Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
Autor Wiadomość
Mateuszzzzzz 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 1
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2016-08-09, 22:59   

długas napisał/a:
Ja już półtora miecha tak jeżdżę i nic nie wyskakuje <okok> a w silniku zero błędów jakich kolwiek <rotfl>

Witam, jestem nowy na forum .
Też mam problem- check się pali, a komputer pokazuję błąd : doprowadzenie wtórnego powietrzem rząd 1 i 2.
Po przeczytaniu tego tematu zrobię jak cytowany wyżej kolega <brawo> , odłączę pompę.
Dam znać czy wszystko działa ok.
silnik 4.2
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
piotrasz3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-23, 10:10   

Drodzy koledzy czy ktoś odnotował kiedykolwiek awarię zawou zwrotnego (tego przy głowicy).
Od jakiegoś czasu mam dziwne dzwięki takie klepanie (smarkanie). Dźwięk ewidentnie pochodzi z końca głowicy lewej .Tam nie ma nic tylko zaworek od SAI.Dodam tylko że ów dźwięk słyszalny jest wyłącznie w zakresie 2-3k obrotów.Na intensywność dwieku wpływa pedał przyspieszenia odpuszczenie gazu zimniejsza intensywność dźwięku.
Może ktoś coś
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3982
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-09-24, 16:31   

piotrasz3 napisał/a:
Od jakiegoś czasu mam dziwne dzwięki takie klepanie (smarkanie). Dźwięk ewidentnie pochodzi z końca głowicy lewej .Tam nie ma nic tylko zaworek od SAI

Mylisz się. Tam akurat znajduje się nastawnik (jest pod pokrywą zaworów). Jak "dzwoni" pod obciążeniem w okolicy 2500rpm, to jest "na wczoraj" do wymiany.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
piotrasz3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-25, 23:11   

Nastawnik w tej głowicy jest z przodu :)
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3982
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-09-26, 08:40   

No to jak tak, to o prawej głowicy mówisz (cyl 4-6). Zawory zwrotne drogie nie są (do 4.2 coś chyba 115/szt), więc można wymienić, ale lepiej najpierw sobie sprawdź ciśnienie na pompie oleju.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
piotrasz3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-26, 10:45   

Zacznę od zaślepienia tegoż zaworu .A tak nawiasem to zapodaj gdzie ten zawór znzjdę za 115 pln zazwyczaj jest to kwota 300-340.
Kwestia strony to dyskusja akademicka kierownica z lewej głowica z lewej .Stojąc z przodu przed silnikiem to ta sama głowica staje sie prawą :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Gość.
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-26, 19:29   

Ale o czym wy piszecie o SAI czy o zaworkach olejowych z głowic??? SAI się wywala owszem ale też softowo zaworków w głowicach sie nie zaslepia bo zywot silnika po tym bedzie krótki :)
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3982
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-09-26, 20:34   

Zaślepienie zaworów zwrotnych w głowicy to najgłupszy pomysł jaki ostatnimi czasy pojawił się na forum. W ASO tyle kosztują.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
piotrasz3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 36
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2016-09-27, 08:33   

Chyba nie o tych samych zaworach mówimy.Te zawory biorą udział w pracy silnika tylko w fazie cyklu ssania .Wywalenie zaworów(całego sai) nie ma negatywnego wpływu na pracę silnika.Zaślepienie tego zaworu da mi pogląd na źródło dziwnego dźwięku jeśli jest to zawór to dźwięku nie będzie nie to zaślepkę wyjmujemy i szukamy dalej jak na razie innych pomysłów nie ma
numer części-7.22560.44.0

Już wszystko jasne.Zawór zaslepiłem.Jednak to nie on hałasował Poodczas dłubanie przy zaworze moją uwagę zwróciło złącze kolektora wydechowego i kata było zbyt czyste.Okazało sie finalnie że jedna ze śrób była poluzowana.Metalowa uszczelka popadała w drgania i to ona tak dziwnie hałasowała. Dwóch mechaniorów nie ogarnęło tematu.
Wręcz nieprawdopodobne :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
luke_A6 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 112
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-10-12, 19:35   

Czy ma jakikolwiek sens pozostawienie układu, z pominieciem pompy? Z filtra prosto do zaworkow.
 
 
zediii 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AMX
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 230
Skąd: Moszczanka
Wysłany: 2017-06-20, 20:20   

Odświeżam kotleta co do SAI
Mianowicie problem z nie wyłączeniem pompy wtórnego pow. i tu pytanie czy powinna działać po wyłączeniu silnika???
Problem wygląda :
1. Jazda w temp. dziś +30st. C
2. zatrzymanie silnika
3. po 5min. pompa SAI się załączyła
4. rozładowała akumulator

Czy przyczyna w AKU czy pompa powinna się załączyć???
_________________
Pozdrawiam Marcin
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5047
Skąd: Września
Wysłany: 2017-06-21, 21:13   

sprawdziłbym przekaźnik w pierwszej kolejności - na wyłączonym zapłonie pompa SAI nie ma prawa sie włączać , on jest sterowany przez ECU a na wyłączonym zapłonie....
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
zediii 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AMX
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 230
Skąd: Moszczanka
Wysłany: 2017-06-22, 10:52   

Ok na razie to dołączyłem pompę z braku czasu dopiero w weekend się wezmę za to apropo przekaźnik w obudowie ecu?
_________________
Pozdrawiam Marcin
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5047
Skąd: Września
Wysłany: 2017-06-22, 12:49   

tak w obudowie ECU
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: