Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[V6, 2.4 BDV] Czy jestem skazany na kontrolke CHECK ?
Autor Wiadomość
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-31, 18:03   

Nadal twierdzę, że winą jest LPG.
Z Valtekami jest tak, że na samym początku muszą być skalibrowane.
Faktem jest, że już nowe wyciągnięte z pudełka zazwyczaj są rozkalibrowane i trzeba je kalibrować.
Po za tym Valteki nie lubią wysokiego ciśnienia i krótkich czasów, bo mogą pracować nie stabilnie.
Jak to wszystko jest spełnione to potrzebna jest dobra regulacja i powinno być dobrze.
Tu nie ma cudów, da się.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2011-12-31, 18:12   

fassi1 napisał/a:

Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.

u mnie dokładnie tak jest, a błędy z katami 16805 i 16815 się pokazują
mama uszczelkę pod pokrywą zaworów do wymiany, czy możliwe że to ma coś wspólnego z katami ??
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-31, 18:37   

może faktycznie zmienić Valteki na inne (ale jakie ) i wtedy próbować regulować? ale czy to zmieni prace sond na odpowiednią?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-31, 19:04   

goly191 napisał/a:
fassi1 napisał/a:

Sondy za katalizatorami przy dobrze rozgrzanym układzie powinny być dużo wolniejsze niż te przed katalizatorami.

u mnie dokładnie tak jest, a błędy z katami 16805 i 16815 się pokazują
mama uszczelkę pod pokrywą zaworów do wymiany, czy możliwe że to ma coś wspólnego z katami ??

U Ciebie może być coś nie tak z temp. spalin za katalizatorami wstępnymi, czyli temp. jaką osiągają te sondy na dole przed dużymi katalizatorami.
Katalizatory mogą się już powoli kończyć, a zachowanie sond należałoby sprawdzić podczas jazdy, nie tylko na biegu jałowym.
Ja proponuję wstawić tulejki dystansowe przed drugie sondy.
Koszt nie wielki a powinno pomóc.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2011-12-31, 19:09   

fassi1 napisał/a:
Ja proponuję wstawić tulejki dystansowe przed drugie sondy.
Koszt nie wielki a powinno pomóc.

dzięki @fassi1 <okok> jak zawsze profesjonalna pomoc <piwo>
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-12-31, 19:13   

Paluch85 napisał/a:
może faktycznie zmienić Valteki na inne (ale jakie ) i wtedy próbować regulować? ale czy to zmieni prace sond na odpowiednią?

Wszystko zależy od tego, w jakim stanie są te twoje Valteki.
Jak każdy dawkuje inaczej, czyli są rozkalibrowane, to się tego nie ogarnie.
Faktem jest, że gazownik ma to gdzieś, bo on robotę zrobił, skasował i już mu się nie chce przy tym grzebać, bo jeśli instalacja na gwarancji, to nikt mu za to nie zapłaci.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
vrmaniak 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 47
Skąd: Racibórz/Bełchatów
Wysłany: 2012-01-04, 18:40   

Kurna sorki że się wpierniczam miedzy wódkę a zakąskę ( bo nie jestem jakimś monterem Lpg, czy wybitnym specjalistą lpg ) ale widze że kolega ciągle walczy z check-iem i ciągle ta walka jest prowadzona na valdemarach. Wydał jakąś tam taczkę pieniędzy na diagnozę, gazowników i piorun wie jakich spec-majstrów, ale żeby zmienić od razu -szczerze- daremne wtryski lpg to mu jakos nie śpieszno.
Audi naszpikowane elektroniką potrzebuje dokładnego dawkowanie paliwa, a na Lpg na bank valdemary tego nie zapewnią.
Dziś wyregulowana instalka na valdemarach po paru setkach km potrafi się rozjechać ze wszystkimi mapkami, korektami. Więc dlaczego nie wymienił wtrysków gazu od razu ?? ??
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-04, 19:53   

Bo nie wszyscy uważają żę Valdemary są przyczynną nieszczęsnego Checka i falujących obrotów. Prawie każdy gazol twierdzi że "te V6 wszystkie na Valtekach jeżdżą". Teraz dopiero dochodzę do wniosku że jednak może i je zmienie, tylko wolałbyl sprawdzić, upewnić się najpierw że to napewno wtryski są złe. Można na Vagu jakoś to zobaczyć?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-01-04, 20:27   

Ciężko jest dobrze wyregulować dobrze na valtekach, a szczególnie wolne obroty gdyż jest potrzebne precyzyjne dawkowanie.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-04, 20:43   

Paluch85 napisał/a:
Bo nie wszyscy uważają żę Valdemary są przyczynną nieszczęsnego Checka i falujących obrotów. Prawie każdy gazol twierdzi że "te V6 wszystkie na Valtekach jeżdżą". Teraz dopiero dochodzę do wniosku że jednak może i je zmienie, tylko wolałbyl sprawdzić, upewnić się najpierw że to napewno wtryski są złe. Można na Vagu jakoś to zobaczyć?

Trzeba je zdemontować i sprawdzić czy nie są czasem rozkalibrowane ale do tego jest potrzebne specjalne narzędzie.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-04, 21:04   

Na początku miałem dysze 2.0 i mnożnik ustawiony na 1.8 poźniej rozwiercili je na 2.2 i mnożnik na 1.0 chyba. Hmm..zajade jutro do takiego jednego partacza i zapytam czy może je sprawdzić. A jakie wtryskiwacze potrzebne są do tego je****go silnika?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-01-04, 21:30   

Paluch85 napisał/a:
A jakie wtryskiwacze potrzebne są do tego je****go silnika?


Zależy jaki reduktor masz wsadzony, jeśli nie Zavoli S na którym ciężko zejść z ciśnieniem to warto zainwestować w hana zielone.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Kaszeszczuk 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Wiek: 32
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 393
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2012-01-04, 21:32   

Mój gazownik też mówił, że pełno takich a6 jeździ na valdemarach, ale pytanie jak jeździ.
Ja w końcu po roku wymieniłem na hany. Udało mi się tylko dopłacić a stare apisy zwrócić więc za to plus. Mi też check wyskakuje głównie na banku 1. Ale u mnie wyskakuje błąd skuteczność poniżej progu. Mam już tulejkę dystansową i przy okazji ją wstawię pod sondę i dam znać czy pomogło. u mnie właśnie drugie sondy pracują podobnie jak pierwsze więc chyba katy się kończą.

Ale po wymianie na hany przełączanie na gaz przy -4 jest prawie niewyczuwalne - w końcu!!
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2012-01-04, 22:10   

Na valtekach powinny być dysze 2.4 i ciśnienie w okolicy 1 bara no i muszą byc dobrze skalibrowane.
Jak nie to załozyć Hany zielone na ciśnieniu 1 bar.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Paluch85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-23, 21:16   

Byłem dziś u bardzo dobrego gazownika, chciałem żeby mi sprawdził czy moje valteki są rozkalibrowane, czy źle podają, jednak niestety powiedział że nie można tego zobaczyć.

Kalibrować i regenerować nie chce ponieważ efekt jest na pare tys km i zaproponował mi wymianę choć nie jest w stanie powiedzieć ze na 100% przyczyną sa wtryskiwacze, to raczej ja mu to zaproponowałem. Facet chce mi włożyć wtryskiwacze Reg - 800 zł z wymianą, da mi jednak gwarancję taką że 2 tygodnie będę jeździł i jeżeli dalej będą problemy to Regi zabiera i oddaje 650 zł.

Czy nie za dużo za te Regi? Czy ryzykować kolejne 150 zł ?:)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: