Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A4-kontrolka oleju?
Autor Wiadomość
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 10:13   A4-kontrolka oleju?

Witam.
Kolega niedawno kupił sobie Audi A4 rok 2002, 1.6 ben+lpg. Przy kupnie samochód był sprawdzony miernikiem i kompem. Komp wykrył jeden błąd, 16556 zespół 1, system pomiaru paliwa. P0172-007-system za bogaty. Po skasowaniu błąd nie powrócił od razu, dopiero po paru dniach pojawił się znowu. Jest też inny problem, w trakcie jazdy, powyżej 100 km przebytej drogi pojawia się ikonka na zegarach (żółta oliwiarka), później sama się kasuje. Na vcds brak błędów (oprócz w/w), olej zmieniony na świeży. Zaznaczam że ikonka pojawia się zawsze po przebyciu 100 km, nie wcześniej. Nie ma objawów brania oleju ani też jego nie ubywa. Pomożecie?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4056
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-03-31, 10:24   

Odnośnie błędu to wiadomo, że ma w pierwszym banku za bogato.

Odnośnie lampy alladyna to oprócz niej pojawia się jakiś napis typu sensor, albo min? Błędy sprawdziliście tylko w silniku? Jeśli tak, to sprawdźcie w zegarach (17-instrument).
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 11:39   

Pojawia się napis min, ale poziom oliwy jest. A czemu za bogato na pierwszym?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4056
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-03-31, 11:52   

Auto ma podtlenek, więc zapewne to błąd spowodowany słabym wystrojeniem. Jak zrobisz loga 032+033 to będzie widać.

Sprawdź w tym aucie błędy w liczniku. Jeśli będzie to może naprowadzić czy to czujnik czy kabelki.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 12:09   

Kabelki nie bo odlaczylem od czujnika i wywaliło błąd na zegarach, a co do lpg to właśnie też tak myślałem że to wina lpg....
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4056
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-03-31, 12:21   

Wiesz co, nominalnie przy słabym wystrojeniu sypie błędami typu 17536, 17538 itp. Teraz weszłam na rostecha i zobacz:

16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1

Possible Symptoms
## Irregular behavior

Possible Causes
## Fuel system
## Excessive fuel pressure
## Leaking or contaminated fuel injectors
## Leaking fuel pressure regulator
## Low fuel pressure or running out of fuel
## Vapor recovery system
## Air leaks after the MAF
## Vacuum leaks
## Improper seated engine oil dipstick
## Stuck EGR valve
## Oil overfill
## Cam timing
## Cylinder compression
## Exhaust leaks before or near HO2Ss

Może to głupie, ale sprawdźcie czy miarka poziomu oleju na pewno dobrze siedzi.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 12:29   

Akurat kolego podjechał do mnie i:
1.miarka siedzi dobrze, chociaż moim zdaniem trochę luźno.... ale czy to by miało jakieś znaczenie?
2.na zegarach błąd 00562 czuj. poziomu oleju/temp oleju gp246, 30-10 przerwa,zwarcie z plusem, błąd sporadyczny
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4056
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-03-31, 12:41   

Ad.1 Ma, zobacz wyżej że to jedna z potencjalnych przyczyn błędu 16556
Ad.2 Czyli to nie jest problem samego w sobie czujnika, tylko któryś z kabelków idących do niego gdzieś ma zwarcie. I to nie jest gp246, tylko czujnik to G266 ;)
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 13:41   

Ano tak, sorry, pomyłka 266. Nie jestem pewny co do zwary na kablach, bo jak już wcześniej napisałem, odpiołem wtyczkę od tego czujnika i błąd odrazu pojawił się na zegarach, to chyba raczej kable dobre. ..
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4056
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-03-31, 13:46   

Spoko, ja też czasami pomylę klawisze jak coś piszę ;)

Z tym, że błąd u kolegi jest błędem sporadycznym - czyli co jakiś czas pojawia się, a nie jest na stałe. Ja obstawiam, że gdzieś kawałek kabla "masuje" skoro jest zwarcie do plusa. Ewentualnie osłonka kabli gdzieś naderwana i jak dostanie wilgoci to wtedy "głupieje". To jedyne co mi do głowy przychodzi.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 13:56   

Tylko czemu błąd pojawia się po przejechaniu co najmniej 100 km?
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4056
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2016-03-31, 13:57   

Tego to ja nie wiem <bezradny>
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
krzysiek-lex 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Krzysiek
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Słupsk,Bytów i okolice
Wysłany: 2016-03-31, 14:24   

Dzięki Gosia za odpowiedzi, zobaczymy czy ktoś jeszcze się wypowie w temacie
 
 
sebool12 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AMX
Imię: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 194
Skąd: Szczerców
Wysłany: 2016-03-31, 16:20   

krzysiek-lex napisał/a:
2.na zegarach błąd 00562 czuj. poziomu oleju/temp oleju gp246, 30-10 przerwa,zwarcie z plusem, błąd sporadyczny

Czujnik do wymiany. Miałem kilka dni temu to samo. Błąd pojawiał się sporadycznie, czasami nie dawał spokoju, a innym razem minął na jakieś 100km. Po wymianie czujnika na org używany problemu nie ma
 
 
enduro7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 1410
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2016-03-31, 16:49   Re: A4-kontrolka oleju?

krzysiek-lex napisał/a:
Witam.
Kolega niedawno kupił sobie Audi A4 rok 2002, 1.6 ben+lpg. Przy kupnie samochód był sprawdzony miernikiem i kompem. Komp wykrył jeden błąd, 16556 zespół 1, system pomiaru paliwa. P0172-007-system za bogaty. Po skasowaniu błąd nie powrócił od razu, dopiero po paru dniach pojawił się znowu. Jest też inny problem, w trakcie jazdy, powyżej 100 km przebytej drogi pojawia się ikonka na zegarach (żółta oliwiarka), później sama się kasuje. Na vcds brak błędów (oprócz w/w), olej zmieniony na świeży. Zaznaczam że ikonka pojawia się zawsze po przebyciu 100 km, nie wcześniej. Nie ma objawów brania oleju ani też jego nie ubywa. Pomożecie?

ta żółta oliwiarka sama się nie skasuje - musi dostać sygnał otwarcia maski silnika
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: