Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ARE 2.7 250 KM] Odma - lokalizacja?
Autor Wiadomość
M_a_N_i_e_K 



Model: Allroad C5
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mariusz
Wiek: 30
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 59
Skąd: Grodzisk Maz. - Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 15:29   [ARE 2.7 250 KM] Odma - lokalizacja?

Witam wszystkich.
Chciałem Was zapytać gdzie znajdę odmę w a6 c5 z silnikiem 2.7BiT?? Może ktoś ma jakieś foto pomocnicze?
Z tego co wyczytałem może zamarznąć? Jakie mogą być tego skutki ??

Pozdrawiam
Dzięki z góry za każdą cenną informację

Ew foto do zaznaczenia jeśli ktoś były w stanie na nim wskazać :)



 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 178
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-01-09, 06:53   

Odma znajduje się z tyłu silnika łączy się z rurą Y jest wpięta do tego króćca wychodzącego od Y w stronę zbiornika na płyn chłodniczy. Ta rurka chodzi w dół i potem rozgałęzia się w takiego "pająka". żeby się do tego dobrać musisz ściągnąć Y i rurę łącząca go z przepływomierzem a i tak jest dość ciasno. Ja czyściłem przy okazji wymiany uszczelki pod kolektorem dolotowym więc miałem dużo łatwiej;)
 
 
kislooo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Paweł
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-12, 16:32   

Witam Panowie.
Teiwaz widzę, że już to robiłeś w tym silniku. Ja właśnie dziś chcę się za to zabrać.
Powiedz mi czy na coś muszę uważać? chcę dziś wyczyścić i odmę i ezektor bo na dniach mi zamarazła.
I czy będę miał z czymś problemy? oczywiście potrzebny będzie kanał zeby wyjąć całą odmę?
czym ją czyściłeś? :)
_________________
<3 V6
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 178
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-01-13, 06:58   

Uważać trzeba żeby nie połamać bo to strasznie kruche dziadostwo jest :) U mnie nie była mocno zabrudzona, przepłukałem gorącą wodą pod ciśnieniem potem jakimś środkiem podobnym do WD40 co rozpuszcza smary i wypiera wodę i przedmuchałem kompresorem. Potem po wysuszeniu jej sprawdziłem czy na pewno jest szczelna i założyłem na auto. Z kanału nie podejdziesz do tego trzeba od góry. Ja miałem ściągnięty kolektor dolotowy więc było bardzo łatwo się do niej dostać, bez ściągania pewnie będzie ciężej bo dostęp gorszy. Jakby odma popękała to na forum sportaudi polecają wymienić te plastikowe węże na silikonowe i ponoć po takiej zmianie mniejsze ryzyko nieszczelności. Co do ezektora to się nie wypowiem bo u mnie go nie ma :) gdzieś na forum był temat o jego czyszczeniu.
 
 
kislooo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Paweł
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-13, 08:53   

już ją zdemontowałem. pół godzinki także bez tragedii. oczywiście pękł jeden z węży ale to nic ;) powiedz mi czy tej odmy się nie rozbiera? jest tam taki dzyndzelek i wyglada jakby można było ją otworzyć od góry :) no dziś ją potraktuję benzynką ekstrakcyjną i potem sprężonym powietrzem. a jeśli chodzi o przewody to chyba wszystkie wymienie na te gładkie gumowe...
_________________
<3 V6
 
 
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 178
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-01-13, 11:19   

Co do otwierania to nie wiem bo u siebie nie otwierałem i nie kojarze żeby dało się to rozebrać. Chyba że chodzi ci o ten ezektor to on jest otwieralny ponoć ale ja go u siebie nie mam więc dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
szydera 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Arek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 321
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-01-16, 22:55   

Witam, chodzi pewnie koledze o separator odmy. Gdzieś czytałem, że go rozkładaną i po czyszczeniu ponownie sklejaja ale jest zawsze ryzyko, że nie będzie szczelny, pozatym na zdjęciu jedna dv jest źle założona 😁😁
_________________
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 293 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5175
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-17, 08:14   

No montaż DV miszcz ;)

Polecam lekturę - https://www.ibiblio.org/t...o-SelfStudy.pdf
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
kislooo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Paweł
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-17, 08:33   

tak więc Panowie noc w benzynie ekstrakcyjnej zrobiło swoje ;)
wszystko ładnie się oczyściło na tyle że w tym separatorku o którym pisał kolega widać było siateczkę metalową i w końcu żadnego szlamu! a naprawdę sporo tego było.
Powymieniałem wszystkie te karbowane zasrane plastikowe przewody na normalne gumowe gładkie odporne na temperaturę i olej. Sporo zabawy było bo nowe przewody mają grube ścianki przez co też większą średnicę i ciężko je było tam poupychać ale mam nadzieję że będzie gitarka ;)
Pytanko mam: Czy przez tą całą odmę ostro nagina ten olej? Bo przewód bardzo ciężko wchodził na króćce i przez to nie wszędzie dawałem zaciski. powinienem założyć je wszędzie?
_________________
<3 V6
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
szydera 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Arek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 321
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-01-17, 08:41   

Przewodami odmy idą pary olejowe, separator ma za zadanie wtrącać je żeby nie dostawały się do dolotu i jednocześnie zapobiegać przed wyssaniem oleju w razie dużego podciśnienia w dolocie tyle w teorii. Separator to ten grzybek na y-ku. Jak się mylę to poprawcie mnie <lol>
_________________
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
 
 
teiwaz 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJK
Imię: Darek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 178
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2017-01-18, 06:53   

Tak idą pary olejowe ale ten "grzybek" to nie separator oleju tylko zawór regulujący ciśnienie w odmie. Działa w ten sposób że przy niskim ciśnieniu w dolocie otwiera się i wpuszcza pary do dolotu a przy wysokim doładowaniu ma się zamknąć dokładny opis tu: http://forums.quattroworl...sgs/22506.phtml
co prawda nie na naszym silniku ale zawór generalnie taki sam.

bendzji ma racje zawór DV od strony pasażera masz źle zamontowany, no chyba że to jakiś z innego modelu bo któreś tam faktycznie trzeba zamontować odwrotnie ale ten na zdjęciu wygląda na ori.
 
 
szydera 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Arek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 321
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-01-18, 10:53   

I znowu człowiek mądrzejszy :-) ale funkcje zaworu opisałem dobrze he he. Sprawdzał ktoś prawidłowe działanie tego zaworu? Jakiś patent?
_________________
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kislooo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Paweł
Wiek: 26
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-18, 10:56   

czyli ogólnie rzecz biorą nie ma tam wielkiego ciśnienia i jeśli przewody wchodziły na mocny wcisk to nie jest koniecznością zakładać zaciski...?
Jutro montuję jeszcze ezektor i sprawdzam czy auto już tak masakrycznie nie kopci na zimnym :D
_________________
<3 V6
 
 
dzeJKej 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 40
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-01-18, 19:43   

panowie, zainteresowaliście mnie tymi zaworami DV

ja mam jeszcze inaczej zamontowane...
coś nie tak?

http://fotowrzut.pl/56V3M2SM6A
_________________
Jest:
A6 C5 allroad 2.7T - 250 koniów
Było:
A6 C5 1.9TDi - 110 koniów
VW Polo 6N 97r. - potwór 1.0 w benzynie :D
 
 
szydera 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Arek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 321
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-01-18, 20:39   

Tak samo tylko odwrotnie jak by powiedział poeta 😎
_________________
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: