Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APU 1.8 150 KM] zatkany katalizator

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[APU 1.8 150 KM] zatkany katalizator

Post autor: zarzyk » 17 lut 2019, 01:14

Hej,

Wracałem dzisiaj z działki i prawdopodobnie zapchał sie katalizator. auto coś jak by na jednym garku nie działało. jak wchodziło na wyższe obroty to nawet ok. po jakimś czasie przestało ale po zgaszeniu auta lub dłuższym postoju na jałowym biegu znowu to samo. ja podejżeważ katalizator. Czy jak mam jedna sondę przed to mogę g o wyciąć a potem kupić nowy/zamiennik/ używany i nie będzie błędów? Jakie są jeszcze objawi zatkanego kata? 300k nalontu mam

[ Dodano: 2019-02-17, 01:14 ]
czy taki kat ma sens?

https://allegro.pl/oferta/audi-a6-c5-1- ... 6662448159
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 lut 2019, 01:57

Zapchanie katalizatora raczej nie jest nagle. Objawia się głównie słabym wstawanim Turbo. Wycięcie katai w konsekwencji drugiej sondy to osobne zadanie

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 17 lut 2019, 11:33

mam tylko sondę przed katem. Wstawanie turbo jak kupiłem 9lat temu to tak w okolicy 2tyś teraz przed "zatkaniem" powyżej 2.5 tyś.

skoro to nie katalizator a błędów zero to co sprawdzić dalej? silnik sie trzęsie jak by nie działał na jednym cyl, nie jedzie muł jak nie wiem. na wyższych obrotach amplituta takiego działania silnika jak traktor zaczyna się wyrównywać. po dłuższej jeździe coś nagle się odtyka, trzęsie całym autem. katalizator nie był nigdy zdejomowany czyszczony itp.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 lut 2019, 15:12

Logi to pierwsze co powinieneś zrobić...
Szczelność, no i fajnie by było podmienić elementy układu zapłonowego.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 17 lut 2019, 21:13

autem szarpało jak by faktycznie nie działał jeden cylinder.
Jakie kanały zlogować? 015 016 020? pierwsze dwa nic nie pokazują, silnik APU może dla tego. na 020 same zera na zimnym i ciepłych na jałowym i obrotach.

Prawdopodobnie to wina układu zapłonowego a nie katalizatora.
Zanim zabrałem się za cokolwiek wyjąłem śiece, cewki, wszystko przeczyściłem kontaktem, wydmuchane i wyczyszczone i ponownie skręcone. jak na złość wszystko działa elegancko.

Jak pisałęm wcześniej też błędów nie było. Fakt teraz wiązką poruszałem, może gdzieś jest przerwa,

Jedyne co mnie zdziwiło to napięcia na cewkach?

jeden cyl ma dwa razy wyższe niż pozostałe a ostatni dziwnie niskie ale nie zawsze.

http://vaglogi.pl/log-015_016_020_m3OD1 ... W9gEMIqPos

http://vaglogi.pl/log-026_002_020_n8874 ... ZebUlhDdbY

[ Dodano: 2019-02-17, 21:13 ]
P.S

Zamówiłem nowe świece i cewki, tak profilaktycznie. Jeszcze muszę zerknąć na sondę jaka mam bo od święta mam tymczasowy błąd rezystancji, a jak już robić to porządnie. katalizator też wymienię ale to za 2-3 miesiące razem z wydechem.

Czy ktoś wie jak sprawdzić stan po odkręceniu go?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 17 lut 2019, 22:21

katalizator - na oko, musi być drożny.
026 się nie przejmuj. 020 ale dynamiczny i koniecznie na benzynie. Niektóre silnik np. AGU nie mają licznika missfire, może być to samo w APU.
Logi dynamiczne - 002+033 (Pb i LPG) , 003+020 (Pb), 115+118 (Pb)
Statyczny - 033 z przełączaniem paliw 60s LPG, 60s Pb, 60s LPG, 60s Pb. 4 minuty ciągłego logu.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 19 lut 2019, 19:37

okej, w takim razie jutro po pracy pojadę zrobić dynamiczne logi. statyczne to zaraz zejdę do auta.

[ Dodano: 2019-02-19, 19:19 ]
ok.
Jestem po zrobieniu logów.

Tutal logi na BP:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_336DU31.html
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_9qiMeCr.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_576K7p.html

tutaj na LPG:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_hirhte8.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_6vyKX7.html

Oraz gruma 033 BP z LP co mniej więcej 60 sec:

Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_GY63a.html

Co do logów to mam jęczącą pompe wspomagania, i zbieram się i zebrać nie mogę do wymiany wężyków od gruszki i jeszcze jednego z taj okolicy. Tzn są ale sparciałe i mogą puszczać. Cewki nowe świece nowe.

[ Dodano: 2019-02-19, 19:37 ]
loga na LPG 115 i 118 bedę musiał powtórzyć bo nie wiem czemu zapisał sie od 3tyś obrotów... jutro dodam wieczorem.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 19 lut 2019, 21:35

Troche dziwne te logi. Wg mnie przepływka zawyża, w konsekwencji czasy górą są podwyższone. Na Pb w turbinie pojawiło się lekkie przeładowanie, jakieś 0,2bara. Na lpg tego nie ma. Stuka czyli bardzo możliwe, że układ zapłonowy jest w kiepskim stanie.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 20 lut 2019, 04:54

a możesz troszeczkę jaśniej? co stuka i gdzie szukać problemu? co do układu zapłonowego to kawałkiem wymieniony jest, swiece cewki, zaostał ten moduł z puszki filtra. coś jeszcze?

Turbo przeladowuje zapewne przez nieszczelności tych wężyków. postaram się je wymienić na dniach bo ciepło się zrobiło to można coś przy aucie zrobić.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 lut 2019, 08:19

Stuka=pojawia się spalanie stukowe. Skoro mówisz że są nieszczelności to trzeba je naprawić a potem robić logi bo sama nieszczelność też moze powodować spalanie stukowe. Do tego podwyższone czasy i przepływ też może.
Nie ma sensu robić dodatkowo loga turbiny (115+118) na lpg (bo mówiłeś że za krótki log).
Do tego widziałem że chcesz wymienić sondę, jak dla mnie nie ma to sensu bo ta działa. Chyba że to już logi na nowej.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 20 lut 2019, 11:30

Czyli zacząć od wymiany przeplywomierza. Usunąć znane mi nieszczelności i ewentualnie sondę podmienić. Czy coś jeszcze bierze udział w zapłonie? Co mogę podmienić by wyeliminować spalanie stukowe?

Turbo po regeneracji dwa lata temu. To powinno być ok. Wydech dziurawy. Będzie z keksówki cały ale to za 2 do 3 miesięcy bo drogo zabieg.

Loga na lpg robiłem gratisowo tylko samemu byłem i mogłem nie kliknąć myszki na czas bo jednak droga ważniejsza 😀


Chętnie sprawdzę wszystko co potrZeba nawet wymienię ale jak byś podpowiedział co to był o by łatwiej.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 lut 2019, 14:41

Jak dla mnie skoro masz dwie rzeczy do zrobienia czyli wydech (nie wiem gdzie jest nieszczelność ale jak gdzieś przed sondą lub w okolicy to wpływają na wynik) i nieszczelności to nie ma co na razie dyskutować o reszcie. Kolejny raz pewien że wg mnie sondy nie ma co ruszać.
Przepływomierz bym spróbował podmienić jeśli masz możliwość i zrobić logi na swoim i innym. Ale to też dopiero po zrobieniu pozostałych. Bo tak masz za dużo czynników które wpływają na wyniki, w sposób nie możliwy do określenia czy wymiana sondy czy przepływomierza coś zmienia. Szczelność w 1.8t to podstaw i najczęstszy problem. Wyeliminuje go a potem siadaj do reszty po zweryfikowaniu.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 20 lut 2019, 15:38

oki doki, tak przeczytałem kilkadziesiąt wątków z różnych for na temat spalania stukowego w 1.8T, u większości wyskakuje błąd u mnie nie. tylko w logu wychodzi. musze posłuchać czy słychać w ogóle stuki jak się gazu dodaje na postoju i podczas jazdy. dotankuje też benzyny bo tankuje raz w roku do pełna a mam akurat takie 1/3 zbiornika paliwa co ma ponad pół roku. Zajme się nieszczelnościami a wydech to dziurawy przed środkowym i za środkowym tłumikiem. też go pospawam. czy stuki u mnie są jakoś bardzo niebezpieczne dla silnika powiem, że od święta przekraczam 2.5tyś obrotów. jeszcze świece wykręce i sprawdzę jak wyglądają tłoki bo zapomniałem.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 20 lut 2019, 16:38

Stuki nie są tragiczne. Tak do 3.0 przyjmuje się że są powiedzmy ok. A Ty wyżej masz tylko przy wysokich obrotach. Jeszcze nie spotkałem się z błędem spalania stukowego. Prędzej błąd missfire czyli wypadającego zapłonu. A to są osobne zagadnienia.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 20 lut 2019, 20:29

do dobra, to dużo rozjaśnia. uzbieram troszkę złotówek i jadę z wydechem, a w między czasie zerknę na gumy miedzy puszą filtra a turbo itd. może coś tam zaniemogło po latach.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga