Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów
Autor Wiadomość
MarcinCyt 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Nottingham/Miłosławice
Wysłany: 2014-06-06, 21:24   [4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów

witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ad24f9b6b

albo



http://www.ebay.co.uk/itm...=item35d5d3083f


w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc ;)
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Karolczak 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AUK
Imię: Marek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-06-07, 21:19   Re: [4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów

MarcinCyt napisał/a:
witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:
Obrazek
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ad24f9b6b

albo

Obrazek

http://www.ebay.co.uk/itm...=item35d5d3083f


w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc ;)



Osobiście polecam Corteco, stosowałem i stosuję prywatnie jak i w pracy.
 
 
MarcinCyt 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Nottingham/Miłosławice
Wysłany: 2014-06-10, 01:22   

tylko ze dorwanie corteco graniczy z cudem bo wszystko niedostepne :[ u mojego taty w okolicy jest zestaw reinz z oringami na swiece za okolo 100zl tylko reinz to srednie opienie ;/ a u mnie w uk to febi i nie wiem co teraz poczac <wnerw> jezdze samochodem do pracy i musze go miec a uszczelki nie moge znalezc <stres>
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
nokia62 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQJ
Imię: Piotrek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 146
Skąd: Lututów
Wysłany: 2014-06-10, 09:48   

ja ostatnio uszczelniałem u siebie reinz-em i póki co jest spokój
zobaczymy jak przeżyje nadchodzące upały...
_________________
S6C5 manual - jest
 
 
MarcinCyt 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Nottingham/Miłosławice
Wysłany: 2014-06-10, 10:17   

ja chyba wyboru nie bede mial i tez reinz pojdzie bo nie moge tak jezdzic jak mi co chwile dmucha :[ dzięki kolego za odpowiedz <okok>
_________________

 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-18, 18:23   

Temet juz troche nie świeży ale może kolega [b]nokia62[/b], zagląda tu czasami i opowie jak sprawuje sie jego uszczelka reinz'a?
Właśnie przymierzam sie do wymiany i prosił bym o jakieś uwagi odnośnie tej operacji. Ogólnie w necie ludzie piszą o smarowaniu uszczelki silikonem, czy w naszym przypadku też jest to wskazane? Wiadomo że każda pokrywa wygląda inaczej itd. Uszczelke już kupiłem niestety lub stety reinz'a . W jakiej kolejniości dokręcać śrub? wiadomo że na krzyż ale zaczynamy od środka czy od rogów? Mile widziany jakiś manula, pewnie ułatwiło by to prace.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 79 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1289
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-11-18, 20:17   

Zaraz wrzucę instrukcje wymiany.

[ Dodano: 2016-11-18, 20:47 ]
Instrukcje wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów z:
» lewej strony,
» prawej strony.
Dodam, że oryginalna uszczelka kosztuje w ASO ok. 110 zł za stronę.
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-18, 22:01   

dzięki mat1324 jesteś nie oceniony w pomocy. Dokładnie tego mi brakowało, z taką podkładką wiedzy moge bezpiecznie zabierać sie do roboty.
Co do uszczelki no to nieżle przepłaciłem w takim razie :( kupiłem reinza za 30 euro
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 79 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1289
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-11-18, 23:02   

Nie zawsze w ASO jest aż tak drogo. Czasami warto się zapytać ile kosztuje, bo może być niewiele drożej (w Twoim przypadku taniej), a na pewno jakościowo towar będzie o wiele lepszy.

[ Dodano: 2016-11-18, 23:50 ]
Dla informacji podam numery części:
» 079 103 483 L - uszczelka pod lewą pokrywę zaworów,
» 079 103 483 K - uszczelka pod prawą pokrywę zaworów.

Dodatkowo dostępne są w ASO gotowe komplety uszczelek:
» 077 198 025 C - lewa strona,
» 077 198 025 B - prawa strona.
Każdy taki komplet kosztuje aż... 190 zł <okok> , więc wydaje mi się, że nie warto kupować zamienników, tylko zamówić oryginał. Poniżej znajduje się zdjęcie z ETKI, które przedstawia zawartość kompletu.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-19, 22:52   

Dzięki, dzieki. No niestety uszczelkę zakpiłem już parę dni wcześniej takze dzisiaj korzystając z chwili czasu została zamontowana.
Dla sprostowania 30 euro dałem za komplet, jak na zdjęciu wyżej, także nie przepłaciłem ale jak widać róznica nie jest wielka więc w przyszłości na pewno wybrał bym oryginał. Tymczasem mam nadziej że reinz troche wytrzyma.

Przy okazji podziele że dościwadczeniami z wymiany.
Ogólnie wymiana jest w maire prosta, kłopot jedynie stwarza śruba mocująca bagnet oleju. Jest tam śruba imusowa ustawiona pod lekkim kątem w dół do tego obok krudzca z węzem. Bardzo kiepskie dojście i bardzro, bardzo ciasno. Udało mi sie ją pokonać malutkim kluczykiem imbusowym w ksztaucie L nic innego nie ma szans tam włożyc.
|Pozatym, dokładne oczyszczenie miejsca na uszczelkę oraz powierzchni przylegania na głowicy, broń boże jadengo silikonu, nic takiego tam nie ma i być nie powinno.

Dziekuje wszystkim za pomoc w szczególności tobie mat1324
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 79 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1289
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-11-19, 23:04   

Nie ma sprawy <okok> . W końcu po to jest forum <lol> .

[ Dodano: 2016-11-20, 21:17 ]
Kolega bont prosił mnie na PW, aby przesłać mu również instrukcje wymiany uszczelki miski olejowej i podanie numerów części. Oczywiście chciałem mu odpisać na PW, ale ma je wyłączone, dlatego odpisuję tutaj :) .
Zacznijmy od tego, że w silniku BAT nie ma żadnej dedykowanej uszczelki, ponieważ jedynym uszczelnieniem jest nakładany na miskę silikon. Do wymiany potrzebne są:
» N 013 850 3 - pierścień uszczelniający korek, koszt w ASO ok. 4,50 zł;
» 038 103 196 - pierścień uszczelniający czujnik poziomu oleju (warto przy okazji wymienić), koszt w ASO ok. 15 zł;
» D 176 501 A1 - klej/uszczelniacz silikonowy 50ml, koszt w ASO ok. 80 zł.
Sama instrukcja znajduje się << tutaj >>.
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-21, 12:37   

[b]mat1324[/b], poraz kolejny dzieki :)
Dzieki rowniez za uwage dotyczaca PW nie mialem pojecie ze wogole jest obcja wylaczenia. A ja sie dziwilem ze nikt mi na PW nie odpisuje :P Teraz powinno byc ok.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
crasherdestroye 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kuba
Dołączył: 11 Lis 2016
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2016-12-05, 18:32   

Małe pytanie , co prawda silnik BDW 2.4 V6 ale to wszytsko jest prawie tak samo.
W owej instrukcji ELSA napisane jest żeby dokręcić pokrywkę względem bloku z siła 9 NM :shock: :shock: :shock: tak mało ? ludzie przecież to dziecinnie słabo . Ba nawet trudno wychaczyć jakiś klucz który miałby skale zaczynającą się od tak niskich NM :shock:

Doradźcie coś <okok>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 79 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1289
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-12-06, 00:34   

Powiedz mi, po co mocniej to przykręcać? W instrukcji jest napisane, aby dokręcać pokrywę z siłą 10 Nm, a nie 9 Nm <lol> . Potem ludzie się dziwią: "przecież dałem nową uszczelkę, a nadal się poci". Jak dowaliłeś mocno, to uszczelka zrobiła się płaska i nie wypełnia nierówności, tylko sama je tworzy. Jeśli chodzi o kupno klucza z taką skalą, to nie ma żadnego problemu. Oczywiście jest to mały klucz o rozmiarze 1/4 cala, a nie 1/2. Sam mam taki :p .
Po drugie, akurat ELSA jest dość wiarygodnym źródlem informacji, ponieważ jest to program używany w ASO grupy VW.
 
 
crasherdestroye 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kuba
Dołączył: 11 Lis 2016
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2016-12-06, 14:58   

mat1324,

Dwie sprawy. Jak widać na zdjęciu 9 NM :D
Druga, jak możesz podeślij link do klucza

Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/Sho...item=5020335210
Nada się? I czy ewentualnie koła również nim dokrece?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: