Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ ACK 2.8 193 KM] Problem z odpaleniem, piasek w kolektorze
Autor Wiadomość
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-09, 16:52   [ ACK 2.8 193 KM] Problem z odpaleniem, piasek w kolektorze

Witam. Parę dni temu nabyłem wymarzone audi. Do domu miałem 700km. Po przejechaniu 500 km samochód zaczął wyraźnie słabnąć, wiedziałem o uszkodzonej gruszce sterowania klapami i z tym to kojarzyłem, po znacznym wciśnięciu gazu słyszalny był metaliczny dźwięk (prawdopodobnie katalizatory) . Następnego dnia było już tylko gorzej, przejechałem 15km i 10km na holu. Autko słabło, a w końcu zgasło. Odkręciłem wydech, sprawdziłem ciśnienie paliwa, kolega podłączył kompa, sprawdziłem sprężanie, rozrząd i wszystko -ok., iskra jest. W akcie desperacji odłączyłem zasilanie paliwa i chciałem odpalić na Plaka. Okazało się, że przy przepustnicy nie zasysa powietrza wraz z plakiem. Odkręciłem kolektor dolotowy, na kanałach ssących głowicy już "ssanie" jest. Zamówiłem uszczelki kolektora w intercarsie(2x50pln), a oring pod przepustnicę i jakiś zestaw do "klap" z oringiem w serwisie(2x100pln). Niestety nigdzie nie dostałem oringów na króciec odmy i zakupiłem 2 oringi 5mm.
Nie jestem przekonany, że to wystarczy ponieważ ilość "lewego powietrza musiała być znaczna, a po starych uszczelkach nic nie widać. Ezektor i przewody podciśnienia - ok. Najbardziej przeraził mnie fakt, że wewnątrz kolektora jest coś jakby piasek i to znaczne ilości. Rura filtr powietrza-przepusytnica jest czysta.
Bardzo proszę o podpowiedzi i sugestie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 566
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-08-09, 21:24   

Akurat pożyczyłem moją szklaną kule ale jakbyś miał błędy i logi z vaga to może coś można było by na ten temat powiedzieć.
 
 
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-09, 22:49   

Żadnych błędów nie wywaliło. Głównym problemem jest najprawdopodobniej "lewe" powietrze.
Niepokojący jest też piasek w kolektorze dolotowym. Podobno poprzedni właściciel czyścił kolektor i złożył na
starych uszczelkach. Skąd ewentualnie może jeszcze dostawać się tak dużo powietrza, co jeszcze sprawdzić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 399
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-08-10, 00:52   

Innej metody nie ma jak obmacać wszystko i dokładnie sprawdzić. Odmy muszą być sprawne i ejekto( nie wiem czy w ack jest). Na zapalonym silniku jak odkręcisz korek wlewu oleju to musi ssać a nie dmuchać.

[ Dodano: 2017-08-10, 07:54 ]
Logi robiłeś?
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 155
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 10:59   

jeśli dobrze zrozumiałem co zostało napisane to silnik nie odpala - to jak zrobić logi ?? :p
 
 
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 399
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-08-10, 11:47   

To że zgasł to wiemy ale czy odpalić nie może to nie <luzik>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 155
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 11:51   

nie jestem super mechanikiem ale odnoszę wrażenie że jeśli nie zasysa powietrza z Plakiem to RACZEJ nie odpala
 
 
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-10, 12:56   

Niestety nie odpala. Z komputera korzystałem przy pomocy kolegi który ogarnia te sprawy.
Mówił, że wszystko jest ok.
Głównie chodzi mi skąd jeszcze ewentualnie zassysa powietrze.
Ten piasek w kolektorze to może być nagar spod metalowej pokrywy skrzyni korbowej znajdującej się pod kolektorem dolotowym ? Czyścił ktoś kolektor, jak to wygląda ?
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 155
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 14:58   

Z Twojego opisu trudno wywnioskować co to jest - czy piasek czy nagar czy jeszcze coś innego
a skąd zasysa powietrze ?? niestety na to pytanie przez forum nikt ci nie odpowie konkretnie bo miejsc może być baaardzo dużo . Tylko ty musisz przejrzeć cały dolot , uszczelki itp , macać sprawdzać itd aż w końcu trafisz
a o jakiej gruszce sterowania klapami piszesz ??
i jakie to uszczelki do tych klap są ??
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 566
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-08-10, 18:01   

Wątpie żeby zasysał tyle lewego że nie chce odpalić, problem może leżeć gdzie indziej, czujnik położenia wału?
 
 
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-10, 18:35   

To co znalazłem w kolektorze wygląda jak czarny piasek tylko pod palcami dość łatwo się kruszy.
Było tego dość dużo. Nigdy czegoś takiego nie widziałem w silniku. :(
Jeżeli chodzi o gruszkę od klap, miałem na myśli pociśnieniowy siłownik sterowania długością kanałów w kolektorze dolotowym. Jest w kolektorze listwa z otworami i taką zamówiłem wraz z pierścieniami pomiędzy w/w otworami i oring ok. 40mm montowany od strony w/w siłownika.
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału to raczej kolega sprawdzał (on powinien mieć od 400 do 1000 omów ? - mój miał ok 800) i raczej czujnik nie miał by wpływu na stopniowy spadek mocy i brak zasysania powietrza z filtra powietrza. :(
Dzisiaj umyłem kolektor dolotowy, zamontowałem aluminiową pokrywę odpowietrzającą skrzynię korbową, która wyglądała na niedawno czyszczoną (rysy od wewnętrznej strony). Jutro składam wszystko na nowych uszczelkach i mam nadzieję, że usłyszę muzykę v6.
Niestety zestaw regeneracyjny regulacji długości kolektora ma być w ciągu 14 dni , wtedy jeszcze zajrzę do kolektora i przekonam się czy jest czysto.
 
 
kiler22 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AHA
Imię: marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 155
Skąd: poznań
Wysłany: 2017-08-10, 18:56   

nie wiem gdzie zamawiałeś te uszczelki + pierścienie ale ori zestaw (ta listwa/rura czy jak to zwał + pierścienie uszczelniające na nią + oring od strony gruszki) kosztował tydzień temu w ASO ok 80 zł , czas czekania miał być tydzień , był po 4 dniach . Sam zamawiałem , zmieniałem a nie słyszałem od kolegi szwagra wujka Zenka <lol> a prawdopodobnie to co zamówiłeś ten drugi zestaw to jest "druga strona" czyli "łożyskowanie" od strony przepustnicy
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
AndrzejW 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Automat
Kod silnika: ACK
Imię: Andrzej
Wiek: 40
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: pomorze
Wysłany: 2017-08-10, 20:33   

Co kraj to obyczaj, a co aso to inne ceny. Pierwsza rzecz jaką zamówiłem w aso to uszczelka/oring pod przepustnicę (100pln). Druga rzecz to ta rura/listwa z oringiem i spręzynką.
Widziałem na monitorze, a zamawiałem w Koszalinie.
Jutro jeszcze z ciekawości zapytam o w/w podciśnieniowy siłownik sterujący dolotem. Pewnie cena - kosmos. Szukałem używki i gość ma wysłać w poniedziałek za 50pln.

[ Dodano: 2017-08-12, 21:18 ]
No i wszystko jasne. Zamontowałem kolektor na nowych uszczelkach i nic to nie pomogło. Silnik nadal nie odpalał. Pożyczyłem zestaw do pomiaru stopnia sprężania i ... masakra.
Na pięciu cylindrach 6 barów na szóstym cylindrze - 4 bary. Po zaaplikowaniu ok 10 ml oleju
ciśnienie wzrosło do 12, a na szóstym do 10 barów. Piasek zrobił swoje. Nadal nie wiem skąd się on wziął w kolektorze dolotowym.
Muszę wymienić silnik, mam nadzieję, że głowice nie ucierpiały lub da się je uratować.
Jakiego silnika mam szukać ?
- czy musi być do skrzyni automatycznej i quattro ?
- czy pasuje z c5, passata itp. ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: