Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów
Autor Wiadomość
MarcinCyt 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Nottingham/Miłosławice
Wysłany: 2014-06-06, 22:24   [4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów

witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ad24f9b6b

albo



http://www.ebay.co.uk/itm...=item35d5d3083f


w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc ;)
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Karolczak 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AUK
Imię: Marek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 136
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2014-06-07, 22:19   Re: [4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów

MarcinCyt napisał/a:
witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:
Obrazek
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ad24f9b6b

albo

Obrazek

http://www.ebay.co.uk/itm...=item35d5d3083f


w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc ;)



Osobiście polecam Corteco, stosowałem i stosuję prywatnie jak i w pracy.
 
 
MarcinCyt 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Nottingham/Miłosławice
Wysłany: 2014-06-10, 02:22   

tylko ze dorwanie corteco graniczy z cudem bo wszystko niedostepne :[ u mojego taty w okolicy jest zestaw reinz z oringami na swiece za okolo 100zl tylko reinz to srednie opienie ;/ a u mnie w uk to febi i nie wiem co teraz poczac <wnerw> jezdze samochodem do pracy i musze go miec a uszczelki nie moge znalezc <stres>
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
nokia62 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQJ
Imię: Piotrek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 147
Skąd: Lututów
Wysłany: 2014-06-10, 10:48   

ja ostatnio uszczelniałem u siebie reinz-em i póki co jest spokój
zobaczymy jak przeżyje nadchodzące upały...
_________________
S6C5 manual - jest
 
 
MarcinCyt 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Marcin
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Nottingham/Miłosławice
Wysłany: 2014-06-10, 11:17   

ja chyba wyboru nie bede mial i tez reinz pojdzie bo nie moge tak jezdzic jak mi co chwile dmucha :[ dzięki kolego za odpowiedz <okok>
_________________

 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 67
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-18, 18:23   

Temet juz troche nie świeży ale może kolega [b]nokia62[/b], zagląda tu czasami i opowie jak sprawuje sie jego uszczelka reinz'a?
Właśnie przymierzam sie do wymiany i prosił bym o jakieś uwagi odnośnie tej operacji. Ogólnie w necie ludzie piszą o smarowaniu uszczelki silikonem, czy w naszym przypadku też jest to wskazane? Wiadomo że każda pokrywa wygląda inaczej itd. Uszczelke już kupiłem niestety lub stety reinz'a . W jakiej kolejniości dokręcać śrub? wiadomo że na krzyż ale zaczynamy od środka czy od rogów? Mile widziany jakiś manula, pewnie ułatwiło by to prace.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 146 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2212
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-11-18, 20:17   

Zaraz wrzucę instrukcje wymiany.

[ Dodano: 2016-11-18, 20:47 ]
Instrukcje wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów z:
» lewej strony,
» prawej strony.
Dodam, że oryginalna uszczelka kosztuje w ASO ok. 110 zł za stronę.
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 67
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-18, 22:01   

dzięki mat1324 jesteś nie oceniony w pomocy. Dokładnie tego mi brakowało, z taką podkładką wiedzy moge bezpiecznie zabierać sie do roboty.
Co do uszczelki no to nieżle przepłaciłem w takim razie :( kupiłem reinza za 30 euro
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 146 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2212
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-11-18, 23:02   

Nie zawsze w ASO jest aż tak drogo. Czasami warto się zapytać ile kosztuje, bo może być niewiele drożej (w Twoim przypadku taniej), a na pewno jakościowo towar będzie o wiele lepszy.

[ Dodano: 2016-11-18, 23:50 ]
Dla informacji podam numery części:
» 079 103 483 L - uszczelka pod lewą pokrywę zaworów,
» 079 103 483 K - uszczelka pod prawą pokrywę zaworów.

Dodatkowo dostępne są w ASO gotowe komplety uszczelek:
» 077 198 025 C - lewa strona,
» 077 198 025 B - prawa strona.
Każdy taki komplet kosztuje aż... 190 zł <okok> , więc wydaje mi się, że nie warto kupować zamienników, tylko zamówić oryginał. Poniżej znajduje się zdjęcie z ETKI, które przedstawia zawartość kompletu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 67
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-19, 22:52   

Dzięki, dzieki. No niestety uszczelkę zakpiłem już parę dni wcześniej takze dzisiaj korzystając z chwili czasu została zamontowana.
Dla sprostowania 30 euro dałem za komplet, jak na zdjęciu wyżej, także nie przepłaciłem ale jak widać róznica nie jest wielka więc w przyszłości na pewno wybrał bym oryginał. Tymczasem mam nadziej że reinz troche wytrzyma.

Przy okazji podziele że dościwadczeniami z wymiany.
Ogólnie wymiana jest w maire prosta, kłopot jedynie stwarza śruba mocująca bagnet oleju. Jest tam śruba imusowa ustawiona pod lekkim kątem w dół do tego obok krudzca z węzem. Bardzo kiepskie dojście i bardzro, bardzo ciasno. Udało mi sie ją pokonać malutkim kluczykiem imbusowym w ksztaucie L nic innego nie ma szans tam włożyc.
|Pozatym, dokładne oczyszczenie miejsca na uszczelkę oraz powierzchni przylegania na głowicy, broń boże jadengo silikonu, nic takiego tam nie ma i być nie powinno.

Dziekuje wszystkim za pomoc w szczególności tobie mat1324
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 146 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2212
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-11-19, 23:04   

Nie ma sprawy <okok> . W końcu po to jest forum <lol> .

[ Dodano: 2016-11-20, 21:17 ]
Kolega bont prosił mnie na PW, aby przesłać mu również instrukcje wymiany uszczelki miski olejowej i podanie numerów części. Oczywiście chciałem mu odpisać na PW, ale ma je wyłączone, dlatego odpisuję tutaj :) .
Zacznijmy od tego, że w silniku BAT nie ma żadnej dedykowanej uszczelki, ponieważ jedynym uszczelnieniem jest nakładany na miskę silikon. Do wymiany potrzebne są:
» N 013 850 3 - pierścień uszczelniający korek, koszt w ASO ok. 4,50 zł;
» 038 103 196 - pierścień uszczelniający czujnik poziomu oleju (warto przy okazji wymienić), koszt w ASO ok. 15 zł;
» D 176 501 A1 - klej/uszczelniacz silikonowy 50ml, koszt w ASO ok. 80 zł.
Sama instrukcja znajduje się << tutaj >>.
 
 
bont 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Rafał
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 67
Skąd: slask
Wysłany: 2016-11-21, 12:37   

[b]mat1324[/b], poraz kolejny dzieki :)
Dzieki rowniez za uwage dotyczaca PW nie mialem pojecie ze wogole jest obcja wylaczenia. A ja sie dziwilem ze nikt mi na PW nie odpisuje :P Teraz powinno byc ok.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
crasherdestroye 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kuba
Dołączył: 11 Lis 2016
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2016-12-05, 18:32   

Małe pytanie , co prawda silnik BDW 2.4 V6 ale to wszytsko jest prawie tak samo.
W owej instrukcji ELSA napisane jest żeby dokręcić pokrywkę względem bloku z siła 9 NM :shock: :shock: :shock: tak mało ? ludzie przecież to dziecinnie słabo . Ba nawet trudno wychaczyć jakiś klucz który miałby skale zaczynającą się od tak niskich NM :shock:

Doradźcie coś <okok>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 146 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2212
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-12-06, 00:34   

Powiedz mi, po co mocniej to przykręcać? W instrukcji jest napisane, aby dokręcać pokrywę z siłą 10 Nm, a nie 9 Nm <lol> . Potem ludzie się dziwią: "przecież dałem nową uszczelkę, a nadal się poci". Jak dowaliłeś mocno, to uszczelka zrobiła się płaska i nie wypełnia nierówności, tylko sama je tworzy. Jeśli chodzi o kupno klucza z taką skalą, to nie ma żadnego problemu. Oczywiście jest to mały klucz o rozmiarze 1/4 cala, a nie 1/2. Sam mam taki :p .
Po drugie, akurat ELSA jest dość wiarygodnym źródlem informacji, ponieważ jest to program używany w ASO grupy VW.
 
 
crasherdestroye 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kuba
Dołączył: 11 Lis 2016
Posty: 28
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2016-12-06, 14:58   

mat1324,

Dwie sprawy. Jak widać na zdjęciu 9 NM :D
Druga, jak możesz podeślij link do klucza

Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/Sho...item=5020335210
Nada się? I czy ewentualnie koła również nim dokrece?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: