Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[V6, 2.4 BDV] Czy jestem skazany na kontrolke CHECK ?
Autor Wiadomość
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-25, 11:35   [V6, 2.4 BDV] Czy jestem skazany na kontrolke CHECK ?

Witam.



Auto A6 2.4 (BDV) 2003 rok, po założeniu instalacji gazowej zapala mi się kontrolka CHECK na wyświetlaczu, z początku pojechałem do gazowników (3 krotnie) ci twierdzą, że auto chodzi idealnie bo faktycznie tak jest i to nie wina gazu, pojechałem do elektromechanika - po 2 godzinnej diagnozie stwierdza to samo z tym ze komputer pokazuje błąd 16815 - przegrzany katalizator.
Jade więc do typa który specjalizuje się w układach wydechowych - ten stwierdza ze w moim aucie są 4 katalizatory ! i 4 lub 6 sond lambda:) mówi też że nie sposób sprawdzić który katalizator jest do wymiany, jedyna opcja to wyminic wszystkie a koszt katów jest mega wielki.

O ich wycięciu nie ma mowy bo auto pracuje bardzo cicho i nie chce by bylo inaczej.

Check moge kasowac odpinając akumulator ale za 3,4 dni znowu sie zapala, czy jest ''coś'' innego co odpowiada za ta kontrolkę? jak jej sie pozbyć? może jest inna przyczyna a tylko komputer czyta to przegrzanym katalizatorem?
Ostatnio zmieniony przez Paluch85 2010-12-26, 09:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Toranaga



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 200
Skąd: Alkmaar/Holandia
Wysłany: 2010-12-25, 12:02   

Witaj,

Jedź do innego gościa, bo koleś nie odróżnia pojęć.
Katalizatory nie są opomiarowane po względem temperatury i nie mogą się przegrzać.
Ten błąd to błąd efektywności katalizatora. Masz 4 sondy lambda, po 2 na stronę. One mierzą stężenie tlenu przed i za katalizatorem wstępnym. Na tej podstawie obliczają sprawność przemiany katalitycznej. Po doinstalowaniu gazu spaliny mają trochę inny skład, przez co komputer myśli, że katalizator za słabo dopala.
Dobry gazowik oszuka Ci drugie sondy lambda, tak aby komputer wyliczył wartosć sprawności we właściwym zakresie. NIE DAJ SIę NACI?GAć NA ?ADN? WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje! Trzeba tylko dokończyć instalację gazu, a nie tylko wsadzić butlę i skasować pieniądze. A fachowców nie umiejących odczytać błędów daruj sobie na zawsze!

Pozdrawiam
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-25, 12:45   

Dzięki za fachowa i konkretną odpowiedz.
Tylko jak i gdzie teraz znaleźć dobrego gazownika, wydawało mi się ze ten u którego zakładałem gaz to najlepszy gazownik w okolicy.

A w ogóle jak te sondy oszukać? komputerem? pytam bo może podpowiem mojemu gazownikowi:)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-12-25, 13:46   

Toranaga napisał/a:
NIE DAJ SIę NACI?GAć NA ?ADN? WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje!

no, nie do końca kolego tak jest
katy nie są wieczne, potrafią się zapchać i nic tego nie przeskoczy
w silniku omawianym są 2 katy i 4 sondy, silnik ten jest mega udany audi, a rozrząd wymienia się co 180.000 km :-D
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-12-25, 16:41   

Sprawa dość ciekaw. Nie wywala błędu o składzie mieszanki więc najprawdopodobniej skład mieszanki jest dobry ale może nie jest tylko idealny co jednak nie miałoby wpływu na pojawianie się błędu 16815 warm up catalyst bank 2, efficiency below threshold, (podgrzewanie układu katalitycznego, wydajność układu poniżej progu).
Błąd ten raczej nie jest spowodowany instalacją gazową. ?eby się przekonać to najlepiej skasować błąd i pojeździć na benzynie.
W tym aucie na pewno jest na każdą stronę układ: sonda lambda, katalizator wstępny, sonda lambda, katalizator główny. Gazownik nie oszukuje żadnych sond, ani też nie powinien tego robić w żadnym przypadku. Sonda lambda nie rozróżnia benzyny od gazu a jedynie mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli gazownik wystroi instalację tak aby skład mieszanki był wystarczająco dobry (mieszanka stechiometryczna) czyli proporcja powietrza do paliwa (benzyny lub gazu) jest dobra (mieszanka spala się całkowicie) to instalacja nie powoduje żadnych problemów.
Ten diagnosta też nie za dobry jeśli nie umiał dojść do przyczyny.
Trzeba sprawdzić podgrzewanie i temp. sond lambda i pracę drugich sond lambda co odpowie na pytanie czy padnięty jest katalizator wstępny na bank2 czy grzanie sondy jest walnięte.
Bez vaga tu się nic nie zdziała.
Jeśli walnięte są już katalizatory wstępne to rozwiązanie jest proste i nie kosztowne i do tego nie mające żadnych negatywnych wpływów na pracę silnika ani na benzynie ani na gazie.
Jak poszła sonda za katalizatorem wstępnym to po prostu trzeba ją wymienić.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Toranaga



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 200
Skąd: Alkmaar/Holandia
Wysłany: 2010-12-25, 22:26   

goly191 napisał/a:

katy nie są wieczne, potrafią się zapchać


tylko trudno mi sobie sobie wyobrazić, co trzeba robić, żeby zapchać katalizator w benzynie.
Katalizator zapycha się tylko, jak sam się wykruszy i drobiny ceramiki pozatykają kanaliki. Wykruszyć może się tylko pod wpływem uderzenia lub szoku termicznego. Przy normalnym użytkowaniu nie ma takiej możliwości. A już jak słyszę o przegrzanych katalizatorach od "speców" od zarabiania na klientach, mających wszystkich za frajerów to mnie aż telepie. Im gorętszy katalizator tym lepsza jego sprawność.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-12-26, 01:43   

Katalizator zapycha się na w skutek zbyt bogatej mieszanki paliwowo powietrznej, przedostawania się oleju lub płynu chłodzącego do komory spalania.
Jeśli auto od nowości robi tylko krótkie odcinki drogi to szybsze zapchanie się katalizatorów z wiekiem auta jest dużo bardziej prawdopodobne, dlatego wymyślono coś takiego jak układ powietrza wtórnego.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-26, 09:23   

hmm..pozostaje mi próba zlikwidowania problemu u dobrego elektromechanika, tylko jak takiego znaleźć,znając życie z pięciu fachowców wykasuje mnie za diagnostykę i nic nie zrobi a dopiero któryś z kolei mi pomoże.
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-12-26, 12:45   

Zerknij pod auto na katalizatory daj znać czy sondy są przed katalizatorami praktycznie wkręcone w ich początek czy za katalizatorami.
Jeśli masz vaga (pełną wersję) i kabel to możemy coś pomóc.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-12-26, 13:46   

fassi1 napisał/a:
czy sondy są przed katalizatorami praktycznie wkręcone w ich początek czy za katalizatorami.

na 90% bardziej z przodu kata, od strony silnika
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-12-26, 15:01   

goly191 napisał/a:
fassi1 napisał/a:
czy sondy są przed katalizatorami praktycznie wkręcone w ich początek czy za katalizatorami.

na 90% bardziej z przodu kata, od strony silnika

No raczej tak, po 2001 już chyba każde ma katalizator wstępny zaraz za kolektorem wylotowym i układ powietrza wtórnego.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-12-26, 15:50   

Cytat:
No raczej tak, po 2001 już chyba każde ma katalizator wstępny zaraz za kolektorem wylotowym i układ powietrza wtórnego.

myślałem, że pytasz o umiejscowienie sondy w kacie
mam ten sam silnik, na 100% są 4 sondy
jeżeli każda wkręcana w kata, to oznacza 4 katy
2 wstępne i 2 "normalne"
pierwsze za silnikiem to takie pudła "metalowe tylko" dwa kolejne już w alu (obudowa) chyba ze zle pamiętam to popraw fassi1
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-12-26, 17:40   

Tak to wygląda.
Demontowałem żeby wytłuc środek z katalizatorów wstępnych, do tego montaż tulejek przed drugie sondy jak widać wkręcone już gdzie drugie sondy wchodzą i po kłopocie.

[ Dodano: 2010-12-26, 17:53 ]
Jeszcze kilka

Photo-0050(1).jpg
Plik ściągnięto 4341 raz(y) 22,31 KB

Photo-0048(1).jpg
Plik ściągnięto 4299 raz(y) 31,27 KB

Photo-0049(1).jpg
Plik ściągnięto 4329 raz(y) 31,36 KB

Photo-0068.jpg
Plik ściągnięto 4355 raz(y) 26,99 KB

Photo-0052.jpg
przed wybiciem
Plik ściągnięto 4313 raz(y) 27,3 KB

Photo-0049.jpg
??cznik katalizatora z kolektorem wylotowym i pierwsz? sond?. widok z góry
Plik ściągnięto 4228 raz(y) 28,11 KB

Photo-0072.jpg
widok od do?u
Plik ściągnięto 4275 raz(y) 28,73 KB

Photo-0064.jpg
po wybiciu
Plik ściągnięto 297 raz(y) 27,79 KB

Photo-0070.jpg
widok od do?u
Plik ściągnięto 321 raz(y) 27,69 KB

Photo-0055.jpg
nasadka do wykr?cenia sondy
Plik ściągnięto 319 raz(y) 27,02 KB

Photo-0057.jpg
Ma?e kawa?ki powypalane, du?y jest ok.
Plik ściągnięto 356 raz(y) 24,45 KB

Photo-0064.jpg
Plik ściągnięto 345 raz(y) 27,79 KB

_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-26, 19:54   

Ogladałem to dziś i na moje amatorskie oko wygląda to tak: sonda jest przed katalizatorem od strony silnika. Ale co robić? nie mam VAGa, zresztą ten tylko błąd 16815 mi wywala, szukać dobrego elektromechanika?
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-12-26, 20:15   

Masz ten sam układ wydechowy jak ja mam, ten sam układ sond i katalizatorów.
A ile masz zrobione kilometrów?
Jaką masz instalację gazową: elektronikę, reduktor i wtryskiwacze.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: