Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przewody WN i świece - wybór i wymiana
Autor Wiadomość
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2011-11-25, 21:12   

pancurski napisał/a:
żeby zobaczyć jakie były wkładane na pierwszy montaż, musiałbyś zobaczyć po wyjechaniu nowym z salonu <rotfl>

nie do końca, bo auto kupiłem od kuzyna który nigdy nie zmieniał świec, ani przewodów
ja mając tą przyjemność zrobiłem to osobiście, nawet nadal te świece mam :]
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
D4vid 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 159
Skąd: Opole/Brzeg
Wysłany: 2012-05-13, 10:10   

witam chce wymienić świece i kable w swojej a6-tce

jakie polecacie ?

bo nie chce kupić jakiegoś taniego gówna

2.8 bez gazu :D
_________________
Modzenie Audi w Trakcie :D
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-05-13, 17:18   

D4vid napisał/a:
bo nie chce kupić jakiegoś taniego gówna

z pewnością zostało to już tu napisane, tylko powtórzę
BERU i pewnie nic lepszego nie da się kupić
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
lemexx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Szczepan
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 54
Skąd: Łobez
Wysłany: 2012-06-10, 19:16   

witam kolegow tez mam ten problem jutro chcem wymienic sondy lambda bo wyskakuja bledy na kompie i przy okazji chcial bym tez wymienic swiece i kable co prawda u mnie pali dotyk w kazda pogode nie ma zadnych falowan czy czegos takiego przeczytalem wszysciutkie wasze posty no i zdania sa podzielone ngk i beru sam juz nie wiem chcem to wszystko powymieniac bo gaz zamontowalem tydzien temu i pali duzo tak ok 18 w miescie slyszalem ze mozna o troszeczke zmniejszyc ten wynik nawet jak sie cisnie mozecie cos poradzic co do tej wymiany czy moze najpierw sonde a pozniej te kable i swiece czy lepiej zrobic wszystko odrazu powiem wam ze fajne to auta ale kosztuja gdyz mam je od stycznia a juz 10000 wlozylem co prawda nic sie nie zepsulo ale te wymiany tych czesci masakra
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-06-10, 20:46   

Wymieniaj na razie same sondy skoro niesprawne. ?wiece w zależności ile mają nalatane. A kabli na razie nie ruszaj skoro nie ma z nimi żadnych problemów, szkoda kasy.
 
 
lemexx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Szczepan
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 54
Skąd: Łobez
Wysłany: 2012-06-10, 21:01   

w takim razie zrobie kolego tak jak radzisz co do swiec to nie mam pojecia czy ktos juz je wymienial auto ma 210 nalatane i na gazie od tygodnia a co do sąd to jakie najlepiej boscha beda dobre bo w aso za jedna 790 wolaja przesada mowia ze musza sciagac z niemiec a jak zadzwonilem do berlina do autohausu to jeszcze lepiej bo 220e za sztuke masakra wiec mysle o jakis boscha za ok 350 zl nadadza sie??
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
robertl79 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: Lębork
Wysłany: 2013-05-30, 14:29   

witam
kupiłem w zeszłym roku we wrześniu przewody NGK (360 zł) i niestety już padły :(
sprawdzałem wieczorem i wszystkie świecą prawie na całej długości - masakra
szukam jakiś innych może od innych samochodów z V6 pod maską
patrząc na allegro to powinny pasować od mondeo lub omegi a cena o wiele niższa - bo chyba nie ma żadnej różnicy czy to opel czy audi byle by końcówki przewodów i ich długości pasowały ale ceny niestety zależą od marki samochodu :(

wiecie może czy można tak zrobić i które przewody by ewentualnie pasowały ?

****************************************************************************************

witam ponownie
zwracam honor firmie NGK ponieważ myślałem że to wina przewodów więc kupiłem nowe przewody JANMOR PROLINE (nie kombinowałem i kupiłem dedykowane do mojego silnika) ale okazało się że nowe też świecą ;( , po rozebraniu osłon okazało się że iskra na przewody wyskakuje z cewki więc po konsultacji z mechanikiem kupiłem nową cewkę firmy ERA i się ... delikatnie mówiąc zdenerwowałem bo iskra dalej ucieka na przewody
elektryk stwierdził że skoro wymieniłem już cewkę i przewody to na pewno to będą świece więc planuję kupić nowe ale nie wiem NGK czy BERU?

mam założone świece DENSO jednoelektrodowe (kupiłem je we wrześniu razem z kablami bo w sklepie je bardzo zachwalali) i stwierdzam że nigdy więcej żadnych kombinacji skoro producent zaleca dwuelektrodowe to takie trzeba montować

czy na pewno będą to świece ?
i które polecacie ?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-05-30, 19:53   

W tamtym roku musiałem wymienić przewody na wyje?dzie wakacyjnym, nagle zaczeły niedomagać i też miałem ngk z niewielkim przebiegiem. Na miejscu były dostępne na już tylko jeśli się nie mylę firmy Maxgear za 80 czy 90 pln. Zrobiłem na nich już prawie 40tys i nadal działają <szok>
 
 
starry 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Darecki
Wiek: 51
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 36
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-08-13, 21:35   

Ja miałem świece NGK takie jakie zaleca fabryka i kable BERU. ( to zastałem po zakupie auta, przebieg oczywiście nieznany :)) ?wiece wyglądały ok. ale po założeniu LPG po około 1kkm na wolnych obrotach przy włączonej klimie zaczynało lekko szarpać. Na początek wymieniłem świeczki na NGK takie jak fabryka każe ( 2 elektrody, tak radzili mechanicy od gazu i inni których pytałem, jedynie w sklepie gość mnie namawiał na jakieś od kosiarki za 10zł sztuka). Zrobiło się jeszcze gorzej bo na gazie nie dało się startować z pod świateł :) Na benzynie ok. Chcąc nie chcąc musiałem dokupić nowe kable ( wybrałem NGK ). Na razie zrobiłem 2kkm i jest ok. Gdyby nie LPG dalej bym jeździł na starym zestawie i pewnie jeszcze długo, ale LPG swoje prawa ma. ?eby było taniej musi być czasem trochę drożej :)
_________________
starry
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
krisker 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 727
Skąd: Olsztyn/Warmia
Wysłany: 2013-08-14, 09:16   

A ja właśnie dzięki świecom NGK mam wydatki. ?wiece BKR6EK nie dojechały nawet do 30 tysięcy km i ukruszyła się porcelanka. Na szczęście nie zniszczyła gładzi, ale wbiła się w głowicę i zablokowała jeden z zaworów ssących. Dalszej jazdy oczywiście nie było, a że miałem 200km do domu, to laweta. Nawet nie wspomnę o niezrealizowanych planach urlopowych <uoee> ?eby usunąć "usterkę" trzeba było zrzucać głowicę, a jak wiadomo idą za tym dalsze prace. ?ącznie nieplanowany koszt to ponad 3000zł, z czego oczywiście nie wszystko wynika bezpośrednio z awarii, choć gdyby się nie wydarzyła, to pewnie wydatki rozłożyłyby się w czasie. Dodam, że w omedze MV6 kolegi w świecy NGK wypadła środkowa elektroda. Nie jest to jak widać odosobniony przypadek. Wracam do jednoelektrodowych boschów. Co prawda wymiana co 10 tys. km, ale będę spał spokojniej.

Inne zdanie mam o przewodach NGK. Wytrzymały 80000km i cztery lata. Upalił się jeden, a reszta nadal by służyła, gdyby można było dostać pojedyncze kabelki.
_________________
Pozdrawiam,
Krisker
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-08-14, 12:43   

A ja polecam od siebie do V6:
?wiece NGK BKR6EKUB (Made in Japan) - takie jakie producent podaje w ETKA
Przewody BOSCH 0986 356 321

Już 2 rok bezproblemowej jazdy na LPG.

Proszę sobie obejrzeć przewody - naprawdę dobra jakość.
_________________

 
 
The_Gie 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 232
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-26, 13:50   

Audi A6 C5 2.4 v6 170KM BDV + LPG, zamierzam wymienić świece na BKR6eKUB (3584), pomimo że NGK według katalogu zaleca świece do LPG "LPG 1 1496". Pytanie czy wszystko będzie ok ? Koszt LPG 1 to ponad 80zł sztuka.

Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ? Mile widziane foto story lub film np z youtube - szukałem ale same 3.0 i 4.2
Jaką siłą należy dokręcać świece ? - czy świece NGK BKR6eKUB to świece z płaskim gniazdem czy stożkowym ?
Głowica z aluminium czy żeliwa ?

http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
kazio234 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 198
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-26, 19:34   

The_Gie napisał/a:
Audi A6 C5 2.4 v6 170KM BDV + LPG, zamierzam wymienić świece na BKR6eKUB (3584), pomimo że NGK według katalogu zaleca świece do LPG "LPG 1 1496". Pytanie czy wszystko będzie ok ? Koszt LPG 1 to ponad 80zł sztuka.

Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ? Mile widziane foto story lub film np z youtube - szukałem ale same 3.0 i 4.2
Jaką siłą należy dokręcać świece ? - czy świece NGK BKR6eKUB to świece z płaskim gniazdem czy stożkowym ?
Głowica z aluminium czy żeliwa ?

http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/


Nie chciałbym być nie miły, forum jest po to żeby pomagać nawet z najprostszymi rzeczami. Jak pytasz o takie rzeczy to lepiej poproś kogoś o pomoc przy wymianie (żeby patrzył co robisz) bo narobisz więcej szkód, niż byś zapłacił za wymianę.

Głowica jest aluminiowa, a świece maja plaska podkładkę.
_________________
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-08-26, 20:11   

The_Gie napisał/a:
Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ?

http://www.ngk.de/pl/tech...rukcja-montazu/
The_Gie napisał/a:
Jaką siłą należy dokręcać świece ?

http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/
 
 
maro_stg 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 229
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2013-08-26, 21:51   

krisker napisał/a:
A ja właśnie dzięki świecom NGK mam wydatki. ?wiece BKR6EK nie dojechały nawet do 30 tysięcy km i ukruszyła się porcelanka. Na szczęście nie zniszczyła gładzi, ale wbiła się w głowicę i zablokowała jeden z zaworów ssących. Dalszej jazdy oczywiście nie było, a że miałem 200km do domu, to laweta. Nawet nie wspomnę o niezrealizowanych planach urlopowych <uoee> ?eby usunąć "usterkę" trzeba było zrzucać głowicę, a jak wiadomo idą za tym dalsze prace. ?ącznie nieplanowany koszt to ponad 3000zł, z czego oczywiście nie wszystko wynika bezpośrednio z awarii, choć gdyby się nie wydarzyła, to pewnie wydatki rozłożyłyby się w czasie. Dodam, że w omedze MV6 kolegi w świecy NGK wypadła środkowa elektroda. Nie jest to jak widać odosobniony przypadek. Wracam do jednoelektrodowych boschów. Co prawda wymiana co 10 tys. km, ale będę spał spokojniej.

Inne zdanie mam o przewodach NGK. Wytrzymały 80000km i cztery lata. Upalił się jeden, a reszta nadal by służyła, gdyby można było dostać pojedyncze kabelki.



BKR6EK... ale to nie są świece dedykowane do tego silnika....
co do świec to miałem też taki przypadek, ale w BMW -urwała się elektroda i wypaliło zawór, a były to świece Bosch(przelot 10 tys. km)
_________________
audiczek było wiele a obecnie jest:
Dodge Magnum 2,7 V6 07r
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: