Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.5]Jaki olej będzie najlepszy?
Autor Wiadomość
siara 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-08-28, 13:19   jaki olej najlepszy

ja używam w moim a6 2.5 tdi valvoline max life 5 w 40 -560 tys km
a w a4 2.5 tdi 200 tys km synpower xl lll 5 w 30
od paru lat nie mam problemów z wałkami i hydrauliką
wymiany co jakieś 15 tys km
_________________
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą ,
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-06, 09:27   

Cytat:
czesc.
chcialem zalac CASTROL EDGE do mojej Audi 2.5tdi, przebieg-250tys. jaka lepkosc wybrac?
-0W-30?
-0W-40?
-5W-30?
-5W-40?


Ja bym zalał 0w-40 myślę, że to optymalne rozwiązanie na zimę i lato przy normalnej eksploatacji.

Cytat:
Było o Castrolu Edge dużo na tym forum i jeżeli ma to być full syntetyka to tylko 5W 30.


Nie koniecznie olej o lepkości 5w-30 będzie pełnym syntetykiem. 0w-XX to pełne syntetyki.
_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
philiphser 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 349
Skąd: Gorzow
Wysłany: 2012-09-06, 21:19   

Ja leje edga 5w30 i spisuje sie ok przy mzianach oczywiscie co 10tys km
_________________
The force will be with you...always
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Jurii79 


Model: S6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: woj. małopolskie, Tymbark
Wysłany: 2012-09-28, 09:34   

Taka moja uwaga z doświadczenia, może mało ważna
Wczesniej miałem passata b3 i kupiłem mu olej castrol mag. z internetu, śmierdział smażonymi frytkami. Po kodzie towaru poznałem, że był rozlewany w Polsce ( pierwsza cyfra kodu to 5-a) . Od tej pory tylko oryginalny z Niemiec (czyli pierwsza cyfra jest 9-ą)
 
 
Ryan 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Ryan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 130
Skąd: Chełm Śląski
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-28, 16:19   

Witam mnie rowniez czeka wymiana oleju i szukam tylko full syntetyka (czyli 0w30, 0w40)
Auto to A6 2.5TDI AFB - przebieg 500tys km
Obecnie zalany Motulem Xcess 8100 5w40

ogolnie malo tych oleji - opinie o castrolu jak i o mobilu chodza rozne - ale cos trzeba wybrac to generalnie tylko one są dostepne od ręki
który bedzie lepszy , czy to bez roznicy który zaleje ?

ELF Excellium Full Tech 0w30
Castrol Edge Sport 0w40 (z tego co sie orientowalem to szukac oleju z 9 z przodu w kodzie kreskowym - czyli nie rozlewanego w polsce?)
Castrol Edge 0w40
MOBIL1 Turbo Diesel 0w40

przy nadszarpnieciu budzetu wchodzi w gre (i wiem ze to jest chyba najlepsza opcja)
Valvoline Synpower 0w40
Agip Tecsint 0W40

zalałbym Millersa xfs - ale 300zl wychodzi za 6litrów..
 
 
arri 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 63
Skąd: bielsko-biała
Wysłany: 2012-11-06, 22:32   

witam. ja kupiłem auto z zalanym mobilem 10w40. podobno zrobione na nam jest 600km. po postach wwidze że wszyscy jadą na pełnym syntetku i teraz myślę czy go nie wymienić. jeżeli tego nie zrobię to mogą walki szybciej paść? przebieg mam 210 tys ale wcale się nim nie sugeruje bo to pewnie x2 tak naprawdę ma
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Ryan 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Ryan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 130
Skąd: Chełm Śląski
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-07, 17:20   

zibi06

a dlaczego nie? Lubie swoje wałki - to niech mają :)
pozatym to najlepsze wyjscie na zimę :)
 
 
darnok 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 133
Skąd: Poznań/Wielkopolska
Wysłany: 2012-11-07, 23:27   

Używam MOBIL1 Turbo Diesel 0w40
Na forum wyczytałem że taki ma być aż do śmierci. Jak są wycieki to trzeba je usunąć - jednym słowem wlewając tańszy( czyt. gęstszy ) - olej aby zmniejszyć wycieki to leczenie syfa pudrem. A bardziej płynny czyli 0w40 szybciej dociera do np. wałków aby je smarować zwłaszcza zimą.
_________________
Pozdrawiam
Darnok
 
 
daniel1997 



Model: VW T5
Zasilanie: Diesel
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BNZ
Imię: Daniel
Pomógł: 173 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 5722
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2012-11-07, 23:39   

darnok napisał/a:
Używam MOBIL1 Turbo Diesel 0w40
Na forum wyczytałem że taki ma być aż do śmierci. Jak są wycieki to trzeba je usunąć - jednym słowem wlewając tańszy( czyt. gęstszy ) - olej aby zmniejszyć wycieki to leczenie syfa pudrem. A bardziej płynny czyli 0w40 szybciej dociera do np. wałków aby je smarować zwłaszcza zimą.


<brawo>
_________________
Ufam wszystkim ludziom, lecz każdemu tylko raz.
Nowy Projekt VW T5

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Ryan 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AFB
Imię: Ryan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 130
Skąd: Chełm Śląski
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-08, 08:19   

I bardzo dobre podejscie - uwazam tak samo :)
w takim razie zaleje tego mobila :)
 
 
majuDJ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Wiek: 28
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-12-06, 10:23   

Co to za oleje? Słyszał ktoś o nich i używał ? http://www.boostoil.net/2.html
http://www.v-cap.pl/index.php?id=102
 
 
Edin


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 12
Skąd: Parczew
Wysłany: 2012-12-16, 19:40   

Witam

przy 260tys. chcę zmienić olej z Mobile1 10w-40 (odręczna notatka w książce serwisowej właściciela w Polsce ) na Mobile1 0w40 w książce serwisowej nie mam żadnych wpisów na temat oleju a prowadzona jest do 245 tys. w Szwajcarii.


Czy taka wymiana będzie ok?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Croom 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 15
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-02-16, 08:13   

Nie ma oleju Mobil 1 10W40 .
Jest olej Mobil 1 0W40.
Też trzeba zauważyć różnice w wersjach Polskiej i zachodniej ale to widać gołym okiem po opisie.
Wersję Polską nadal nazywa się Fully Synthetic a zachodnią SHC Technology czyli półsyntetyk.
Ot taka niewielka różnica w ....naklejkach.
Tak więc bardziej temat rozbija się o lepkość 0W niż o to czy któryś z wymienionych olejów jest olejem 100% syntetycznym .
Mobil już nie jest olejem 100% syntetycznym

Edin napisał/a:
przy 260tys. chcę zmienić olej z Mobile1 10w-40 (odręczna notatka w książce serwisowej właściciela w Polsce ) na Mobile1 0w40 w książce serwisowej nie mam żadnych wpisów na temat oleju a prowadzona jest do 245 tys. w Szwajcarii.


Jest szansa że auto nie miało styczności z Polskim mobilem więc przejscie na 0W40 nie spowoduje zwiększonego poboru oleju.
Ale i to pasuje zweryfikować , napisz czy ubywa Ci coś oleju na 1000km tego obecnego.

Ale nie o markę powinno się tak rozbijać temat ale o wymagane aprobaty, normy i dopuszczenia producentów.
To powinien być pewnego rodzaju punkt odniesienia.
Dopiero w oparciu o wymogi normy dobieramy markę , lepkość itp.

Każdy ma swoje typy ja polecam produkty które nie są rozlewane w Polsce przez inne koncerny , inne marki chyba że jest to Lotos, Orlen, Fuchs i oleje są sygnowane ich logiem.
 
 
kisek123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 24
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 66
Skąd: Rejowiec
Wysłany: 2013-03-14, 16:16   

Ja zalewam moja niunie Mobilem Super 3000 XE 5W30. Moim zdaniem jest to rewelacyjny olej. Samochód ma już nalatane 300 tys. Zero wycieków, wymieniam go co 15 tys km. No i na te 15 tys moze wezmie 100ml oleju a moze poprostu ?le mi sie wydaje. Dodam jeszcze że jak kupiłem audiczke gdy wtedy miała 200 tys to miałem karteczki olejowe ze własnie ten zostawał dodawany.
Mobil to mobil i nikt mi nie powie :p
_________________

 
 
AudiForever 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BAU
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 14
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-06-06, 10:58   

Witam ma pytanie , bo lałem wcześnie do swojego Audi półsyntetyk i mam przejechane 300 tyś (prawdziwe nie kręcone mam samochód od nowości :D ) bo tak nawiasem skręca mnie jak ktoś mi pisze ze samochód 15 letni ma 150 tyś :D i pytanie moje jest takie czy mogę zmienić olej z półsyntetyka na syntetyk ??

[ Dodano: 2013-06-06, 11:09 ]
jeszcze do tego pytanie jeśli będe mógł wlać syntetyk to lepiej Mobila 5W 40 czy 5W 30
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: