Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przewody WN i świece - wybór i wymiana
Autor Wiadomość
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2011-11-25, 21:12   

pancurski napisał/a:
żeby zobaczyć jakie były wkładane na pierwszy montaż, musiałbyś zobaczyć po wyjechaniu nowym z salonu <rotfl>

nie do końca, bo auto kupiłem od kuzyna który nigdy nie zmieniał świec, ani przewodów
ja mając tą przyjemność zrobiłem to osobiście, nawet nadal te świece mam :]
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
D4vid 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 159
Skąd: Opole/Brzeg
Wysłany: 2012-05-13, 10:10   

witam chce wymienić świece i kable w swojej a6-tce

jakie polecacie ?

bo nie chce kupić jakiegoś taniego gówna

2.8 bez gazu :D
_________________
Modzenie Audi w Trakcie :D
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-05-13, 17:18   

D4vid napisał/a:
bo nie chce kupić jakiegoś taniego gówna

z pewnością zostało to już tu napisane, tylko powtórzę
BERU i pewnie nic lepszego nie da się kupić
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
lemexx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Szczepan
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 54
Skąd: Łobez
Wysłany: 2012-06-10, 19:16   

witam kolegow tez mam ten problem jutro chcem wymienic sondy lambda bo wyskakuja bledy na kompie i przy okazji chcial bym tez wymienic swiece i kable co prawda u mnie pali dotyk w kazda pogode nie ma zadnych falowan czy czegos takiego przeczytalem wszysciutkie wasze posty no i zdania sa podzielone ngk i beru sam juz nie wiem chcem to wszystko powymieniac bo gaz zamontowalem tydzien temu i pali duzo tak ok 18 w miescie slyszalem ze mozna o troszeczke zmniejszyc ten wynik nawet jak sie cisnie mozecie cos poradzic co do tej wymiany czy moze najpierw sonde a pozniej te kable i swiece czy lepiej zrobic wszystko odrazu powiem wam ze fajne to auta ale kosztuja gdyz mam je od stycznia a juz 10000 wlozylem co prawda nic sie nie zepsulo ale te wymiany tych czesci masakra
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-06-10, 20:46   

Wymieniaj na razie same sondy skoro niesprawne. ?wiece w zależności ile mają nalatane. A kabli na razie nie ruszaj skoro nie ma z nimi żadnych problemów, szkoda kasy.
 
 
lemexx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Szczepan
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 54
Skąd: Łobez
Wysłany: 2012-06-10, 21:01   

w takim razie zrobie kolego tak jak radzisz co do swiec to nie mam pojecia czy ktos juz je wymienial auto ma 210 nalatane i na gazie od tygodnia a co do sąd to jakie najlepiej boscha beda dobre bo w aso za jedna 790 wolaja przesada mowia ze musza sciagac z niemiec a jak zadzwonilem do berlina do autohausu to jeszcze lepiej bo 220e za sztuke masakra wiec mysle o jakis boscha za ok 350 zl nadadza sie??
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
robertl79 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: Lębork
Wysłany: 2013-05-30, 14:29   

witam
kupiłem w zeszłym roku we wrześniu przewody NGK (360 zł) i niestety już padły :(
sprawdzałem wieczorem i wszystkie świecą prawie na całej długości - masakra
szukam jakiś innych może od innych samochodów z V6 pod maską
patrząc na allegro to powinny pasować od mondeo lub omegi a cena o wiele niższa - bo chyba nie ma żadnej różnicy czy to opel czy audi byle by końcówki przewodów i ich długości pasowały ale ceny niestety zależą od marki samochodu :(

wiecie może czy można tak zrobić i które przewody by ewentualnie pasowały ?

****************************************************************************************

witam ponownie
zwracam honor firmie NGK ponieważ myślałem że to wina przewodów więc kupiłem nowe przewody JANMOR PROLINE (nie kombinowałem i kupiłem dedykowane do mojego silnika) ale okazało się że nowe też świecą ;( , po rozebraniu osłon okazało się że iskra na przewody wyskakuje z cewki więc po konsultacji z mechanikiem kupiłem nową cewkę firmy ERA i się ... delikatnie mówiąc zdenerwowałem bo iskra dalej ucieka na przewody
elektryk stwierdził że skoro wymieniłem już cewkę i przewody to na pewno to będą świece więc planuję kupić nowe ale nie wiem NGK czy BERU?

mam założone świece DENSO jednoelektrodowe (kupiłem je we wrześniu razem z kablami bo w sklepie je bardzo zachwalali) i stwierdzam że nigdy więcej żadnych kombinacji skoro producent zaleca dwuelektrodowe to takie trzeba montować

czy na pewno będą to świece ?
i które polecacie ?
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-05-30, 19:53   

W tamtym roku musiałem wymienić przewody na wyje?dzie wakacyjnym, nagle zaczeły niedomagać i też miałem ngk z niewielkim przebiegiem. Na miejscu były dostępne na już tylko jeśli się nie mylę firmy Maxgear za 80 czy 90 pln. Zrobiłem na nich już prawie 40tys i nadal działają <szok>
 
 
starry 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Darecki
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 36
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2013-08-13, 21:35   

Ja miałem świece NGK takie jakie zaleca fabryka i kable BERU. ( to zastałem po zakupie auta, przebieg oczywiście nieznany :)) ?wiece wyglądały ok. ale po założeniu LPG po około 1kkm na wolnych obrotach przy włączonej klimie zaczynało lekko szarpać. Na początek wymieniłem świeczki na NGK takie jak fabryka każe ( 2 elektrody, tak radzili mechanicy od gazu i inni których pytałem, jedynie w sklepie gość mnie namawiał na jakieś od kosiarki za 10zł sztuka). Zrobiło się jeszcze gorzej bo na gazie nie dało się startować z pod świateł :) Na benzynie ok. Chcąc nie chcąc musiałem dokupić nowe kable ( wybrałem NGK ). Na razie zrobiłem 2kkm i jest ok. Gdyby nie LPG dalej bym jeździł na starym zestawie i pewnie jeszcze długo, ale LPG swoje prawa ma. ?eby było taniej musi być czasem trochę drożej :)
_________________
starry
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
krisker 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Krzysiek
Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 727
Skąd: Olsztyn/Warmia
Wysłany: 2013-08-14, 09:16   

A ja właśnie dzięki świecom NGK mam wydatki. ?wiece BKR6EK nie dojechały nawet do 30 tysięcy km i ukruszyła się porcelanka. Na szczęście nie zniszczyła gładzi, ale wbiła się w głowicę i zablokowała jeden z zaworów ssących. Dalszej jazdy oczywiście nie było, a że miałem 200km do domu, to laweta. Nawet nie wspomnę o niezrealizowanych planach urlopowych <uoee> ?eby usunąć "usterkę" trzeba było zrzucać głowicę, a jak wiadomo idą za tym dalsze prace. ?ącznie nieplanowany koszt to ponad 3000zł, z czego oczywiście nie wszystko wynika bezpośrednio z awarii, choć gdyby się nie wydarzyła, to pewnie wydatki rozłożyłyby się w czasie. Dodam, że w omedze MV6 kolegi w świecy NGK wypadła środkowa elektroda. Nie jest to jak widać odosobniony przypadek. Wracam do jednoelektrodowych boschów. Co prawda wymiana co 10 tys. km, ale będę spał spokojniej.

Inne zdanie mam o przewodach NGK. Wytrzymały 80000km i cztery lata. Upalił się jeden, a reszta nadal by służyła, gdyby można było dostać pojedyncze kabelki.
_________________
Pozdrawiam,
Krisker
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 985
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-08-14, 12:43   

A ja polecam od siebie do V6:
?wiece NGK BKR6EKUB (Made in Japan) - takie jakie producent podaje w ETKA
Przewody BOSCH 0986 356 321

Już 2 rok bezproblemowej jazdy na LPG.

Proszę sobie obejrzeć przewody - naprawdę dobra jakość.
_________________

 
 
The_Gie 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Grzegorz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 232
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-26, 13:50   

Audi A6 C5 2.4 v6 170KM BDV + LPG, zamierzam wymienić świece na BKR6eKUB (3584), pomimo że NGK według katalogu zaleca świece do LPG "LPG 1 1496". Pytanie czy wszystko będzie ok ? Koszt LPG 1 to ponad 80zł sztuka.

Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ? Mile widziane foto story lub film np z youtube - szukałem ale same 3.0 i 4.2
Jaką siłą należy dokręcać świece ? - czy świece NGK BKR6eKUB to świece z płaskim gniazdem czy stożkowym ?
Głowica z aluminium czy żeliwa ?

http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kazio234 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 198
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-08-26, 19:34   

The_Gie napisał/a:
Audi A6 C5 2.4 v6 170KM BDV + LPG, zamierzam wymienić świece na BKR6eKUB (3584), pomimo że NGK według katalogu zaleca świece do LPG "LPG 1 1496". Pytanie czy wszystko będzie ok ? Koszt LPG 1 to ponad 80zł sztuka.

Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ? Mile widziane foto story lub film np z youtube - szukałem ale same 3.0 i 4.2
Jaką siłą należy dokręcać świece ? - czy świece NGK BKR6eKUB to świece z płaskim gniazdem czy stożkowym ?
Głowica z aluminium czy żeliwa ?

http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/


Nie chciałbym być nie miły, forum jest po to żeby pomagać nawet z najprostszymi rzeczami. Jak pytasz o takie rzeczy to lepiej poproś kogoś o pomoc przy wymianie (żeby patrzył co robisz) bo narobisz więcej szkód, niż byś zapłacił za wymianę.

Głowica jest aluminiowa, a świece maja plaska podkładkę.
_________________
 
 
grzemo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 1990
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2013-08-26, 20:11   

The_Gie napisał/a:
Czy ktoś mógł by przedstawić procedurą wymiany świec, co należy a czego nie należy robić ?

http://www.ngk.de/pl/tech...rukcja-montazu/
The_Gie napisał/a:
Jaką siłą należy dokręcać świece ?

http://www.ngk.de/pl/tech...nty-dokrecenia/
 
 
maro_stg 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2007
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 229
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2013-08-26, 21:51   

krisker napisał/a:
A ja właśnie dzięki świecom NGK mam wydatki. ?wiece BKR6EK nie dojechały nawet do 30 tysięcy km i ukruszyła się porcelanka. Na szczęście nie zniszczyła gładzi, ale wbiła się w głowicę i zablokowała jeden z zaworów ssących. Dalszej jazdy oczywiście nie było, a że miałem 200km do domu, to laweta. Nawet nie wspomnę o niezrealizowanych planach urlopowych <uoee> ?eby usunąć "usterkę" trzeba było zrzucać głowicę, a jak wiadomo idą za tym dalsze prace. ?ącznie nieplanowany koszt to ponad 3000zł, z czego oczywiście nie wszystko wynika bezpośrednio z awarii, choć gdyby się nie wydarzyła, to pewnie wydatki rozłożyłyby się w czasie. Dodam, że w omedze MV6 kolegi w świecy NGK wypadła środkowa elektroda. Nie jest to jak widać odosobniony przypadek. Wracam do jednoelektrodowych boschów. Co prawda wymiana co 10 tys. km, ale będę spał spokojniej.

Inne zdanie mam o przewodach NGK. Wytrzymały 80000km i cztery lata. Upalił się jeden, a reszta nadal by służyła, gdyby można było dostać pojedyncze kabelki.



BKR6EK... ale to nie są świece dedykowane do tego silnika....
co do świec to miałem też taki przypadek, ale w BMW -urwała się elektroda i wypaliło zawór, a były to świece Bosch(przelot 10 tys. km)
_________________
audiczek było wiele a obecnie jest:
Dodge Magnum 2,7 V6 07r
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: