Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
- Lokalizacja: Biała P
Szarpie silnik i przekładnia - nagła awaria.
Auto - A6 C6 allroad 2009r. Dzisiaj stało mi się coś takiego. Jechałem trasą ok. 100 km/h i poczułem niewielkie wibracje, pomyślałem że droga nierówna. Po kilku/kilkunastu sekundach były coraz większe, wiedziałem już że to nie droga, bo wibracje nasilały sie kiedy dodawałem gazu i ustawały kiedy puszczałem. Za chwilę się zatrzymałem. Autem całkiem mocno szarpało. Silnik odpala i chodzi właśnie z takim szarpaniem. Nasila się ono kiedy włączę bieg (skrzynia tiptronic). Uznałem dalszą jazdę bez sensu i wezwałem lawetę.
Nie zapaliła się żadna kontrolka, nie wysokoczył żaden błąd. Silnik suchy, wydech również, nie dymi. Co to może być?
Nie zapaliła się żadna kontrolka, nie wysokoczył żaden błąd. Silnik suchy, wydech również, nie dymi. Co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
- Lokalizacja: Biała P
W sumie jak wtrysk padnie to też może być podobnie ale wówczas auto wyrzuci błędy w VCDsie i powinna mrugać kontrola od świec żarowychbiedronsky pisze:Dzięki za radę. Auto pojechało dzisiaj do pobliskiego warsztatu - fachowców od układów wtryskowych. Zobaczę co powiedzą, jutro powinni coś podziałać. Dam znać oczywiście co i jak.
Powodzenia!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
- Lokalizacja: Biała P
Cholera... w lutym miałem to samo, upaliła się świeca i wpadła w cylinder... i faktycznie jak się dodawało gazu to autem telepało. W moim przypadku skończyło się wymianą silnika, coś to mam całe BMK 3.0 TDI z nalotem 340k km na części , uszkodzony 5 cylinder z głowicą - świeca wbiła się w blok także reanimacja było niemożliwa.biedronsky pisze:Fachowcy sprawdzili układ wtryskowy i wyszło..., że jest ok. Za to nie ma kompresji na jednym cylindrze. Wstępna diagnoza: pęknięty tłok. Zaczynają rozbiórkę więc niedługo powinno się wszystko okazać dokładniej.
ps. czy do wymiany tłoka (jeśli tylko to) potrzebne jest wyjmowanie silnika?
Raczej silnik muszą wyjąć z auta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
- Lokalizacja: Biała P
No dobra, sprawa wygląda tak - ogólnie kiepsko.
Walnięty tłok, tzn. jest dziura i pęknięcie denka. Sylinder wygląda ok. Stwierdzona przyczyna - lejący wtryskiwacz.
Sprawdzone wszystkie cylindry: 4 na 6 wtryskiwaczy leje, 2 są ok. Idzie wymiana wszystkich.
Silnik niestety wyjęty do wymiany, bo pęknięty tłok jest na 3 cylindrze, czyli od strony szyby (bardzo kiepski dostęp, a właściwie jego brak, jakby był 1 lub 2 dałoby się bez wyciągania). Przy okazji idzie już wymiana łańcuchów rozrządu, skoro silnik wyjęty.
Auto ponoć już kończą naprawiać, jeszcze 2-3 dni i ma być do odbioru. Koszt... 10 tys. minimum.
Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?
Walnięty tłok, tzn. jest dziura i pęknięcie denka. Sylinder wygląda ok. Stwierdzona przyczyna - lejący wtryskiwacz.
Sprawdzone wszystkie cylindry: 4 na 6 wtryskiwaczy leje, 2 są ok. Idzie wymiana wszystkich.
Silnik niestety wyjęty do wymiany, bo pęknięty tłok jest na 3 cylindrze, czyli od strony szyby (bardzo kiepski dostęp, a właściwie jego brak, jakby był 1 lub 2 dałoby się bez wyciągania). Przy okazji idzie już wymiana łańcuchów rozrządu, skoro silnik wyjęty.
Auto ponoć już kończą naprawiać, jeszcze 2-3 dni i ma być do odbioru. Koszt... 10 tys. minimum.
Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
pytanie, czy wtedy wtryski już lały i czy bezinwazyjnie można zdiagnozować wszelakie lanie wtrysków? Jeśli bezinwazyjnie nie można, ale da się na różne inne sposoby - ile to kosztuje (wyjmowanie wtryskiwaczy i sprawdzanie ich w innym urządzeniu) i czy chciałbyś za to płacić przy każdym przeglądzie?biedronsky pisze:Pytanie do Was. Jakieś 3-4 tys. km wcześniej auto było na pełnym przelglądzie w ASO. Czy diagnostyka wtedy nie powinna czegoś wykazać z wtryskiwaczami?
Ciężka sprawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
- Lokalizacja: Biała P
Chodziło mi oczywiście o "bezinwazyjne" sprawdzenie; czy jest to możliwe podczas standardowej dla takiego przeglądu diagnostyki komputerowej, czy widać że parametry wtrysków są nieprawidłowe. Może zadzwonię do ASO gdzie robiłem przegląd i po prostu zapytam.
Wydaje mi się, że "lanie wtrysku" musiało trwać dużo dłużej skoro wypaliło tłok
tak to wygląda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 wrz 2017, 14:25
- Lokalizacja: Biała P
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga