Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 v6 Ustawienie rozrządu
Autor Wiadomość
zbig_wwl 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Zbyszek
Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 439
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-07-23, 08:37   

Czyli da się <okok> Gratki.

Pisałeś, że wcześniej też ustawiałeś zgodnie z instrukcją z elsy/conti - napisz, gdzie popełniałeś błąd, pozwoli to innym uniknąć "błądzenia" :)
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl


ps. nie pomagam na PW
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
matikemk 


Model: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: APS
Imię: Mateusz
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-23, 10:55   

zbig_wwl napisał/a:
Czyli da się <okok> Gratki.

Pisałeś, że wcześniej też ustawiałeś zgodnie z instrukcją z elsy/conti - napisz, gdzie popełniałeś błąd, pozwoli to innym uniknąć "błądzenia" :)


Robiłem wg instrukcji z ELSY, ale mam ją w wersji papierowej. Jest ona zbieżna z tą intrukcją:

http://aam-europe.contite...10_s_03_pl.html

Dodatkowo sciągnąłem z sieci dwa pliki pdf gdzie jest też instrukcja wymiany paska. Wszystkie instrukcje są tożsame.
Co do błędu jaki popełniłem to podejrzewam, że za słabo zluzowałem koła wałków rozrządu i przy napinaniu w jakiś sposób jedno koło obróciło lekko wałek. Po tamtym"złym" ustawieniu blokadę wałków rozrządu trzeba było lekko naginać żeby włożyć. Co było błędnym ustawieniem. W kanale 93 w 3 i 4 kratce były wartości 5 i 3.

Teraz jak rozebrałem samochód to poluzowałem porządnie koła wałków rozrządu(tak, że miałem pewność, że lekko się obracają - można też zdjąć częsciowo pasek) dodatkow rolkę z mimośrodem i ramię napinacza. Następnie dokręciłem ramie momentem 22Nm, rolkę również 22Nm. Sprawdziłem czy motylki na wałkach rozrządu nie są przeciągnięte. Dokręciłem śruby na kołach wałków tak, aby koła mogły się swobodnie obracać, ale żeby się nie mogły przekrzywić na stożkach wałków. Wg instrukcją odblokowałem napinacz, napiąłem pasek momentem 15Nm, dokręciłem koła wałków 55Nm. Obróciłem wałem korbowym kilka razy i ponownie założyłem blokade wałków. Pasowała idealnie w otwory na motylkach.
Złożyłem częściowo przód silnika i uruchomiłem silnik na kilka sekund podglądając kanał 93 pojawiły się wartości 0 i 0. Złożyłem do kupy i gra.

Przed zabieram się za wymiane rozrządu proponuję dobrze przestudiowac 2/3 instrukcje z różnych źródeł, tak żeby wszystko było zrozumiałe i jasne. Sprawdzać ustawienie blokadą wałków kilka razy dla 100% pewności.

Wymontowanie i Zamontowanie Paska Zębatego V6.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1893 raz(y) 382,78 KB

_________________
Pozdrawiam Mateusz.
 
 
tomolo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALF
Imię: Tomek
Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2014-07-27, 14:08   

Mazdomania napisał/a:
tomolo, wywal polskiego vag-a, ściagnij vag com 311.2n i zrób dopiero wtedy logi


zrobione , wyszło -1 +2 czli powinno być ok.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 141 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3923
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-07-28, 05:06   

tomolo napisał/a:
Mazdomania napisał/a:
tomolo, wywal polskiego vag-a, ściagnij vag com 311.2n i zrób dopiero wtedy logi


zrobione , wyszło -1 +2 czli powinno być ok.


Czyli jest jak najbardziej ok <okok>
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
kosior86 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: andrzej
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 5
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-12-11, 08:40   

Witam, ponawiam temat, te wartosci w kanale 93 testuje sie na wolnych obrotach?
U mnie pokazalo na wolnych -1 -1, a na wyzszych zmienia sie na -4 -4,
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 141 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3923
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-12-11, 17:58   

kosior86, zrób logi statyczne i dynamiczne 090+093
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
kosior86 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: andrzej
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 5
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-12-11, 21:39   

Jak te logi polaczyc?
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 141 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3923
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-12-11, 22:16   

Co prawda w paincie na szybko ;d , ale mniejwięcej tak:
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
kosior86 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: andrzej
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 5
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-12-11, 22:43   

po kolei, trzeba wejsc w silnik pozniej wchodzimy w MEAS BLOCKS 08, CZY W BASIC SETINGS 04? bo to jest duza roznica.i jakie powinny byc te wartosci poprawnego rozrzadu 0 0 na statycznych czy dynamicznych?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 141 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3923
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-12-11, 22:47   

Nie pisz wielkimi literami - bardzo proszę popraw post.

To jak Ty wcześniej robiłeś te logi :|
Wchodzisz w 01-engine, później w 08-measuring blocks, a dalej jak na foto. Zrób statyczne i dynamiczne.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
kosior86 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: andrzej
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 5
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-12-11, 23:00   

Wlasnie tak robilem, i na wolnych obrotach grupa 93 okienko 3 i 4 bylo -1 -1. wiec przy jakich obrotach powninna byc wartosc 0 i 0?
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 141 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3923
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-12-11, 23:02   

Mało u kogo jest 0 i 0 :)
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
kosior86 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: andrzej
Dołączył: 11 Gru 2014
Posty: 5
Skąd: ostrowiec sw
Wysłany: 2014-12-11, 23:06   

ale to jak w koncu na wolnych obrotach ma to byc? czy jak
 
 
paput 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-12-24, 10:53   

matikemk napisał/a:
tomolo napisał/a:
że powinno być od -6 do +6 st


Apropo tych wartości to znalazłem na forum obcokrajowym

+/- 4 on each bank but also BETWEEN each bank

Some examples:

-3 / -3 = OK
-1 / +2 = OK
-4 / 0 = OK
-3 / +2 = NOT OK
-6 / -4 = NOT OK
0 / 0 = PERFECT!!

Także ja postaram sie ustawić rozrząd jak najlepiej na blokadzie i dodatkowo sprawdze warotści w kanale 93.


czyli jak ja mam -1 / +2 to jest ok, dobrze rozumiem?
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 141 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3923
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2014-12-27, 01:16   

paput napisał/a:
czyli jak ja mam -1 / +2 to jest ok, dobrze rozumiem?

tak, dokładnie <okok>
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: