Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BRE 2.0 140 KM] Czy mam pękniętą głowicę?
Autor Wiadomość
wielebny81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-01-02, 19:09   [ BRE 2.0 140 KM] Czy mam pękniętą głowicę?

Witam

Od pewnego czasu zauważyłem, że stopniowo ubywa płynu chłodniczego. Aktualnie mam poniżej minimum na nierozgrzanym silniku. Kontrolka jeszcze się nie zapaliła. Auto trochę kopci. Można powiedzieć, że lekko na biało. Czy to wskazuję na pękniętą głowicę?? Czy może sama uszczelka. Jak sprawdzić amatorsko czy mam ją pękniętą. Jakie koszta są z wymianą. Bo koszt głowicy regeneracyjnej to średnio 1500zł bez wymiany. Ale znalałżem aukcję gdzie głowica po regeneracji kosztuje 600zł (tanio sobie myśle). Kupować??

http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Maciek1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Maciek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-02, 22:20   

Może zacznij od sprawdzenia wycieków a nie od głowicy bo w takie temperatury jak teraz są każde auto "kopci" na biało Bo to woda która paruje z wydechu
 
 
wielebny81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-01-02, 23:15   

Dodam jeszcze, że auto kopci jak nie jest za bardzo rozgrzane. Jak już osiągnie temperaturę 90 stopni to w miarę jest ok . Auto jest garażowane podziemia i spaliny są gryzące. Auto dobrze odpalala zawsze temperatura w garażu jest około 10 stopni. Tak jak wspominałem martwiło mnie to , że ucieka płyn od chłodnicy i jak kupowałem auto to płyn był nówka sztuka co mnie zastanawiało. Bo kto wymienia płyn od chłodnicy przed sprzedażą. Co sądzicie o tej głowicy za 600zł regenerowanej?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 322
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-01-03, 01:34   

Nie musi to być głowica. Może być chłodnica EGR. Na początek zalecałbym jej wyłączenie z obiegu, a następnie sprawdzenie spalin w układzie chłodzenia.
Nie znika Ci ogrzewanie jak dasz mocniej po garach? Nie wyrzuca płynu zbiorniczkiem?
Sam jestem przed wymianą głowicy (lub uszczelki, wyjdzie w praniu, ale przygotowany jestem na najgorsze). Oglądałem tą aukcję, o którą pytasz, dzwoniłem również do tego pana i jakoś tak chaotycznie mówił, że ja bym tej głowicy nigdy nie wziął. Jak to powiedział, może się zdarzyć, że głowica będzie uszkodzona, ale jest reklamacja. Tylko sama wymiana głowicy to robocizna + jakieś uszczelki, śruby i już masz 1000zł, więc szkoda nerwów.
Pęknięty może być też blok silnika, ale to już najczarniejszy scenariusz.
 
 
Maciek1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Maciek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-03, 18:58   

Po co pytasz co to może być jak jesteś przekonany Że to głowica nie sprawdzającej innych rzeczy ? Ubytki płynu to może być wiele przyczyn więc sprawdź łatwiejsze rzeczy zamiast ładować kasę w takie naprawy a później będzie to samo
 
 
puszek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Puszek
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-01-04, 19:03   

Też jestem zmartwiony bo mi ubywa płynu ale niewiele. Niemniej jednam muszę dokładnie sprawdzić szczelność układu chłodzenia począwszy od korka zbiorniczka.

Wcześniej mojej audi też ubywało płynu ale bardziej. Okazało się, że był do wymiany elektrozawór nagrzewnicy tzw. pompka obiegu czy jak ją zwał. Miała pęknięty korpus. Normalnie nie nie przepuszczała dopiero jak płyn był gorący i powstało w układzie chłodzenia ciśnienie. Wówczas wyciekał płyn na zewnątrz. ***********

Silnik też mi kopci na jasno z parą wodną. To jest chyba normalne w zimie. Zresztą nieraz widziałem jak z wydechu jadącego przedemną pojazdu ciekła woda. ******

Nawet jak palę w piecu CO suchym paliwem to woda się wytrąca z powietrza i ścieka z przewodów wylotowych i komina.

Życzę braku usterek w nowym 2017 roku.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Maciek1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Maciek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-05, 00:17   

Zacznij od prostych rzeczy głowica to ostateczność bo szkoda ponosić koszty które nie musza być konieczne. Zapewne usłyszałeś od wielu osób które pewnie nie miały doczynienia z tym silnikiem że tak strasznie pękają w nich głowice chociaż mam wielu znajomych co jeżdżą z takimi silnikami i w ani jednym nie pękła głowica
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 322
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-01-05, 01:04   

Jeżeli nie macie typowych objawów pęknięcia głowicy, bloku lub uszkodzonej uszczelki, czyli:
1. Wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia
2. Wyrzucanie płynu przez zawór w zbiorniku wyrównawczym
3. Zanikające ogrzewanie przy szybszej lub dynamicznej jeździe
to trzeba szukać wycieków.
Same ubytki płynu nie świadczą o przedmuchu.
 
 
Dean2 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 33
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-01-05, 16:30   

Ja nie mialem zadnych objawów poza ubytkiem plynu. Zero kopcenia , spadku mocy , auto sie nie grzalo itd generalnie wszystko super a okazalo sie ze jednak glowica jest pęknięta.. płyn uciekal prosto do gniazda zaworowego spalal sie i dlatego nie bylo kompletnie zadnych objawów uszkodzonej uszczelki ani głowicy.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 322
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-01-05, 19:03   

Dean2 napisał/a:
Ja nie mialem zadnych objawów poza ubytkiem plynu. Zero kopcenia , spadku mocy , auto sie nie grzalo itd generalnie wszystko super a okazalo sie ze jednak glowica jest pęknięta.. płyn uciekal prosto do gniazda zaworowego spalal sie i dlatego nie bylo kompletnie zadnych objawów uszkodzonej uszczelki ani głowicy.
Duże miałeś ubytki?
 
 
Dean2 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kuba
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 33
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-01-05, 22:18   

Na początku niewielkie, ale z czasem bylo tak ze dolewalem pół litra na tydzień przejezdzajac kilkaset kilometrow
 
 
karolsieradz 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRE
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 193
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-01-08, 12:49   

Bardzo czesto powodem ubytku płynu w tych silnikach jest uszkodzona uszczelka kolektora dolotowego. Sciagnij kolektor i zalóż nowa uszczelkę. Dzieje się tak z powodu zalozenia starej uszczelki po czyszczeniue kolektora
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Maciek1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Maciek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 14:20   

karolsieradz napisał/a:
Bardzo czesto powodem ubytku płynu w tych silnikach jest uszkodzona uszczelka kolektora dolotowego. Sciagnij kolektor i zalóż nowa uszczelkę. Dzieje się tak z powodu zalozenia starej uszczelki po czyszczeniue kolektora


Możesz to wytłumaczyć czemu tak się niby dzieje bo pierwsze słyszę ?:D
 
 
wielebny81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BRE
Imię: Dawid
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-01-08, 21:24   

Zamieszczam filmik z dzisiejszego dnia, temperatura na dworze -10, temperatura silnika była około 75stopni, czy to jest normalne aby tak kopcił?? Z tego co wiem jeden wtrysk będe miał do roboty i turbo trochę już ma wyjechane łopatki oraz puszcza olej w strone filtra powietrza, auto ładnie odpala, silnik chodzi uważam, że równo, Filtra nie ma (tak kupiłem)

https://youtu.be/RQAWVVOTSQ4

Jak auto jest w garażu podziemnym i silnik nie jest jeszcze rozgrzany to spaliny są trochę gryzące, Dzisiaj przyszedł mi taki tester i sprawdzałem od najgorszego pod kątem tej głowicy ale test wyszedł negatywnie

http://allegro.pl/show_it...DUyMDk0NDRjOQ==

Czy normalne jest takie dymienie??
 
 
Maciek1995 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BRF
Imię: Maciek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 22:07   

Skoro masz wykluczoną uszczelkę to wycieki i chłodnica spalin do sprawdzenia,oleju w zbiorniczku nie masz więc chłodnica oleju wykluczona. Nagrzewnica tez nie cieknie ?

[ Dodano: 2017-01-08, 22:08 ]
Tylko nie zmieniaj uszczelki pod kolektorem ssącym :) bo to będzie mistrzostwo świata
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: