[A6 C5] Avant 1.9AVF by Geeeziu LZ9W
[A6 C5] Avant 1.9AVF by Geeeziu LZ9W
Witam,
Moje poprzednie Auto to Golf II stylizowany na wersję GTI
Od 1 czerwca jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A6C5 1.9TDI AVF. Szukając nowego auta najarany byłem na A8 D2, lecz stan techniczny dostępnych egzemplarzy do 20tysięcy nie powalał i zdecydowałem się na zakup A6. Czego ani trochę nie załuję. Co prawda nie będzie jakiś to gruby projekt z mega glebą i spasami ale chcę przedstawiać wam historię metamorfozy mojego auta. Auto robi sporą liczbę kilometrów, choć poczatkowo w 1.5 misiąca zrobiłem 10,000km to teraz w sumie nie cale 20,000. Olej wymieniam co 10tysięcy na półsyntetyk Motula 5w40. Lubię jak moje auto cieszy moje oko i mi się podoba a więc będzie w nim kilka zmian.
A6 C5 2003 rok
Kolor LZ9W - Czarna perła
Silnik - 1.9 Tdi AVF 130KM + skrzynia 6b
Koła - Lato 16" zima 15"
Zawieszenie i Hamulce - Ori
Wnętrze- czarna skóra
Udogodnienia - ABS, ESP, Elektryczne Szyby, Grzane pupy przód, Czujniki parkowania, Climatronic dwustrefowy
Przebieg 274784 km - Wydaje się realny. W kraju od 2005 w rękach jednego właściciela który od 2014 robil +/- 16 tysiecy km rocznie. Historii za granicą wg. CEPIKU nie posiada.
Zmiany dotychczas :
- Zmiana lusterek z chrom na kolor.
- Zakup rolety do bagaznika
- Wymiana podlokietnika (urwane uchwyty)
Plany:
Mechaniczne
- zmiana rozrzadu i przegubów
- lekki program
- wieksze hamulce
- Być może gwint jakiś bardziej komfortowy do lekkiego obniżenia bądź zawieszenie z S-ki
Wizualnie:
- Koła 19" na lato
- Odświeżenie lakieru i lamp przednich
- Czyszczenie wnętrza (podsufitka dywan itd.)
- Tylna wycieraczka out.
Co kuleje?
- Prawy podnośnik szyby (linka czeka na zalożenie)
- Musze uszczelnić i skręcić relingi bo cieknie do środka
- Brak podświetlenia nóg
- Do wymiany czujnik parkowania
- Do wymiany czujnik pod pedałem od ABS-u jak powoli dohamowuje do skrzyzowania to lubi rozłączyć ABS i ESP
- Do pociągnięcia stały plus do wzmacniacza z tyłu bo brakuje aby hulał (chyba że ma ktoś pomysł gdzie najczęściej dochodzi do usterki przewodu plusowego stałego w wiązce głosnika)
- Do wymiany czujnik w misce olejowej
- Lewarek zmiany biegów będzie w przyszlości do wymiany bo wyrobiła się kulka z panewka w lewarku i raz mi sie rozczepiło.
[ Dodano: 2018-04-04, 06:46 ]
jako, że przerzucili mi tryb pracy i mam mało czasu to też mało zrobiłem. Póki co auto dostało rozrząd SKF oraz przeguby SPIDANa.
Golf się sprzedał, a ja już długo nie wytrzymałem... brat już mówi do mnie ty chory poj*bie
JR22 19" 9,5j et40 x4 do tego planuje opony 235/35 albo 225/35
[ Dodano: 2018-04-18, 11:32 ]
Aktualizacja:
Felgi na aucie od tygodnia ale dopiero teraz znalazłem czas aby umyć auto i cyknąć fotkę
Teraz zastanawiam się jakby trochę obniżyć... Gwint czy odrazu Air
Moje poprzednie Auto to Golf II stylizowany na wersję GTI
Od 1 czerwca jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A6C5 1.9TDI AVF. Szukając nowego auta najarany byłem na A8 D2, lecz stan techniczny dostępnych egzemplarzy do 20tysięcy nie powalał i zdecydowałem się na zakup A6. Czego ani trochę nie załuję. Co prawda nie będzie jakiś to gruby projekt z mega glebą i spasami ale chcę przedstawiać wam historię metamorfozy mojego auta. Auto robi sporą liczbę kilometrów, choć poczatkowo w 1.5 misiąca zrobiłem 10,000km to teraz w sumie nie cale 20,000. Olej wymieniam co 10tysięcy na półsyntetyk Motula 5w40. Lubię jak moje auto cieszy moje oko i mi się podoba a więc będzie w nim kilka zmian.
A6 C5 2003 rok
Kolor LZ9W - Czarna perła
Silnik - 1.9 Tdi AVF 130KM + skrzynia 6b
Koła - Lato 16" zima 15"
Zawieszenie i Hamulce - Ori
Wnętrze- czarna skóra
Udogodnienia - ABS, ESP, Elektryczne Szyby, Grzane pupy przód, Czujniki parkowania, Climatronic dwustrefowy
Przebieg 274784 km - Wydaje się realny. W kraju od 2005 w rękach jednego właściciela który od 2014 robil +/- 16 tysiecy km rocznie. Historii za granicą wg. CEPIKU nie posiada.
Zmiany dotychczas :
- Zmiana lusterek z chrom na kolor.
- Zakup rolety do bagaznika
- Wymiana podlokietnika (urwane uchwyty)
Plany:
Mechaniczne
- zmiana rozrzadu i przegubów
- lekki program
- wieksze hamulce
- Być może gwint jakiś bardziej komfortowy do lekkiego obniżenia bądź zawieszenie z S-ki
Wizualnie:
- Koła 19" na lato
- Odświeżenie lakieru i lamp przednich
- Czyszczenie wnętrza (podsufitka dywan itd.)
- Tylna wycieraczka out.
Co kuleje?
- Prawy podnośnik szyby (linka czeka na zalożenie)
- Musze uszczelnić i skręcić relingi bo cieknie do środka
- Brak podświetlenia nóg
- Do wymiany czujnik parkowania
- Do wymiany czujnik pod pedałem od ABS-u jak powoli dohamowuje do skrzyzowania to lubi rozłączyć ABS i ESP
- Do pociągnięcia stały plus do wzmacniacza z tyłu bo brakuje aby hulał (chyba że ma ktoś pomysł gdzie najczęściej dochodzi do usterki przewodu plusowego stałego w wiązce głosnika)
- Do wymiany czujnik w misce olejowej
- Lewarek zmiany biegów będzie w przyszlości do wymiany bo wyrobiła się kulka z panewka w lewarku i raz mi sie rozczepiło.
[ Dodano: 2018-04-04, 06:46 ]
jako, że przerzucili mi tryb pracy i mam mało czasu to też mało zrobiłem. Póki co auto dostało rozrząd SKF oraz przeguby SPIDANa.
Golf się sprzedał, a ja już długo nie wytrzymałem... brat już mówi do mnie ty chory poj*bie
JR22 19" 9,5j et40 x4 do tego planuje opony 235/35 albo 225/35
[ Dodano: 2018-04-18, 11:32 ]
Aktualizacja:
Felgi na aucie od tygodnia ale dopiero teraz znalazłem czas aby umyć auto i cyknąć fotkę
Teraz zastanawiam się jakby trochę obniżyć... Gwint czy odrazu Air
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
serwus,
wrzuciłbyś pare fotek z wnętrza, bo ok na zewnątrz całkiem spoko na tych 19 stkach. Apropos, daj fote wzdłuż bocznej krawędzi czy te et40 to nie za mało.
po za tym fajna czarnula...
szerokości przyczepności
wrzuciłbyś pare fotek z wnętrza, bo ok na zewnątrz całkiem spoko na tych 19 stkach. Apropos, daj fote wzdłuż bocznej krawędzi czy te et40 to nie za mało.
dałbym eibachy na sprężynach z BA => ok -30 - 40 w dół wtedy idzie i jest zachowany jakiś tam komfort jazdy.Geeeziu pisze:Teraz zastanawiam się jakby trochę obniżyć... Gwint czy odrazu Air
po za tym fajna czarnula...
szerokości przyczepności
dzięki za odpowiedź. Zdjecie z boku wleci jak wroca kola na autojoter82 pisze:serwus,
wrzuciłbyś pare fotek z wnętrza, bo ok na zewnątrz całkiem spoko na tych 19 stkach. Apropos, daj fote wzdłuż bocznej krawędzi czy te et40 to nie za mało.
dałbym eibachy na sprężynach z BA => ok -30 - 40 w dół wtedy idzie i jest zachowany jakiś tam komfort jazdy.Geeeziu pisze:Teraz zastanawiam się jakby trochę obniżyć... Gwint czy odrazu Air
po za tym fajna czarnula...
szerokości przyczepności
Dawno mnie tu nie było. z listy w 1 poście zrobiono wiele.
Co prawda programu jeszcze nie ma ale chce doprowadzic do idealu silnik i dopiero go podbić z mocą.
Wypadałoby wymienic jeszcze pokrywe zaworow (wydaje mi sie ze problemy z odma sa - mimo ze byla czyszczona), zajrzec do turbo oraz walek rozrzadu wymienic by miec spokoj), ale to nie są rzeczy ktore są jakoś mega pilne.
Plan byl na 200+ koni ale zrezygnowalem z powodu tego, że to i tak bedzie ośka
Z tego co kulało zostało tylko brak podswietlenia - niebawem musze sie za to zabrać bo zostalo to po powodzi jaką mialem poprzedniej zimy.
Koła - przelataly 2 miesiace i zostaly zdjete - powod? bujało jak na łajbie. podejrzewalem ze cos z zawieszka a wiec wpadl pomysl na kit. Ktory kupilem na wiosne tego roku i czekal na zalozenie... z powodu braku czasu. Udalo sie to w poprzedni weekend - wlecialo to razem ze wszystkimi nowymi elementami zawieszenia. Okazalo sie ze wszystko poczawszy od gum amortyzatora po tuleje na belce byly smietnik. Po zalozeniu auto jest duzo nizsze prowadzi sie o wiele lepiej. A na komforcie nie stracilo za wiele. Jestem pozytywnie zaskoczony.
Zawieszenie ktore wlecialo to kit H&R Cup - ponoc -40/-50 (uzywane bo nie do konca bylem pewny wyboru miedzy gwintem a zawieszeniem obnizajacym). Tył jest nizej niz przod, choć zdjęcie tak tego nie oddaje. Zamierzam zarzucic gumę pod amortyzator nieco wyzszą (w orginalem sa 0,5cm, ja zamierzam dac 2cm lub 3cm.
Koła - zostały. Było 235/35 ale teraz bedzie 215/35 przod i 225/35 tyl. Roznica w komforcie bedzie niewielka ale zachowam na przodzie orginalna srednice kola. Aktualnie nie są jeszcze zalozone ale jak bede mial tylko chwile to wlecą wraz z nowymi gumami.
Od 1postu zrobilem 20 000 km (z czego od pol roku robie mniej z racji pracy na delegacji). Ale przez dwa lata uzytkowania jestem bardzo zadowolony z auta
Mały update
joter82 pisze:coś się zmieniło ? szukać tego update'u ?Geeeziu pisze:Mały update
siadła niżej czy tylko mi się wydaje..
nie no siadło niżej o wiele w porownaniu do serii. Do tego koło wleciało spowrotem. Niestety jak latalem na ori zawieszeniu i 19" byla tragedia... bujało jak na statku. Winne okazało się zawieszenie które już było w tragicznym stanie, mimo że pokazywalo po 60-70procent skutecznosci.
felgi maja et40, ale z przodu doslownie zapiera sie felga o zwrotnice - moge ja przykrecic ale szoruje. Zastosowalem dystanse 5mm a wiec et35.Bulli pisze:A jakie masz ET? Nie ma problemu z obcieraniem?
Jak z obcieraniem? na oponach 225/35 z tylu w "dobrym komplecie" raz przytarlo wybierajac hopke na trasie przy duzej przedkosci. Ale nawet nie nadkole tylko srubka od plastikowego nadkola ktora wystaje lekko.
z przodu na 215/35 to nie ma mowy o obcieraniu.
Niestety po 2 tyg jazdy uzywane opony 215 puscily na bokach i powychodzily jajeczka i strasznie bily. Zdecydowalem sie wrzucci 235/35 na tyl a te 225/35 z tylu na przod. Teraz w komplecie na pewno bedzie przycieralo na hopkach.
Docelowo na wiosne wleca nowe 215 albo 225 bo przypasowaly te rozmiary. Chociaż skłaniam sie w kierunku 215 - z racji tego ze wtedy tył już na pewno nie przytrze
A w weekend mały make Up lamp wleciał
[ Dodano: 2019-09-25, 22:05 ]
Coraz bardziej przekonuje sie do 225/35. Upatrzylem nawet fajne fuldy ktore sa ponoc mega ciche.
Auto pokonuje kolejne kilometry. Tydzien temu gory a w tym mazury. Juz niebawem 300 000 🙂 zdjecie na tle lekko ukrytego Giewontu.
Widocznosc noca na mega plus, jeszcze mysle nad regeneracją odblysnika. A o opony dokladnie o te mi chodzi. Sadze ze w połączeniu z moja felga da naprawde fajny komfortskubiszek pisze:lampki odświeżone to i widoczność w nocy o wiele lepsza.
Co do opon Fulda Sport Control - na pewno o te Ci chodzi, bardzo fajne gumy, bardzo ciche
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga