Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Tiptronic - na którym biegu (pozycji) trzymać auto odpalone?
Autor Wiadomość
barteklys 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-12-16, 16:02   Tiptronic - na którym biegu (pozycji) trzymać auto odpalone?

Na wstępie chciałbym się przywitać.

To mój pierwszy automat (A6 C5 1.8T 1997r.) i mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi mimo przeczytaniu niejednego tematu o Tiptronic.

1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?

- P - tutaj wyczytałem twierdzenia kilku osób, że skrzynia nie jest smarowana w tym trybie i powinien być używany ten tryb jedynie do unieruchomienia pojazdu podczas postojów ze zgaszonym silnikiem

- N + hamulec ręczny - tu skrzynia smarowana jest nie tak jak na "D", ale jak mniemam wystarczająco do takiego postoju z uruchomionym silnikiem. Dobrze myślę?

Możliwe, że wątpliwość rozwiałby mi manual w języku PL ewentualnie ENG, ale nie umiem go znaleźć.

2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.

Tutaj teorii jest wiele - konwerter, cewki, LPG, a nawet przeguby wewnętrzne.
Czy mógłby mi ktoś jasno wyjaśnić na czym się w pierwszej kolejności skupić?
_________________
Bartek
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Pioter211 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APR
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 318
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-16, 16:04   

Najlepiej nie kombinuj, tylko odpalaj na P, a później w czasie jazdy nie pałuj. Olej w skrzyni tez musi się rozgrzac.
 
 
barteklys 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 16 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-12-16, 16:14   

Nie to miałem na myśli.
Interesuje mnie odpalenie auta i poczekanie do czasu kiedy trochę się rozgrzeje - na którym biegu (trybie) to robić?
Fajniej jest przecież wycieraczkami zdjąć to co przesłania widok niż skrobać skrobaczką? :)

Co do pałowania to nie jest zwolennikiem pałowania aut do tego nieprzeznaczonych a dla mnie A6 z tym silnikiem nim nie jest.
_________________
Bartek
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Pioter211 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APR
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 318
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-16, 16:36   

Samochód stoi, czyli jest na P. Możesz próbować przełączać na N i trzymać na ręcznym, tylko nie wiem czy to będzie dobry pomysł. Ja zawsze odpalam na P, czekam aż silnik zejdzie z obrotów i dopiero wtedy jadę.
A szybę przednią zawsze oczyszczam na końcu - nawiew zdąży ją trochę podgrzać:)
 
 
Frytek.mf 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 25
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2016-12-16, 18:16   

Normalnie na P trzymaj. Ja N wcale nie używam. Na światłach czy w korku na D i hamulec. Myślę ze z N'ka nie ma co kombinować.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 91 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1441
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-12-16, 20:27   

Położenie 'N' służy tylko i wyłącznie do holowania (max 50 km z prędkością max 50 km/h). Stojąc w korku lub przed przejazdem kolejowym też nie przełącza się na 'N'. Jeśli postój trwa dłużej, to można przełączyć na 'P', aby nie oślepiać innych światłami stopu trzymając nogę na pedale (skrzynia na 'D'). Czasami, gdy parkuję, to dobijam delikatnie do krawężnika i przełączam na sekundę na 'N', aby auto się stoczyło i opona nie była zduszona.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 239 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4369
Skąd: Września
Wysłany: 2016-12-16, 20:31   

no i powinno się zaciagnąć hamulec ręczny po wrzuceniu na P ;) zanim puścimy nogę z hamulca
_________________
 
 
Frytek.mf 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Wiek: 27
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 25
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2016-12-16, 22:51   

Dokładnie inaczej autko się cofnie lub podjedzie do przodu i potem przy wrzuceniu biegu będzie czuć opór i szarpnięcie... lepiej tego unikać autka mają swoje lata i na pukane km a złe użytkowanie prowadzi do szybszego zużycia materiału co nie jest tanie :(
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 59
Skąd: poznań
Wysłany: 2016-12-16, 23:21   

Do takiego stania z odpalonym silnikiem to ja używam P i jakoś nie wyobrażam sobie żeby w tym położeniu skrzynia nie miała smarowania
ale tak oprócz wszystkiego innego - jaki cel ci przyświeca w staniu 10 min z odpalonym silnikiem ??
ma się rozgrzać ?? ?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Pioter211 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APR
Imię: Piotr
Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 318
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-12-17, 04:05   

Bendzji ja najpierw zaciągam ręczny a później przełączam na P. to taki nawyk jak musiałem parkować autko na lekkim wzniesieniu. Ręczny blokuje koła, a później zapadka blokuje skrzynię. Oczywiście przy ruszaniu odwrotna procedura - Hamulec - wybranie R lub D i dopiero puszczenie ręcznego. Ale kolega Barteklys zapodał ciekawy temat: w jakiej sytuacji pompa w skrzyni zaczyna tłoczyć olej.
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 239 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4369
Skąd: Września
Wysłany: 2016-12-17, 08:20   

Cały czas na pracującym silniku pracuje pompa w skrzyni
_________________
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 7208
Skąd: Warszawa/Nowy Sącz
Wysłany: 2016-12-17, 15:16   

barteklys napisał/a:
1. Jeśli w zimę z rana mam oszronione szyby i chciałbym uruchomić silnik dajmy na to 5-10 min przed odjazdem to na jakim trybie powinienem to zrobić?


Normalnie na 'P'. Skrzynia jest smarowana (a właściwie słabo smarowana ze względu na obniżone ciśnienie) tak samo jak na 'N'. Tu nie ma żadnej różnicy w tej kwestii. 'P' masz blokadę skrzyni mechaniczną... 'N' używasz jak zatrzymasz auto na równym, włączasz na chwilę 'N', aby auto minimalnie się ruszyło i dopiero wtedy 'P'. Nie obciążasz wtedy mechanicznej blokady.

Używanie przez dłuższy czas hamulca ręcznego w zimie... to bardzo słaby pomysł... <nie>


Cytat:
2. Czy drgania silnika podczas trzymania na hamulcu trybu D i R ustające po przełączeniu w tryb N mogą być wyeliminowane poprzez wymianę oleju w skrzyni? Dodam, że świeżo po odpaleniu (zimny olej) drgania są zdecydowanie mniejsze, wzmacniają się wraz ze wzrostem temperatury.


Ja bym obstawiał konwerter, ale to rzecz jasna do diagnostyki szczegółowej...
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 239 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4369
Skąd: Września
Wysłany: 2016-12-17, 15:21   

nigdy nie miałem kłopotów z ręcznym w zimie
_________________
 
 
0x4B25A 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imię: Krzysztof
Pomógł: 136 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 7208
Skąd: Warszawa/Nowy Sącz
Wysłany: 2016-12-17, 15:29   

bendzji napisał/a:
nigdy nie miałem kłopotów z ręcznym w zimie


Do czasu... ja też nie, ale dlatego, ze w żadnym samochodzie w zimie nie używam...
 
 
TadzioNorek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jacek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2016-12-17, 16:12   

jeżdzę automatami praktycznie od 10 lat,zawsze parkuję według opisanej już tutaj przez kogoś metody czyli podjeżdzam,hamuję,zaciągam ręczny i dopiero zrzucam na P ;) zawsze zaciągam ręczny,czy to zwykły czy elektryczny <okok>jeśli stoję na wzniesieniu przodem do góry to na zaciągniętym ręcznym wrzucam D,autko lekko jakby naciaga do przodu i wtedy wrzucam R i puszczam ręczny <okok> nie używane zanika bądź sie psuje
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: