Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPP 2.7 179 KM] Wypalanie DPFa, czy jakiś poważniejszy pro

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

[ BPP 2.7 179 KM] Wypalanie DPFa, czy jakiś poważniejszy pro

Post autor: jankes1878 » 10 wrz 2019, 09:14

Moje BPP to pierwszy diesel, z którym mam bliższy kontakt i stąd proszę wyjaśnienie kilku kwestii.
Mianowicie moja konsternacja polega na tym, że stosunkowo często (raz na parę dni - jeżdżę 60 km dziennie do pracy) zauważam, że w czasie jazdy, zwłaszcza przy przyspieszaniu zostawiam za sobą wielką chmurę białego dymu, że aż wstyd. Trwa to zazwyczaj może minutę, góra dwie i nie wiem teraz, czy to jest proces wypalania sadzy i mogę temat spuścić na drzewo, czy też może to być objaw uszczelki głowicy i spalania płynu chłodniczego? Nie zauważyłem raczej, aby płynu lub oleju ubywało/przybywało. Nie zauważam też, aby w trakcie tego procesu podnosiły się obroty lub zmieniał dźwięk silnika. Dziś np. jadę sobie przez zabudowany 53km/h na tempomacie, bieg 4, obroty ok. 1600/min i widzę w lusterku, że zaczyna dymić. Jakieś 2-3 km i przestaje.
Powinienem się martwić? Nadmienię jeszcze, że wypalałem raz DPFa VCDSem i to był chyba tego samego koloru dym - o ile da się to stwierdzić oglądając na postoju auto z zewnątrz a patrząc w czasie jazdy przez tylną szybę.
Czy kontrolka DPFa zapala się podczas wypalania, czy tylko sygnalizuje awarię/zapchanie? Pytam, bo u mnie jeszcze nigdy, przez pół roku jej nie widziałem.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2019, 11:32 przez jankes1878, łącznie zmieniany 1 raz.

shadix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2019, 23:57
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: shadix » 10 wrz 2019, 13:00

Sprawdź w vcds zapełnienie filtra (01-silnik/bloki pomiarowe/grupa 104) i zobacz jak wyglądają wtryski w blokach pomiarowych (01-silnik/bloki pomiarowe/grupa 13/14/004, samochód na chodzie 90C i bloki od 72-77). Może któryś wtrysk ci leje.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 10 wrz 2019, 14:26

Pozwolę sobie przekopiować moje pomiary z innego mojego postu.
26.07. miałem następujące pomiary w 104:
104.1: 0,00
104.2: 9,5
104.3: 2,5
104.4: 700 km
Później zrobiłem wymuszone wypalanie, ale już zapomniałem zrobić ponowne pomiary.

25.07. mierzyłem grupy 13, 14 i 72 - 77 z takimi wynikami. Silnik był ciepły, ale nie osiągnął chyba jeszcze 90'C:
13.1: 0,09 mg/str
13.2: -0,09 mg/str
13.3: -0,24 mg/str
14.1: -0,09 mg/str
14.2: -0,09 mg/str
14.3: 0,47 mg/str

72.1: 32,0 ms
72.2: 24,0 ms
72.3: 16,0 ms (chyba, podobno nieistotne, dopiero zaczynam się w to bawić)
73.1: 34 ms
73.2: 24 ms
73.3: 18 ms
74.1: 30 ms
74.2: 26 ms
74.3: 22 ms
75.1: 26 ms
75.2: 28 ms
75.3: 24 ms
76.1: 58 ms
76.2: 42 ms
76.3: 32 ms
77.1: 22 ms
77.2: 42 ms
77.3: 28 ms

Jakieś wnioski?

Nikt mi nic nie odpowiedział w tym temacie, ale też od tamtej pory zacząłem dodawać oleju 2T do paliwa, obecnie zużywam chyba 5 - 6ty bak z olejem i za jakiś czas zrobię ponowne pomiary dla porównania.

shadix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2019, 23:57
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: shadix » 10 wrz 2019, 14:44

DPF jest ok. Gorzej z wtryskami, są mocno zapieczone z tego co widać, dodatki do paliwa chyba już niewiele pomogą ale niech się ktoś wypowie bardziej ogarnięty w temacie wtrysków bo nie wiem czy zapieczone wtryski są oznaką dymienia. A dynamika auta pogorszyła się?, podaj nowe pomiary po tych zabiegach z olejem 2T, ciekaw jestem czy się coś poprawiło bo w mojej audicy też mam trochę zapieczone, ale nic nie dymi.

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 10 wrz 2019, 15:22

shadix, rozumiem, że nie bierzesz pod uwagę wypalania DPFa?
A jakie powinny być prawidłowe wartości wtrysków? Nigdzie nie mogę znaleźć rzetelnej odpowiedzi. Po czym poznać, że są zapieczone.
Wyjeżdżę jeszcze bieżący litr oleju a potem zrobię pomiary, czyli po 8 zbiornikach a więc po ok. 7000 km.
Z dynamiką nic się nie dzieje, wg. mnie jest OK. Wyjdzie, co idzie w tym dymie gdybym podjechał na analizator spalin?
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

shadix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 15 mar 2019, 23:57
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: shadix » 10 wrz 2019, 23:10

Poziom zapełnienia filtra masz w normie także wątpię by się wypalał, zresztą gdyby coś z nim było nie tak to zapaliła by Ci się kontrolka filtra i wtedy jedziesz przegonić auto lub robisz wypalanie z vcds;a. Co do wtrysków to z tego co pamiętam ale mogę się mylić wartości nie powinny się zbliżać do max 40ms lub -40ms, minus czyli lejące wtryski a to już pogarsza sprawę, ty masz zapieczone także nie ma takiej tragedii. Spróbuj może zaprzestać lania tego oleju 2T i zobacz co będzie, z tego co wyczytałem nie powinno się aż tak często tego lać bo może pogorszyć pracę silnika. Vcds tak naprawdę nie mówi całej prawdy o wtryskach, trochę naświetla ich stan, najlepiej dać wtryski do sprawdzenia ale obserwuj jeszcze co się będzie działo bez tego oleju 2T, nie masz przycinania przy odpalaniu samochodu?

slayer112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2019, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: slayer112 » 20 wrz 2019, 20:02

Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z filtrem DPF, mianowicie po zakupie samochodu zaczął doskwierać problem sygnalizujący DPF na fisie na drugi dzień świecąca się kontrolka swiec żarowych, która aktywuje się po wyskoczeniu x3 razy informacji o zapchanym filtrze. Wygląda ewidentnie jakby komunikat o dpf włączął kontrolke i automatycznie samochód przechodzi w tryb awaryjny brak mocy.

Filtr został wyczyszczony, wymienione zostały czujnik temperatury gdyż wariował + czujnik róznicy ciśnień po przejecheniu kilku km kiedy u faceta zajmującego sie czysczeniem wszystko było okej, filtr od nowa się pokazuje a nastepnie kontrolka świec i utrata mocy. Miał ktoś podobny problem? Bardz proszę o jakąś poradę <stres> <stres> <stres>


Dziękuje z góry
Dzięki za pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 wrz 2019, 20:16

Wrzuć pomiary z grup 102, 104 i 107 na pracującym i rozgrzanym silniku. Zobaczymy co się dzieje :).

slayer112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2019, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: slayer112 » 20 wrz 2019, 22:36

Hej Mat. Podpowiesz jak mogę to wykonać? Autko stoi u mechanika aktualnie będzie regenerowana turbina + ktos grzebal przed zakupem przy skrzyni dostalem fakture od sprzedającego o kodowaniu skrzyni + naprawa wiązki elektrycznej aczkolwiek skrzynia wydaje mi się przeszła w tryb awaryjny łapie błąd elektrozaworu i przerwy na przewodzie, objawy są takie [ nie pokazuje ktory bieg czy to automat czy tip , nie wrzuca mi na lewarku biegow, natomiast łopatki pracują płynnie i normalnie]. Wspominam o tym dlatego gdyz facet ktory zajmuje się profesjonalnym czyszczeniem stwierdził że ta wiazka jest zbyt naciągnięta i to sie moze przyczyniać do jakiegoś przebicia kiedy przewody od dpf spotykają się z tą kostką na drodze do ECU.


Sory za tak prosty język poprostu staram się to jakoś rozwikłać i pomyślałem o forum bo mechanicy rozkładają ręce :(
Normalnie załamka
Dzięki za pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 wrz 2019, 15:37

Rozgrzewasz auto na postoju albo robisz małą rundkę po okolicy i podpinasz kompa (najlepiej VCDS). Na pracującym silniku wchodzisz w jego sterownik i wybierasz bloki pomiarowe. Robisz screeny z grup, które podałem i wrzucasz je na fotosik.pl, a wklejasz tylko linki. My zrobimy resztę :). Jeśli są jakieś błędy, to również je wrzuć.

slayer112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2019, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: slayer112 » 24 wrz 2019, 10:23

Ok Mat tak zrobimy w poniedziałek, dzięki za pomoc . Miłego weekendu <luzik>

[ Dodano: 2019-09-24, 10:23 ]
Siemka Mat :] Autkiem mechanik zajął dopiero się dziś, używając programu Cdif gdyż nie ma bodajże VCDS'a zrobił mi screeny nastepujących grup:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/e5E ... CkvoU~3Pt9

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/DJI ... NOT5ssuPaG

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/HGo ... nA9EbZvmFt


Nie udało mu się natomiast dostać do grupy 107 <uoee> ..



Co to Skyrzni Tip i jej awaryjnej pracy, znalazłem na forum podobny temat związany właśnie z błędem przewodu sygnału( taki właśnie wyskakuje na kompie), więc stawiam że jest problem z wiązką. Jestem umówiony do dobrego elektromechanika mam nadzieje że coś poradzi. <milczek>
Dzięki za pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2019, 19:26

Poszukaj kogoś z VCDSem, bo 127 gramów sadzy, to raczej jakiś żart :). Taka ilość to już nie agonia, a śmierć filtra. W dodatku niby 10 km temu wypalał się, więc jakim cudem ma aż taką dużą wartość sadzy. W dodatku zabrudzenie oleju to 0, czyli ktoś teoretycznie zerował DPFa.

slayer112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 20 wrz 2019, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: slayer112 » 24 wrz 2019, 23:04

Jak wspominałem wyżej Mat. Filter był profesjonalnie poddany chemia około 3 godzinnym procesie. Facet zdemontowalem później adaptowal,nie pomogło. Zaczął zwariować czujnik temp. Wymienił później różnicy ciśnien bo też wariacja i chwilę pochodził aż znów się odpalił. I tutaj rozkładamy ręce bo nikt nie wie gdzie szukać.

Jedyną myśl to rozumiem pomiar grupy 107 z vcdsa jeszcze <zalamka>?
Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 24 wrz 2019, 23:13

Po jakiemu to??? Bo Google translate nie ogarnia! <lol>
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2019, 23:59

A jakie w ogóle błędy się pokazują? Postaraj się zrobić pomiary VCDSem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga