Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
Autor Wiadomość
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2016-11-13, 09:07   

to jest wtyczka jak od lampek nad nogami kierowcy i pasażera

[ Dodano: 2016-11-13, 09:12 ]
znalazłem na fotkach numer wtyki - 893 971 632

pin do wtyczki podgrzewania siedzeń - 000 979 135
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
yogi818 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Łukasz
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-13, 20:37   

Super. :)

To już wszystko mam. Ogromne dzięki.
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-01, 22:35   

Wrzucam rozpiskę pinów przekaźnika multifukcyjnego , spisywałem dokładając po kolei kolejne kabelki ( najpierw multifunkcja po remc , potem grzanie , potem tiptronic , teraz przerzucam na sterowanie po CAN )



image

potrzebne numery pinów znajdziemy tu: http://www.passatplus.de/...er/stecker3.htm
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
c1n3kk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-02, 09:47   

A ja mam pytanie odnośnie przycisków sterowania radiem.

Mam polifta i taką poduchę -> http://oi67.tinypic.com/ajt7h1.jpg
Czy podejdą przyciski z przedlifta z takiej poduchy -> http://oi63.tinypic.com/2ywsviu.jpg ?
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-02, 12:01   

nie podejdą , inaczej jest rozwiązane połączenie ich ze se sobą i potem do sterownika w kierownicy

ja masz starte to demontuj i do regeneracji
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
c1n3kk 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-02, 12:04   

Rozumiem, że masz na myśli połączenia elektryczne. A czy samych plastików też nie da się podmienić zachowując oryginalną elektronikę?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-02, 12:14   

tak połączenia elektryczne są inaczej

rozbierałem obydwa typy i pozmieniali w polifcie budowę tego - ale nie pamiętam już czy same plastiki da się przełożyć , możesz spróbować , tu opisałem jak to rozmontować w przedlifice - http://www.a6klub.pl/rozm...-c5-vt75463.htm
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 290
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2017-01-10, 20:12   

Proszę o pomoc w sprawie montażu kierownicy( chciałbym kierownice podgrzewana i jak się da to z tipem), mianowicie kupiłem ostatnio a8 po lifice rok 1998( ale pełny lift)- póki co nie jeździ ale dłubie co się da... Mam w nim kierownice multifunkcyjną(działa) i wydawało mi się że jest też podgrzewana ( niestety nie grzeje- ktoś obciął przewody, nie wiem czy była grzana fabrycznie czy ktoś wymieniał kierownice na inną i dlatego obciął przewody). foto:

Czytałem temat na a8team ale tam mało co jest, przeczytałem cały ten temat i co nieco się rozjaśniło jednak dalej nic nie wiem na 100%. Mam nalepkę na radiu jak na foto czyli mam rem-c ( starsza wersja bez can):


Po zdjęciu air bag mam coś takiego:

czyli z tego co wyczytałem ta czarna kostka 2-pin jest od zasilania + i - ( na a8 team czytałem że trzeba prowadzić dodatkowe zasilanie do podgrzewania czyli tutaj by mi to odpadało bo mam? I ta żółta kostka to klakson+ airbag+ multifunkcja. Auto jest z ESP, czyli ta taśma była by mi w stanie obsłużyć jeszcze podgrzewana kierownice i sterowanie tiptronik? czy potrzebna jest jakas inna taśma ta chyba 16 pinowa? bo mam stare rozwiązanie...
W ogóle tego nie rozumiem bo ja mam np kostkę do sterowania multifunkcja taka małą 4 pin a gdzie nigdzie widzę te kostki są z paręnaście pinów :shock: i jak bym np chciał to zrobić tak jak jest w poliftach a6 to wystarczyło by wymienić radio i kupić ten moduł can+tip i wtedy do tego sterownika( przekaźnika ) ciągnę jeden przewód z kierownicy którym lecą "dane" a resztę załatwia już sterownik zintegrowany z kierownicą, ten gdzie są kostki od podgrzewanej kierownicy takie pod katem ok 120stopni? do tego ciągnę 3 przewody do nowego sterownika can + tip tj. dwa z wybieraka i jeden z kostki klimatronika ( podgrzewany fotel kierowcy) i by to chodziło jak trzeba? :( ewentualnie bez zmiany radia da się też to jakoś ogarnąć na tej taśmie kierownicy co mam?

Ps zakładam ze a6 i a8 ma to wszytko tak samo podłączone <stres>
_________________

 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-10, 21:37   

no to po kolei:
- radio to RNSD jak widzę , tam działa po REMc ( jest pin REM przy wtyczce Display ) , natomiast są tez piny CAN we wtyce 26 pin , jeśli jest Tuner TMC to móżna by spróbować sie nawet podpiąć przekaźnikiem po CAN ( nie wiem czy zadziała )
- z fotki widać że taśma nie obsługuje grzania ( pewno ktos wymienił samą kierownicę ale tez moduł w niej bo ten nie ma miejsce na wtyczkę 4 piny od maty grzejnej) reszta podpięta ok jak z fabryki

Jeżeli chcesz założyć kierę polift A6 C5 z Tiptronikiem to praktycznie zakładasz kierownice ale musiałbyś kupić kompletną z kablami wenątrz w sensie połączeni taśma-moduł ( bo twoje okablowanie wewnątrz kierownicy nie jest kompatybilne z tym z polifta , nic nie będzie pasować z tych łączy bo masz najstarszą opcję )

Potem przekaźnik nr.617 , 3 piny do dołożenia do podstawki przekaźnika ( do wybieraka ) i bedzie chodzić tak jak teraz multifukcja ale dodatkowo będzie działać Tip z kierownicy.

Do grzania potrzebna inna tasma niestety
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 290
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2017-01-11, 19:11   

bendzji dzięki za info :)) w takim wypadku chyba zrezygnuje z grzanej kierownicy ewentualnie kiedyś jak się uda znaleźć cały komplet..

Czyli generalnie jak bym kupił kompletna kierownice z tipem od polifta ( nie podgrzewana) i sterownik(przekaźnik) z końcówka C , F lub H, to wystarczy 2 ( pin 11 i 7 ze sterownika do pinu 4 i 5 wybieraka ) czy trzeba 3 przewody podciągnąć, jaki trzeci?
i do radia ciągnę dwa przewody z wtyczki zmieniarki i podłączam pod sterownik(przekaźnik)?:
pin 1 - CAN-L
pin 3 - CAN-H
Ewentualnie może się udać że mam licznik z can wtedy podepnę się pod licznik :)
i przewód rem ( w kostce display)zostawiam tak jak jest?
Tuner TV jest ale nie wiem jaki <mysli>
_________________

 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-11, 22:37   

Cytat:
Czyli generalnie jak bym kupił kompletna kierownice z tipem od polifta ( nie podgrzewana) i sterownik(przekaźnik) z końcówka C , F lub H, to wystarczy 2 ( pin 11 i 7 ze sterownika do pinu 4 i 5 wybieraka ) czy trzeba 3 przewody podciągnąć, jaki trzeci?


trzeci to masa ( albo z masy gdziekolwiek , albo z wybieraka )

żeby TIP działał to tylko H lub J ( jak CAN ) lub G ( REM)

Cytat:
do radia ciągnę dwa przewody z wtyczki zmieniarki i podłączam pod sterownik(przekaźnik)?:
pin 1 - CAN-L
pin 3 - CAN-H
Ewentualnie może się udać że mam licznik z can wtedy podepnę się pod licznik :)
i przewód rem ( w kostce display)zostawiam tak jak jest?
Tuner TV jest ale nie wiem jaki <mysli>


Ale po co chcesz kombinować sokor masz już połączenie po REM ? Pakuj przekaźnik G i spokój

CAN po którym będzie działać kierownica masz tylko w tunerze TMC , jak jego nie masz to nic nie zrobisz ( RNSD ma swoją szynę CAN Boscha i komunikuje sie z Tunerem i TMC po niej - TMC przetwarza ja na zrozumiała dla szyny CAN infotainment ( licznik , kierownica ) )
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Frugo1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 290
Skąd: Rzeszów/Tyczyn
Wysłany: 2017-01-12, 19:57   

Dzięki za informacje, po prostu myślałem, że kierownice z tipem były wyłącznie w polifcie a co za tym idzie były sterowane tyko po can-ie i z tym cały czas miałem problem <lol> teraz wszytko jasne :] dzięki jeszcze raz :>
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4891
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-12, 22:05   

Jakbyś przejrzał wątek od początku to byś wpadł na info że kierownice poliftowe działają z każdym przekaźnikiem ( czy to remo czy can ) - ja tez kiedyś tak myślałem bo ktoś mi tak powiedział
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
uszek 


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Nisko
Wysłany: 2017-03-05, 09:35   

A przekaznik z g obsluzy grzanie?
Mam sterownik z koncówka 4B0907487A, czyli z rem i sterowanie radiem i telefonu z kierownicy.
Mam dokupioną kierownicę z grzaniem przedliftową z tą wtyczką jak głośnikowa oraz odpowiednią taśme pod kierownicę (Q).
Wystarczy ze zmienię przekaznik z końcówka 4B0907487G i podłącze kabel pod ogrzewanie siedzenia i bedzie to hulać? Na tipie mi wogóle nie zależy.
 
 
sawiksaw 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: MAREK
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 260
Skąd: pabianice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-05, 09:54   

a grzanie kiery wg idzie przez przekażnik ?? ?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: