Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-24, 20:11
[A6 C5] Awaria czujnika ABS czy kończące się klocki
Autor Wiadomość
djart 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 52
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-05-23, 10:58   [A6 C5] Awaria czujnika ABS czy kończące się klocki

Witam all.

Wczoraj po odpaleniu na fisie pojawił się duży czerwony wykrzyknik w kółku wraz z 3ma sygnałami dźwiękowymi, oraz przy zegarach zaświeciło się na pomarańczowo kółko od ABSu - sprawdzałem na piachu ostre hamowanie i nie mam tego systemu, koła mi się blokują. Czytałem na innych forach, że padł mi streownik od ABSu, lub kończą mi się klocki, co prawda z tyłu klocki mają jeszcze jakieś 3mm, przód jest ok, a przy kończących się klockach powinien się zaświecić pomarańczowy wykrzyknik w kółeczku na górze FISa. Przeczytałem poradę aby poruszać i ewentualnie poczyścić wtyczki przy zbiorniczku płynu i przy zaciskach - tak zrobiłem. Wczołgałem sie pod auto, wytargałem wtyczki, przedmuchałem, wcisnełem na miejsce - ale tylko przód - zapłon i:
pomarańczowa kontrolka klocków się zaświecila, a po 10s czerwona duża i padł ABS.
Nie wiem czy ktoś tak miał wcześniej, ale pytanie brzmi: czy kontrolka awarii ABSu zniknie jak wymienię klocki tylne? Jakich kluczy potrzebuję żeby rozkręcić zaciski i samemu wymienić klocki?
_________________
Artur
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
RomanS 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Roman
Pomógł: 52 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 2166
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-23, 11:39   

djart napisał/a:
Nie wiem czy ktoś tak miał wcześniej, ale pytanie brzmi: czy kontrolka awarii ABSu zniknie jak wymienię klocki tylne? Jakich kluczy potrzebuję żeby rozkręcić zaciski i samemu wymienić klocki?


Co to to nie :!: :-/

Klocki tylne w A6C5 nie mają żadnego wpływu na jakiekolwiek komunikaty na FIS-ie ani gdziekolwiek indziej :!:

Tam nie ma po prostu żadnych czujników <ok>
_________________
Pozdrawiam, Roman
--------------------------

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
 
 
djart 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 52
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-05-23, 13:25   

dzięki za szybką odpowiedź. W poniedziałek zajade do sklepu po klocki, wymienie u znajomego i od razu podłączę pod vaga, zobaczymy co wyskoczy.
_________________
Artur
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
WeraMegane 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączyła: 26 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: szczytno
Wysłany: 2010-06-05, 18:40   

czujnik od ABSu nie ma nic wspólnego z tylnimi klockami :lol: z tyłu nie ma żadnych czujnikow;/
no od płynu hamulcowego pali się ta sama co od ręcznego od ABS żółta kontrolka i pisze jak byk ABS! najprawdopodobniej poszedł czujnik :lol:
3mm to można chłopie jeszcze jeździć a jeździć :mrgreen:
_________________
co nas nie zabije to nas wzmocni...no może z wyjątkiem korków ulicznych:D
 
 
WeraMegane 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Wiek: 35
Dołączyła: 26 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: szczytno
Wysłany: 2010-06-05, 21:15   

jakby coś było z płynem hamulcowym nie tak...paliłaby się ta czerwona z wykrzyknikiem;) znaczy ta od ręcznego i dodatkowo słychac taki sygnał alarmowy(pisk) zresztą w książce serwisowej jest cały opis tych kontrolek:P wystarczy zajrzeć :lol:
_________________
co nas nie zabije to nas wzmocni...no może z wyjątkiem korków ulicznych:D
 
 
bler


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-11, 23:19   

RomanS napisał/a:

Klocki tylne w A6C5 nie mają żadnego wpływu na jakiekolwiek komunikaty na FIS-ie ani gdziekolwiek indziej :!:

Tam nie ma po prostu żadnych czujników <ok>


Owszem są - przynajmniej u mnie. Wiem, bo jeździłem na zużytych klockach z tyłu jakiś czas i wtedy świeciła mi sie żółta kontorlka hamulców.

A ja piszę, bo własnie mam ten sam problem od wczoraj - co jakiś czas zaświeci się czerwona od hamulców i ABS oraz zapiszczy. Ponieważ dzieje się to na dziurach/zakrętach to obstawiam jakiś czujnik. Na szczeście to stary samochód i hamulce sa całkowicie mechaniczne, więc w razie czego zabraknie mi ABS :)

Stąd pytanie, oprócz czujników klocków, impulsatorów od ABS i czujnika płynu, co jeszcze znajduje się w układzie co może dawać błędy?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Szula298 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Wiek: 30
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 76
Skąd: Poland
Wysłany: 2010-06-12, 12:13   

bler napisał/a:
............ Wiem, bo jeździłem na zużytych klockach z tyłu jakiś czas i wtedy świeciła mi sie żółta kontorlka hamulców.


na fisie wczoraj pojawił mi sie żółte koło czy to oznacza kończące sie kloci ? przednie czy tylnie? jakie polecicie nowe? i jak długo moge jeszcze jeździć tak bez wymiany bo jutro musze jechać do Poznania a nie mam innego środka transportu... :-/
_________________
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
 
 
wiesiek-02 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAHA
Imię: Wiesław
Wiek: 55
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 73
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2010-06-12, 13:57   

KolegoSzula298, tak jak inni koledzy napisali , czujniki są tylko w przednich kołach więc na pewno przód , a jak dopiero ci się zapaliła kontrolka to spokojnie możesz jaszcze pojechać do Poznania...
_________________
w.j.
 
 
RomanS 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Roman
Pomógł: 52 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 2166
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-12, 18:44   

bler napisał/a:
RomanS napisał/a:

Klocki tylne w A6C5 nie mają żadnego wpływu na jakiekolwiek komunikaty na FIS-ie ani gdziekolwiek indziej

Tam nie ma po prostu żadnych czujników


Owszem są - przynajmniej u mnie. Wiem, bo jeździłem na zużytych klockach z tyłu jakiś czas i wtedy świeciła mi sie żółta kontorlka hamulców.


Prosze Cię o zdjęcia tylnych klocków z czujnikami :!:

W przeciwnym razie moge napisać tylko jedno: z marzeniami nie dyskutuję <ok>

Widziałeś to na własne oczy (te klocki z czujnikami) ?
_________________
Pozdrawiam, Roman
--------------------------

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bler


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-12, 20:46   

RomanS napisał/a:

Prosze Cię o zdjęcia tylnych klocków z czujnikami :!:

W przeciwnym razie moge napisać tylko jedno: z marzeniami nie dyskutuję <ok>

Widziałeś to na własne oczy (te klocki z czujnikami) ?


Masz rację, nie powinienm był kłapać jak jak nie widziałem na własne oczy - na jendym przeglądzie powiedzieli mi że się kończa klocki z tylu, po czym klocki faktycznie się skończyły (co widziałem) i zapaliła się lampka, wymienili na następnym przeglądzie - lampka zgasła (przegląd ogólny, więc mogli zrobić coś jeszcze o czym nie powiedzieli, ale na fakturze były klocki tył). Pytalem też czy ta lampka to od klocków z tylu (Bełtowski VW w Krakowie), powiedzieli że tak - być może też nie wiedzieli :)

W poniedziałek będę zdejmował wszystkie koła i szukał, bo wskaźniki o których tutaj mowa świecą mi się już na stałe, wtedy sprawdzę czy są czy nie, najwyżej odszczekam :)
 
 
bler


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-13, 13:43   

Użytkownik napisał/a:
Ja obstawiam padnięty sterownik. Klocki i czujniki nie spowodują zapalenia się tych kontrolek jednocześnie. VAG powie prawdę, tylko podłączaj komputer jak akurat usterka będzie występowała. Sprawdź błędy w sterowniku abs i w sterowniku silnika.


Właśnie dokładnie tego samego się obawiam, bo jak podłączam VAGa to mam dokładnie taki sam objaw podczas łączenia, to znaczy piszczy i zapala się na chwilę ABS i hamulec, ale to podobno tak miało być - może mam złą wersję VAGa.
 
 
markdania 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-06-14, 18:35   

Mialem ten sam problem okazalo sie ze nie dostyk zasilania sterownika ABS poruszaj kostka ze sterownika taka duza kosta umnie nie dostyk okazal sie w gniezdzie sterownika nie we wtyczce nalezalo polutowac przerwe ktora byla i wszystko zniklo ruszajac kostka mozna czasami naprawic ten problem ale na krotko tak bylo u mnie nalezy usunac przerwe polaczenia najczescie w gniezdzie w ktore wchodzi wtyczka od ster ABS Pozdro

[ Dodano: 2010-06-14, 18:42 ]
Jeszcze jedno gdy swiecily kontr od ABS i z Fis czerwona duza i 3 syg piss to nie wejdziesz Vag brak zasilania ster Abs tak bylo u mnie po poruszaniu dosc mocnym kostka gdy gasla kontrolka jedna i druga nie bylo problemu z wejsciem a ABS vag i nie pokazywal zadnych bledow
_________________
marek
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bler


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-06-15, 18:11   

Odszczekuję, faktycznie u mnie też nie ma czujników klocków z tyłu - nie wiem więc jaki był związek poprzednio między tymi klockami a lampka od hamulców.

Właśnie też podejrzewam wtyczkę, narazie z zewnatrz wygląda niestety dobrze ani żaden styk nie zaśniedziały, a drze się jak się darło, od czasu do czasu (niestety nie na stałe). Spróbuję rozebrać wtyczkę albo poczekam aż się zepsuje na amen.
 
 
Szula298 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Wiek: 30
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 76
Skąd: Poland
Wysłany: 2010-06-16, 20:56   

mi już nie piszczy wymieniłem klocki z przodu i gitarka <ok>
_________________
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: