Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
do usuniecia
Autor Wiadomość
DariuszJob 


Model: A7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-30, 22:23   do usuniecia

.........
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2300
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-07-30, 22:52   

Niestety, ale takie paliwo jest 'za ostre' na taki silnik. Takie paliwo można lać do silników przystosowanych do benzyny 98. Im więcej oktanów tym więcej dodawanych jest 'uszlachetniaczy', które powodują, że jest mniej benzyny w benzynie. Co skutkuje tym, że takie paliwo jest bardziej suche i gorzej smaruje wtryski. Zalej zwykłą 95 i problem powinien minąć. Ogólnie to komputer nie może dobrać odpowiedniej dawki, przez co reszta wariuje. Znam się na tym, ponieważ działam w branży paliwowej (nie sprzedaję na stacji :p ).
 
 
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 555
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-07-31, 08:32   

A to nie tak że tfsi to tylko LO98?
Mat1324, możesz bardziej fachowo przybliżyć temat oktanów i procesu spalania?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 62
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2016-07-31, 12:05   

mat1324 napisał/a:
Niestety, ale takie paliwo jest 'za ostre' na taki silnik. Takie paliwo można lać do silników przystosowanych do benzyny 98. Im więcej oktanów tym więcej dodawanych jest 'uszlachetniaczy', które powodują, że jest mniej benzyny w benzynie. Co skutkuje tym, że takie paliwo jest bardziej suche i gorzej smaruje wtryski. Zalej zwykłą 95 i problem powinien minąć. Ogólnie to komputer nie może dobrać odpowiedniej dawki, przez co reszta wariuje. Znam się na tym, ponieważ działam w branży paliwowej (nie sprzedaję na stacji :p ).


Takie bzdury to ja już dawno nie czytałem...... nawet ciężko to w jakikolwiek sposób skomentować. Paliwo za ostre na silnik..... hehe nie no jednak poprawiłeś mu humor. Nie wspominając że problem dotyczy katalizatora a ty z jakąś suchością paliwa i smarowaniem wtryskiwaczy wyskakujesz :D .

A wracając do tematu to masz problem z katalizatorem i konkretnie skladem spalin, sadze ze nie tyle jest to wina paliwa co tego ze moze ostrzej ostatnio jezdziles na wyzszych obrotach i z wieksza iloscia spalin katalizator sobie nie radzi albo sonda lambda daje ciala.

Samochod ktory moze jezdzic na 95 oktanowej benzynie jak najbardziej moze jezdzic tez na 98 oktanowej czy tez 100 oktanowej. Oktany nie mowia nam o wartosci energetycznej paliwa a o tym jak ono sie spala w komorze spalania. Im MNIEJ oktanow tym paliwo jest bardziej niestałe i spala sie w mniej stabilny sposób czy też jest bardziej skore do wybuchowości i tzw. spalania stukowego które może uszkodzić silnik ( po prostu zaplon mieszanki powstaje w zlym momencie i silnik pracuje nierowno ) po to wlasnie mmay w silnikach czujniki spalania stukowego i komputery ktore na biezaco analizuja jak sie paliwo spala i na podstawie tego dozuja nam dawki paliwa. Paliwo o wyzszej wartosci oktanowej spala sie duzo bardziej stabilniej, równiej i dłużej. Trudniej o spalanie stukowe, dzieki temu mozna bardziej precyzyjnie dawkowac moment i ilosc tego paliwa co przeklada sie na wieksza kulture i efektywnosc pracy silnika.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2300
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-07-31, 12:31   

Nie wiem jak Ty Quash, ale trochę o paliwach wiem więcej od Ciebie, ponieważ zajmuję się tym na co dzień. W ciągu miesiąca obracam większą ilością paliwa (głównie olej napędowy) niż Ty spalisz we wszystkich swoich autach przez całe swoje życie. Jeśli producent przewidział 95, to znaczy, że na 95 będzie pracował najlepiej. Wszystko co jest większe przepali, ale niekoniecznie zwiększy to moc i efektywność silnika. Paliwo 100+ ma zwiększona ilość związków tlenu przez zastosowanie związków eterycznych, dlatego te paliwo lepiej się spala, ale nie za sprawą oktanów. Oktany w tym paliwie pojawiają się, ponieważ związki eteryczne mają wysoką oktanowość. Na to (więcej tlenu) już ECU nie jest przygotowane i zaczyna wariować. Oktany powodują wolniejsze i łagodniejsze spalanie - tu się zgodzę, ale przez to zostaje uwolniona mniejsza ilość energii, co przekłada się na mniejszą moc.

Przyjmijmy, że masz rację i winny jest skład mieszanki, a nie samo paliwo.
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 62
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2016-07-31, 13:50   

To ze obracasz paliwem obojetnie jaka jego iloscia nie znaczy ze jestes jakas wyrocznia na jego temat a jak juz chcesz wchodzic w kompetencje to przez kawal zycia zajmowalem sie wlasnie technologia i opracowywaniem wtrysku paliwa w silnikach spalinowych, pracowałem również w Lotosie w dziale rafinacji wiec jednak chyba mam jakies pojecie.

I kolejny raz piszesz źle, producent określa minimalną wartość oktanową na której gwarantuje prawidłowe działanie silnika i na której gwarantuje wartości osiągane przez silnik. Na paliwie 95 silnik bedzie pracowal gorzej niz na 98 nawet jesli masz wlepke RON 95 na banku, zreszta o ile sie nie myle to tam jest napisane minimum ron 95. I mozesz mi wytlumaczyc co masz na mysli ze wszystko co jest wieksze przepali ?? Co on ma przepalac jesli otanowosci mowi nam o tym jak sie paliwo SPALA a tak fachowo tak naprawde jest to oktanowość jest to odporność paliwa na spalanie stukowe a nie o tym ile jest w nim ENERGII to sa dwa rozne pojecia ktore mylisz ciągle. W żądnym wypadku wysoka wartość oktanowa nie podnosi mocy silnika a wrecz paliwa 98 wartosc energetyczna maja mniejsza niz 95 z koleii paliwo 100+ ma ciut tej energi wiecej przez tak jak piszeż związki eteryczne które sie używa żeby taka wartość oktanową uzyskać ale ta wieksza wartość energetyczna jest raczej produktem ubocznym i na niej nikomu szczegolnie nie zalezy. I jeszcze raz o co w tym chodzi i dlaczego paliwo z wyzsza wartoscia oktanowa jest lepsze dla silnika i potrafi ( choc nie musi ) dac odrobine wieksza moc. W kazdym wspolczesnym silniku beznzynowym jest czujnik spalania stukowego w momencie gdy wykryje paliwo o wiekszej wartosci oktanowej czyli spalajace sie lagodniej i bardziej przewidywalnie bez ryzyka niespodziewanego niezaplanowanego "wybuchu" moze zwiekszyc kat wyprzedzenia zaplonu jak to sie potocznie mowi przyspieszyc zapłon jak rowniez zmienic dawke paliwa, to z kolei powoduje spalanie sie paliwa pod wiekszym cisnieniem a dzieki temu te pare koni moze byc wiecej. Oczywiscie nie mozna isc w nieskonczonosc i tankowac np. paliwa lotniczego ale to ze wzgledu na dodatki jakie w tym paliwie sa by tak wysoka oktanowosc uzyskac powoduja że pojawiaja sie w paliwe zwiazki ołowiu i zabijaja normalne silniki. Ale kazde paliwo dostepne na naszym rynku jest "bezpieczne" dla silnika benzynowego, nie zawsze zalanie paliwa 100 oktanowego do silnika benzynowego zwiekszy ci osiagi ale zawsze sprawi to ze silnik bedzie prawcowal po prostu lepiej.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 555
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-07-31, 16:32   

Quash, na jakiej latasz i czy są problemy?
 
 
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 62
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2016-07-31, 19:26   

Ja latam na 98 i nie robi mi roznicy z jakiej stacji, na shell 100+ nie jezdze bo uwazam ze zwyczajnie za duzo sobie za nią liczą i nie warto. A problemow zadnych nie mam wszystko smiga :D .
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
DariuszJob 


Model: A7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-31, 19:39   

Quash napisał/a:
wracając do tematu to masz problem z katalizatorem i konkretnie skladem spalin, sadze ze nie tyle jest to wina paliwa co tego ze moze ostrzej ostatnio jezdziles na wyzszych obrotach i z wieksza iloscia spalin katalizator sobie nie radzi albo sonda lambda daje ciala.
dokladnie odkad kupilem ten samochod jezdzze bardzo dynamicznie w trybie sport, czy to moze sie unormowac czy jechac do aso aby wymienili katalizator na gwarancji ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 62
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2016-07-31, 19:58   

Jeśli masz samochód na gwarancji to jedź z tym jak najbardziej, nawet jeśli teraz tylko skasują błąd to już będzie w pamięci że coś się działo i przy następnej takiej akcji pewnie katalizator wymienią, choć jak to świeży samochód to raczej obstawiam usterkę sondy.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
DariuszJob 


Model: A7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 179
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-31, 21:44   

42,000 ma przejechane tylko najlepsze jest to ze check sie pojawil po 10km od odjechania ze stacji nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy rzeczywisce 100 oktanow dalo "kopa" sondzie

[ Dodano: 2016-09-18, 10:05 ]
winny byl katalizator wymienili na gwarancji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: