7 3.0TDI, VW Sharan, Ford Galaxy Mk3 jest
SportGimbus Evo IV

"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."
"Forum to nie agencja towarzyska. Wszystkim nie dogodzimy"
 
 
Troll 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-13, 22:52   

raftor napisał/a:
nieuturbione FSI zapych głowice kolektor nagarem z oleju z odmy , traci dużo mocy i niezbedne jest czyszczenie tak jest w przypadku a8 4.2FSI nie wiem czy w a6 c6 byl identyczny silnik ale jesli tak to sobie bym odpuścił , jedynnie doładowane jednostki maja z tym mniejszy problem , powodem jest bezposredni wtrysk czyli w komore cylindra , tradycyjnie wtrysk nastepuje w kolektor i nastepnie miesznaka tak jakby podazajac do komory spalania zabiera ze soba sladowa czesci oleju i jest on spalany zamiast zapiekac sie na rozgrzanym kolektorze w onsekwencji zmniejszajac droznosc co skutkuje spadkiem mocy


Kolego nie opowiadaj bzdur. Na a8team.pl odsyłam, większość d3 jeździ właśnie z motorami 4.2 na benzynie oraz z gazem. Odsyłam do działu z silnikami i tam straszą raczej o starsze motory 4.0tdi oraz 3.0tdi,które są bardziej awaryjne a niżeli 4.2tdi. Większość poleca ten silnik i chwalą go. Specjalistą nie jestem a wszystko co napisałem,piszę w oparciu o forum a8team. Pozdrawiam
 
 
Zagór 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 1209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-13, 23:01   

Troll, Hmm, trochę tu trollujesz ;) , bo owszem koledzy jeżdża 4.2 a gazem, ale to silniki BFM bez FSI i jeszcze na pasku - taki można znaleźć w przedliftach.
_________________
Pozdrawiam
Zagór

Jest S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01
Było A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Troll 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-13, 23:32   

Haha wyszedł Troll z worka ^^ A więc lepiej kupować uturbione ^^
 
 
raftor 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 391
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2013-01-14, 00:00   

Troll napisał/a:
raftor napisał/a:
nieuturbione FSI zapych głowice kolektor nagarem z oleju z odmy , traci dużo mocy i niezbedne jest czyszczenie tak jest w przypadku a8 4.2FSI nie wiem czy w a6 c6 byl identyczny silnik ale jesli tak to sobie bym odpuścił , jedynnie doładowane jednostki maja z tym mniejszy problem , powodem jest bezposredni wtrysk czyli w komore cylindra , tradycyjnie wtrysk nastepuje w kolektor i nastepnie miesznaka tak jakby podazajac do komory spalania zabiera ze soba sladowa czesci oleju i jest on spalany zamiast zapiekac sie na rozgrzanym kolektorze w onsekwencji zmniejszajac droznosc co skutkuje spadkiem mocy


Kolego nie opowiadaj bzdur. Na a8team.pl odsyłam, większość d3 jeździ właśnie z motorami 4.2 na benzynie oraz z gazem. Odsyłam do działu z silnikami i tam straszą raczej o starsze motory 4.0tdi oraz 3.0tdi,które są bardziej awaryjne a niżeli 4.2tdi. Większość poleca ten silnik i chwalą go. Specjalistą nie jestem a wszystko co napisałem,piszę w oparciu o forum a8team. Pozdrawiam


no to jak kolega nie ma pojęcia o temacie to proszę sie nie udzielać , fakt jest taki ze na niekorzyść FSI działa rozrząd na łańcuchu jak i sam bezpośredni wtrysk , owszem LPG jest zakładane ale do silników MPI do 2006r 335Km FSI rzekomo ma 350Km z któych pewnie pozostało moze z 250 , o jakosci silnika świadczą tez ceny A8 , jestem dosc dobrze zorientowany bo własnie szukam poliftowego 4.2MPI nie jest łatwo znaleźć cos ciekawego.

http://www.racingforum.pl/audi-rs4-b7-t77606.html

zapraszam do lektury na temat silnika 4.2 FSI i jego bolączek jak to z rs4 robi sie a4

Jeśli a8 d3 to najlepsze silniki to własnie 3.7MPI 4.2MPI oraz 4.2TDI , mozna przeanalizować allegro i własnie modele z takimi motorami trzymaja cene i sa porzadane w przypadku silnika 3.7MPI jest to po prostu słabsza jednostka 4.2 wiec jak juz ktos poszukuje d3 to z 4.2 MPI mocy wiecej a spalanie podobne .
 
 
rycho1972 


Model: Nie mam
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Automat
Imię: Rysiek
Wiek: 45
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 0
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-14, 00:16   

Slicznie dziekuje za link. Az sie przerazilem jak zobaczylem ta smolowata maz.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Troll 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 32
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-14, 00:17   

raftor napisał/a:
Troll napisał/a:
raftor napisał/a:
nieuturbione FSI zapych głowice kolektor nagarem z oleju z odmy , traci dużo mocy i niezbedne jest czyszczenie tak jest w przypadku a8 4.2FSI nie wiem czy w a6 c6 byl identyczny silnik ale jesli tak to sobie bym odpuścił , jedynnie doładowane jednostki maja z tym mniejszy problem , powodem jest bezposredni wtrysk czyli w komore cylindra , tradycyjnie wtrysk nastepuje w kolektor i nastepnie miesznaka tak jakby podazajac do komory spalania zabiera ze soba sladowa czesci oleju i jest on spalany zamiast zapiekac sie na rozgrzanym kolektorze w onsekwencji zmniejszajac droznosc co skutkuje spadkiem mocy


Kolego nie opowiadaj bzdur. Na a8team.pl odsyłam, większość d3 jeździ właśnie z motorami 4.2 na benzynie oraz z gazem. Odsyłam do działu z silnikami i tam straszą raczej o starsze motory 4.0tdi oraz 3.0tdi,które są bardziej awaryjne a niżeli 4.2tdi. Większość poleca ten silnik i chwalą go. Specjalistą nie jestem a wszystko co napisałem,piszę w oparciu o forum a8team. Pozdrawiam


no to jak kolega nie ma pojęcia o temacie to proszę sie nie udzielać , fakt jest taki ze na niekorzyść FSI działa rozrząd na łańcuchu jak i sam bezpośredni wtrysk , owszem LPG jest zakładane ale do silników MPI do 2006r 335Km FSI rzekomo ma 350Km z któych pewnie pozostało moze z 250 , o jakosci silnika świadczą tez ceny A8 , jestem dosc dobrze zorientowany bo własnie szukam poliftowego 4.2MPI nie jest łatwo znaleźć cos ciekawego.

http://www.racingforum.pl/audi-rs4-b7-t77606.html

zapraszam do lektury na temat silnika 4.2 FSI i jego bolączek jak to z rs4 robi sie a4

Jeśli a8 d3 to najlepsze silniki to własnie 3.7MPI 4.2MPI oraz 4.2TDI , mozna przeanalizować allegro i własnie modele z takimi motorami trzymaja cene i sa porzadane w przypadku silnika 3.7MPI jest to po prostu słabsza jednostka 4.2 wiec jak juz ktos poszukuje d3 to z 4.2 MPI mocy wiecej a spalanie podobne .


Kolego zauważyłem swój błąd, co do forum i rs4 znam temat.
 
 
raftor 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 391
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2013-01-14, 00:45   

Spoko , nie chowam urazy , pozdrawiam :)
 
 
SAP 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 350KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 38
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-15, 16:34   

Widzę, że narzekający na ten silnik nigdy nie mieli z nim nic wspólnego :)
Jako użytkownik silnika AUDI z silnikiem BVJ dorzucę coś od siebie.
Jest to ten sam silnik co BAR w Q7 i VW Touaregu. Być może uda ci się wyszperać coś na temat tych modeli i będziesz wiedział więcej. Silniki w A8 i RS4 się już różnią, nie wiem szczegółowo czym.

Co do nagaru, mulenia i niby ucieczki połowy koni spod maski, ….
Nie byłem na hamowni, ale … ganiałem się ostatnio na autostradzie z S5. Kolega odpadł ku swojemu zdziwieniu przy 250 km/h. Mi udało się dojść do licznikowego 281 km/h i to jeszcze nie był koniec możliwości.
Podsumowując mój przebieg to 130K i jak dotąd nie zauważyłem spadku mocy.
Ze swojej strony mogę śmiało polecić. Pamiętaj, że to auto katalogowo kosztowało podobnie do S6 o 100K więcej niż 3.0 TDI czy 3.0 TFSI. Z reguły są bardzo dobrze wyposażone. 3.0 też pewnie daje sobie świetnie radę z tą budą. Jechałem Passatem CC z takim silnikiem i świetnie sobie radził.

Jest to idealny sleeper-car, jeżeli takie lubisz. Bez emblematów 4.2 quattro jest zupełnie cichociemny.

Wracając do twojego pierwszego pytania. Poza standardowymi (papiery, VAG, czujnik lakieru, itd.) sprawdziłbym:
Pneumatykę, jeżeli ma. (wypoziomowanie, równe podnoszenie wszystkich kół) Więcej informacji znajdziesz na tym forum.
Rozrząd – również dużo informacji na forum odnośnie napinaczy w Vkach Audi.
Tiptronic
Jeżeli ma TV to sprawdź czy obsługuje MPEG-4.
Pobaw się elektroniką (rolety, radio, zmieniarka, szyby, nawigacja, TV, ustawienia foteli itd.)
W razie dalszych pytań… pytaj.
Pozdrawiam!
Poniżej link do krótkiego artykułu na temat A6 z tym motorkiem:
http://przyspieszenie.pl/872/audi-a6-fsi-v8-test/
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: