Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Zapocony silnik a zrobienie płukanki

Silniki wysokoprężne
kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

[ AFN 1.9 110 KM] Zapocony silnik a zrobienie płukanki

Post autor: kisent » 04 sie 2019, 17:14

Do tej pory cały czas był lany 10W40 Mobila. Zgłębiłem trochę temat i wszędzie zalecany jest 5W40 i będzie to lepsze dla turbiny która w tym samochodzie już 2 razy była wymieniania (raz przeze mnie) dlatego chciałem teraz przy wymianie oleju przejść na 5W40 Motula czy Liqui Moly i zrobić płukanke
Problem w tym że mam zapocony silnik na pokrywie zaworów i pewnie jeszcze gdzieś, zastanawiam się czy po płukance jeszcze bardziej się nie rozszczelni bo wycieków i ubytków jakichś dużych nie ma tylko się poci

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sie 2019, 19:00

Typowy objaw , że tam poci się spod pokrywy zaworów.
Zdemontuj pokrywę , umyj dokładnie dekiel i plaszczyznę głowicy , załóż porządną uszczelkę i użyj do tego masy reinzosil.
Po złożeniu wszystkiego , dobrze by było nie uruchamiać silnika , żeby masa związała ,
Najlepiej to na noc zostawić.

Co do oleju , jak chcesz coś porządnego , to zalej LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40
Obrazek

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 05 sie 2019, 15:07

Właśnie nie wiem czy najpierw plukanke zrobić i olej zmienić czy ta uszczelke wymienić bo nawet nie mam kiedy się za to zabrać żeby rozebrać dlatego się zastanawiałem czy jeszcze bardziej się nie rozszczelni po plukaniu

A jakiś tańszy olej od liqui moly godny polecenia?

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 05 sie 2019, 16:14

Płukanka jedynie Ci trochę rozrzedzi olej przy wymianie o ile będzie dobrze rozgrzany przed wymianą. Nie licz że to Ci umyje silnik na tyle by nie było w nim nagaru. Przy wymianie daj olejowi się też dobrze wykapać z miski z pół godziny-godzinę. Ja osobiście bym się nie martwił że płukanka zrobi Ci sito z uszczelek bo i tak na tym jeździć nie będziesz a jedynie silnik będzie sobie pracował na tym jakiś czas przed samą wymianą.
Najpierw zrób uszczelkę i to co jeszcze się poci a potem wymiana oleju.
Możesz rozejrzeć się za takimi markami jak Motul, Gulf, Ravenol, Millers, Penrite, Amsoil kwestia ile PLN masz zamiar na to przeznaczyć ?

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 05 sie 2019, 16:52

Nie liczę, że mi to silnik umyje tylko chce przejść na inny olej dlatego chciałem płukanke zrobić a naczytałem się na forach że jak ktoś ma nieszczelny silnik to płukanka tylko przyspieszy wymianę uszczelek bo jeszcze bardziej się rozszczelnią i po zmianie oleju na syntetyk żeby po kilku tysiącach znowu go wymienić i dopiero później normalnie co 10 tys dlatego lanie oleju za 2 stówy mija się z celem żeby niedługo znowu go wymieniać i kupować następną 5tke
Taki olej to mogę zalać później bo i tak dużo tym samochodem nie jeżdżę a wymiana mi wychodzi co pół roku ostatnio nawet więcej dlatego pytałem o jakiś tańszy i godny polecenia
Nie mam jakiegoś przeznaczonego budżetu bo miałem już nie pchać w ten samochód więcej kasy a jeszcze rozrząd do wymiany ale stwierdziłem że samochód już chyba u mnie zostanie więc z samego sentymentu do niego na oleju nie chce oszczędzać ale tak do 150 myślę że jakiś olej się znajdzie 5 litrowy żeby na dolewke było jeszcze

tomolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:21
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: tomolo » 05 sie 2019, 18:42

Motul 8100 x-cees 5w40 lub 8100 x-clean c3 5w40 moje auto ma ori 260 tyś i nie ma z nim najmniejszych problemów, turbina oryginał, zero dymu, klepania przy rozruchu itp, wymiana po 10 tyś bez dolewek oleju. Na oleju nie oszczędzaj bo się szybko zemści
Z polecanych (nie wiem ile kosztują)
LM synthol energy 0w40
Miller oils xfd 5w40, xfs 0w40
lub oleje spelniające normę 505.00 lub 506.00

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sie 2019, 00:12

kisent,
Nie ma co żałowac kasy na dobre oleje.
Tu masz zestawienie olei 5w40 do afn'a czyli z normą 505.00
Oleje silnikowe 5w40

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 11 sie 2019, 22:06

Krzysiek 84,

Wracając do tej uszczelki ile tego reinzosilu trzeba tam?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 13 sie 2019, 14:14

kisent,

Delikatnie cienką warstwę , aby podczas skręcania i dociśnięcia płaszczyzn nie powstał jakiś spory glut który wypłynie , szczególnie do środka.

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 13 sie 2019, 17:25

Ale tylko na tych zagięciach gdzie zalecają czy po całości wszędzie cienką warstwę? Jutro się pewnie za to zabiorę

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 13 sie 2019, 21:26

Po całości , cała płaszczyzna głowicy i tak samo cała płaszczyzna pokrywy zaworów w miejscu gdzie przylega uszczelka



Obrazek

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 14 sie 2019, 12:48

To potrzebne aż tyle? Pytam bo czytałem że zazwyczaj dają tylko na brzegach tam gdzie zagięcia są a niektórzy w ogóle bez tego składają
Jak ją będę musiał kiedyś ściągać albo ktoś będzie rozbierał to pewnie będę klął żeby to zeskrobać ;p

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 16 sie 2019, 22:53

Jak juz lecieć to całość.

Moje Zetory tak mają nałożone masę po całości i jest sucho.

Bez masy ciężko będzie , żeby uszczelka wytrzymała do następnej wymiany rozrządu odnoście wycieków.

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 20 sie 2019, 21:17

Ogarnąłem to wczoraj i stara uszczelka była chyba dobra bo najwięcej pocił się przy tych gumkach na śrubach. Ciężko było się pozbyć tej starej ale kupiłem nową to myślę wymienię od razu i nigdzie nie było widać tam silikonu może miejscami na rogach odrobinę dlatego też nie walilem po całości. Sączyl się olej przy odmie z przewodu chyba jakby opaska źle trzymała a jak próbowałem zdjąć go to się okazało że przy silniku też był pękniety i tamtędy ciekł olej. Przy zdejmowaniu z odmy usłyszałem tylko trzask i odpadł całkiem chociaż przynajmniej już wiem którędy się lało <uoee> A ten plastik taki kruchy że nie dziwi mnie jak to tam pęka

[ Dodano: 2019-08-20, 21:17 ]
Pany zalałem dzisiaj tą płukankę i po jakichś 10 minutach ogarnąłem, że zaczęło się lać z każdej strony złożonej niedawno pokrywy zaworów no i myślę rozbieram jeszcze raz
Dodam tylko że na 10w40 nic nie ciekło po złożeniu
Rozebrałem, wyczyściłem, dałem reinzosil na głowice po całości i na pokrywie też i złożyłem znowu.
Odstał swoje, spuściłem ten olej z płukanką, wlałem nowy olej 5w40, odpaliłem później silnik pochodził trochę i wycieków niby nie było widać chociaż było widać delikatne zawilgocenie od strony kolektora.
Później wyszło, że wyciek jednak jest jakby na prawie całym lewym boku i cieknie na kolektor a później zauważyłem, że ten olej jeszcze bardziej się tamtędy sączy jak samochód stoi na zgaszonym silniku jakby go coś dalej wypychało
Inna sprawa, że od prawej strony wygląda jakby pokrywa nie była docisnięta bo jak przydusze ją ręką to widać, że między uszczelką a pokrywą delikatnie gdzieś się olej pojawia a śrub już bardziej dokręcić się nie da
Jutro chce to rozebrać jeszcze raz i dać więcej silikonu
Uszczelka elringa więc wadliwa raczej nie jest chociaż teraz to już nie wiem

misiekb4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: misiekb4 » 21 sie 2019, 01:49

Ściągnij jeszcze raz dekiel. Wyczyść ładnie i odtlusc miejsce gdzie ma być uszczelka. Silikonu nałóż delikatnie w miejsca schyłku, tzn tych pół okręgów na uszczelce.
Nałóż dekiel, docisnij żeby równo leżał wraz z uszczelka i dokrec śruby. Ps. Dokrecaj je równomiernie, nie że jedną dokręcisz od razu itp, tylko każdą po kilka obrotów i tak do końca.
Powodzenia <okok>
Chętnie pomogę :-)
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga